Jump to content

High-End Forumdag 2016

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Waarom zou je dat doen Jack? Dit keer is het Hans en Kee die organiseren en betalen we de kosten van de organisatie zelf. Analoog prima, maar dat lijkt mij niet dwingend.

Ik refereerde meer aan vorig jaar omdat toen de demo beperkter was en en de bezoekers zelf niet mee organiseerde. Daardoor was het overzichtelijk en rustig.

Edited by Pjotr

Waarom zou je dat doen Jack? 

Het verschil tussen vinyl rips en de cd vind ik niet heel groot.  Maar ook hier, tussen de nummers best wel.

Ik kan de files ook online zetten,  dan kan iedereen die dat interessant vind thuis zelf luisteren, hoeft George in de pauzes niet te roken en hebben we meer tijd om bij te praten. 

Het verschil tussen vinyl rips en de cd vind ik niet heel groot. Maar ook hier, tussen de nummers best wel.

Ik kan de files ook online zetten, dan kan iedereen die dat interessant vind thuis zelf luisteren, hoeft George in de pauzes niet te roken en hebben we meer tijd om bij te praten.

Prima idee.

In elk geval, Dance Macabre is denk ik wel een hele goede, de versie op de Crystal Cable cd is erg, erg fraai. Biedt prima mogelijkheden voor een vergelijk. Moet op de electrostaten ook goed te doen zijn schat ik zo.

...

Die hele CD vind ik echt prima.

Laten we wel een soort playlist maken. Wel prettig om nummers muzikaal even te verkennen.

Uit het 1e bericht:

[....] Ik stel voor om tijdens de eerste sessie enkele nummers op de hoorns en enkele op de electrostaten te draaien. Vooraf en tussendoor kan worden uitgelegd met welke apparatuur er gedraaid wordt. We hebben dan een indruk van de verschillen van de luidsprekers. De demogevers zorgen voor de muziek waarbij de luidsprekers uitblinken. Kortom, tijdens de eerste sessie kunnen de demogevers laten zien wat hun set kan.

Tijdens de tweede sessie gaan we de nummers die de leden gekozen hebben vergelijken. Nu gaan we dus wat meer de diepte in. Ik stel voor om hiervoor niet meer dan 4 nummers te gebruiken. Deze zullen zowel op de electrostaten als hoorns gedraaid worden. [....]

Laat de demogevers dat de 1e sessie doen.   :)

De 2e sessie dan naar keus.  

Edited by Tubejack

[quote name="Tubejack" post="455236" timestamp="

De 2e sessie dan naar keus.

Dat snap ik Jack. Ik wil die keus nu al maken omdat ik graag de muziek even van te voren beluister. Wat mij betreft natuurlijk opgenomen muziek.

PS Onno, kan je me een copie van die CD sturen svp

Edited by carl

Ik stel voor he.. Er ligt nog niks vast.

Maar ik denk wel, dat we de demogevers de kans moeten geven hun set er zo goed mogelijk uit te laten komen. De Hear test cd daarna is wel een prima idee.

Als het maar niet van dat ongeïnspireerde audiofiele getingeltangel (sorry dat ik het zo omschrijf Hans) is, er is nog zoveel andere mooie muziek.

Er was ooit in het verleden een test cd samengesteld door forumleden. Deze test cd is er destijds speciaal gekomen voor o.a. meetings.

Ik zou deze test cd kunnen meenemen.

Zie hier hoe het verging met de test cd: http://www.high-endforum.nl/topic/11109-vervolg-van-de-hear-testcd-de-luisterervaringen/

Dat doet mij nou ontzettend goed!

Als ik bedenk hoeveel tijd en moeite daar indertijd door heel wat leden is ingestoken en welke problemen daar mee opgelost konden worden! Tijdsbesparing, efficiënt luisteren, zinloze discussie vermijden enz enz.

Eindelijk eens iets geleerd van eigen ervaringen en dat dreigde een roemloze dood te sterven.

Vergeet niet dat er ook best een aantal van die tracks op vinyl staan.

• Members

Marco, streaming is geen zooi , het is gewoon een product van minder kwaliteit, en het is ook vrij logisch , op die lange afstand raak je 64 kb pakketjes kwijt en de dac moet het weer reconstrueren, en de snelheid van het pakketje tussen 5 en 10 us seconden dat haalt de harde schijf nog niet eens, enigste die dat haalt is het geheugen.

Mvg wol

Tja, weet je Wol, ik heb ook nergens gezegd dat streaming zooi is, ik noemde Adele zut, dat is iets heel anders. Met streaming kun je echt wel hele mooie dingen bereiken, ook met cd, dvd en weet ik het allemaal. Ik heb er alleen voor gekozen daar niet mee bezig te zijn. Analoog op het allerhoogste niveau, dat is mijn streven. Met mijn nieuwe privetafel (jazeker, ik ben terug naar 1, maar wat een slagschip), armen, elementen en phonotrappen haal ik een niveau welke digitaal gewoon onmogelijk is. Digitaal is gemakkelijker, tuurlijk, maar als ik voor makkelijker koos, zat ik ook niet in deze handel. Ging ik gewoon weer in het zwaar-transport, dat kunstje kan tegenwoordig bijna niemand meer. Maar daar heb ik niet voor gekozen, net als dat ik niet voor digitaal kies. Dat wil alleen niet zeggen dat er geen cd of streamsel (hoe noem je zo iets?) gedraaid kan worden tijdens de Forum dag...

Analoog is gemakkelijk. Digitaal is uitdagend en de toekomst, het is mijn missie om het beste uit mijn set te halen met digitale media. Maar op de heardag mag best een plaatje gedraaid worden hoor. ;-)

• Members

Zie het maar als een optie (die streaming zooi ga ik mijn vingers niet aan branden)..., dat is toch van jou, Marco

Mvg wol

Je hebt nog gelijk ook...

Zou ik het onbewust nog erger vinden dan ik al dacht? Daar is vast een studie aan gewijd!

Ik kan eenvoudig mijn laptop en dac meebrengen. Muziek op usb stick is dan ook geen probleem.

Weet je Hans met LP en CD ben ik dik tevreden. Voor je het weet doet de streaming het even niet, zijn we aan het zappen en noem maar op. Is het nu zo moeilijk de muziek simpel te houden en ons te focussen op een paar nummers om een beetje een vergelijkende indruk tussen ESL en hoorn te krijgen.

Weet je Hans met LP en CD ben ik dik tevreden. Voor je het weet doet de streaming het even niet, zijn we aan het zappen en noem maar op. Is het nu zo moeilijk de muziek simpel te houden en ons te focussen op een paar nummers om een beetje een vergelijkende indruk tussen ESL en hoorn te krijgen.

Maar Carl, wanneer er mensen zijn die geen CD's en platen meer hebben en die toch een bepaald muziekstuk willen spelen?

CD en Platenspeler zijn er toch al.

• Members

Tuurlijk! Neem ik mijn tapedeck ook mee, ik heb nog wel wat studiomasters...

Dit is dan ook gelijk het probleem, ga je keuzes geven is het einde zoek. Kies gewoon voor 1 bron (voor mijn part cd), zijn er geen keuzes, en dan ook geen gezeur!

Voor dergelijke demo's kan ik (en ik denk velen met mij) gewoon goed leven met 1 bron, zelfs al is het cd. Ik heb er nog zat, moet ik wel een keer in mijn opslag gaan zoeken, maar dat is an sich weer geen probleem...