Groovy Posted 30 december 2015 Report Share Posted 30 december 2015 Mooi nummer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 30 december 2015 Report Share Posted 30 december 2015 Wie heeft deze muziek gedownload en beluistert? Zit er iets tussen wat we kunnen gebruiken. Ik kom dan wel niet, maar de meeste muziek die erop staat, vind ik niet veel aan. Get Back van the Beatles is een leuk leuk, dat nummer van The Nits is ok, en Ottmar Liebert vond ik verrassend (want dat kende ik niet). De rest doet me niet veel. Bluezeum vond ik het dieptepunt. Een soort rap-nummer in 'light-uitvoering' waar het een keer niet over 'lekkere wijven' of geld gaat, maar alleen over de 'groove' die kennelijk in het nummer zit. Meer zat er helaas ook niet in... De drum- en bass-solo's van Beyerdynamic vond ik trouwens ook nog wel leuk, maar wel alleen als test. De klassieke stukken, met name de stukken met sopraan zang, zijn vast heel geschikt om iets te testen, maar ik zou er persoonlijk bij weglopen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 30 december 2015 Members Report Share Posted 30 december 2015 Toch Sonore? Moooooi. Daar ga ik vooralsnog vanuit, ik wilde eigenlijk de Aavik meenemen, maar omdat er tegelijkertijd de ''Integrated Day's'' bij A10Audio aan de gang zijn, is die daar nodig. De Octave v80SE ook, dus kan ik veiligheidshalve beter teruggrijpen naar de passieve Sonore trap met eindversterker. Is er op zeker power genoeg, dus daar hoeven we ons dan ook niet druk over te maken. We introduceren wel gelijk de nieuwe kabelijnen van Sonore, er moest blijkbaar een klein commercieel tintje aan hangen, doen we dat gewoon zo. En geloof me maar gerust, Cock heeft zichzelf weer overtroffen! En nog even als reactie op die muziekinvulling, in kan je of een briefje geven dat Theo met zijn eigen geselecteerde muziek komt (waarschijnlijk klassiek), daar wil ik me wel op aanpassen door gewoon muziek van Theo te gebruiken, ik verwacht niet dat mijn standaard ''repertoire'' het op de elektrostaten zal doen, na de pauze draai ik dan wel wat ik weer leuk vind om te laten horen. Daarna gooien we de boel gewoon in de mix, het zal vast gezellig en leerzaam worden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 december 2015 Report Share Posted 30 december 2015 (edited) I am tired of these Blues - Mighty Sam McClainhttps://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Zl9F7TO6jRIMeer heb je niet nodig... Prima Marco. Persoonlijk verwacht ik dat het op de ESL ook erg goed klinkt. Ik heb er vaak Blues op gehoord. Ze gaan misschien niet extreem laag, maar stemmen zijn stemmen klassiek geschoold of niet. Edited 30 december 2015 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 31 december 2015 Members Report Share Posted 31 december 2015 Wol, ik begin je weer knap zat te worden met je betweterigheid... Niets beters te doen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 31 december 2015 Author Report Share Posted 31 december 2015 We laten Wol maar even... Ik zie nu twee nummers: Mighty Sam en Stevie Ray Vaughan. Beide blues. Misschien een idee om de muziek per genre op de openingspagina te vermelden? Klassiek, pop, jazz, blues. b.v. of willen we nog meer genres.? Ik vind Bob Dylan "Man in the long black coat" ook wel geschikt, ik heb dat alleen niet op CD. Op plaat trouwens ook niet, maar Arden wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 31 december 2015 Author Report Share Posted 31 december 2015 Daar ga ik vooralsnog vanuit, ik wilde eigenlijk de Aavik meenemen, maar omdat er tegelijkertijd de ''Integrated Day's'' bij A10Audio aan de gang zijn, is die daar nodig. De Octave v80SE ook, dus kan ik veiligheidshalve beter teruggrijpen naar de passieve Sonore trap met eindversterker. Is er op zeker power genoeg, dus daar hoeven we ons dan ook niet druk over te maken. We introduceren wel gelijk de nieuwe kabelijnen van Sonore, er moest blijkbaar een klein commercieel tintje aan hangen, doen we dat gewoon zo. En geloof me maar gerust, Cock heeft zichzelf weer overtroffen! En nog even als reactie op die muziekinvulling, in kan je of een briefje geven dat Theo met zijn eigen geselecteerde muziek komt (waarschijnlijk klassiek), daar wil ik me wel op aanpassen door gewoon muziek van Theo te gebruiken, ik verwacht niet dat mijn standaard ''repertoire'' het op de elektrostaten zal doen, na de pauze draai ik dan wel wat ik weer leuk vind om te laten horen. Daarna gooien we de boel gewoon in de mix, het zal vast gezellig en leerzaam worden... Ik zal het in de openingspost bijwerken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 31 december 2015 Author Report Share Posted 31 december 2015 Openingspost is weer bijgewerkt: http://www.high-endforum.nl/topic/14784-high-end-forumdag-2016/#entry451588 Link to comment Share on other sites More sharing options...
edwin16 Posted 31 december 2015 Report Share Posted 31 december 2015 (edited) We laten Wol maar even... Ik zie nu twee nummers: Mighty Sam en Stevie Ray Vaughan. Beide blues. Misschien een idee om de muziek per genre op de openingspagina te vermelden? Klassiek, pop, jazz, blues. b.v. of willen we nog meer genres.? Ik vind Bob Dylan "Man in the long black coat" ook wel geschikt, ik heb dat alleen niet op CD. Op plaat trouwens ook niet, maar Arden wel. Hans, Ik neem de cd van Musica Nuda (Live a FiP) wel mee, die heb ik bij AOB ook al eens laten horen. Eventueel ook 5 Great Guitars Live (met Harry Sacksioni/Eric Vaarzon Morel etc? Die hebben we bij AOB meerdere keren gedraaid. Vinyl laat ik liever thuis. Gr. Edwin Edited 31 december 2015 by edwin16 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 31 december 2015 Report Share Posted 31 december 2015 Ik hoop toch zeer dat er ook wat anders dan gitaar te horen valt P.S.: ik kan Stevie Ray Vauhgn bijna niet meer aanhoren. Ik heb het al zo vaak moeten horen. Het is goed, maar je wil ook wel eens iets anders dan steeds weer aardappelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 31 december 2015 Members Report Share Posted 31 december 2015 Daar hebben we dan ook Boris Blank voor! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 31 december 2015 Author Report Share Posted 31 december 2015 Hans, Ik neem de cd van Musica Nuda (Live a FiP) wel mee, die heb ik bij AOB ook al eens laten horen. Eventueel ook 5 Great Guitars Live (met Harry Sacksioni/Eric Vaarzon Morel etc? Die hebben we bij AOB meerdere keren gedraaid. Vinyl laat ik liever thuis. Gr. Edwin Die Musica Nuda heb ik ook. Ik vind dat fantastisch. Een kneiterstrakke contrabas met een natuurlijk opgenomen stem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 31 december 2015 Author Report Share Posted 31 december 2015 Ik hoop toch zeer dat er ook wat anders dan gitaar te horen valt P.S.: ik kan Stevie Ray Vauhgn bijna niet meer aanhoren. Ik heb het al zo vaak moeten horen. Het is goed, maar je wil ook wel eens iets anders dan steeds weer aardappelen. Mee eens, toch komt Tin Pan Alley telkens terug. Van de lijst halen ? Boris Blank kan ook, al is dat weer enorm elektronisch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 31 december 2015 Report Share Posted 31 december 2015 Daar hebben we dan ook Boris Blank voor! Mijn ontdekking van het jaar (tanx Mummy) Marco jij kent waarschijnlijk ook Atom TM Effe off topic maar dit is ook geweldige electronische muziek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 31 december 2015 Members Report Share Posted 31 december 2015 Mijn ontdekking van het jaar (tanx Mummy) Marco jij kent waarschijnlijk ook Atom TM Effe off topic maar dit is ook geweldige electronische muziek Yep, ik heb HD op cd, dat is helaas niet op lp te krijgen. Ik ben alleen bang dat elektrostaten dat laag echt niet leuk gaan vinden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
edwin16 Posted 31 december 2015 Report Share Posted 31 december 2015 Die Musica Nuda heb ik ook. Ik vind dat fantastisch. Een kneiterstrakke contrabas met een natuurlijk opgenomen stem. Eigenlijk zijn alle FiP opnames (Hadouk Trio, Omar Sosa, Eric Bibb etc.) van zeer hoge kwaliteit, niet alleen die van Musica Nuda. Ik zal beide cd's (Musica Nuda & 5 Great Guitars) meenemen (en misschien nog wel wat meer, ik zie wel). Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 31 december 2015 Report Share Posted 31 december 2015 (edited) We laten Wol maar even... Ik zie nu twee nummers: Mighty Sam en Stevie Ray Vaughan. Beide blues. Misschien een idee om de muziek per genre op de openingspagina te vermelden? Klassiek, pop, jazz, blues. b.v. of willen we nog meer genres.? Ik vind Bob Dylan "Man in the long black coat" ook wel geschikt, ik heb dat alleen niet op CD. Op plaat trouwens ook niet, maar Arden wel. Ik heb Bob op CD en op plaat. Als Marco de plaat meeneemt, neem ik de CD mee. Leuk vergelijk voor als we tijd over hebben. Dat Tin Pan Alley complex heeft Roger bij mij opgelopen. Ik speel die plaat vaak bij vergelijken en bij het Puresound bezoek bij Audio 21 is hij ook stevig gespeeld bij het phonotrappen vergelijken. Met Sam en/of Eric Bibb ben ik dik tevreden. Ook Eric Bibb kan ik op CD meenemen. Ook wel goed en eenvoudig opgenomen. Zijn " wayfaring stranger" ( bookers guitar) is een werkelijk prachtig sfeervol nummer. Overigens denk ik dat we niet om bekende audiofiele opnamen heenkomen. Voordeel is dat we ze een beetje kennen. Edited 31 december 2015 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 31 december 2015 Author Report Share Posted 31 december 2015 Daarom ben ik ook wel voor de nummers van de Hear CD, maar daar komt behalve van Henrie geen reactie op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 31 december 2015 Report Share Posted 31 december 2015 We hebben die cd toch niet voor jan met de korte achternaam in elkaar gezet? Van mij mag ie. Het wordt trouwens ook weer eens tijd dat ie uit het stof wordt gehaald. Gelijk na de samenstelling kregen we 'm ook vaak te horen. Maar dat is alweer een hele tijd geleden. ik heb het idee dat ie nu wel weer kan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 31 december 2015 Report Share Posted 31 december 2015 Is het een garantie dat wanneer op een set audiofiele opnamen perfect klinken dat 'gewone' opnamen (dat is ongeveer 99% van mijn collectie lp's en cd's) het ook prima doen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 31 december 2015 Report Share Posted 31 december 2015 Van mij mag die hear-cd best. Krijg je tenminste een indruk t.o.v. je eigen set thuis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 1 januari 2016 Report Share Posted 1 januari 2016 Dat was geloof ik ook ooit de opzet, muziek die we allemaal hebben kunnen beluisteren op de eigen set. Maare als we toch van de CD afstappen ik vind de dance macabere ook nog steeds een erg goed voorstel. speciaal voor Roger om even van de gitaren af te stappen. Al hou ik daar wel erg van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 1 januari 2016 Author Report Share Posted 1 januari 2016 Is het een garantie dat wanneer op een set audiofiele opnamen perfect klinken dat 'gewone' opnamen (dat is ongeveer 99% van mijn collectie lp's en cd's) het ook prima doen? De meeste stukken op de Hear CD zijn van gewone CD's. Maar wel goed opgenomen CD's. Om met slechte opnamen een vergelijk te maken heeft m.i. geen zin. Misschien juist een reden om de Hear CD te gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 1 januari 2016 Report Share Posted 1 januari 2016 Jep. Bijvoorbeeld die Angela Gheorghiu / Casta Diva (Norma) (track 15) is spatzuiver, maar wordt een kwelling voor niet geheel zuivere setjes. Prima test. Gewoon doen dat ding, dat voorkomt in de toekomst hopelijk dat jan en alleman alternatieven zit te verzinnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 2 januari 2016 Author Report Share Posted 2 januari 2016 Over twee weken is het grootste deel al weer achter de rug... Kebberzinnin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts