Andre Kel Posted 16 juni 2011 Report Share Posted 16 juni 2011 Zo toch maar even mijn bevindingen over afgelopen weekend.... Pinkpop was wederom heerlijk, heb genoeg leuke, maffe en te gekke bands gezien. Laat ik het niet hebben over de bands die tegen vilen. Anders gaan we weer zo negatief worden over... Ik heb me geamuseerd. De staat en Foo Fighters even het absolute begin en eind van het Festival waren erg goed! Dit even ter kennis geving. Maandag naar Eels in de schouwburg in Heerlen Groet, Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 16 juni 2011 Report Share Posted 16 juni 2011 Zo toch maar even mijn bevindingen over afgelopen weekend.... Pinkpop was wederom heerlijk, heb genoeg leuke, maffe en te gekke bands gezien. Laat ik het niet hebben over de bands die tegen vilen. Anders gaan we weer zo negatief worden over... Ik heb me geamuseerd. De staat en Foo Fighters even het absolute begin en eind van het Festival waren erg goed! Ga ik toch even beginnen over bands die tegen vielen Van wat ik op tv van Pinkpop heb gezien, viel het me namelijk allemaal erg tegen. Foo Fighters was inderdaad leuk, Elbow was heel goed en er zal nog wel meer goeds gestaan hebben, maar ik heb ook een hele hoop middle-of-the-road-huisvrouwen-pop gezien Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 17 juni 2011 Report Share Posted 17 juni 2011 Zekers waren er, american highschool bandjes, zoals ik ze maar noem.... Is mijn muziek niet hoor. Ook deadmaus ismijn muziek niet, ben tussen de bedrijven door toch even de tent in gegaan en heb daar een half uur een flink feestje gehad en toen werd ik moe.... Jaaaa ben ook al 40... Vevolgens om de tijd voor de Foo Fighters even te doden naar thirty seconds to mars gegaan ook niet mijn ding. Was een van de weinige tussen uurtjes van het weekend dat er niks was wat me echt kon boeien. Maarrrr, die jongens van thirty seconds maakten er ook een feestje van, hadden contact met het publiek dat wat autisticplay zaterdag niet had.... Maar er is altijd wel wat, wat niet goed is. Ik vond het, het geld en de moeite, pijn in de voeten en rug, zeker waard. Groet, Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 18 juni 2011 Report Share Posted 18 juni 2011 Andre ,ik vond het dit jaar op Pinkpop een U2 sound het enigste wat mij kon bevallen was Hurt dat was nieuw en uitdagend voor mij. Henry,ze moeten wel bands met naam pakken ,want er moeten centjes verdient worden Geen centjes geen Pinkpop en terecht Vroeger bij Frenske in de achter tuin dat waren nog gezellige tijden :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 18 juni 2011 Report Share Posted 18 juni 2011 Andre ,ik vond het dit jaar op Pinkpop een U2 sound het enigste wat mij kon bevallen was Hurt dat was nieuw en uitdagend voor mij. Henry,ze moeten wel bands met naam pakken ,want er moeten centjes verdient worden Geen centjes geen Pinkpop en terecht Vroeger bij Frenske in de achter tuin dat waren nog gezellige tijden :D Helemaal mee eens. Was wel in de voor tuin Wielke Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 18 juni 2011 Report Share Posted 18 juni 2011 Andre ,ik vond het dit jaar op Pinkpop een U2 sound het enigste wat mij kon bevallen was Hurt dat was nieuw en uitdagend voor mij. Henry,ze moeten wel bands met naam pakken ,want er moeten centjes verdient worden Geen centjes geen Pinkpop en terecht Vroeger bij Frenske in de achter tuin dat waren nog gezellige tijden :D Helemaal mee eens. Was wel in de voor tuin Wielke Was zeker een tuinke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 18 juni 2011 Report Share Posted 18 juni 2011 Henryie,ze moeten wel bands met naam pakken ,want er moeten centjes verdient worden Ja Wol, dat snap ik wel, en er is ook niks op tegen om een paar grote namen te boeken. Foo Fighters is niks mis mee. Coldplay is hear niet populair, maar ik snap best dat een hoop mensen dat mooi vinden. Ook niks mis mee. Kings Of Leon idem. Maar het gaat mij eigenlijk meer om de minder bekende band. Dat waren (nogmaals, voor zover ik ze gezien heb) vooral veel middle of the road bandjes. All Time Low (=Blink 182 rip-off), Lifehouse, Simple Plan, White Lies, Laura Jansen, Hanson (ja, die van mmbob!), Scouting For Girls, The Script, Plain White T's... Daarvoor kom je toch niet naar een festival. Laatst genoemde wordt zelfs op Sky Radio gedraaid. Nou dan doe je echt iets fout volgens mij Natuurlijk stonden er ook wel betere bandjes. Elbow was goed, had ik graag willen zien. Band Of Horses ook. En Selah Sue is sowieso leuk om te zien Maar ik heb toch de indruk dat er wel eens betere bands hebben gestaan (Tool, Radiohead, Lamb, System of a Down, Rage Against The Machine, The Gathering, 16 Horsepower, Queens of the Stone Age, Metallica (ok, niet in hun topjaren), Soulfly, enz.)... Een jaar of 10 geleden was er nota bene een flinke discussie onder de Pinkpop-gangers of De Dijk nou wel zo nodig op Pinkpop moest staan. Die discussie is nu tamelijk lachewekkend, gezien bovengenoemde rijtje. Ik zou De Dijk in ieder geval 10x liever zien, dan een van die bands. Maar goed, ik vond Lowlands toch altijd al leuker. Alleen jammer dat dat de laatste jaren steeds al uitverkocht is voordat er ook maar 1 naam bekend is... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 18 juni 2011 Report Share Posted 18 juni 2011 Maar ik heb toch de indruk dat er wel eens betere bands hebben gestaan (Tool, Radiohead, Lamb, System of a Down, Rage Against The Machine, The Gathering, 16 Horsepower, Queens of the Stone Age, Metallica (ok, niet in hun topjaren), Soulfly, enz.)... Ach Henrie, da's leeftijd, er hebben inderdaad wel betere bandjes gestaan en mijn lijstje ziet er dan ook iets anders uit: Jason & The Scorchers, ZZTop, The Outlaws, Rush, Costello, Van Halen, etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 28 juni 2011 Report Share Posted 28 juni 2011 Het programma was zeker wat over aan te merken. Ondanks heb ik me 3 dagen goed geamuseerd en was mijn weekend erg (te) snel om. En nee niet omdat ik onder invloed was... Kijk wel uit hahaha. Maar heb veel leuke bands gezien waar ik het niet van verwacht had. Selah Sue ben ik dan weer bij weg gelopen, terwijl Laura me wel wist te raken. Smaak jongens, smaak.... Zeker Tool! Wil ik graag ook nog eens zien... Maar 150 euro voor 42 bands waarvan ik de helft zeker leuk vond is 7,50 per band.... Eels kostte 32,50... Helaas heeft Coldplay veel van het budget weg gesnoept ik hoop dat dit ook een les voor ze is. Eels was trouwens goed! Anders dan ik verwacht had. Nummers waren wat minder romantisch en meer gitaar. Leuke show, met goed contact met publiek. Leuk was bijvoorbeeld dat ie vertelde hoe het publiek moest reageren voor een toegift. Heerlijk klapvee zijn we dan toch. Was het geld net zo goed waard. Ik vind het gewoon jammer dat er altijd zo gezeikt wordt over Pinkpop en niemand het heeft over de leuke bands. Ja die waren er hahaha. Dat zie in de krant ook, elk jaar schrijft zo'n azijn pisser een artikel, dit is niet goed, dat swingt niet etc etc. Soma vraag ik me af of ze een klassiek recensent op pad sturen, het zelfde als een chick flik liefhebber naar transformers sturen. Krijg je ook geen goede recensie. Maar goed. We gaan weer eens kijken wat het volgende concert wordt. Ik hoor dat Front242 in de schouwburg in Heerlen komt, wil ik ook wel naar toe. Groet, Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 19 juli 2011 Report Share Posted 19 juli 2011 Morgenavond naar Swans in de Melkweg. Ben benieuwd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 29 november 2011 Report Share Posted 29 november 2011 Ik ben naar Kayak geweest en heb er een stukje over geschreven. Misschien ook leuk voor als er hier ook fans zijn: http://sites.google.com/site/vinylivan/concerten/kayak---anywhere-but-here Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 2 december 2011 Report Share Posted 2 december 2011 Normaliter post ik eigenlijk geen concertverslagen op Hear.nl, dus ik had het afgedaan met een link. Of is het leuker om de volgende keer een review volledig te posten? Zo: Kayak - Anywhere but here albumtour (Heerhugowaard, Waerdse Tempel, zondag 27 november 2011) De symfonische band Kayak doet Heerhugowaard aan voor hun tour van het nieuwe album “Anywhere but here”. Ik ken de band alleen van hun albums uit de jaren 1970. Waar klassiekers op te vinden zijn, zoals Royal Bed Bouncer, Ruthless Queen, Starlight Dancer en natuurlijk “Still my heart cries for you”. Sinds 1999 is de band weer actief in verschillende samenstelling tot Pim Koopman een van de stichters overlijdt in 2009. Het bestaan van de band staat op losse schroeven. Maar in 2011 blijkt Kayak toch door te starten met een nieuwe drummer en het album “Anywhere but here”. Optreden Toeren blijft een financiële gok voor muziekbands: zijn er genoeg boekingen en zalen om op te treden? De band Kayak doet de Waerdse Tempel aan, een concerthal in Heerhugowaard, dat dicht gaat op 1 januari 2012. Dus dat is weer één podium minder. De hal moet dicht omdat het niet rendabel is volgens de eigenaar. Financiële hulp van omringende gemeentes of van Heerhugowaard zelf zit er niet in. Volgens een rapport is de zaal voor 2300 bezoekers te groot voor de regio. Het jonge publiek gaat liever naar Amsterdam. De Red Room (Kleine Zaal) had ik al een keer meegemaakt, dus nu had ik een excuus om de Grote Zaal te bezoeken. Zondagmiddag Het concert met Kayak begon om 17:00 's middags. Wat vreemd, maar toch best makkelijk. Je bent in ieder geval op tijd thuis. Ik probeerde de Waerdse Tempel binnendoor via een snelle fietsroute te bereiken, maar de omgeving van de Waerdse Tempel ofwel Het park van Luna is qua infrastructuur niet af. Dus de juiste weg kon ik niet vinden. Ik ging terug en nam het fietspad bij de Westtangent richting de Tempel. Het fietspad of looppad direct naar het parkeerterrein van de Waerdse Tempel is ook nog niet af, klaarblijkelijk dien je het fietspad onderaan te kiezen. Te Groot? Het Waerdse Tempel personeel was zoals gewoonlijk hulpvaardig en ik was benieuwd of er genoeg publiek zou zijn voor deze symfo-klassieker. Het is vreemd genoeg even zoeken, maar om de Grote Zaal te vinden moet je de trap af. De grijze schoenendoos, dat de Waerdse Tempel toch is, blijkt toch wat moeilijker in elkaar te zitten. De Grote Zaal staat eigenlijk gewoon op de begane grond onderaan de dijk. Ik betrad de zaal met het idee om een Heineken Music Hal ervaring te ondergaan, een gigantische ruimte van onzinnig vierkante meters, want ja 2300 bezoekers kunnen er in! Maar nee, het leek op een ietwat grotere zaal , zoals sociaal cultureel centrum De Schakel dat ook had voor de brand in 2004, nu theater Cool. Het viel tegen, gewoon een standaard zaal met podium, alleen veel beton. Typisch Heerhugowaards, ze hadden het net zo goed MuziekHAL de Schakel kunnen noemen. Niets speciaals, behalve de ietwat bunkerachtige sfeer. De gitaren van Kayak bandlid Rod Vunderik staan al klaar. Band Kayak bestaat uit de volgende leden, waarvan opvalt dat er veel 'veteranen' inzitten, muzikanten die hun sporen verdient hebben in Nederland en daarbuiten: Cindy Oudshoorn - leadzangeres Edward Reekers - leadzanger, keyboard Rod Vunderik - gitarist, leadzanger Joost Vergoossen - gitarist Ton Scherpenzeel - keyboardspeler Hans Eijkenaar - drummer Jan van Olffen - bassist Het keyboard-eiland van Edward Reekers en Ton Scherpenzeel. Alles staat klaar, het drumstel en de basgitaar, tot... Eerste Akte Een aanzwellend geluid betekent dat het concert gaat beginnen, de leden van Kayak lopen het podium op en zouden de bezoeker de komende paar uur in nieuwe en oude klassiekers onderdompelen. Het was tijd voor het broekpijp stuiterende volume. Ofwel ik vond het geluid te hard staan, dat zou geen probleem zijn, als het niet over kwam als een platte overstuurde geluidsmuur. In het eerste deel van het concert leken alleen de gitaristen goed te horen. De mooie vocalen van Cindy Oudshoorn verdwenen in de muur van geluid, net te horen, maar ook weer niet goed genoeg. En dat is jammer, als je je oren dicht deed bleef het overstuurde geluid intact, behalve het hoog verdween wat. De nummers werden met verve gebracht met de vocalen van Cindy Oudshoorn en Edward Reekers. Publiek Het publiek bestond uit het merendeel van 40-ers en 50-ers mannen en vrouwen. Een tiental tieners was meegenomen door hun ouders, die krijgen een goede muzikale opvoeding, dacht ik zo. Ook een jongen van 4 of 5 was mee, leuk om te zien. Wat me irriteerde was dat mensen op eens veel met elkaar begonnen te praten. Het mompelende geluid van pratende mensen begon de muziek te overheersen. Verbazingwekkend bij dit volume, maar belangrijker nog: niet respectvol naar de bandleden toe. Als je wil praten ga dan de hang-oudere uithangen in het winkelcentrum Middenwaard. Pauze En toen was daar de pauze. Er werd niet omgeroepen hoelang het duurde, dus ik ging de Waerdse Tempel maar eens verkennen. Die wc's blijken toch best krap te zijn als je de deur opent. Maar alles is voor de rest lekker ruim in het gebouw. En verrek de Tempel heeft een snackbar! De start van het tweede deel werd niet omgeroepen, maar kon je horen aan het geluid, de band nam haar plaats weer in op het podium. Bij de mooie bar kun je drinken halen, de rest van de zaal heeft weinig kleur of design. Het grote geheim van de Waerdse Tempel, tijdens de pauze kun je naar de snackbar! Tweede Akte In de tweede akte was er geen ruimte voor het publiek om ook maar enigszins afgeleid te raken, nee de band Kayak hield de luisteraar in zijn greep. De tweede akte was een sterke! Ook het geluid bleek beter te zijn. Alleen de bassist heb ik vreemd genoeg maar een keer bewust gehoord. Nieuwe nummers Het afwisselen van de oude jaren 1970 nummers met de nieuwe nummers post-1999 werkte wonderwel. Nieuwe nummers als Undecided, Most underrated band in the world en Demon in her eyes, maar ook Over You en When the love has gone pakt het publiek. En toch zijn het geen nummers met het klassieke Kayak geluid. Laten we zeggen het symfonische rockgeluid. De song Most underrated band in the world is zelfs een snoeiharde middle of the road rock track, waarbij derde(!) leadzanger Rob Vunderink (gitarist) met zijn rockstem schittert. Het publiek haakt niet af, maar blijft luisteren. Kayak Klassiekers De Kayak klassiekers worden niet afgeraffeld, maar de band geeft na al die jaren de nummers nog wat extra's mee, dichtbij het origineel, maar met nieuw elan. Bij de song Starlight Dancer dacht ik het wordt tijd dat Kayak eens met het Metropool Orkest en een kinderkoor een muziekspecial gaan maken. Het staat na al die jaren nog als een huis. Interactie Het is mooi om de gitaristen Rod Vunderik en Joost Vergoossen de leads te zien afwisselen. Zo ook de vocalen, die door Cindy Oudshoorn en Edward Reekers worden gedeeld. Beide geven het Kayak geluid gestalte, de leadzangeres met het hoge stembereik en Edward Reekers met de gedragen manlijke stem. Het mooiste is als de overige bandleden opeens invallen als backingvocals om de leadzang of de muziek te ondersteunen, “like clockwork” zoals de Britten zeggen. Drummer Hans Eijkenaar geeft Kayak het fundament met hier en daar die perfecte 'effect' drumslagen, zoals die thuis horen in de symfonische rockmuziek. Een drummer als een efficiënt lopende motor. Ton Scherpenzeel blijft ietwat stoïcijns gefocussed op zijn werk achter de toetsen, maar hij is dan ook cruciaal voor het geluid van Kayak. Oogappel blijft natuurlijk de zangeres Cindy Oudshoorn met haar vocale vuurwerk en stage-presence. Enigszins goed gelukte foto: Edward Reekers (leadzanger, keyboard), Ton Scherpenzeel (keyboards) en Rod Vunderik (gitarist, leadzanger). Geen scherpe foto, maar voor de algehele indruk. Kayak aan het werk. Van links naar rechts: Joost Vergoossen (gitarist), Hans Eijkenaar (drummer), Cindy Oudshoorn (leadzangeres), Jan van Olffen (bassist), Edward Reekers (leadzanger) Ton Scherpenzeel (keyboardspeler) en Rod Vunderik (gitarist). Exclusief de mensen achter de schermen, die het concert mogelijk maken van Kayak zelf en natuurlijk de Waerdse Tempel! Bis Bis De band komt twee keer terug om de zaal tevreden te stellen. En dan is het tijd om naar de merchandise tafel te gaan. Er was veel keuze tot een mooie poster aan toe. De poster wordt geleverd met koker, perfect gewoon. Alle bandleden komen na het concert de aangekochte CD's en DVD's signeren. Na de muzikale inspanning van een paar uur toch mooi! Bezoekers kunnen na het optreden nog gezellig napraten in het foyer. Trap richting de Grote Zaal. Oproep Een oproep kwam van leadzanger Edward Reekers om vooral de gemeente aan te schrijven, want één van de eerste dingen die ze hoorden toen ze binnenkwamen was de sluiting van het muziekcomplex en dat zou met recht zonde zijn. Het is met de Waerdse Tempel net zoals met gemeente Heerhugowaard zelf, het is nog niet af. Het fundament ligt er, maar de punten staan nog niet op de spreekwoordelijke i. En dat zal waarschijnlijk zo blijven. De muziekhal neemt in ieder geval met Kayak als laatste grote band volwaardig afscheid. De tijd tikt af voor de Waerdse Tempel tot 1 januari 2012. Waylon zal de laatste artiest zijn, die de Waerdse Tempel aandoet, daarna komen er nog enkele feesten waaronder het nieuwjaarsfeest om het muziekcomplex te bezoeken. Bronnen: Kayak http://www.kayakonline.nl Pim Koopman http://www.pimkoopman.com http://nl.wikipedia....iki/Pim_Koopman Sociaal Cultureel Centrum De Schakel http://www.musicfrom...d-verwoest.html Waerdse tempel http://www.waerdsetempel.nl Waerdse Tempel nu echt dicht, Victorie opvolger http://www.noordholl...ctorie-opvolger Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 5 januari 2012 Report Share Posted 5 januari 2012 Gisteren naar Trixie Whitley geweest, in de kleine zaal van Paradiso. Ik ben al jaren een hele grote fan van Chris Whitley, ja, de vader van..... Ik heb hem 2x live gezien, hij had een geweldig rauwe manier van gitaarspelen en ik heb dan ook bijna al zijn albums. Helaas is hij ik dacht in 2005 overleden. Maar buiten zijn muziek heeft hij nóg iets moois nagelaten: een werkelijk prachtige dochter, en nog mooier, zijn talent en daarmee de o zo herkenbare manier van gitaarspelen van haar vader. Eerst speelde ze solo, op piano en op akoestische gitaar, later met de band. Mooi opgebouwde spanningsboog met een heerlijk swingend einde. Helaas duurde het concert veel te kort, ruim een uurtje geloof ik. Maar ik heb genoten van deze energieke dame. Ik heb nog even op haar site gekeken, ze treed veel op en hopelijk duurt het niet erg lang dat ze weer een keertje naar Nederland komt. En dat ze niet tè bekend gaat worden, zodat ze nog steeds in dit soort kleine zaaltjes speelt. Prachtig geluid en lekkere ambiance. Twee CD's gekocht die ze heeft gesigneerd, vanavond maar weer eens lekker knallen :wub: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 5 januari 2012 Report Share Posted 5 januari 2012 Muziek http://www.trixiewhitley.com/music/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 5 januari 2012 Report Share Posted 5 januari 2012 Muziek http://www.trixiewhitley.com/music/ Ja zoiets Ivan , goed, die link erbij, hier op de foto met Daniel Lanois. Samen hebben ze met nog een paar muzikanten opgetreden als Black Dub. Helaas gemist, maar de LP heb ik wel. Mooie plaat met knallende dynamiek, heel mooie persing. Op Youtube staan ook mooie "huiskameropnames": maar vooral ....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 februari 2012 Report Share Posted 18 februari 2012 Vervelend, zo'n concert zonder vaste zitplaatsen, want om goed te zitten moet je dan flink van te voren aanwezig zijn, nog vóór de deuren opengaan. Maar, dat was alleszins de moeite waard deze keer. Vanmiddag waren wij aanwezig bij een prachtig concert van het Nederlands Bach Koor en Orkest o.l.v. Pieter Jan Leusink, met het Miserere mei van Allegri, het Exultate Jubilate van Mozart, en diens Krönungsconcert en Requiem. Dit werd gespeeld in de Marekerk in Leiden, een betrekkelijk kleine kerk, die al snel was afgestampt. Omdat wij op tijd waren zaten we toch vlak vooraan. Het Miserere Mei is een prachtig stukje verstilde vokale muziek, dat een fantastisch mooie uitvoering kreeg door dit koor. Door de indeling in stemgroepen werd mij ook de structuur van de zich steeds herhalende melodielijnen veel duidelijker. Grappig effect was, dat het deel waarin een (jongens?) sopraan de hoge c moet ontvouwen, buiten het zicht, áchter het orgel werd gezongen. De kleine kerk werd er zo een stuk groter door. Hoogtepunt, compleet met kippevel, vormde het Requiem. Hierin gingen het koor en orkest pas goed los, en kwamen tot grote hoogte, waarbij ook de vier solisten, onder wie de beroemde mannen-alt Sytse Buwalda, een geweldige partij zongen. Dit programma is nog vaker te beleven, de foto komt niet uit de Marekerk, maar natuurlijk uit het Concertgebouw, waar deze uitvoering op 3 maart zal plaatsvinden. http://www.concertgebouw.nl/concerten-en-tickets/mozarts-requiem-en-kroenungsmesse M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 2 maart 2012 Report Share Posted 2 maart 2012 Vanavond (inmiddels alweer gisteravond) naar de opera "Nabucco" van Verdi geweest. In het nog niet eens officieel geopende / heropende cultureel centrum "De Nieuwe Kolk" te Assen. Het is een prachtig complex geworden, die Nieuwe Kolk, als je van open, verbonden, moderne architectuur houdt. (Maar Spido mist de gezellige zaal van de "oude" Kolk nog wel een beetje: die leek wel wat op het vaudeville theatertje van de Muppet Show...) Onderpandse eigen parkeergarage in die Nieuwe Kolk; een aangeboden drankje in de pauze; champagne na afloop ter viering van de stiekeme opening; een uitstekende voorstelling; mooie stemmen; prima akoestiek; schitterende decors: een feest, dus. De volle bak was welverdiend! Uitvoering: Staatsopera van Tatarstan. Morgen (inmiddels alweer vanavond) 2 maart in Stadsschouwburg Sittard-Geleen (Wollie!). En op 4 maart in "De Spiegel", Rabozaal (Zwolle ). In het Zaantheater (Albert Heijnzaal) op 7 maart. Op 9 maart in de Schouwburg Amstelveen; op 25 maart in de Meervaart (Amsterdam)... enzovoorts. Ja, Nabucco komt naar u tóe! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 22 april 2012 Report Share Posted 22 april 2012 Gisteravond met ongeveer 59 anderen, een concert van Hans Theessink meegemaakt. Het zou 2x 45 minuten duren, maar hij begon om ongeveer 20:30 uur en hield pas om 23:20 uur op. Tussentijds een pause van ongeveer een half uur. Dit was dus bijna 3 uur genieten geblazen. Hans weet met alleen een paar gitaren en een mondharmonica een perfecte sfeer te creeren. Dit op een kleine installatie die ook nog eens bijzonder goed klonk. het concert zou eigenlijk in de grote zaal van de Boogaard in Moergestel gehouden worden, maar door gebrek aan belangstelling (dom dom) was met uitgeweken naar de kleine zolderzaal. Deze heeft iets van een grote huiskamer. Hans zat dus op zo'n meter of vier voor me te spelen. Geweldig, (en nog een gesigneerde CD meegenomen). Morgenavond in Mijnheer Frits in Eindhoven, maar dat zal wel uitverkocht zijn. En voor daarna zie: http://www.theessink.com/en/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 28 april 2012 Report Share Posted 28 april 2012 Vorige week naar een huisconcert van Dempsey & vrienden. Dempsey is een bekende Leidse musicus die heel veel instrumenten bespeelt en goed kan zingen. Hij staat hier rechts op de ietwat vage foto. Het repertoire bestaat vooral uit Nederlandstalige liedjes, op bekende gedichten van bv Elsschot, Gezelle en Achterberg. Erg leuk, én mooi. Ik heb nog een paar cd's van hem liggen die de Olive nog niet herkent . Willem Elsschot: Het Huwelijk Toen hij bespeurde hoe de nevel van de tijd in d'ogen van zijn vrouw de vonken uit kwam doven, haar wangen had verweerd, haar voorhoofd had doorkloven toen wendde hij zich af en vrat zich op van spijt. Hij vloekte en ging te keer en trok zich bij de baard en mat haar met de blik, maar kon niet meer begeren, hij zag de grootse zonde in duivelsplicht verkeren en hoe zij tot hem opkeek als een stervend paard. Maar sterven deed zij niet, al zoog zijn helse mond het merg uit haar gebeente, dat haar toch bleef dragen. Zij dorst niet spreken meer, niet vragen of niet klagen, en rilde waar zij stond, maar leefde en bleef gezond. Hij dacht: ik sla haar dood en steek het huis in brand. Ik moet de schimmel van mijn stramme voeten wassen en rennen door het vuur en door het water plassen tot bij een ander lief in enig ander land. Maar doodslaan deed hij niet, want tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren, en ook weemoedigheid, die niemand kan verklaren, en die des avonds komt, wanneer men slapen gaat. Zo gingen jaren heen. De kindren werden groot en zagen dat de man die zij hun vader heetten, bewegingsloos en zwijgend bij het vuur gezeten, een godvergeten en vervaarlijke aanblik bood. Wat professioneler en reuze boeiend was het concert daarna, afgelopen woensdag, van Eric Vloeimans (trompet), in de Aalmarktzaal. Samen met Fay Lovsky en Jeroen van Veen (piano) vóór de pauze, en de groep Cage Crash ná de pauze. Eric Vloeimans en Fay Lovsky Na de pauze werd het erg gezellig. Wel jammer dat er zo nodig een geluidsinstallatie aan te pas moest komen. De Aalmarktzaal is klein genoeg om zonder extra versterking te kunnen bespelen, lijkt me zo. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 30 april 2012 Report Share Posted 30 april 2012 26 april naar Herman van Veen geweest, in de Nieuwe Kolk (Assen). Geweldig! Muzikaal heel knap! Met bijzonder begaafde medewerkers (m/v)! En wat een fysieke conditie, nog altijd... Wie het moois óók nog wil meemaken (nu het nog kàn!): http://www.hermanvanveen.com/Herman-van-Veen/nl-NL/speellijst/volledige+speellijst/herman+van+veen.aspx Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 18 juni 2012 Report Share Posted 18 juni 2012 Gisterenavond naar het BIM huis in Amsterdam geweest, naar My Brightest Diamond. Ooit heb ik haar in het voorprogramma van Dayna Kurz gezien, maar ik vond haar veel beter.... Ze is een klassiek geschoolde zangeres (opera), maar kwam in New York in aanraking met avantgardistische rock. De invloeden daarvan, in combinatie met haar klassieke opleiding, zorgt voor prachtig gelaagde nummers, mede door de interessante instrumentatie. De eerste albums hingen aardig tegen de pop aan, maar de laatste (All things will unwind) is heerlijk subtiel maar soms ook weer uitbundig en zorgde gisteren voor een kippevelconcert. Kijk maar even op http://www.mybrightestdiamond.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 juni 2012 Report Share Posted 18 juni 2012 Afgelopen zaterdag naar de eerste Nacht van de Viool geweest, in het Museum van Oudheden in Leiden. Een nacht vol vioolmuziek met een decor gevormd door een monumentale Egyptische tempel, Romeinse keizerbeelden en Oudegyptische mummies. Het Rijksmuseum van Oudheden biedt u de gelegenheid om op verrassende plekken in het museum te kijken en te luisteren naar een keur aan Nederlandse topmusici. Dirigent, componist en violist Joan Berkhemer, stelde voor het museum een gevarieerd en verrassend programma samen: van Bach sonates tot jazz, kamermuziek, Indiaase vioolmuziek en zelden gehoorde werken van Bartók. Gespeeld door Nederlands jongste talenten, winnaars van nationale en internationale concours en oude rotten in het vak. Speciale gast is Esther Apituley, als fenomenale pleitbezorgster van de altviool. De Nacht van de Viool staat garant voor een feestelijk doorlopend avondprogramma in alle zalen van het museum tot in de late uurtjes. De Romeinse keizers en Oudegyptische mummies luisteren vast en zeker mee. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 25 juni 2012 Report Share Posted 25 juni 2012 Gisteren verveeld uit het raam gekeken naar de regen in de gracht, tot het eindelijk ophield, en we weer op weg konden naar de 26e aflevering van de Gouden Pet, het jaarlijkse festival voor straatmuzikanten in Leiden. Door het gevorderde uur heben we deze keer minder gezien dan eerdere jaren, maar de kwaliteit leek wel vooruit te zijn gegaan. Helemaal droog hielden we het ook niet meer bij de prachtige zang van de Sunshine Soldiers; mocht je die nog eens tegenkomen, blijf dan even staan, en pink een traantje weg. http://www.sunshinesoldiers.nl/ Het weer zat wel tegen, maar je komt toch tout Leiden tegen op De Gouden Pet M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 juli 2012 Report Share Posted 4 juli 2012 Ik ga naar North Sea Jazz vrijdag Marc - Van the Man onder meer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 4 juli 2012 Report Share Posted 4 juli 2012 Wordt daar nog ge-jazz-d eigenlijk? Ik zag allemaal nu-soul namen voorbij komen. Niets mis mee natuurlijk. Misschien kunnen ze het beter North Sea Black Music noemen, maar dat klinkt lang niet zo lekker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts