kappa7 Posted 15 januari 2016 Report Share Posted 15 januari 2016 Sorry,,, het leek me wel netjes om te melden dat ik iets later ben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 15 januari 2016 Report Share Posted 15 januari 2016 Just. Goodtube zoekt spijkers op laag water Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 16 januari 2016 Author Report Share Posted 16 januari 2016 De spullen van Music2 en Sonore hebben de hele nacht al warmgedraaid. Ik vertrek zo meteen, zodat ik om 9:00 uur Theo kan ontvangen. Tot straks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 16 januari 2016 Report Share Posted 16 januari 2016 (edited) Ik zit in de trein richting Le Jack de La Zaanstreek. Edited 16 januari 2016 by Ivan10 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 16 januari 2016 Report Share Posted 16 januari 2016 It giet oan!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 16 januari 2016 Report Share Posted 16 januari 2016 Plezierige dag mannen Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 16 januari 2016 Report Share Posted 16 januari 2016 Een gezellige dag gewenst allemaal mannen ! ( & vrouwen?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 16 januari 2016 Report Share Posted 16 januari 2016 Daar ga ik voor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 16 januari 2016 Report Share Posted 16 januari 2016 Gelukkig beter weer om te reizen dan gisteren. Have fun. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 16 januari 2016 Report Share Posted 16 januari 2016 De laatste ronde met Sonore Audio en Music2. Klassieker van Stevie Ray Vaughan ligt op de draaitafel zijn rondjes te draaien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 16 januari 2016 Report Share Posted 16 januari 2016 En weer thuis. Fijne en muzikale dag gehad met goed klinkende luidsprekers aangestuurd door mooie versterking van Sonore en Audiolab. Sonore is een mooi merk en ook Audiolab in de kleur wit vind ik wel aantrekkelijk. Zowel de Sonore en Audiolab klinken heel goed Sonore apparaten zijn indrukwekkend groot om te zien. Ik zou voor Audiolab kiezen om het uiterlijk. Luidspreker moelijk kiezen ik ben zeer gecharmeerd van de Quad esl mooi gedetaileerd klinken dat ze uitblinken in het middengebied en de weergave van stemmen mag bekent zijn. Daartegen de Blumenhofer fs3.2 die ik qwa uiterlijk veel mooier vind dan de Quad. De Blumenhofer klinkt ook zeer goed doet niet onder voor de Quad ze klinken heel dynamisch en geven natuurlijk meer laag. Het is maar welke je het liefste hoort. Omdat ik de Blumenhofer mooier vind qwa styling dan de Quad esl zou dat mijn keuze zijn omdat ik ook met mijn ogen van muziek geniet. Dank aan de mensen die het georganiseerd hebben Ook de inwendige mens is prima verzord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 16 januari 2016 Report Share Posted 16 januari 2016 Terwijl jullie weg waren heb ik het forum ff bewaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 16 januari 2016 Report Share Posted 16 januari 2016 De mods zullen je dankbaar zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 januari 2016 Report Share Posted 16 januari 2016 (edited) Net terug thuis na een rit door een sneewstormpje. Ik vond het een erg geslaagde dag. De idee om twee verschillende systemen naast elkaar te zetten vind ik de moeite van herhaling meer dan waard. Ik ben al langer van mening dat het produkt hifi veel beter uitgevent kan worden en dan trekken de verkopen vanzelf wel weer aan. Al dat gekissebis werkt niet. De samenwerking tussen deze twee importeurs was gelukkig voorbeeldig misschien ook wel omdat ze totaal verschillend in elkaar zitten. De muziekkeuze van Theo Wubbolts vond ik ook wel erg sterk zonder afbreuk te willen doen aan die van Marco. Dat Good Vibrations uitgevoerd door de Swingle Singers klonk waar ik zat toch wel erg goed- stereo op optima forma. En ik houd eigenlijk niet van die muziek Wat me verder opviel was zelfs een goed vergelijk in deze omstandigheden moeilijk is. Ik zat de tweede rij van voren in het midden. Toen ik even met Leo wisselde die naast me zat was veel betovering voor mij weg. Na drie uur nog even geluisterd naar de draaitafel van Marco op de Blumenhofers. Nu zat ik een rij meer naar achter en de Blumenhofers knapten daar sterk van op. Wat ik nu het beste vond? Het was als kiezen tussen een rit in een Ferrari of Bentley. Geen gemakkelijke keuze, maar met beide situaties kan je wel gelukkig worden denk ik. Tot slot wil ik Hans bedanken voor de uitstekende organisatie en keuze voor het restaurant. Buitengewoon gezellig. Over de bandbreedte discussie open ik morgen een apart topic. Edited 16 januari 2016 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 16 januari 2016 Report Share Posted 16 januari 2016 Zo weer thuis. Is weer een gezellige dag geweest. Met beide systemen is prima te leven die elk hun sterke punten hebben. Echt een winnaar is er niet aan te wijzen. Al vond ik de Blumenhofers wel erg lekker metname de dynamiek was iets wat daar een erg sterk punt was. De quad's waren weer goed in het neerzetten van een totaal plaatje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 16 januari 2016 Report Share Posted 16 januari 2016 Dat Good Vibrations uitgevoerd door de Swingle Singers klonk waar ik zat toch wel erg goed- stereo op optima forma. En ik houd eigenlijk niet van die muziek (...) Nu zat ik een rij meer naar achter en de Blumenhofers knapten daar sterk van op. Het waren m.i. de King's Singers en niet de Swinger Singlets. En dat menig luidspreker opknapt door er verre van te blijven is algemeen bekend. ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 januari 2016 Report Share Posted 17 januari 2016 (edited) Ik ben slecht in namen Marc! Wat de opstelling van de LS betreft heb je zeker gelijk. Meestal zit je thuis het best net buiten de luisterdriehoek. Maar bij zo'n grote kamer klinkt het helemaal achterin ook erg realistisch. Edited 17 januari 2016 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 17 januari 2016 Report Share Posted 17 januari 2016 Dat van die afstand bedoelde ik iets anders, maar laat maar. Misschien zat ik niet goed, maar ondanks de grotere coherentie van de xxx-staten van Theo, vond ik er ook een sluier over liggen. Iets onhelders, een hand-voor-de-mond iets. De Blumenhofers hadden dat helemaal niet. Recht door zee, brutaal en voor geen kleintje vervaard. Alleen bij Boris Blank vond ik ze wat kleintjes. Maar toen stonden ze ook te zacht, en stond het audiovolk achterin de zaal te ouwenelen. Tja, als er echte muziek gedraaid wordt, zijn ze er niet bij. ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 januari 2016 Report Share Posted 17 januari 2016 (edited) We hebben natuurlijk twee ketens gehoord Marc. De Audio Research CD speler was niet helemaal doorsnee. Ik vond het allebei erg goed klinken. Wat ik leerzaam vond was dat Marco vaak zeer stevig draait. Dan denk je al vlug dat ze alleen goed presteren op dergelijke niveaus. Zelf vond ik de Blumenhofers op iets "normaler" niveau ook zeer goed presteren. Dat had ik niet zonder meer verwacht. Edited 17 januari 2016 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 17 januari 2016 Report Share Posted 17 januari 2016 Twee ketens, ja dat moet ik niet vergeten. Wel zijn spiekers het meestbepalend in een set. Die Blumenhofers zijn prachtig om te zien ook, maar die hoorn mag van mij in de kast. Met de harmonizers erop werd het helemaal een visueel radjetoe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 17 januari 2016 Members Report Share Posted 17 januari 2016 [...] Die Blumenhofers zijn prachtig om te zien ook, maar die hoorn mag van mij in de kast. Met de harmonizers erop werd het helemaal een visueel radjetoe Hier passen ze echter perfect, Glennetje zit nu te dubben welke ze visieel mooier vindt, klankmatig winnen deze echter. Precies de goede maat voor de kamer... Aangaande verschillende set-ups, tja, blijkbaar vond Theo dat zijn set hiermee het beste presteerde? Ik heb van te voren gevraagd of het niet met 1 set kon, nee ieder zijn eigen set om te laten horen waar de luidsprekers nu in excellereerden. Dat hebben we dus gepoogt. Ik denk dat dat ook wel duidelijk was. Aangaande stevig draaien, de ESL liepen bij, en helaas voor de niet gelovigen, ik zat continue met mijn dB meter aan, bij pieken van 85 dB al vast. Gemiddeld genomen draaiden de ESL's in de ruimte rond de 70dB (alles gemeten vanaf de achterste rij). Met de Blumenhofers speelden we gemiddeld op 80 dB, de pieken, en dat is nou dynamiek, gingen dan soms idd ruim over de 95 heen. Is dat stevig? Niet echt geloof ik. Ik ga niet op 60 dB zitten draaien omdat de pieken dan net de 80 halen. En drumsolo's? Die behoor je op dergelijke volumes te draaien, dat doe je niet op lispelniveau... Dan las ik nog ergens de opmerking totaalplaatje, daarover kun je pas spreken als je idd Rammstein over de 100 dB speelde wat er op het laatst nog even werd gedaan! En nee, ik had hem niet op dat volume gezet, dit werd aangestuurd vanuit het publiek. Als een speaker van een dergelijk klein formaat overeind blijft met Klassiek, Opera, Stemmen, Jazz, Pop, Kodo Heartbeat drummers, Jim Keltner en Rammstein, dan kun je spreken over een totaal plaatje. Moet ik daarbij de Blumenhofer leeftijd van wel 2 hele dagen ook nog een keer opnoemen? En nee, dat is geen excuus of uitvlucht, als ze na inspelen op hetzelfde niveau zouden zijn geeindigd had ik er van te voren voor getekend! En helaas, helaas, de speciaal voor Wol meegenomen bankschroef hebben we onbenut weer me naar huis moeten nemen! Als laatste nog even voor nu, wie kan er nou nog beweren dat cd ook maar in de buurt van vinyl komt? Gezien de reacties hadden we daar slechts 30 seconden vinyl voor nodig... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 17 januari 2016 Report Share Posted 17 januari 2016 Dat ziet er weer heel fraai uit. Dus wanneer mag ik dit interieur in het echt komen bewonderen? Ik geloof niet dat mijn eigen spiekers (en versterker!!) helemaal blij worden van Rammstein, maar ik ook niet, dus wat geeft het. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 17 januari 2016 Members Report Share Posted 17 januari 2016 Dat ziet er weer heel fraai uit. Dus wanneer mag ik dit interieur in het echt komen bewonderen? Ik geloof niet dat mijn eigen spiekers (en versterker!!) helemaal blij worden van Rammstein, maar ik ook niet, dus wat geeft het. Gaan we wel een keer regelen, duurt echt geen jaren meer... Heb je die Boris Blank linkjes al geluisterd die ik je stuurde? Is MP3 helaas, maar wel erg gaaf! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 17 januari 2016 Report Share Posted 17 januari 2016 Straks, als ik achter de pc zit. Met de phone zonder oordopjes is het geen doen. Maar wel bedankt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 17 januari 2016 Report Share Posted 17 januari 2016 (edited) Als laatste nog even voor nu, wie kan er nou nog beweren dat cd ook maar in de buurt van vinyl komt? Gezien de reacties hadden we daar slechts 30 seconden vinyl voor nodig... FF 1e reactie, ik zit na gisteren, net op mijn krent. (Theater en hardlopen in het Amsterdamse bos was schitterend) Minder nog.... Eerlijk, ik hoorde het mooie geluid al direct bij binnenkomst Ik vind het wel relatief. Je kunt inderdaad, met analoog verder komen dan digitaal. Maar heb je het m.i. over apparatuur boven de 5...10K (platenspeler/element/riaa voorversterker) of dac en digitaal afspeelding) Dat digitale, heb ik nu aardig werken. Ik ga de komende maanden mijn energie stoppen in puur analoog, dus iedereen bedankt voor de gezelligheid en organiseren van deze dag. Edited 17 januari 2016 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts