leobus Posted 7 januari 2016 Report Share Posted 7 januari 2016 Waarom nemen jullie het vermaarde "Unplugged" van Eric Clapton niet op in jullie rijtje? Aandachtspunten: Kunnen we de basmelodie van de akoestische (contra)bas goed volgen? En kunnen we horen dat er een gedempte bassdrum speelt, in plaats van zomaarwat voetgestamp? Als dat voetgestamp in werkelijkheid een bassdrum is, mag de bespeler daarvan wel eens iets aan zijn ritmegevoel gaan doen. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 7 januari 2016 Author Report Share Posted 7 januari 2016 Als dat voetgestamp in werkelijkheid een bassdrum is, mag de bespeler daarvan wel eens iets aan zijn ritmegevoel gaan doen. Groet, Leobus Hoe dan ook, het lijkt in ieder geval niet op muziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 januari 2016 Report Share Posted 7 januari 2016 Ik pleit dan eerder voor Casta Diva. Twee stemmen, stevige uithalen, prima opgenomen. Kan ik heel vaak naar luisteren. (Kom er maar in Henrie). Wat wil je precies weten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 8 januari 2016 Author Report Share Posted 8 januari 2016 Ik heb vandaag de informatiebrief gemaakt. Deze is nu naar Arden en Theo gemaild. Hopelijk krijg ik snel antwoord, zodat ik ze zondag aan iedereen kan versturen. De afspraken met Café Vingerhoeds liggen nu ook vast. We rekenen op 36 man (waarvan er 1 nog niet betaald heeft, maar dat gaat wel goed komen.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 8 januari 2016 Members Report Share Posted 8 januari 2016 Maandag as vertrek ik nog even voor 2 dagen naar Duitsland, onder andere om een nieuwe set Blumenhofer FS3.2 op te halen. Thomas Blumenhofer is er nog druk mee bezig, ze zijn op tijd klaar, maar of ik ze nog op tijd ingespeeld krijg... Zo ja hebben we tijdens de dag dus nog een primeurtje, dan spelen we met de nieuwe FS3 ipv FS2, maakt het ook geljk weer een stuk betaalbaarder. Wordt weer vervolgd... Blumenhofer FS3.2 in Makassar in the making Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 8 januari 2016 Author Report Share Posted 8 januari 2016 Toch nog een primeur... Wat is het verschil met de FS3? De baspoort is weg? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 9 januari 2016 Report Share Posted 9 januari 2016 (...) @Spido, die plaat neem ik al jaren niet meer mee omdat deze overal grijs is gedraaid. Beste Arden. Een reden te meer om die juist wèl te kiezen! Wat je hoort kun je direct refereren aan je muzikaal geheugen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 9 januari 2016 Members Report Share Posted 9 januari 2016 Toch nog een primeur... Wat is het verschil met de FS3? De baspoort is weg? Nou... Maatje kleiner, een 25 cm woofer ipv een 30, poort zit aan de onderkant, en ruim een derde goedkoper? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 9 januari 2016 Members Report Share Posted 9 januari 2016 Beste Arden. Een reden te meer om die juist wèl te kiezen! Wat je hoort kun je direct refereren aan je muzikaal geheugen. Beste Spido, hier heb je een punt! Misschien moet ik hem idd maar weer eens meenemen? Ik heb hem echter alleen op vinyl, voor het vergelijk wordt dat dus wat ingewikkeld daar Theo waarschijnlijk zijn eigen set-up wil gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 9 januari 2016 Author Report Share Posted 9 januari 2016 Beste Spido,hier heb je een punt! Misschien moet ik hem idd maar weer eens meenemen? Ik heb hem echter alleen op vinyl, voor het vergelijk wordt dat dus wat ingewikkeld daar Theo waarschijnlijk zijn eigen set-up wil gebruiken. Ik heb deze wel op cd, maar ik vind de opname aardig, maar niet echt bijzonder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 9 januari 2016 Author Report Share Posted 9 januari 2016 (edited) Nou... Maatje kleiner, een 25 cm woofer ipv een 30, poort zit aan de onderkant, en ruim een derde goedkoper? Jammer dat er geen backloaded horn van gemaakt is. Dat werkt bij de kleine Blumenhofers erg goed. Edited 10 januari 2016 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 10 januari 2016 Author Report Share Posted 10 januari 2016 De informatiebrief is verstuurd, de openingspost is hierop aangepast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 10 januari 2016 Report Share Posted 10 januari 2016 (edited) Ik heb deze wel op cd, maar ik vind de opname aardig, maar niet echt bijzonder. Misschien moet jouw gehoor zo langzamerhand geen maatstaf meer vormen. De opname van Eric Clapton's "Unplugged") is wèl heel goed. Maar als je het laag niet kunt horen (de akoestische bas), het hoog ook niet ("alles boven 6 kHz", naar eigen zeggen) en het midden vertekend ("ongekleurde weergave via hoorns")... wat houd je dan nog over? Edited 11 januari 2016 by spido Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 10 januari 2016 Report Share Posted 10 januari 2016 De download van de HEAR-CD is nog 51 uur beschikbaar: http://we.tl/aHNs8Xs02gDas nou jammer. ..gemist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 10 januari 2016 Report Share Posted 10 januari 2016 De informatiebrief is verstuurd, de openingspost is hierop aangepast. Ontvangen. Bedankt, Hans! Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 10 januari 2016 Report Share Posted 10 januari 2016 (edited) De cd Hope ... Hugh Masekela Bijv. Track Abangoma Swingend. Ritmisch. Afrikaans. Heerlijke klinkende trompet. Aanrader. Edited 10 januari 2016 by goodtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 10 januari 2016 Report Share Posted 10 januari 2016 De cd Hope ... Huge Masekela Hij is vast heel groot (als het niet letterlijk is, dan wel figuurlijk), maar om 'm nou 'huge' te gaan noemen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 10 januari 2016 Author Report Share Posted 10 januari 2016 (edited) Wanneer we as zaterdag een playlist en cd's hebben, is het prima. Maar ik denk voor het vergelijk toch echt niet aan meer dan 6 nummers. Edited 10 januari 2016 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 10 januari 2016 Report Share Posted 10 januari 2016 Hij is vast heel groot (als het niet letterlijk is, dan wel figuurlijk), maar om 'm nou 'huge' te gaan noemen... Hersteld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 10 januari 2016 Author Report Share Posted 10 januari 2016 Misschien moet jouw gehoor zo langzamerhand geen maatstaf meer vormen. De opname van Eric Clapton's "Inpluggend") is wèl heel goed. Maar als je het laag niet kunt horen (de akoestische bas), het hoog ook niet ("alles boven 6 kHz", naar eigen zeggen) en het midden vertekend ("ongekleurde weergave via hoorns")... wat houd je dan nog over? Zo lang je maar niet aan je eigen gehoor twijfelt is er toch hiks aan de hand? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 januari 2016 Report Share Posted 10 januari 2016 De cd Hope ... Hugh Masekela Bijv. Track Abangoma Swingend. Ritmisch. Afrikaans. Heerlijke klinkende trompet. Aanrader. Blijkbaar kom je nooit op audioshows, want daar worden dergelijke cd's werkelijk helemaal aan gort gedraaid. Zo erg zelfs dat je nog liever naar een AM radio uitzending wil luisteren dan naar die uitgemolken albums. Blijkbaar gaat het bij de meste menssen zo, dat als ze iets hebbendat ze kenne, ze het ook goed vinden. Ik zie een vergelijk met de TOP2000, waar je ook alleen maar numers in terug vindt die niet meer aan te horen zijn omdat ze zo vaak gedraaid zijn. Zo'n lijst staat vol met troep, terwijl er ook goede nummers van die artiesten te vinden zijn. Alleen zijn die nooit als single uitgekomen, of op de radio gedraaid. Ik moest het ff kwijt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 10 januari 2016 Author Report Share Posted 10 januari 2016 (edited) Abangoma hoor je niet vaak op audioshows. Stimela wel. Edited 10 januari 2016 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 10 januari 2016 Members Report Share Posted 10 januari 2016 Abangoma hoor je niet vaak op audioshows. Stimela wel. Klopt helemaal! Ik draai dan ook meestal Languta en Nomali. Typisch is dan wel dat men toch vaak om Stimela vraagt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 10 januari 2016 Report Share Posted 10 januari 2016 Daar zit wel eem mooie diepte in. Kun je horen als je daar de set voor mee krijgt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 januari 2016 Report Share Posted 10 januari 2016 Om eerlijk te zijn hoef ik dat hele album niet, maar dat is persoonlijk. Waarom trekt men trouwens ook telkens naar het zuiden? Uit het noorden komt veel betere muziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts