Ivan10 Posted 8 september 2015 Report Share Posted 8 september 2015 Ze zijn deze week in Amsterdam. Had er graag willen zijn, maar ja uitverkocht en de prijzen voor de overgebleven kaarten waren hoog. Gelukkig hebben we de platen nog... Link to comment Share on other sites More sharing options...
District9 Posted 9 september 2015 Author Report Share Posted 9 september 2015 Tsjonge jonge, wat zit hier een vijandigheid, zeg. Of ik niet weet waar "Sunday, Bloody Sunday" over gaat. En een voorstel dat als dominee-belerend wordt uitgelegd. Goed lezen is een relekwie aan het worden. Kunnen snappen of willen snappen zijn ook twee verschillende dingen. Gaan jullie a.u.b. terug naar je versterkertjes en je buisjes en je elementjes. Ik hou het hier wel voor gezien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 9 september 2015 Report Share Posted 9 september 2015 (edited) Je uit zelf kritiek, maar als niet iedereen het daarmee eens is dan is dat ineens vijandig. Jammer hoor. Ik ben nooit een fan van U2 geweest, maar heb wel een beetje gezien wat een ellende de troubles geweest zijn. Er waren meer engelse militaien in NI dan er ooit in Afganistan zijn geweest. De engelse hebben heel wat goed te maken bij de Ieren. Maar ga ik nu al mij cd van engelse bands weggooien ofzo. Beetje overdreven. Ook is het vrij normaal dat mensen als ze ouder worden anders tegen de wereld gaan aankijken (meestal wat zuurder en teleurgestelder). Voor mij betekent dat niet dat ze ineens "verraders" zijn. Minder naief dat vaak wel. Verder horen dit soort discussies inderdaad hier niet thuis (misschien wel onder subforum muziek, de rol die muziek in politiek etc speelt is best wel een goed topic) Edited 9 september 2015 by Duck-Twacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 9 september 2015 Report Share Posted 9 september 2015 Tsjonge jonge, wat zit hier een vijandigheid, zeg. Of ik niet weet waar "Sunday, Bloody Sunday" over gaat. En een voorstel dat als dominee-belerend wordt uitgelegd. Goed lezen is een relekwie aan het worden. Kunnen snappen of willen snappen zijn ook twee verschillende dingen. Gaan jullie a.u.b. terug naar je versterkertjes en je buisjes en je elementjes. Ik hou het hier wel voor gezien. Jammer hoor, je was net begonnen hier. Ben het wel met Duck eens: (je komt met kritiek en als niet iedereen het hier mee eens is dan is dat ineens vijandig). Beetje overtrokken reactie, zoek de zonzij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 9 september 2015 Report Share Posted 9 september 2015 (edited) Ik hou het hier wel voor gezien. Jammer dat je weggaat, maar bedankt voor je zienswijze. Wat er overblijft van rock& roll als proteststem weet ik niet. Er zijn stemmen dat alleen jongeren uit de goede middenklasse geld hebben om muziek te maken en te studeren aan conservatoria. Denk aan nog zo'n band die sommige mensen van de plaat willen meppen zoals Coldplay. Op zich interessant. Ik vraag me eigenlijk af of een proteststem door songsteksten nog wel bestaat? Nederlanders kunnen/willen al niet meer demonstreren, laat staan dat artiesten nog scherpe teksten schrijven. Of ben ik artistiek en commercieel te hard? Edited 9 september 2015 by Ivan10 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 9 september 2015 Report Share Posted 9 september 2015 Ik had er nooit zo overnagedacht, maar mogelijk is de noodzaak om muziek als protestmiddel te gebruiken niet zo groot meer. Vroeger was het een van de weinige kanalen om een grote massa te bereiken (mits je wel een beetje succes had en gedraaid werd op de radio). Nu heb je social media en kom je om in de "protest berichten" (wat weer een soort alarm inflatie veroorzaakt). Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 9 september 2015 Report Share Posted 9 september 2015 En zo verdwijnt er wéér iemand van het forum, nu iemand die hier nog maar pas was..... Erg jammer. Hoe moeilijk blijkt het te zijn om achter het toetsenbord "rustig" te communiceren. Blijkbaar zit de emotie aan de oppervlakte en explodeert dit bij het minste of geringste. Niet goed lezen? Inlevingsvermogen? Ik weet het niet. Wél dat het erg jammer is. Ook hier weer: wellicht kunnen Henrie en Distric9 "live" samen heel goed door één deur. Henrie ken ik niet persoonlijk, District9 heb ik leren kennen als een prettig persoon maar toch blijkt het zo mis te kunnen gaan vanachter het toetsenbord..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 9 september 2015 Report Share Posted 9 september 2015 Het is inderdaad jammer als iemand om deze manier het forum de rug toe keert. Als ik iets te hard uit de hoek gekomen ben, dan wil ik best schrijven "sorry hoor" (maar blijf wel van mening dat ik de reactie op de fote Bush/Bono wat overdreven vidn. Maar verder moet iedereen natuurlijk zelf weten wat ie met zn cds doet). Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 9 september 2015 Report Share Posted 9 september 2015 Sorry maar ik vind Henrie in geen enkele post hard of vijandig hoor Ik durf zelfs wedden dat hij de meeste zaken met een smile op z'n gedicht heeft getypt. Persoonlijk hou ik niet van de ondertoon : "ik heb de periode bewust meegemaakt, jij was er nog niet eens snotneus, dus wie weet het hier het best ..." Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 9 september 2015 Report Share Posted 9 september 2015 politiek verbroedert duidelijk minder dan muziek of 'audio' gedoe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 9 september 2015 Report Share Posted 9 september 2015 En zo verdwijnt er wéér iemand van het forum, nu iemand die hier nog maar pas was..... Erg jammer. Hoe moeilijk blijkt het te zijn om achter het toetsenbord "rustig" te communiceren. Blijkbaar zit de emotie aan de oppervlakte en explodeert dit bij het minste of geringste. Niet goed lezen? Inlevingsvermogen? Ik weet het niet. Wél dat het erg jammer is. Ook hier weer: wellicht kunnen Henrie en Distric9 "live" samen heel goed door één deur. Henrie ken ik niet persoonlijk, District9 heb ik leren kennen als een prettig persoon maar toch blijkt het zo mis te kunnen gaan vanachter het toetsenbord..... Dus het ligt aan mij dat District9 het forum gaat/heeft verlaten? Beetje kort door de bocht denk ik... Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 10 september 2015 Report Share Posted 10 september 2015 Beetje veel door de bocht me dunkt ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 10 september 2015 Report Share Posted 10 september 2015 I have a dream zei Martin Luther King en hij werd dood geschoten. Gif peace a chance zong John Lennon en iemand schoot hem dood. Een forum zonder gekift i have a dream Dromen komen maar zelden uit maar het is wel fijn om er van te dromen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 10 september 2015 Report Share Posted 10 september 2015 Top Groovy !! Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 10 september 2015 Report Share Posted 10 september 2015 Dus het ligt aan mij dat District9 het forum gaat/heeft verlaten? Beetje kort door de bocht denk ik... Nee hoor. Dát is dan inderdaad kort door de bocht . Ik zei alleen dat ik jou niet persoonlijk kende, is geen waarde-oordeel . Het is meestal actie-reactie-en weer terug, dus iets tussen 2 (of meer) mensen. Meestal wordt de hardheid in de discussies tijdens forumdagen of andere ontmoetingen helemaal gladgestreken...... Eigenlijk zou iedereen elkaar éérst live moeten ontmoeten en dán pas het forum op moeten gaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 10 september 2015 Report Share Posted 10 september 2015 René, vond je dat nu zo hard? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 10 september 2015 Report Share Posted 10 september 2015 Ik had er nooit zo overnagedacht, maar mogelijk is de noodzaak om muziek als protestmiddel te gebruiken niet zo groot meer. Vroeger was het een van de weinige kanalen om een grote massa te bereiken (mits je wel een beetje succes had en gedraaid werd op de radio). Nu heb je social media en kom je om in de "protest berichten" (wat weer een soort alarm inflatie veroorzaakt). Ja, dat is een goed punt. En misschien dat zelfs protest uitingen via de sociale media stiller zullen worden, als het vertrouwen in de open samenleving wordt misbruikt. Maar de vraag is of uitingen via sociale media wel echt invloed op beleid hebben. Is daar een studie over? Handtekeningenacties hebben eigenlijk dezelfde functie, zij het meer gestructureerd en gestroomlijnd als protest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 10 september 2015 Report Share Posted 10 september 2015 René, vond je dat nu zo hard? Communiceren is zó lastig , om iets duidelijk en voor één uitleg vatbaar te "zeggen" . Nee, ik doelde eigenlijk op discussies die op dit forum door de jaren heen volledig uit de hand liepen, waardoor mensen het hier voor gezien hielden.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 10 september 2015 Report Share Posted 10 september 2015 Het begint er hear weer op te lijken. Zieligheid Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 september 2015 Report Share Posted 12 september 2015 (edited) Tsjonge jonge, wat zit hier een vijandigheid, zeg..Mensen zijn vaak dubbel District. Een artiest kan oprecht tegen het establishment zijn. Op het moment dat zijn "songs" ineens door Coca Cola e.d. gebruikt worden om reclame mee te maken stapt hij naar een advocatenbureau om zijn rechten zeker te stellen. Die vraagt hem en passant of hij zich wel realiseert dat er wel erg veel van het zuurverdiende geld naar de fiscus gaat. Zo'n artiest wil afhankelijk blijven en voor je het weet woont hij in Monaco. Maar goed met Bush wil ik ook niet op de foto. PS doet me denken aan een van mijn lieve dochters. Behoorlijk aan de sociale kant tijdens de studie. Toen ze gelijk erg goed ging verdienen belde ze ons op om te vragen of het normaal was dat er maandelijks zoveel af ging. Sociaal is ze nog steeds, maar wel realistischer. Edited 12 september 2015 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 29 september 2015 Report Share Posted 29 september 2015 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts