Jump to content

High-End Forumdag 2016

WanFie
 Share

Recommended Posts

De kleuring van draaitafels bedoel je? Dan hebben we gelijk een bron, ook al kleurt die. Ik kan mijn glazen draaitafel ook meebrengen. Met zo'n verkleurende lamp kunnen we dan zelf ons kleurtje kiezen.

Edited by Hans van Liempd

De kleuring van draaitafels bedoel je? Dan hebben we gelijk een bron, ook al kleurt die. Ik kan mijn glazen draaitafel ook meebrengen. Met zo'n verkleurende lamp kunnen we dan zelf ons kleurtje kiezen.

Ja.  Misschien heeft Wol zelf een goed idee voor een demo Hans. 

Ja, :)

Probeer de bron voor beide systemen gelijk te houden.

Vinyl heeft dan natuurlijk de voorkeur.

Ik kan overigens de 16-1 ook dus ben er zeker bij.

Als voor beide systemen de laptop de bron is, dan is het toch ook voor beide systemen gelijk? Niks mis mee, lijkt me. En waarom heeft vinyl de/jouw voorkeur?

Ja, :)

Probeer de bron voor beide systemen gelijk te houden.

Vinyl heeft dan natuurlijk de voorkeur.

Ik kan overigens de 16-1 ook dus ben er zeker bij.

Je v-tje staat er bij.

De bron voor beide systemen gelijk houden lijkt me inderdaad een prima idee.

Misschien kan Marco zo'n dr Feickert meebrengen. Eventueel met de Octave phonotrap? Ik zou m'n Acoustic Signature met Glider en Array phono pre ook mee kunnen brengen. Het nadeel van een draaitafel voor twee systemen, betekent waarschijnlijk dat deze verplaatst moet worden. Niet echt handig.

Ik ga vandaag de zaal reserveren.

Zijn we het eens met het voorgestelde concept? En dan bedoel ik agenda, koffie, lunch enz. op de vorige pagina heb ik hier wat over geschreven.

Wie blijven er savonds eten en doen we dit bij Vingerhoeds?.

Ik ben een stuk wijzer geworden.

De zaal is alle drie de voorgestelde data beschikbaar. Theo Wubbolt kan i.v.m. de CES alleen op 16 januari.

De audioclub wil graag meewerken aan deze dag. Ze willen een deel van de kosten voor de leden op zich nemen.

De eigenaar van cafe Vingerhoeds kan een eenvoudige lunch verzorgen. Dit zijn dan b.v. broodjes kaas en ham en een kop soep en koffie of thee. Dit zou op ongeveer € 10,- per deelnemer komen.

Koffie en thee bij aankomst zitten in de zaalhuur. Eigenlijk spreekt hij niet van zaalhuur, maar van een "arrangement". De "zaalhuur" is eigenlijk de koffie en thee. Dit kost € 92,50. Bij b.v. 30 man is dat dan € 3,- per man.

Eventueel kan hij voor het eten na afloop een cateringbedrijf laten komen. We hebben dat ook met de audioclub een paar keer gedaan. Dit is betaalbaar en smaakt prima. Het cateringbedrijf maakt daarbij gebruik van de keuken van Vingerhoeds.  De prijs is natuurlijk afhankelijk van wat er besteld wordt. Dit dienen we vooraf te regelen.

Andere consumpties (er is een ongelofelijk groot pakket aan speciaalbieren) zijn voor eigen rekening.

De indeling van de dag kan er b.v. zo uitzien:

10:00 uur start opbouwen

11:00 uur verwelkoming leden met koffie (meestal met gebak).

11:30 uur deel 1 programma.

13:00 uur lunchpauze.

14:00 uur deel 2 programma.

16:00 uur zijn we met de demo's en vergelijkingen klaar.

16:30 uur afbreken en inpakken en napraten

17:30 uur eten

19:00 uur naar huis.

Wanneer wel elders gaan​ eten, wordt het misschien iets later.

Vlakbij de aansluiting van de A2 zit b.v. restaurant "Knus" hier is het eten prima en betaalbaar.

Laat maar horen wat jullie er van vinden.

Dit was het voorstel.

Ik ben er natuurlijk weer bij en verheug me op de vergelijking. Ik zou me daarom beperken met de apparatuur. Mooie Audiolab en Octave versterker. Maar niet meer dan 1 CD speler en ik stel voor de Audiolab. Daarnaast een top platendraaiert en phonotrap en dan zou die van Hans toch al heel wat zijn. Laat die laptop maar thuis. Voor je het weet gaat de aandacht weer naar streaming.

Wat betreft software komt Theo zeker met iets moois klassiek op CD wat het zeker goed zal doen op de ESL. Klassiek heb ik nog nooit op een hoorn gehoord en dat maakt me nieuwsgierig. Op LP blijf ik Tin Pan Alley erg onthullend en meeslepend vinden. Met de hoorns klinkt dat zeker goed, maar ik ben benieuwd hoe dat op de ESL klinkt. Het leuke van de sessie lijkt me of de voor oordelen bevestigt worden: klassiek klinkt goed op de ESL en jazz juist op hoorns.

Ik ben er natuurlijk weer bij en verheug me op de vergelijking. Ik zou me daarom beperken met de apparatuur. Mooie Audiolab en Octave versterker. Maar niet meer dan 1 CD speler en ik stel voor de Audiolab. Daarnaast een top platendraaiert en phonotrap en dan zou die van Hans toch al heel wat zijn. Laat die laptop maar thuis. Voor je het weet gaat de aandacht weer naar streaming.

Wat betreft software komt Theo zeker met iets moois klassiek op CD wat het zeker goed zal doen op de ESL. Klassiek heb ik nog nooit op een hoorn gehoord en dat maakt me nieuwsgierig. Op LP blijf ik Tin Pan Alley erg onthullend en meeslepend vinden. Met de hoorns klinkt dat zeker goed, maar ik ben benieuwd hoe dat op de ESL klinkt. Het leuke van de sessie lijkt me of de voor oordelen bevestigt worden: klassiek klinkt goed op de ESL en jazz juist op hoorns.

Prima uitgangspunt. ga je ook mee eten na afloop.?

Ik denk jij weet daar een leuk restaurant aangezien je deze plaatsen noemt.

Vingerhoeds ligt tussen deze twee plaatsen. Maar de mensen die vanuit richting Rotterdam komen zullen een voorkeur voor Oirschot hebben omdat dit aan de A58 ligt. De rest van Nederland kiest voor Boxtel omdat dit aan de A2 ligt. In zowel Boxtel als Oirschot zijn prima en betaalbare restaurants. Ik heb al geschreven dat er vlakbij de oprit naar de A2 een prima restaurant ligt. Dit heeft als naam Knus.

Ja hoor en Jongensdroom en RAVON zijn wat mij betreft welkom. Getuigt van volwassenheid.

Volgens mij moet je het wel heel bond maken om van dit forum afgeschopt te worden. Dus wat nu "volwassenheid?" Waarom moet dat van één kant komen?

Edited by Tubejack