Jump to content

High-End Forumdag 2016

WanFie
 Share

Recommended Posts

En wederom wordt er, langzaam maar vakkundig, een leuk onderwerp om zeep geholpen.

Soms vraag ik me wel eens af...

Met dit soort postings draag je daar helaas zelf aan bij. Het voegt niets toe, behalve nog meer frustraties. Laat ze dus achterwege!

• Members

Met dit soort postings draag je daar helaas zelf aan bij. Het voegt niets toe, behalve nog meer frustraties. Laat ze dus achterwege!

Tja...

@Eric en Hans, jullie hebben gelijk hoor, de dag op zich is uiteindelijk altijd geslaagd en leveren immer goede herinneringen op. We gaan er dus gewoon voor.

Daarbij, weer eens een forum-dag met Kraus vonBentick erbij, wie wil dat nou missen?

Invulling dus weer, nog animo voor wat wijze lessen van Cock van der Weide? Stroom, kabels, speakers, zeg het maar, altijd goed voor een later topic lijkt me zo?

• Members

En als extra invulling op de aanvulling: Ik zal idd een Octave V40SE meenemen, een Feickert Woodpecker draaitafel met een Jelco 12 inch arm waarin mijn oude Empire elementje zit gemonteerd en mijn EQ-2 Octave phonotrapje. Betaalbaarder kan ik het helaas niet maken (lijkt wel of ik me daar tegenwoordig voor moet excuseren!). Als iemand van de club zijn BF 17's mee kan nemen, graag, zo niet neem ik wel een paartje FS 2 of FS3.2 mee. Kabels, is daar voor gezorgd?

Hoe exclusief moeten de kabels zijn? Ik kan wel een raffel MGK-18 kabels meenemen.

LS kabel heb ik alleen 2,5mm² rood/zwart op lengte

Netsnoeren: Hoeveel en hoe lang?

Edited by Sodejuu

Laten we niet te veel exoten invoeren want het zou jammer zijn dat achteraf gezegd werd dat het geluidsverschil aan de kabels lag.

En persoonlijk denk ik daarom dat een draaitafel en een CD speler wel genoeg is. In die zin kan ik me voorstellen dat Marco graag zijn Feickert laat zien. En dat Empire element zal wel door AJ vertroeteld zijn.

En als extra invulling op de aanvulling: Ik zal idd een Octave V40SE meenemen, een Feickert Woodpecker draaitafel met een Jelco 12 inch arm waarin mijn oude Empire elementje zit gemonteerd en mijn EQ-2 Octave phonotrapje. Betaalbaarder kan ik het helaas niet maken (lijkt wel of ik me daar tegenwoordig voor moet excuseren!). Als iemand van de club zijn BF 17's mee kan nemen, graag, zo niet neem ik wel een paartje FS 2 of FS3.2 mee. Kabels, is daar voor gezorgd?

Ik zie Cock morgen. Ik zal vragen of hij wat kabels heeft. Eventueel kan ik voor interlinks en netkabels zorgen. Mijn luidsprekerkabels zijn maar 80 cm lang. Daar heb je met een stereo versterker weinig aan. Maar dan leen ik ergens wel wat.

De FS 2 is ook wel erg mooi en toch voor een belangrijk deel hoorn.

Edited by Hans van Liempd

Hansko komt ook en gaat ook mee eten. 

Vandaag het berichtje naar de Audioclubleden er uit gedaan. Ook al weer 3 aanmeldingen. Er zullen er nog wel wat komen, dat wacht ik af en zet het totaal dan in de openingsposting.

Laten we niet te veel exoten invoeren want het zou jammer zijn dat achteraf gezegd werd dat het geluidsverschil aan de kabels lag.

En persoonlijk denk ik daarom dat een draaitafel en een CD speler wel genoeg is. In die zin kan ik me voorstellen dat Marco graag zijn Feickert laat zien. En dat Empire element zal wel door AJ vertroeteld zijn.

Dat er een klankverschil is, lijkt me wel duidelijk. Het gaat er eerder om: wat zijn de karakteristieke eigenschappen van een hoorn of electrostaat. Daarna komt de persoonlijke smaak er aan te pas.

Daarom denk ik: een zo goed mogelijke matching met de apparatuur en akoestiek.

Is het misschien een idee om weer een invulblad te maken. Hierop kun je voor je zelf klankeigenschappen waarderen met punten. B.v. dynamiek, transparantie, kwaliteit laag, tonaal kloppend enz. Daar zou je ook op kunnen zetten wat voor jouw belangrijk is. Altijd leuk om later eens naast elkaar te leggen.

Het moet geen wedstrijd worden, maar wel duidelijk maken waar de systeemverschillen zitten.

(...) een Jelco 12 inch arm waarin mijn oude Empire elementje zit gemonteerd (...)

Beste Arden,

Neem me niet kwalijk als ik naar de bekende weg vraag... maarre... ik ben nu eenmaal een grote fan van oude Empire elementjes... Welk type is het?

Mooie versterker.  Je hoeft je nergen voor de excuseren!

diagramm_01.gif

Gewoon strak vanaf 20Hertz  tot zo'n 70khz

diagramm_02.gif

Prachtig  maar ietsje vervorming en dan ook het type dat prettig is voor het gehoor de 2e ietsje sterker dan de 3 ... 4 en 5 gelijk.

Edited by Tubejack

Daar maak ik me dus een beetje zorgen over Jack. Ik wil de verschillen tussen ESL en hoorn horen en daar de versterker en kabels buiten laten.

Edited by carl

Daar maak ik me dus een beetje zorgen over Jack. Ik wil de verschillen tussen ESL en hoorn horen en daar de versterker en kabels buiten laten.

Een esl heeft een heel ander type versterker dan een hoorn nodig. Wanneer je met een versterker probeert beiden aan te sturen, zul je de ene of allebei de luidsprekers te kort doen. Of kent iemand een versterker die met beide 100% presteert?

Ik ben eerder bang om niet het optimale uit de luidsprekers te halen. Maar we kunnen de hoorns natuurlijk zonder problemen (?) op de Audiolab aansluiten en de esl's op de Octave.

Edited by Hans van Liempd

Dat snap ik.  Zo'n dag is m.i. ook bedoelt voor een 1e indruk.  Dat hebben we in het verleden ook zo gedaan.

Zelf, zou ik iedereen die de moeite neemt om te demonstreren de ruimte geven om zijn of haar optimale installatie neer te zetten.

Is er dan iets wat je aanspreekt, dan kun je altijd nog naar het totaal plaatje kijken.

Edited by Tubejack

• Members

Beste Arden,

Neem me niet kwalijk als ik naar de bekende weg vraag... maarre... ik ben nu eenmaal een grote fan van oude Empire elementjes... Welk type is het?

Beste Spido, kwalijk neem ik je niets, het is een legitieme vraag: een MC 1000 van den Hul, noem het maar een oer-Frog.

Ooit door een bezitter volledig aan flarden geholpen, AJ heeft hem idd weer in zijn oude glorie hersteld.

10431553_611718678955629_629649095672400

• Members

Een esl heeft een heel ander type versterker dan een hoorn nodig. Wanneer je met een versterker probeert beiden aan te sturen, zul je de ene of allebei de luidsprekers te kort doen. Of kent iemand een versterker die met beide 100% presteert?

Ik ben eerder bang om niet het optimale uit de luidsprekers te halen. Maar we kunnen de hoorns natuurlijk zonder problemen (?) op de Audiolab aansluiten en de esl's op de Octave.

Nou, ik ben benieuwd of de Audiolab deze test aan kan:

The CLX is notoriously difficult for most tube amplifiers to drive due to its impedance dropping to .75 ohms at 20khz. Many of the tube amplifiers I’ve tried with it made the speakers sound like they had a blanket over them, with severely rolled off highs. The Octave amplifier passed this test with ease, and I was amazed to see that it would even drive my Magnepan 1.6’s to adequate levels.

Dat stukje en meer kun je hier terugvinden: KLIKKERDEKLIK

Beste Spido, kwalijk neem ik je niets, het is een legitieme vraag: een MC 1000 van den Hul, noem het maar een oer-Frog.

Ooit door een bezitter volledig aan flarden geholpen, AJ heeft hem idd weer in zijn oude glorie hersteld.

10431553_611718678955629_629649095672400

Een juweel met een boeiend levensverhaal!