m44 Posted 18 januari 2010 Report Share Posted 18 januari 2010 Gisteravond naar Europe in Paradiso. Niet helemaal goed op de kaartjes gekeken denk ik. In mijn hoofd zat aanvang 20:00 en ik dacht deur open 20:00. wij kwamen dus rond 20:30. Hebben dus de eerste 5 nummers gemist. Daar baal ik en zeker mijn vriendin behoorlijk van. Paradiso was helemaal vol. De zaal beneden was geen doorkomen meer aan. We zijn toen maar naar het balkon gegaan, bijde balkons waren ook behoorlijk vol. Maar met wat subtiel schouderwerk toch een redelijke plek kunnen krijgen. Helaas geen konden we John Norum niet echt zien. Hij stond lonks op het podium en wij links op het balkon. We konden alleen de rechter driekwart van het podium zien. Mijn vriendin is nogal John Norum fan, misschien overdrijf ik nu wat maar ze vond hem altijd de leukste van Europe. Ze heeft ook al zijn solo CD's. Ik vind de muzike van Europe niet super maar live zijn ze echt wel goed. Solo van John Norum europe....tjeezz je vriendin wilde niet alleen begrijp ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 18 januari 2010 Report Share Posted 18 januari 2010 Gisteravond naar Europe in Paradiso. Niet helemaal goed op de kaartjes gekeken denk ik. In mijn hoofd zat aanvang 20:00 en ik dacht deur open 20:00. wij kwamen dus rond 20:30. Hebben dus de eerste 5 nummers gemist. Daar baal ik en zeker mijn vriendin behoorlijk van. Paradiso was helemaal vol. De zaal beneden was geen doorkomen meer aan. We zijn toen maar naar het balkon gegaan, bijde balkons waren ook behoorlijk vol. Maar met wat subtiel schouderwerk toch een redelijke plek kunnen krijgen. Helaas geen konden we John Norum niet echt zien. Hij stond lonks op het podium en wij links op het balkon. We konden alleen de rechter driekwart van het podium zien. Mijn vriendin is nogal John Norum fan, misschien overdrijf ik nu wat maar ze vond hem altijd de leukste van Europe. Ze heeft ook al zijn solo CD's. Ik vind de muzike van Europe niet super maar live zijn ze echt wel goed. Solo van John Norum europe....tjeezz je vriendin wilde niet alleen begrijp ik Europe is best ok. Zeker life. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 14 februari 2010 Report Share Posted 14 februari 2010 Ben afgelopen vrijdag naar Agua de Annique geweest, in Hedon, Zwolle. Was erg goed! Harder ook dan ik had verwacht, op basis van de laatste cd. Voorprogramma was ook erg schattig Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 18 februari 2010 Report Share Posted 18 februari 2010 Maandag gaan we (moeder, vriendin en ik) naar de Vliegende Hollander in Amsterdam. Ben nog nooit naar een opera geweest, weet nog niet goed wat ik moet verwachten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 20 maart 2010 Report Share Posted 20 maart 2010 LET OP: ONGESCHIKT VOOR MIRACLE. Vanavond naar de hoogtepunten van de Matth Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 20 maart 2010 Report Share Posted 20 maart 2010 Vanavond naar de hoogtepunten van de Matth Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 21 maart 2010 Report Share Posted 21 maart 2010 Vanavond naar de hoogtepunten van de Matth Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 21 maart 2010 Report Share Posted 21 maart 2010 Binnenkort ga ik naar Angelic Upstarts Black Box Revelation The Sonics The Adicts Wordt weer smullen deze 4 avonden en als de voorprogramma's dan nog eens in de smaak vallen Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 21 maart 2010 Report Share Posted 21 maart 2010 GWAR en KMFDM spelen ergens dit jaar in LVC, ik ga er heen. Voor de duidelijkheid, ze spelen niet op dezelfde avond GWAR Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 21 maart 2010 Report Share Posted 21 maart 2010 Bestaan die nog?? (allebei..) Link to comment Share on other sites More sharing options...
edwin16 Posted 23 maart 2010 Report Share Posted 23 maart 2010 17 April: Flairck in Tilburg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 23 maart 2010 Report Share Posted 23 maart 2010 Bestaan die nog?? (allebei..) Volgens mij is het weer en niet nog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 25 maart 2010 Report Share Posted 25 maart 2010 Gisteren naar Dadada-dan Tenko: the POWER of PERCUSSION. In de stadsgehoorzaal in Leiden, op rij 4... Trommels, heel veel, hele grote, fluit, bekkens, en iets wat vaag op een gitaar lijkt. Een groep Japanners, waaronder een paar vrouwen, speelden de sterren van de hemel. Heerlijk dat gedreun. Ik zei dat gedreun En een timing om je vingers bij af te likken. Visueel prachtig, mooie kostuums, en af en toe een komische noot. Daarmee kregen ze de zaal wel plat. En w Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 5 april 2010 Report Share Posted 5 april 2010 Net terug van The Sonics Het was awesome fking noisy RnR great. Voor diegenen die ze goed kennen, absoluut gaan kijken als je nog kan !!! Grave versies van Strychnine, opnener He's waiting, Blistering Lucille en Long tall Sally als cover, Psycho I went Loose all the way en mijn madame ook ... Greetz Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 22 mei 2010 Report Share Posted 22 mei 2010 Wende Snijders - Chaos (Alkmaar, Theater De Vest, vrijdag 21 mei 2010) Het programma "Chaos" is de niet-clubtour versie ofwel theatertour van Wende, omtrent het album No.9 (2009). We zaten helemaal bovenin, maar het was goed verstaanbaar en gelukkig hing er geen balkon of iets dergelijks over ons heen. Het was al weer een tijd geleden dat ik in De Vest was, dus ik heb het ontwerp van de zaal nog maar eens bekeken. Een mooie ruime zaal. Ookal was het in mijn herinnering groter. Solo Al met al genoten. Het was Wende - solo om zo maar te zeggen, waarbij ze zichzelf begeleide met vleugel, wat een mooi geluid toch!, een sample-box, klein harmonium, & gitaar. Het was natuurlijk wel 'theater', dus het publiek werd bestookt met veel vragen in een dichterlijke voordracht of is dat 'theatrale voordracht', gelardeerd met mooie gestripte songs van No. 9 en enkele nieuwe nummers. De No. 9 nummers waren meestal in tempo vertraagd en langzamer gezongen, om de woorden echt te laten bezinken. Temptation Ik werd echter even misselijk bij mijn audiofiele klassieker: "Temptation". Ik geloof in de Diana Krall versie, die ik even te vaak gehoord heb, maar Wende zette het nummer hoger in en maakte het gelukkig niet af. Een soort interlude voor het volgende nummer. Anders had ik toch even kaas in mijn oren moeten stoppen. Chaos Hoe dan ook, het programma heette Chaos en dat werd dus bewerkstelligd door veel vragen te stellen aan het publiek. Om zo afwisselend van het ene onderwerp naar het andere te gaan: Van de creatie van de aarde tot de relatie met je ouders. Wende kan veel met haar stem doen en gebruikt het gehele podium. We mochten haar yoga oefeningen op het podium dan ook 'live' aanschouwen vanuit de zaal. Dit was een paar minuten voor aanvang. Daar moet je wel durf voor hebben, dacht ik, maar ja het podium is van 'jouw'. Dus dit zou dan ook niet moeten uitmaken voor een artiest. Begeleiding De Wende-light versie dus, qua muzikale begeleiding, allemaal solo instrumentatie bespeeld door Wende of geprogrammeerd door haarzelf 'on the spot' met de sample-beatbox. Of hoe heet zo'n apparaat? Videobeelden werden op een scherm achter haar geprojecteerd als aanvulling op het onderwerp en de nummers. Daarbij werden er geen 'live-beelden' van haar gemaakt. En van de hoogste rijen gaat dan de gezichtsexpressie verloren. Nou ja, moet je maar eerder kaarten kopen. Qua 'theater' was het best zwaar, de boodschap was uiteindelijk 'wees jezelf'. Meezingen kon niet echt, maar daar zijn denk ik de "Clubtour No.9" concerten voor. Team Applaus ook voor haar technische team 'achter de schermen' ofwel het mengpaneel. Het was leuk om Wende na het optreden even zelf te zien bij de merchandise stand. De jongen achter de stand verkocht haar CD's en de tourposter, altijd een leuk aandenken. Wende kwam later zelf even signeren, na zich te hebben opgefrist. En om natuurlijk alle feedback aan te horen van de fans. Ookal viel het me op hoeveel mensen al meteen het theater verlieten en op huis aangingen. Ach ja voor sommige is het het zoveelste avondje theater en voor een ander al weer een tijd geleden Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 23 mei 2010 Report Share Posted 23 mei 2010 Vanmorgen weer een heerlijk Zondagochtendconcert in het Concertgebouw meegemaakt. Wat een prachtige zaal is het toch, en de akoestiek is om te zoenen. De stadsgehoorzaal hier in Leiden heeft er 'iets' van weg, maar de plastic platen onder het balkon langs de randen geven m.i. teveel hoge reflecties, wat de akoestiek schaadt. We zaten lekker vooraan, en dan krijg je toch een geweldig mooi geluidsbeeld van zo'n orkest, het Brussels Philharmonic-het Vlaams Radio Orkest Van Debussy de overbekende Pr Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 24 mei 2010 Report Share Posted 24 mei 2010 Ja Marc, het Concertgebouw is onmogelijk om in huis te halen Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 24 mei 2010 Report Share Posted 24 mei 2010 @mumsoft Ik heb een cd'tje van ze gekocht, om thuis van het slappe aftreksel na te kunnen genieten ik heb ook ooit zo'n cd gekocht. dat krijg je thuis niet voor elkaar. mischien met de sonore waar sander zo van onder de indruk was. of met de transmissielijnen van ruud. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 24 mei 2010 Report Share Posted 24 mei 2010 @mumsoft Ik heb een cd'tje van ze gekocht, om thuis van het slappe aftreksel na te kunnen genieten ik heb ook ooit zo'n cd gekocht. dat krijg je thuis niet voor elkaar. mischien met de sonore waar sander zo van onder de indruk was. of met de transmissielijnen van ruud. Als ik ervoor ga zitten krijg ik wel bijna hetzelfde gevoel. Gelukkig niet dezelfde herrie! Ben nog wel aan het wachten op die goeie Berret, die het hier nog wat mooier komt maken. Zonder gehakt is het maar een kale boel, cd'tjes helemaal, maar een behoorlijke draaitafel komt nog een eind in de goede richting. I Know, You know, we should all know. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 3 juni 2010 Report Share Posted 3 juni 2010 Uit De Pers, Donderdag 27 mei 2010, blz. 17: THEATERRECENSIE Wende Snijders moet leren zoeken ARJAN TERPSTRA Wie Wende Snijders nog steeds ziet als Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 1 juli 2010 Report Share Posted 1 juli 2010 Act: "It's A Family Affair" Cleo, Alec, Jacqui, Emily & friends pay tribute to Sir John Date: Sat 10 Jul 2010, 3:00pm Price: Tickets £25, day ticket £32 Venue: Old Rectory Garden Cleo is joined by Alec, Jacqui, Emily and friends to pay tribute to Sir John, with Alec Dankworth bass, John Horler piano, Mike Smith drums, Mark Nightingale trombone, Chris Allard guitar and Mark Lockheart saxophone. http://www.stables.org/ De weduwe (Dame Cleo Laine, 82!) en de kinderen van wijlen Sir John Dankworth verzorgen een herinneringsconcert in het tuintheater bij hun eigen "The Stables" in Wavendon, Milton Keynes, Buckinghamshire, England. (Very, very much so...) Dit mag geen jazzliefhebber missen! (Vooral niet als het weer zulk mooi weer is.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 13 juli 2010 Report Share Posted 13 juli 2010 Van het weekend een paar uur achter de bar gestaan op Werfpop in Leiden. heb daar Aux Raux, Pestilance en Moke gehoord. We zijn net voor de jeugd van tegenwoordig weg gegaan ivm aankomend noodweer. Pestilance was niet heel boeiend, Napalm Death die er vorig jaar stonden deden het dan veel beter. Aux Raux stond er al een hele band, 2 gitaristen een bassist en 2 achtergrond zangeressen en dat klonk goed. Niet helemaal mijn muziek maar veruit het beste optreden van die dag wat ik heb gezien. Moke tja, wat kan ik daarvan zeggen, een echte platenmaatschappij band, liedjes maken die niemand echt leuk of slecht vind wel zaaddodend saai. Een groep mensen van kijk ons eens interessant doen op het podium met ons gestileerde uiterlijk bla bla bla. Ik hoop dat ze snel weer verdwijnen. Oh was het bijna vergeten, er was ook nog een bandje Go back to the Zoo, ik herkende 1 liedje van ze. Speelde enthousiaster dan Moke, maar het is wel een beetje middelmatig product. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 13 juli 2010 Report Share Posted 13 juli 2010 Moke tja, wat kan ik daarvan zeggen, een echte platenmaatschappij band, liedjes maken die niemand echt leuk of slecht vind wel zaaddodend saai. Een groep mensen van kijk ons eens interessant doen op het podium met ons gestileerde uiterlijk bla bla bla. Ik hoop dat ze snel weer verdwijnen. Ik zou het gezegd kunnen hebben, Mordante! (waarschijnlijk wel iets minder bloemrijk..) Ik las trouwens dat ze bij het LVC al bezig zijn het optreden van Gwar voor te bereiden. En dat alle lichaamssappen die daarbij vrijkomen gewoon water met kleurstof zijn.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 13 juli 2010 Report Share Posted 13 juli 2010 Moke tja, wat kan ik daarvan zeggen, een echte platenmaatschappij band, liedjes maken die niemand echt leuk of slecht vind wel zaaddodend saai. Een groep mensen van kijk ons eens interessant doen op het podium met ons gestileerde uiterlijk bla bla bla. Ik hoop dat ze snel weer verdwijnen. Ik zou het gezegd kunnen hebben, Mordante! (waarschijnlijk wel iets minder bloemrijk..) Ik las trouwens dat ze bij het LVC al bezig zijn het optreden van Gwar voor te bereiden. En dat alle lichaamssappen die daarbij vrijkomen gewoon water met kleurstof zijn.. Ik ben zeker van de partij als GWAR in LVC speelt, in een wit tshirt. Maar ik zal geen foto's maken, wete niet of mijn camera het fijn vind om nat te worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 11 september 2010 Report Share Posted 11 september 2010 Gisteravond concertpianist Wibi Soerjadi in Theater Cool in Heerhugowaard gehoord. Veel eigen werk, een rustig avondje uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts