Jump to content

Concerten, muziekuitvoeringen, optredens

Arden
 Share

Recommended Posts

Vanavond naar een bijzondere Mattheus Passion, niet van Bach, maar van Boudewijn Tarenskeen.

In de Doelen, R'dam.

http://www.luister.nl/luister-archief/288-een-compositie-met-twijfel-19-solisten-en-tekeningen-in-de-partituur

Moderne muziek.

Bij de Doelen kun je voor een paar tientjes een RedSofa kaart kopen, waarme je een seizoen lang gratis naar moderne muziek kunt komen luisteren.

http://www.dedoelen.nl/nl/concerten/informatie/redsofa

Denk dat ik die volgend seizoen zal aanschaffen.

M :ph34r: rc

• 4 weeks later...

Voor diegenen die van electro meets guitaren houden, ben net terug van Goose, concertzaal AB in Brussel

Ik zag dat ze volgende week oa in Tivoli en De Melkweg spelen.

Effe chauvinistisch maar dit was echt heel heel goed, ook the lightshow

Kolkend feestje

• 1 month later...

Vanavond weer eens gezellig naar de Royal Albert Hall, in Londen.

Daar treedt een leuk jong zangeresje uit Nederland op, samen met haar eigen band:

Caro-Emerald-l.jpg

Caro Emerald will headline the Royal Albert Hall for the very first time, with her energetic blend of big band jazz, swing and pop.

The Dutch singer and her fabulous band promise a 'classy show, with a jazz club feel, and of course some fabulous outfits!'

A graduate of the Amsterdam Conservatory, Caro’s debut album Deleted Scenes From The Cutting Room Floor became the sleeper hit of 2011 throughout Europe where it sold more than 1.3 million copies. In Britain, where it was supported by Radio 2, Smooth FM and the likes of Jools Holland, it was certified platinum shifting more than 300,000 albums.

Currently working on her follow up album, scheduled for release in early 2013, Caro is looking forward to performing at the Hall. She says 'The Royal Albert Hall is a dream come true, I still have to pinch myself when I come to think about it.'

http://www.royalalberthall.com/tickets/caro-emerald/default.aspx

Leuk! En een prachtig gedeelte van London. Jammer dat het nog geen lente weer is! Was twee weken geleden in het Hyde park toen het 14 graden was en de zon scheen. Dan is het platteland mooi, maar Londen ook hoor!

Beste Carl,

't Was leuk, hoor. Je bent er echt weer eens even uit, hè?

En Londen is maar een klein stukkie vliegen, eigenlijk.

Wat me in de Royal Albert Hall elke keer weer opvalt, is hoe ontzettend veel geluid je er probleemloos in kwijt kunt!

Caro Emerald deed 't prima en vakkundig, zoals we van haar gewend zijn.

Haar zelfgeschreven materiaal is m.i. heel knap: origineel, gevoelig, vaak geestig, en steunt op de beste tradities in de lichte muziek en mainstream jazz.

Ze is ontegenzeggelijk - ondanks haar jeugdigheid - een echte vakvrouw in de muziek en gezegend met een goede stem.

Maar ze is geen vocale virtuosa zoals bijvoorbeeld een Cleo Laine of Ella Fitzgerald.

En ze ontroert niet zoals een Billie Holiday of Nina Simone dat wèl konden.

Dat moeten we dan ook maar niet van haar eisen of verwachten.

Dat doet ze zèlf ook niet, naar ik meen.

Ze is een entertainer.

Maar dan wel een heel goede.

Voor recensie: http://www.standard.co.uk/goingout/music/caro-emerald-royal-albert-hall--music-review-8530669.html

Caro Emerald, Royal Albert Hall - music review
The Dutch songstress is mannered and business-like, but still delivers a finger-clicker of the highest order

Since more than a million homes have welcomed Caro Emerald’s Deleted Scenes From The Cutting Room Floor into their homes, it’s safe to assume no jazz-tinged Dutch songstress has been more popular than the ex-Caroline Van Der Leeuw.

Last night’s show was a finger-clicker of the highest order, exactly the sort of music deemed uncommercial until it seduces Radio 2, fills the Royal Albert Hall and sells those million albums. Emerald and her eight-man band touched on bossa nova, accordion-led chanson and growly voiced samples from a DJ whose presence made more sense in practice than theory.

Emerald herself was a mistress of come-hither glamour, despite spending the first half of the evening in overly-comfortable trousers which flattered neither her nor her tres chic music. When she changed into sparkly attire — and these songs only work when delivered in a sparkly dress — she was part Betty Page, part Betty Boop; coquettish on Dr Wanna Do; sexually predatorial on the smouldering I Know That He’s Mine and a hurricane of happiness on A Night Like This. (...)

Caro-Emerald.jpg

Geweldig optreden van de Project weer. De liefde voor de muziek van Pink Floyd straalt eraf. Enne met de ogen dicht is het net echt de Floyd die je hoort. De stem van Peter komt verrekt dichtbij die van Roger Waters en ook het gitaarspel is fantastisch.

Highlight was voor mij de DVD die ik in de pauze van de band en crew kreeg voor mijn 50e verjaardag en het mooiste is toch wel datde toegift, Comfortably Numb, aan mij werd opgedragen.

Mijn dochters hadden dit gevraagd omdat we nu in een moeilijke periode zitten met de ziekte van mijn moeder, hun verzoek was zo oprecht dat de band een uitzondering maakte. Geweldig lief allemaal, kippenvel met traantjes.

Mams is gelukkig niet ziek van de chemo, alweer een lichtpuntje. We will Shine on......

We hebben kaarten kunnen bemachtigen voor Barbra Streisand, kijk er echt naar uit.

Bofkont! 't Was in een kwartiertje uitverkocht, hè?

Wij visten helaas achter het net!

Jammer, want wàt is nou toch vijftienhonderd euro voor 'n leuk avondje uit met z'n tweetjes?

We zullen maar weer een paar van die mooie elpees van haar opzetten, als troost.

Zoals "The Barbra Streisand Album"* uit 1963, met de hoestekst (van Harold Arlen zelf!) over het veelbelovende komische meisje dat ook zo leuk kan zingen.

Met haar schrijpende uitvoering van "Cry Me A River" en razendsneltrefzekere articudictie van "Who's Afraid of the Big Bad Wolf?"

En dat prachtige compilatie-album "Memories" (1981), met al die songs die zo treffend werden uitgevoerd dat ze andere versies onnodig, zo niet totaal onmogelijk maakten: "Memory", "New York State of Mind", "The Way We Were" en vele andere.

En The Broadway Album... En...

We zullen Barbra missen, op 6 juni.

Maar we komen de avond wel door, thuis, met elpees en ceedees, zij het lichtelijk betraand.

Waarschijnlijk is het geluid bij ons beter dan in de Ziggo Dome.

Zo troosten we ons dan maar...

Ik kon weer eens niet wachten! Alles dus vandaag al gretig & gauw gedraaid. Die plaat uit 1963 steekt artistiek ver boven haar latere (mij bekende) albums uit, vind ik. En de opnamekwaliteit is ook stukken beter.

Misschien heeft Barbra haar komst naar ons land tè lang uitgesteld.

• Members

Wij hadden afgelopen zondag nog een leuk mini-concert met een geinig ''PA systeempje''...

882632_310693382391495_790651625_o.jpg

Case Mayfield performing in the Music2 room during Analog Extrema

Ik geloof dat zelfs Wol zich prima heeft vermaakt!

Arden ,het was een geweldig concert  nu nog de cd cq plaat.

Totaal geen irritatie.

mvg wol

Ps welke versterker was er op aangesloten.

• Members

Octave V110. Een nieuwe geintegreerde van 2 x 110 watt met KT120 buizen. De prijs zal je voor Octave begrippen 100% meevallen...

We proberen dit ''concertje'' uit te brengen als een mini-lp Bootleg (maar dan officieel).

Het waren maar 5 nummers, maar dat lijkt me een heel leuk projectje! Beperkte oplage van 500 of 1000 stuks of zo, dat maakt het nog een beetje collectable...

Streamen wat is dat Carl  :D  :D Bah wat een vies woord  :D  :D  :D

Als ze nou een beetje slim zijn en dat zijn ze,maken ze 1000 stuk cd en 1000 stuk plaat en de eerste 500 in  een mooie verpakking met foto,s er op. en de cd en lp  dan genummerd .

• Members

En dan wordt die cd binnen 5 minuten via het web verspreid... Laten ze er maar moeite voor doen en de lp digitalizeren, duurt het in ieder geval 5 minuten langer! Weet je ook gelijk waarom er niemand meer muziek durft uit te brengen. Ik had daar 10 jaar eerder in moeten belanden. Maar ja, shit happens...

Zo, nu weer aan het werk!