Pjotr Posted 25 september 2015 Report Share Posted 25 september 2015 (edited) Wollie heeft decca ribbon vanaf 7 khz lopen en dat is meer als voldoende. Mvg wol Heb ook nog zo'n bandje in een doosje Wol Zegt op zich niks als je niet vertelt welke versie en hoe en wat. Er zijn een aantal variaties van. Ze lopen wel wat door tot over de 20 kHz maar supertweeters zou dit toch niet willen noemen in de zin van ultrasonische weergevers. Edited 25 september 2015 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 25 september 2015 Author Report Share Posted 25 september 2015 Vinzin dus een ander verhaal ter verantwoording Do'nt shoot the messenger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 25 september 2015 Report Share Posted 25 september 2015 Do'nt shoot the messenger. Je moet ook niet alles geloven Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 25 september 2015 Report Share Posted 25 september 2015 Heb ook nog zo'n bandje in een doosje Wol Zegt op zich niks als je niet vertelt welke versie en hoe en wat. Er zijn een aantal variaties van. Ze lopen wel wat door tot over de 20 kHz maar supertweeters zou dit toch niet willen noemen in de zin van ultrasonische weergevers. Beste Pjotr, Ultrasonische weergevers zijn hoogstens nuttig als katten- of hondenverjagers. Of als vleermuizenlokkers, wellicht. Maar wat ons betreft: wat je niet hoort, bestaat niet. Beste Tubejack, Het afkappen van de frequentieband boven 20 kHz is zeker nuttig. Je versterkt dan bijvoorbeeld niet de 40 kHz naaldoscillatie (vooral bij droog afspelen), met vervormingsinvloeden één tot twee octaven daaronder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 25 september 2015 Report Share Posted 25 september 2015 (edited) Is er ook iemand die antwoord kan geven? Wat het nut heeft een supertweeter in te zetten tot 250 Khz als de bandbreedte van de versterker 50Khz is? En hoe dat dan werkt ??? Edited 25 september 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 25 september 2015 Author Report Share Posted 25 september 2015 Volgens Cock helpt de pulsgenerator (is officiële naam) tijdens de eerste flank van een aanslag op een instrument. Een Triangel heeft volgens hem ook een frequentie van 1 Herz (tijdens de aanslag). Een trom of een gitaaraanslag heeft dit ook. Die eerste aanslag is een combinatie van heel veel frequenties. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 25 september 2015 Report Share Posted 25 september 2015 (...) tijdens de eerste flank van een aanslag op een instrument. (...) Heeft iemand die man wel eens uitgelegd dat geluid is opgebouwd uit frequenties? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 25 september 2015 Report Share Posted 25 september 2015 Spido, die Cock en zijn collega dat zijn geen domme jongens dat kan ik je wel vertellen. Mvg wol Mwah Wol, zoals Hans het begrepen heeft en hier verwoordt, is er van Cock zijn kennis geen kaas te maken. En dat ligt m.i. zeker niet aan Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 25 september 2015 Report Share Posted 25 september 2015 Ken je hem dan Pjotr ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 25 september 2015 Report Share Posted 25 september 2015 Ken je hem dan Pjotr ? Hans en/of Cock? Beide i.d.d. wel eens ontmoet en gesproken. Bovenste beste kerels Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 25 september 2015 Report Share Posted 25 september 2015 Spido, die Cock en zijn collega dat zijn geen domme jongens dat kan ik je wel vertellen. Mvg wol Wol, jij kunt mij nog méér vertellen, zo langzamerhand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 25 september 2015 Report Share Posted 25 september 2015 Ik vond het fantastisch klinken bij Sonore AC in hun werkatelier. Verslag volgt later. En ja, ook ik kreeg last van het "Hoe kan dit nu?"-syndroom, waar jullie blijkbaar al last van hebben ZONDER er naar te hebben geluisterd. Daarbij onderga eens iets zonder te willen weten hoe het werkt. Als ik bij Jack luister naar zijn Perfect Performers en zijn versterkers ga ik me daar toch ook niet druk om zitten maken? "Hoe kan dat nou?! Dat kan toch niet met speksteen?! En dat koperen draadje is dat echt alles? Ik zie niet eens schroeven." - Nee, dan geniet ik gewoon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 25 september 2015 Report Share Posted 25 september 2015 Zeker Ivan. Daar gaat het ook niet om. Het ging om de bijbehorende fantastische verklaring. Kennelijk kan het ook niet zonder dat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 26 september 2015 Report Share Posted 26 september 2015 (edited) Ik vond het fantastisch klinken bij Sonore AC in hun werkatelier. Verslag volgt later. En ja, ook ik kreeg last van het "Hoe kan dit nu?"-syndroom, waar jullie blijkbaar al last van hebben ZONDER er naar te hebben geluisterd. Daarbij onderga eens iets zonder te willen weten hoe het werkt. Als ik bij Jack luister naar zijn Perfect Performers en zijn versterkers ga ik me daar toch ook niet druk om zitten maken? "Hoe kan dat nou?! Dat kan toch niet met speksteen?! En dat koperen draadje is dat echt alles? Ik zie niet eens schroeven." - Nee, dan geniet ik gewoon. "Last van hebben " Nee het is gewoon interessant om je in de materie te verdiepen. Kijk zo' n Hepta Tweety dat valt nog te begrijpen. Veel versterkers halen 50Khz en er zijn geluid dragers die boven de 20Khz ook nog wat doen. Zal het speciaal voor 50+ ers ontwikkeld zijn. Afijn ik ben benieuwd en laat me verassen Edited 26 september 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 26 september 2015 Report Share Posted 26 september 2015 Ik ben ook zeer benieuwd. Het concept is nu toegepast op een luidsprekerset van Blumenhofer op de X-fi show. Soms denk ik dat Cock al meer uitlegt en laat zien dan menig ander audiofabrikant, of je er wat mee kan is iets anders. Ik zou er technisch helemaal niets over zeggen, laat het product maar voor zich spreken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 28 september 2015 Report Share Posted 28 september 2015 (edited) Je hebt oorzaak en gevolg. Voor wat betreft het gevolg zijn Wiel, Ivan en Hans het wel met elkaar eens: een hoorbare verbetering. De oorzaak blijft voor mij een verklaring. Ik kan Cocks redenering wel volgen, maar verder niet verifiëren. Ik heb wel de idee dat die in de lijn ligt van Peter Comeau nu hoofd IAG. Ik ga dat artikel nog eens opzoeken (had ik maar een datum van publicatie). Cock is hier meelezer en vindt het vast ook wel leuk. Edited 28 september 2015 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 29 september 2015 Report Share Posted 29 september 2015 Eigenlijk is Cock een soort Wiel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 29 september 2015 Report Share Posted 29 september 2015 (edited) Eigenlijk is Cock een soort Wiel Hij is leuk En het kan zowel met als zonder hoofdletter (Laat Cock het maar niet lezen) Edited 29 september 2015 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 19 februari 2016 Report Share Posted 19 februari 2016 Ik heb dus woensdag een demo gehad van de harmonizer van Sonore. Ik had een klein verschil verwacht, maar ik stond hier werkelijk paf van. Op een of andere manier klonk de Kef LS 50 met harmonizer strakker maar leverde daarbij geen body en warmte in. Eerst dacht ik dat het alleen om het mid/ hoog ging, maar het ging dus veel breder. Het klonk dus ook werkelijk zeer overtuigend. Toch zeker een nummer of 8 gehoord met of zonder harmonizer. Ik moet daarbij eerlijk zeggen dat ik me de verklaring van een snellere stijgtiid niet helemaal kan voorstellen, maar nogmaals het klonk zeer overtuigend en ik ben toch wel altijd terughoudend om zoiets te zeggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 20 februari 2016 Report Share Posted 20 februari 2016 Hoeveel kost zoiets eigenlijk? En als ik het goed begrijp, moeten je eigen spiekers ervoor aangepast worden? Die op de High-end dag van Arden waren er ook van voorzien, en die klonken heel prima, maar zònder hebben we ze toen niet gehoord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 20 februari 2016 Report Share Posted 20 februari 2016 Marc, een set Harmonizers kost €1999 en je eigen speakers hoeven niet aangepast te worden. Je zet de harmonizers gewoon parallel op jui huidige speakers. En ja, het is verbazingwekkend wat die dingen doen We moesten het afgelopen woensdag doen met een stel nieuwe LS50 die door Hifi Maastricht ter beschikking waren gesteld (waarvoor dank ). De gemodificeerde Kef LS50 van Cock zelf waren een dag eerder zonder medeweten van Cock naar een nieuwe eigenaar gegaan. Als iemand een set zwarte LS50 aangeboden krijgt, samen met een rol kabel en eventueel ook nog een vintage Sansui tuner, zou het mooi wezen eerst ff contact op te nemen met Cock. Hij mist zijn spullen nl heel erg Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 20 februari 2016 Report Share Posted 20 februari 2016 Nou, ik wil Cock wel helpen door een setje af te nemen, mits het in mijn set net zo werkt. Wel pokke dat zijn eigen spullen uit logeren zijn gegaan. Enfin, ik zal mijn licht eens gaan opsteken in Rotjeknor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 21 februari 2016 Report Share Posted 21 februari 2016 Over het mogelijke hoorbare effect van een supertweeter die alleen werkzaam is in het frequentiegebied dat voor mensen volstrekt onhoorbaar is, kan ik niets zinnigs zeggen. Net zoals alle andere deelnemers hier. Alsmede de leverancier. Maar ten aanzien van ribbontweeters, ionisatoren, air motion transformers e.d., die wèl effectief zijn in het hoorbare gebied (tot ca. 20 kHz), merk ik op dat ze slechts zo goed klinken als de combinatie van drivers waarin ze worden toegepast. Een ribbontweeter, ionisator, air motion transformer e.d. klinkt namelijk op zichzelf beoordeeld helemaal niet goed of slecht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 21 februari 2016 Report Share Posted 21 februari 2016 Marc, een set Harmonizers kost €1999 en je eigen speakers hoeven niet aangepast te worden. Je zet de harmonizers gewoon parallel op jui huidige speakers. En ja, het is verbazingwekkend wat die dingen doen We moesten het afgelopen woensdag doen met een stel nieuwe LS50 die door Hifi Maastricht ter beschikking waren gesteld (waarvoor dank ). De gemodificeerde Kef LS50 van Cock zelf waren een dag eerder zonder medeweten van Cock naar een nieuwe eigenaar gegaan. Als iemand een set zwarte LS50 aangeboden krijgt, samen met een rol kabel en eventueel ook nog een vintage Sansui tuner, zou het mooi wezen eerst ff contact op te nemen met Cock. Hij mist zijn spullen nl heel erg Ik begrijp at het dievengilde langs geweest is. Opmerkelijk, moet toch iemand uit de audiofiele hoek zijn lijkt me. Of viel er verder niets van waarde te stelen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 februari 2016 Report Share Posted 21 februari 2016 (edited) Ik weet het niet Wiel. Het zou best kunnen dat Cock het geheim van de Smit niet vrijwillig weggeeft en dus zelf veel meer weet. Wel heb ik de idee dat hij vrij intuïtief ontwikkeld. En dat is zeker geen verkeerde methode in zijn geval, blijkt. Edited 21 februari 2016 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts