Jump to content

High-End Forumdag 2016

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Waarom nemen jullie het vermaarde "Unplugged" van Eric Clapton niet op in jullie rijtje?

Aandachtspunten: Kunnen we de basmelodie van de akoestische (contra)bas goed volgen? En kunnen we horen dat er een gedempte bassdrum speelt, in plaats van zomaarwat voetgestamp?

Als dat voetgestamp in werkelijkheid een bassdrum is, mag de bespeler daarvan wel eens iets aan zijn ritmegevoel gaan doen. :)

Groet,

Leobus

Ik heb vandaag de informatiebrief gemaakt. Deze is nu naar Arden en Theo gemaild. Hopelijk krijg ik snel antwoord, zodat ik ze zondag aan iedereen kan versturen.

De afspraken met Café Vingerhoeds liggen nu ook vast. We rekenen op 36 man (waarvan er 1 nog niet betaald heeft, maar dat gaat wel goed komen.)  

• Members

Maandag as vertrek ik nog even voor 2 dagen naar Duitsland, onder andere om een nieuwe set Blumenhofer FS3.2 op te halen. Thomas Blumenhofer is er nog druk mee bezig, ze zijn op tijd klaar, maar of ik ze nog op tijd ingespeeld krijg...

Zo ja hebben we tijdens de dag dus nog een primeurtje, dan spelen we met de nieuwe FS3 ipv FS2, maakt het ook geljk weer een stuk betaalbaarder.

Wordt weer vervolgd...

IMG_2554_zpsgwoh3jfk.jpg

Blumenhofer FS3.2 in Makassar in the making

(...) @Spido, die plaat neem ik al jaren niet meer mee omdat deze overal grijs is gedraaid.

Beste Arden.

Een reden te meer om die juist wèl te kiezen! Wat je hoort kun je direct refereren aan je muzikaal geheugen.

• Members

Toch nog een primeur...

Wat is het verschil met de FS3?

De baspoort is weg?

Nou... Maatje kleiner, een 25 cm woofer ipv een 30, poort zit aan de onderkant, en ruim een derde goedkoper?

• Members

Beste Arden.

Een reden te meer om die juist wèl te kiezen! Wat je hoort kun je direct refereren aan je muzikaal geheugen.

Beste Spido,

hier heb je een punt! Misschien moet ik hem idd maar weer eens meenemen? Ik heb hem echter alleen op vinyl, voor het vergelijk wordt dat dus wat ingewikkeld daar Theo waarschijnlijk zijn eigen set-up wil gebruiken.

Beste Spido,hier heb je een punt! Misschien moet ik hem idd maar weer eens meenemen? Ik heb hem echter alleen op vinyl, voor het vergelijk wordt dat dus wat ingewikkeld daar Theo waarschijnlijk zijn eigen set-up wil gebruiken.

Ik heb deze wel op cd, maar ik vind de opname aardig, maar niet echt bijzonder.

Nou... Maatje kleiner, een 25 cm woofer ipv een 30, poort zit aan de onderkant, en ruim een derde goedkoper?

Jammer dat er geen backloaded horn van gemaakt is. Dat werkt bij de kleine Blumenhofers erg goed.

Edited by Hans van Liempd

Ik heb deze wel op cd, maar ik vind de opname aardig, maar niet echt bijzonder.

Misschien moet jouw gehoor zo langzamerhand geen maatstaf meer vormen.

De opname van Eric Clapton's "Unplugged") is wèl heel goed.

Maar als je het laag niet kunt horen (de akoestische bas), het hoog ook niet ("alles boven 6 kHz", naar eigen zeggen) en het midden vertekend ("ongekleurde weergave via hoorns")... wat houd je dan nog over?

Edited by spido

Misschien moet jouw gehoor zo langzamerhand geen maatstaf meer vormen.

De opname van Eric Clapton's "Inpluggend") is wèl heel goed.

Maar als je het laag niet kunt horen (de akoestische bas), het hoog ook niet ("alles boven 6 kHz", naar eigen zeggen) en het midden vertekend ("ongekleurde weergave via hoorns")... wat houd je dan nog over?

Zo lang je maar niet aan je eigen gehoor twijfelt is er toch hiks aan de hand?

De cd Hope ... Hugh Masekela

Bijv. Track Abangoma

Swingend. Ritmisch. Afrikaans. Heerlijke klinkende trompet. Aanrader.

Blijkbaar kom je nooit op audioshows, want daar worden dergelijke cd's werkelijk helemaal aan gort gedraaid. Zo erg zelfs dat je nog liever naar een AM radio uitzending wil luisteren dan naar die uitgemolken albums. Blijkbaar gaat het bij de meste menssen zo, dat als ze iets hebbendat ze kenne, ze het ook goed vinden. Ik zie een vergelijk met de TOP2000, waar je ook alleen maar numers in terug vindt die niet meer aan te horen zijn omdat ze zo vaak gedraaid zijn. Zo'n lijst staat vol met troep, terwijl er ook goede nummers van die artiesten te vinden zijn. Alleen zijn die nooit als single uitgekomen, of op de radio gedraaid.

Ik moest het ff kwijt.