Jump to content

Concerten, muziekuitvoeringen, optredens

Arden
 Share

Recommended Posts

Klinkt goed. Jammer van de schreeuw op het einde. Maar goed crowd-artist interaction. Veel plezier, Mordante!

De eerste link was een nummer dat ze geschreven vanwege de dood van hun moeder. Ik weet het niet zeker maar ik dacht dat het hele album of een deel daarvam over haar dood gaat. Het is niet de meest cheerful band ooit. Vorige jaar zong Anke van Giersbergen een 5 tal nummers mee. Een aantal nummer van haarzelf en een aantal van Anathema. Ze heeft samen met de gitarist van Anathema een acoustisch concert in the Little Devil in Tilburg gegeven en daar een CD van uitgebracht. Dat is wat mij betreft een zeer bijzondere CD.

Gisteravond naar Anathema in de Boerderij in Zoetermeer geweest. Zoals altijd eigenlijk gewoon een erg goed concert. Vorig jaar vond ik het iets beter want toen was Vincent Cavanagh in zijn woorden "in a potjandriedubbeltjesing foul mood". Dat kwam toen de muziek wel goed uit, ook zong vorige jaar Anneke van Giersbergen een aantal nummers mee.

Maar terug naar dit jaar. De show, het licht en het geluid waren gewoon goed. Ik heb echt weer met kippevel staat luisteren. Nog 1 minpuntje wat mij niet zo opviel maar 2 vrienden die zelf muziekanten zijn wel. De drummer van Anathema zit er regelmatig naast dat is wel jammer want de rest van de muziekanten zijn wat mij beterft van een zeer hoog nivo. Ik ben elke keer weer onder de indruk van het gitaarspel van Danny Cavanagh en de zang van Vincent Cavanagh. Ook de bassist Jamie Cavanagh en toetsenist (ex Cradle of Filth) Les Smith spelen erg goed.

Dit minus het laatste nummer was volgens mij de set list van Anathema.

Er waren 2 voor programma's van het eerste weet ik de naam niet meer, was 1 iemand op electrische gitaar, was niet onaardig. Het tweede voorprogramma, Long Distance Calling was best goed, ik vond het niet geweldig maar misschien komt dat ook omdat ik het niet goed ken. Ik wil ze nog wel een keer op CD horen. Het is een instumentale band, en wat ze goed doen is dat ze zweervolle nummers schrijven zonder eindeloos in solo's te vervallen volgens mij werden er helemaal geen solo's gespeeld en maakte ze gewoon goede muziek.

Gisteren naar Grinderman (Nick Cave and Co)

En het was mean dirty graaf !!

Geweldige intensiteit, veel sfeer, iedereen had er zin in ...

Bij wijlen moest ik zelfs aan de The Birthday Party denken!

Eentje om in te kaderen :wub:

Ik had daar heel graag heen gewild, helaas lieten de financien dat niet toe.

plus Mordante, was de 1e dag op 1 uur uitverkocht, ik ging rond de middag nog eens piepen en zag dat er een 2e concert gepland was (gisteren dus) en daar kon ik nog kaartjes vr bestellen. Wel sneu als de centen een beetje spelbreker zijn.

Pj Harvey hetzelfde, het is pas in feb 2011, dag 1 in een mum uitverkocht en dag 2 zal nu ook wel uitverkocht zijn ...

• 2 weeks later...

Net terug van Joe Satriani.

Wel mooi maar erg hard ik heb de helft van de avond met mijn vingers in m'n oren gezeten en toch nog piep in mijn hoofd.

Volgende keer neem ik toch echt oordoppen mee.

Groetjes George

Je bent niets gewend George. ;)

Jammer dat ik je niet gezien heb in de HmH.

Ik vond het niet te luid.

Had geen oordoppen mee en heb ook geen vingers in de oren gehad, ondanks dat ik nog geen 5 meter van het podium stond.

Mvg. Miracle.

Wel mooi maar erg hard ik heb de helft van de avond met mijn vingers in m'n oren gezeten en toch nog piep in mijn hoofd.

Groetjes George

Had geen oordoppen mee en heb ook geen vingers in de oren gehad, ondanks dat ik nog geen 5 meter van het podium stond.

Mvg. Miracle.

Jammer dat ik je ben mis gelopen ik stond op ongeveer 5m voor de mengtafel achter in de zaal en vond het daar toch wel erg hard,

Ook mensen om mij heen deden het zelfde.

Dat is dan ook voor het eerst dat ik zag dat mensen met de vingers in de oren stonden waarschijnlijk is de geluid druk voor het podium minder.

En inderdaad ik ben niet zo heel veel meer gewend tegenwoordig.

Verder heb ik wel genoten voor al het laatste nummer met alle drie de gitaristen op het podium was mooi, je kon nu eens goed direct de verschillen in speel stijl en gitaar horen.

Groetjes George

Groetjes George

Mvg. Miracle.

Alsof we nog geen bewijzen genoeg hadden voor de veronderstelling dat je al t

Gisteren naar Brainbox geweest, met de "oude rot" Hans Waterman op drums. En wel 2 gitaristen: John Schuursma en Rudy de Queljoe. Hoewel de laatste niet onverdienstelijk de snaren beroert (lekker scheuren dus) vond ik het spel van John een eye-opener. Ik had al een (akoestisch) opgenomen CD van Kaz en John, vond ik toen al mooi klinken, maar John speelt lekker melodieus (het h

Zondag - De dag voor allerheiligen. De Amerikanen doen dan eng met Haloween, en dat komt ook al overwaaien net als de kerstman, en wij ondergingen daarom een doodeng concert in de Waag, met piano, zang, en viool:

valentina_halloween.jpg

http://www.tonalties.nl/wordpress/?p=1087

Deze dame, Valentina Lisitsa, kwam mooi spookachtig uit met haar lange witte haren en lijkbleek gezicht boven een duistere dracht. Hier een indruk:

img_0960kopie.jpg

M :ph34r: rc

• 2 weeks later...

A.s. donderdag 18 November Gydotron, met o.a. Magnepan en March.

Het lijkt me weer een mooi avond te worden.

Mij ook, maar dan in het Gelredome.................

En hoe was His Royal Purpleness? Ik neem aan dat je het daarover hebt namelijk.

Klinkt goed, Buizenbart! Mooie video ook, qua beeld en geluid.

Guest tubejack

Samen met mijn ega was ik afgelopen dinsdag bij Amy Macdonald in de Heineken muziekhal.

Jullie hebben niks gemist .... blij dat ik oordopjes mee had. :blink:

De pils was daaraantegen voortreffelijk :)

Jack

En ik was dinsdag, gisteren dus, bij een concert van ehemalige grootheid Thijs van Leer, in Leiden in de Stadsgehoorzaal (wellicht verouderde naam). De man is onherkenbaar veranderd, van interessant artistiek ogende jongeman met krullenbos tot een uitgezakte vettige oude kerel met te grote bril en pet, die leuk probeert te doen.

Zo genoeg negatief gezeur.

Het was best een lekker concert, met oude bekende nummers (zo oud dat ik niet wist dat ik ze nog kende) en natuurlijk wat nieuwer werk, met Thijs aan het Hammond orgel, zo'n lekker scheurding, en natuurlijk dwarsfluit, en zijn drie kompanen op gitaar, basgitaar en drumstel. Alles elektrisch versterkt, en daarom best een pittig geluid op de negende rij. Gelukkig had ik geen oordopjes nodig.

Maar juist zo'n niet-natuurlijk concert doet je beseffen dat de audioset thuis je ook maar een lachspiegel voorhoudt bij het beluisteren van dergelijke muziek. Zo hoorde ik de -overigens lelijke - zang van Thijs van links naar rechtsboven langs het toneel scheuren, en kon ik de fysieke plek van de gitaren niet hoorbaar terugvinden.

Heel anders is dat bij klassiek, zo zaten we een paar weken geleden op een zondagochtend bij... wacht even, ik dwaal af.

Ivan10 vond het een slaapopwekkend concert, maar zo erg was het echt niet. Het rock-gehalte nam trouwens toe naarmate de avond vorderde, en zowaar kreeg Thijs de zaal aan het meebrullen. Hoewel, dat leek toch meer op een besmuikt achter de hand meekrassen. Het publiek bestond vooral uit babyboomers, zoals je kunt verwachten, gelardeerd met een doodenkel leuk jong smoeltje.

Swingen was er dus niet bij, maar de voeten en handen konden hun gang gaan.

M :ph34r: rc

• 2 months later...

Ik ga binnenkort naar Triggerfinger in de Metropool in Hengelo 512.gif

Dat wordt genieten!!

Leuk voor je, hier in Den Haag was het in 2 seconden uitverkocht.. :(<_<

Het is op veel plaatsen al uitverkocht zag ik. Alleen in Vera (Groningen), Heerlen en de Metropool nog niet. Hier zijn kennelijk minder Triggerfinger-fans. Ach, alleen maar mooi voor mij ;) En anders had ik wellicht nog naar Osnabrück gekund. Is ook niet zo heel ver voor mij...

Zal voor mij trouwens de eerste keer zijn dat ik de nieuwe Metropool van binnen ga zien. Ben benieuwd. De oude Metropool was een klein zaaltje met een wel erg laag plafond en vrij matig geluid (vooral ook door de slechte akoestiek). De nieuwe zal ongetwijfeld beter zijn. Het ziet er van buiten af in ieder geval veelbelovend uit (met geheel links het station van Hengelo, dus ook erg gunstig gelegen):

info01.jpg

Gisteravond naar CCC Inc. hier in de Aalmarktzaal. Joost belinfante, Ernst Janzs, dat zijn voor mij enigszins bekende namen, maar ik had ze nog nooit live meegemaakt. De band bestaat al sinds 1967, en Alex had ze al een paar keer in de jaren zeventig ontmoet op een pop-festival in Limburg ergens en het LVC in Leiden.

Van tevoren wat plaatjes van ze gedraaid om in de stemming te komen.

Maar dat hoefde helemaal niet! Wat een swingende nummers, wat een leuke types, wat een muzikaliteit zit er in die vijf! Que type geluid is het vooral Amerikaanse Folk, Bob Dylan, en een beetje Doe Maar (Late me niet alleen, Wiedewiedewiet).

groepnu.jpg

Het werd dus een te gekke avond, weet je wel.

Hier is de site: http://www.cccinc.nl/site.php

De 17e nog in Gorkum, en in oktober in Haarlem.

M s070.gif rc

Vorige week zondagmiddag naar een uitvoering van Dido and Aeneas van Purcell geweest. We zaten helaas bijna achteraan in de grote zaal van het concertgebouw, en erg goed voorbereid waren we niet. We waren ingegaan op een speciale aanbieding, en ik dacht dat het concert met een uurtje wel gedaan zou zijn, want zo lang duurt Dido & Aeneas zo'n beetje. Maardit kregen we:

* Purcell - My Heart Is Inditing, Z 30

* Purcell - Oh, Let Me Weep, Forever Weep (uit 'The Fairy Queen', Z 629)

* Purcell - Dido and Aeneas, Z 626

Oorspronkelijk zou Sarah Connoly Dido zingen, maar familie-omstandigheden verhinderden dat. Dus moesten we het doen met een vervangster, ach, hoe vreselijk!?

Nee, mij maakte het niet uit, als niet-kenner. De muziek van Purcell is en blijft geniaal, en w

En vandaag opnieuw naar het concertgebouw, nu voor een kamermuziek-uurtje met de cellist Pavel Gomziakov op cello, en Lucas Jussen op piano.

Lucas is onderhand wel beroemd als iets oudere broer van de gebroeders Jussen...

Jussen,+Lucas+en+Arthur_Marco+Borggreve+2007.jpg

Arthur (l) enLucas Jussen ®

Het was een Russisch programma met Glazoenov, Chant du m

• 3 weeks later...