Jump to content

High-End Forumdag 2016

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Die heb ik ook de hand geschud, maar ik heb Leobus nu weer gemist.

Was dat soms die lange grijze linksachter? ;-)

Leobus was er niet. "Die lange grijze" ? ik zou niet weten wie je bedoeld. Grijs, was overigens meer dan de helft. :wacko:  

Edited by Hans van Liempd

Dat is inderdaad lastig, maar het kan wel.   De foto' s laten gewoon echt zien, dat het een gezellige en geslaagde meeting was.  Met dat doel heb ik ze ook gepost.  Niemand heeft tijdens het maken bezwaar gemaakt.  Sterker nog van een aantal heb ik zelfs extra foto' s gemaakt.  óf op verzoek van de geportretteerden óf een exemplaar uitgezocht die de sfeer beter weergaf.   Bij het posten heb ik geprobeerd dit voorzichtig te doen.   Best lastig!  (ook hier leer ik nog) Als iemand het geen bezwaar vind dat zijn nickname er onderstaat heb ik daar uiteraard ook geen problemen mee  :)

Wat ik jammer vind, dat ik desondanks b.v. Groovy gemist hebt.  Bij mijn hardloop vereniging hebben we daarom ook een "smoelen boek"     

Ja zo vind ik jammer dat ik jouw gemist heb maar ik heb er niet aan gedacht om aan iemand te vragen wie is Tubejack beetje dom van mij,maar misschien kom er een foto waar je opstaat :D van mij is er ondanks dat ik mijn haar gekamt had helaas gee foto gemaakt :)

Edited by Groovy

Ik had je eigenlijk wel verwacht Stef - jammer de volgende keer maar weer.

Ik heb in ieder geval gezellig gesproken met Hansko. Jammer dat Leobus er niet was.

Jammer dat Leobus er niet was.

Daar denkt mijn dochter, bij wie ik aan het verhuizen/klussen was, iets anders over. :)

Wel aandoenlijk dat ik gemist wordt. We moeten trouwens eens wat af gaan spreken om een bezoek aan Cock te brengen.

Groet,

Leobus

Ik vermoed dat je Onno bedoelt,

Helaas heb ik bijv. Tubejack gemist.

En ik heb jou gemist. Ik zag je wel maar was op dat moment in discussie. Voor ik er erg in had was je ook al weer weg  :(

Het eten was in ieder geval super geslaagd!

Edited by Geerdie

Sxxxt dat is jammer zeg. Had je graag even gesproken.

Ik was overigens erg tevreden over het gepresenteerde (kwaliteit van de luistersessies). Jij ook?

Ik vond dat het team van Marco goed gescoord heeft. De sessie van dhr Wubbolts heeft echter weinig indruk op mij gemaakt. Maar dat komt waarschijnlijk doordat ik geen "vliesridder" ben... ;)  :P

Roger, je gaat toch ook niet een element in bouwen , waarvan je weet dat de combinatie arm draaitafel niet klopt.

En Cock heeft zeker verstand van zaken maar als je van te voren weet dat de verschillen groot zijn , dan kun je toch beter zonder cd speler spelen.

Mvg wol

Maar even hierheen gekopieerd.

Om de sets te kunnen vergelijken hebben we er voor gekozen om de vergelijking met de CD speler te doen.

De CD speler van Cock heb ik ook bij hem thuis gehoord. Neem van mij aan, dat daar helemaal niks mis mee is.

We hadden het gisteravond in de pauze nog met een paar mensen over afgelopen zaterdag. Het was andere leden ook opgevallen dat de mensen die de Quads het mooist vonden vooraan zaten en die de hoorns het mooist vonden achterin. Zou dat iets te maken hebben met afstraalgedrag?

We hadden het gisteravond in de pauze nog met een paar mensen over afgelopen zaterdag. Het was andere leden ook opgevallen dat de mensen die de Quads het mooist vonden vooraan zaten en die de hoorns het mooist vonden achterin. Zou dat iets te maken hebben met afstraalgedrag?

Als je twee paar LS in een ruimte hoort moet je ze eigenlijk allebei eerst optimaal plaatsen en dan om de beurt beluisteren. Meestal staan ze echter op dezelfde plaats. En als je het goed wilt doen moet je dat in minstens twee ruimten doen. Dat is bij zo'n audioclub ondoenlijk natuurlijk. Overigens heb ik op verschillende plekken gezeten. Toen ik naar achter ging klonk de hoorn beduidend beter. Ik vind de Quad overigens erg goed voor het geld en met inachtneming dat er relatief goedkope randapparatuur achter zat. Wel grote dingen. Edited by carl

• Members

[...]

We hadden het gisteravond in de pauze nog met een paar mensen over afgelopen zaterdag. Het was andere leden ook opgevallen dat de mensen die de Quads het mooist vonden vooraan zaten en die de hoorns het mooist vonden achterin. Zou dat iets te maken hebben met afstraalgedrag?

Hoe dat met de Quads werkt weet ik niet, maar als je een paar hoorns 3-3,5 meter uit elkaar zet, en je gaat er 2-2,5 meter vanaf zitten, dat gaat niet werken nee. Dus ik kan me voorstellen dat je op de eerste rij niet echt kan horen wat zo'n speaker kan weergeven. De mensen naar achteren toe dus duidelijk wel. Volgens mij was Theo ook zoekende, de Quads zijn 3 x aan bod gekomen, 3x werd er voor een andere positie gekozen. Het was misschien handig omdat ze op wieltjes stonden, ik denk echter dat dat uiteindelijk toch een negatief effect geeft op je geluid.

• Members

[...]

Ik vond het vreemd dat de plaat veel beter klonk als de cd, maar zo worden platenspelers de grond ingeboord door cd freaks, en ik geloof er nergens in cd heeft zijn voordeel en de plaat ook.

Mvg wol

En dan stond die draaitafel ook nog eens op zo'n kleurende wiebeltafel! Het zou verboden moeten worden die draaitafels. Stel je voor dat iemand denkt dat die hopeloos ouderwetse techniek beter zou klinken...

Wat ben ik blij dat ik mij de rit bespaard heb!! Stel je voor dat ik naar zo'n hopeloos ouderwets aftands ding moest luisteren ...  :D

Serieus : Het was organisatorisch niet mogelijk + ik kampte nog met ziekte (zoals Roger)

I.d.d. +1. Zo te lezen was het een drama: Hoorns waar je een balzaal voor nodig hebt, Quads op wieltjes? Nou ja maakt ze i.i.g. sneller dan zonder :P Blijft eigenlijk over de vlaai en het dinertje na afloop. Was dat wel te pruimen :D

• Members

Ik had toch verwacht zie foto, een fatsoenlijk audiorek en zag stroomkabel dat gebruik ik voor een gatje te boren .

Mvg doe hetzelver wol

WAT? Een duur rack en dikke stroomkabels nodig? Wat is dat voor verkopertjes praat?

Ik had toch verwacht zie foto, een fatsoenlijk audiorek en zag stroomkabel dat gebruik ik voor een gatje te boren .

Mvg doe hetzelver wol

Die goedkope stroomkabel werd alleen voor de hoogspanning van de Quads gebruikt. De Sonore/Blumenhoferset was aangesloten met mooie Sonorekabels. Theo is iets minder overtuigd van het nut van dure kabels. Daarom in die set, goede maar niet overdreven dure kabels.

En onderschat die tafels niet. Massief eikenhout. Veel audioracks zijn dan maar gammele prullen.

Blijft toch wel een interessante hobby. Eigenlijk dacht ik dat in een grotere ruimte de akoestiek (problemen) wel een beetje weg zou vallen. Ik zat overigens op de tweede rij en ik dacht dat dit op een even grote afstand was als de ruimte tussen de tweeters. De derde rij klonk zeker overtuigender. Rest dat we twee prima systemen hebben gehoord met accenten.

I.d.d. +1. Zo te lezen was het een drama: Hoorns waar je een balzaal voor nodig hebt, Quads op wieltjes? Nou ja maakt ze i.i.g. sneller dan zonder :P Blijft eigenlijk over de vlaai en het dinertje na afloop. Was dat wel te pruimen :D

Welnee, wat een flauwekul.   Ik zat op de 3e rij naast Geerdie.  Die  Blumenhofer Genuin FS 3.2 luidsprekers vond ik geweldig klinken.  De Quad' s minder qua geluid, maar zeker ook niet slecht.

Die "gasten" :rolleyes:   achter in de zaal zaten alleen maar te ouwehoeren i.p.v.  te luisteren.   Dat "volk"  kun je m.i. nauwelijks serieus nemen :P   :D  :D

hear102016.jpg

Edited by Tubejack