TL 200 Posted 12 maart 2019 Report Share Posted 12 maart 2019 Nee, ik bedoelde dat gewoon om duidelijkheid te krijgen, er zijn vlgs. mij alleen mogelijke oorzaken genoemd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 12 maart 2019 Report Share Posted 12 maart 2019 34 minutes ago, TL 200 said: Nee, ik bedoelde dat gewoon om duidelijkheid te krijgen, er zijn vlgs. mij alleen mogelijke oorzaken genoemd. Oorzaken van wat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 12 maart 2019 Report Share Posted 12 maart 2019 Kan het niet gewoon aan je gehoor liggen dat je het wel of niet hoort. Het zijn geen supertweeters maar ze voegen wel iets toe maar geen geluid als ik het goed begrijp. Ik blijf het vreemd vinden dat de toevoeging van de Harmonizers bij de een wel te horen is en bij een ander weer niet. Ik denk dan aan akoustiek,die zou de werking kunnen maskeren. Ik zeg ook maar iets Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 12 maart 2019 Report Share Posted 12 maart 2019 Mijn ervaring is dat als je weing reflexies in je ruimte hebt, het effect van de Harmonizer kleiner wordt. Anders gezegd, als je veel hoeken en schuine wanden in je ruimte hebt, is de werking minder. Volgens Cock ligt het aan de bandbreedte van de (eind)versterker. Ik heb een ander idee, nl dat de korte golflengtes die de Harmonizer uitstuurt, in principe de door reflectie ontstane buiken en knopen aan flarden "schiet", zodat je van die reflecties geen last meer hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 maart 2019 Report Share Posted 12 maart 2019 (edited) Zou goed kunnen Roger, hoewel ik wel erg veel hoeken heb op zolder. Bij mij doen ze het wel minder dan in dat Limburgse zaaltje. Zelf zou ik de Harmonizers wel eens willen biampen. Het zou kunnen dat ze op een of andere manier inwerken op de hoofd LS of zelfs de versterkers. Met biampen sluit je dat nagenoeg uit. Maar eigenlijk begrijp ik nu dat de technische werking van de Harmonizers ook voor Marco een raadsel zijn. Edited 12 maart 2019 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 13 maart 2019 Report Share Posted 13 maart 2019 14 hours ago, carl said: Zou goed kunnen Roger, hoewel ik wel erg veel hoeken heb op zolder. Bij mij doen ze het wel minder dan in dat Limburgse zaaltje. Zelf zou ik de Harmonizers wel eens willen biampen. Het zou kunnen dat ze op een of andere manier inwerken op de hoofd LS of zelfs de versterkers. Met biampen sluit je dat nagenoeg uit. Maar eigenlijk begrijp ik nu dat de technische werking van de Harmonizers ook voor Marco een raadsel zijn. Bi-ampen zal niets uitmaken, vermoed ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 13 maart 2019 Report Share Posted 13 maart 2019 Van Cock heb ik begrepen dat ze iets doen aan de stijgtijd van het signaal. Omdat het hele snelle speakertjes zijn, en je eigen bakken juist trage lobbesen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 13 maart 2019 Report Share Posted 13 maart 2019 17 hours ago, Pjotr said: Oorzaken van wat? Nou, dat de werking niet overal gelijk is, m.a.w. bij de één doen ze het fantastisch en bij de ander een stuk minder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 13 maart 2019 Report Share Posted 13 maart 2019 1 hour ago, audiofreak said: Bi-ampen zal niets uitmaken, vermoed ik. Maar dat zou je juist moeten checken Onno. Rob Wilms heeft die dingen veel verkocht en zegt dat ze in de meeste situaties functioneren. Dat betekent dat ze meer zijn dan een ordinaire tweak. Het is toch eigenlijk van de gekke dat al die technische geschoolde mensen niet door hebben wat die dingen nu precies doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 13 maart 2019 Report Share Posted 13 maart 2019 (edited) 21 minutes ago, carl said: Het is toch eigenlijk van de gekke dat al die technische geschoolde mensen niet door hebben wat die dingen nu precies doen. Welke? technische? Ik vind het wel mooi, laat iedereen maar lekker gissen. Edited 13 maart 2019 by Tubejack typo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 13 maart 2019 Report Share Posted 13 maart 2019 De Grote Tovenaar gaat natuurlijk niet verklappen wat zijn kunstje is. Anders gaat iedereen toveren en dat kunnen we niet hebben. En ik heb van een grote toveraar zelf begrepen dat zijn kunstje levensgevaarlijk is en zelfs de wereldvrede (is die er dan? maar dat ter zijde) kan bedreigen. I.d.d. Jack, laat iedereen maar lekker gissen. Wel zo veilig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 13 maart 2019 Members Report Share Posted 13 maart 2019 2 hours ago, carl said: 4 hours ago, audiofreak said: Bi-ampen zal niets uitmaken, vermoed ik. Maar dat zou je juist moeten checken Onno. Rob Wilms heeft die dingen veel verkocht en zegt dat ze in de meeste situaties functioneren. Dat betekent dat ze meer zijn dan een ordinaire tweak. Het is toch eigenlijk van de gekke dat al die technische geschoolde mensen niet door hebben wat die dingen nu precies doen. Dat bi-ampen hebben we 1 keer geprobeerd bij die vriend van me met die Kenrick Sound luidsprekers, dat werkte bij hem net zo goed niet. Cock gaf toen al aan dat dat hele bi-ampen niet ging werken, waarom weet ik niet meer precies (tenzij je misschien 2 identieke versterkers gaat gebruiken), die ene poging was voor mij voldoende, niet doen dus! Als je dan al perse een set Harmonizers plus extra eindversterker moet gaan kopen, geef dan simpelweg een paar duizend euro meer uit aan je luidsprekers zelf, dat lijkt me in zo'n geval zinvoller... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 13 maart 2019 Report Share Posted 13 maart 2019 Als biamping niet werkt lijkt het me toch dat de Harmizers invloed heeft op het filter van de LS of zelfs op de versterker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 13 maart 2019 Report Share Posted 13 maart 2019 5 hours ago, Pjotr said: En ik heb van een grote toveraar zelf begrepen dat zijn kunstje levensgevaarlijk is en zelfs de wereldvrede (is die er dan? maar dat ter zijde) kan bedreigen. Je bedoelt het apparaat de Van den Hul Extender en dit interview. Hier nog een recensie over het Extender product. Ook een soort supertweeter begrijp ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 13 maart 2019 Report Share Posted 13 maart 2019 I.d.d. Ivan onder ander dat verhaal en ook wat hij ter berde bracht op de X-Fi was niet mals. Maar dat mag de pret niet drukken. Hij is niet de enige met dergelijke onheilspellende taal... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 13 maart 2019 Report Share Posted 13 maart 2019 1 minute ago, Pjotr said: Hij is niet de enige met dergelijke onheilspellende taal... Oh wie praat er nog meer onheilspellend dan? En wat vertelde Van den Hul op de X-fi? Ik ben al zo lang niet geweest op de X-fi. Met muziek kun je geen mindcontrol uitoefenen denk ik, maar misschien wel als je kijkt naar Pinkpop of naar Lowlands Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 13 maart 2019 Report Share Posted 13 maart 2019 Wat v.d.H op de X-Fi vertelde was een lang verhaal wat ik niet heb kunnen onthouden. Algemene strekking was wel wat hij in jouw filmpje ook vertelt. En iets met ontembare woeste krachten uit het heelal staat mij nog iets van bij. En verder, en dat moet je toch niet ontgaan zijn, iets met koolstof en tegels en zo. Maar dat was weer een andere Tovenaar... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 13 maart 2019 Report Share Posted 13 maart 2019 Ah, dat laatste had ik niet meegekregen. Gemist Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 14 maart 2019 Report Share Posted 14 maart 2019 Dat wordt bij gehakt ook gezegd. In dat hele van de Heide gedoe zit iets van het Germaanse doemdenken. Antroposofie en homeopathie doen het daar ook van ouds goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 14 maart 2019 Report Share Posted 14 maart 2019 1 hour ago, carl said: Dat wordt bij gehakt ook gezegd. In dat hele van de Heide gedoe zit iets van het Germaanse doemdenken. Antroposofie en homeopathie doen het daar ook van ouds goed. Gedoe? Doemdenken? Heb je het wel eens serieus onderzocht Carl.? Of loop je zomaar weer wat te kletsen Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 14 maart 2019 Report Share Posted 14 maart 2019 Bij Gehakt heb ik vaak gehoord dat het kan terugslaan bij onoordeelkundige aanpak e.d. Persoonlijk geloof ik niet zo in dat “Stille kracht” gedoe. Bij goed onderzoek blijkt dat ook meestal niet te kloppen. De meest logische verklaring van homeopathie is verder nog dat het, het lichaam aanzet zelf medicijn aan te maken tegen een kwaal. Daar zou nog iets in kunnen zitten. Ik gooi wel eens een luchtballonnetje op, om wat reacties uit te lokken en ik denk zeker vaak over andere lijnen, maar “weer” kletsen ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 14 maart 2019 Report Share Posted 14 maart 2019 Je lijkt Wol wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 14 maart 2019 Report Share Posted 14 maart 2019 (edited) 22 minutes ago, carl said: Bij Gehakt heb ik vaak gehoord dat het kan terugslaan bij onoordeelkundige aanpak e.d. Persoonlijk geloof ik niet zo in dat “Stille kracht” gedoe. Bij goed onderzoek blijkt dat ook meestal niet te kloppen. De meest logische verklaring van homeopathie is verder nog dat het, het lichaam aanzet zelf medicijn aan te maken tegen een kwaal. Daar zou nog iets in kunnen zitten. Ik gooi wel eens een luchtballonnetje op, om wat reacties uit te lokken en ik denk zeker vaak over andere lijnen, maar “weer” kletsen ??? Ik geloof er wel voor een deel wel in Carl, alles wat de mensen erbij verzinnen daar kan ik niet zoveel mee. Een van de principes waar ik in geloof is heel simpel. Alle energie die je zelf ergens stopt krijg je terug. Je moet dus zorgen dat het je plezier geeft in plaats dat het je belast. Voorbeeldje ik had gisteren een klant met maar liefst 8! tuners. Een paar dezelfde. Maar een stuk of 5 verschillende, echt hele mooie. Toen we klaar waren met het A/B vergelijken met een van mijn referentie apparaten. Kwam een simpel Akai tunertje toch nog ter even sprake. Sluit ik die toch ook even aan niet? Hij vond die volgens mij het mooiste klinken. Ook was een van de eerder A/B tuners vergeleken met een Accuphase T-1100. Kijk dat is nu wat aan dacht doet. Verder heb ik moderne huisarts, de ene keer schrijft hij reguliere de andere homeopatische voor, net wat op dat moment of situatie het beste voor mij is. Verder blijven luchtballonen lucht, dus "geklets" zolang je er niet inhoudelijk op ingaat. Edited 14 maart 2019 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 maart 2019 Report Share Posted 14 maart 2019 11 minutes ago, Tubejack said: .......................................................... Verder blijven luchtballonen lucht, dus "geklets" zolang je er niet inhoudelijk op ingaat. Hoe zie jij dat dan voor je, inhoudelijk op luchtballonnen in gaan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 14 maart 2019 Report Share Posted 14 maart 2019 34 minutes ago, Pjotr said: Hoe zie jij dat dan voor je, inhoudelijk op luchtballonnen in gaan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts