Hans van Liempd Posted 4 december 2015 Author Report Share Posted 4 december 2015 Ik dacht echt dat het een puntbron is zo stonden ze bij mij ooit opgesteld maar ik begrijp dat niet noodzakelijk is. Bij nader inzien herinner ik mij dat Ruud ze niet als puntbron opgesteld had,dat is alweer even geleden. Een puntbron wil zeggen dat al het geluid uit een punt komt. De opstelling heeft daar weinig mee te maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 4 december 2015 Report Share Posted 4 december 2015 Klopt Wol, opstelling komt ontzettend nauwkeurig als je het op 1 plek perfect wil hebben. Maar ook buiten die hotspot kun je nog een alleszins acceptabel plaatje krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 4 december 2015 Share Posted 4 december 2015 (edited) · Hidden 6 december 2015 - dubbel Hidden 6 december 2015 - dubbel Dubbel Edited 4 december 2015 by Ruud Link to comment
Groovy Posted 4 december 2015 Report Share Posted 4 december 2015 Een puntbron wil zeggen dat al het geluid uit een punt komt. De opstelling heeft daar weinig mee te maken. Ok.ik heb de info die ik toendertijd kreeg en heb gelezen dus verkeerd begrepen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 4 december 2015 Report Share Posted 4 december 2015 Wijlen Peter Walker (Quad) wist precies hoe hij de meetmicrofoon exact voor het midden van een ESL63 moest houden, en op welke afstand daar vandaan, om een redelijke afbeelding van een weergegeven blokgolf met een bepaalde draagfrequentie op de scoop te kunnen laten verschijnen. Op dat punt - in het centrum en op die afstand van het membraan en bij die "toon" - was de ESL63 dus een puntbron. Tja... (...) Peter then plugged a microphone into his oscilloscope, fed one of the speakers with a 300Hz squarewave and waved the mike around in front of the speaker until the 'scope showed a perfect squarewave. "Of course, why should a speaker being able to reproduce a squarewave matter at all, hmmm?" (Rhetorical questions played a major role in Peter's conversational style.) (...) http://www.stereophile.com/news/121503walker/#WPHF0BUGWEw4wCte.97 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 5 december 2015 Report Share Posted 5 december 2015 De beste zitplaats is dus ergens aan de zijkant. Als het daar goed klinkt wordt het pas interessant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 5 december 2015 Report Share Posted 5 december 2015 De beste zitplaats is dus ergens aan de zijkant. Als het daar goed klinkt wordt het pas interessant. Waarom denken we vaak hetzelfde Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 5 december 2015 Members Report Share Posted 5 december 2015 Tja, daar heb je me... In jouw regio ben ik met een dealer bezig, tot er daar uitslag over is, zoek ik gewoon niet verder naar een volgende. Daarbij, liever een klein aantal goede dealers dan een groot aantal prijzenstrijders die elkaar in de weg zitten. Die kennen uiteindelijk namelijk alleen maar verliezers. Buiten dat, wat is het probleem bij een uurtje reizen als je op zoek bent naar iets bijzonders? Ik heb namelijk voor een beleid gekozen waarbij alle modellen tot aan de Clara Luna beluisterbaar zijn. Ze staan wel verdeeld over het land. Alleen voor de Wiki zul je naar Duitsland moeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 5 december 2015 Report Share Posted 5 december 2015 Dat valt mee hoor Wol. Maar je hebt gelijk dat het wat toevoegt aan het beeld. Het resultaat telt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 december 2015 Report Share Posted 7 december 2015 Waaier? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 7 december 2015 Author Report Share Posted 7 december 2015 Waaier? Dat roostertje wat voor de tweeter zit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 7 december 2015 Author Report Share Posted 7 december 2015 Als we idd op vrijdagavond de spullen daar in ieder geval kwijt kunnen (zoals ik via de PB begreep), of nog mooier, al kunnen opbouwen, kan het wat mijn part al om 10 uur in de ochtend beginnen. Hangt daar dus meer van af... Het lijkt me niet handig het inbrekersgilde op een spoor te zetten, maar opgelost wordt het. Gewoon om 11 uur beginnen lijkt dus gewoon mogelijk. Theo Wubbolt komt dan trouwens vrijwel rechtstreeks uit Las Vegas. Die ga ik ook vragen of hij de vrijdagavond of zaterdagmorgen op wil bouwen. Mocht dat niet tijdig lukken, Dan kunnen we om 11 uur toch beginnen met koffie en een stuk vlaai. Misschien hebben we tussen 11:30 en 12 uur geluid en kunnen we met het programma beginnen. Hoe gaan we het programma inrichten? Gewoon gaan zitten en luisteren? Of iets gerichter proberen waar de sets het best mee klinken. Ik kan me voorstellen dat pianomuziek op de Quads heel erg goed gaat, maar een groot symfonieorkest op de hoorns weer beter gaat. Laat eens horen hoe jullie dit zien? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 7 december 2015 Author Report Share Posted 7 december 2015 Dan pas ik liever in m'n eigen bed op de spullen. Dan mag Marco in het princessenbed Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 7 december 2015 Report Share Posted 7 december 2015 Dan pas ik liever in m'n eigen bed op de spullen. Dan mag Marco in het princessenbed En Cock past hij ook in het prinsessenbed? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 8 december 2015 Author Report Share Posted 8 december 2015 En Cock past hij ook in het prinsessenbed? Lijkt me wat vol te worden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 8 december 2015 Members Report Share Posted 8 december 2015 Het lijkt me niet handig het inbrekersgilde op een spoor te zetten, maar opgelost wordt het. Gewoon om 11 uur beginnen lijkt dus gewoon mogelijk. Theo Wubbolt komt dan trouwens vrijwel rechtstreeks uit Las Vegas. Die ga ik ook vragen of hij de vrijdagavond of zaterdagmorgen op wil bouwen. Mocht dat niet tijdig lukken, Dan kunnen we om 11 uur toch beginnen met koffie en een stuk vlaai. Misschien hebben we tussen 11:30 en 12 uur geluid en kunnen we met het programma beginnen. Hoe gaan we het programma inrichten? Gewoon gaan zitten en luisteren? Of iets gerichter proberen waar de sets het best mee klinken. Ik kan me voorstellen dat pianomuziek op de Quads heel erg goed gaat, maar een groot symfonieorkest op de hoorns weer beter gaat. Laat eens horen hoe jullie dit zien? Misschien voor allebei de systemen een 2 of 3-tal nummers uitzoeken waar deze in uitblinken? Daarna 1 of 2 nummers welke op beide systemen moeten worden gedraaid. Ik heb het al eerder vermeld, als ik Flamenco Fever van Felipe de la Rosa of Sheffield Lab's Jim Keltner op de Quads moet gaan draaien hou je geen vellen meer over. Ik denk dat Theo echt wel wat muziek mee zal nemen waar zijn Quads op excelleren? Trouwens, als ik toch met een hele set moet gaan zeulen, is het versterker technisch misschien een handige zet als ik gewoon de Aavik meeneem? Zit er gelijk een phono en een DAC in, kunnen we er alle kanten mee op. Stuurt met 2 vingers in de neus de electrostaten aan, we hebben er in Brussel ook mee op de Blumenhofers gedraaid, dat ging perfect. Maakt dingen misschien eenvoudiger kwa set-up? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 8 december 2015 Author Report Share Posted 8 december 2015 Mooi ding zo'n Aavik: Lijkt me een goed plan, jij en Theo hebben enkele nummers waarmee jullie vinden dat de luidsprekers het best uit de verf komen. Dan kiezen wij een paar nummers waarvan we erg benieuwd zijn hoe dit op beide luidsprekers zal gaan. Misschien is het ook wel leuk om jullie specifieke muziek toch ook eens op de andere luidsprekers te draaien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 14 december 2015 Author Report Share Posted 14 december 2015 (edited) Omdat de bijeenkomst over ruim een maand is, moeten we toch eens wat gaan vastleggen. De agenda blijft zoals eerder voorgesteld, en ziet er ongeveer zo uit: 11:00 uur verwelkoming leden met koffie en vlaai.11:30 uur deel 1 programma.13:00 uur lunchpauze.14:00 uur deel 2 programma.16:00 uur zijn we met de demo's en vergelijkingen klaar.16:30 uur afbreken en inpakken en napraten17:30 uur eten19:00 uur naar huis. Ik stel voor om tijdens de eerste sessie enkele nummers op de hoorns en enkele op de electrostaten te draaien. Vooraf en tussendoor kan worden uitgelegd met welke apparatuur er gedraaid wordt. We hebben dan een indruk van de verschillen van de luidsprekers. De demogevers zorgen voor de muziek waarbij de luidsprekers uitblinken. Kortom, tijdens de eerste sessie kunnen de demogevers laten zien wat hun set kan. Tijdens de tweede sessie gaan we de nummers die de leden gekozen hebben vergelijken. Nu gaan we dus wat meer de diepte in. Ik stel voor om hiervoor niet meer dan 4 nummers te gebruiken. Deze zullen zowel op de electrostaten als hoorns gedraaid worden. Hierna kunnen we de/het Hana element(en) gaan vergelijken met een element uit de gevestigde klasse. Marco bereid dit voor. Uiteraard kan en zal er nog op allerlei manieren geschoven worden. Het moet tenslotte wel een gezellige dag worden. Dan het financiële stuk. We zijn nu met 36 definitieve aanmeldingen, van een aantal forumleden is het nog niet helemaal duidelijk: Leobus heeft zich wel aangemeld, maar nog niet aangegeven of hij definitief komt. Stefk en Kraus komen onder voorbehoud, (weten jullie of het definitief is?) De rest: KIJK NOG EVEN GOED OP DE BEGINPAGINA OF HET KLOPT, STA JE ER BIJ EN/OF GA JE MEE ETEN ?? De zaalhuur met koffie is ongeveer € 100,- het exacte bedrag hangt af van het aantal deelnemers.) De lunch ongeveer € 10,- per persoon De 4 vlaaien ongeveer € 56,- Ik stel voor dat Marco, Cock en Theo worden vrijgehouden. Dus 33 betalende deelnemers. In het totaal kom ik dan op € 485,- Dit is dan € 516,- in totaal. dus ongeveer € 15,64 per persoon. Ik stel dus voor om € 16,- per deelnemer te vragen. De audioclub betaald € 10,- per lid. De leden betalen dus € 6,- Ik wil de deelnemers hiervoor deze week benaderen. Voor de (aangepaste) beginpagina zie: http://www.high-endforum.nl/topic/14784-high-end-forumdag-2016/#entry451588 Edited 14 december 2015 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 14 december 2015 Report Share Posted 14 december 2015 Ik verwacht er bij te kunnen zijn en zal in ieder geval mee betalen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 14 december 2015 Report Share Posted 14 december 2015 Mooi, valt er wat te plannen. Zeg, Kraus, waar kan ik je aan herkennen? Enne, Hans, wie is onze mystery guest Edwin15? Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 14 december 2015 Report Share Posted 14 december 2015 Hallo, Leobus gaat heet niet redden. Twee van mijn dochters hebben dan een nieuwe woning gekregen en papa mag helpen met schilderen. Volgende keer maar weer. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 14 december 2015 Author Report Share Posted 14 december 2015 Mooi, valt er wat te plannen. Zeg, Kraus, waar kan ik je aan herkennen? Enne, Hans, wie is onze mystery guest Edwin15? Niet zo mystery hoor, hij is ook lid van onze audioclub. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 14 december 2015 Author Report Share Posted 14 december 2015 Ik verwacht er bij te kunnen zijn en zal in ieder geval mee betalen. Ga je naar afloop dan ook mee eten ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 14 december 2015 Report Share Posted 14 december 2015 Niet zo mystery hoor, hij is ook lid van onze audioclub. Oh, ook. Dus toch Edwin16? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 14 december 2015 Author Report Share Posted 14 december 2015 Oh, ook. Dus toch Edwin16? Jaaa... is aangepast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts