Jump to content

High-End Forumdag 2016

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

• Members

Waar ????

Had je wat meer koffie moeten drinken!

Resumé: een topdag, voor ieder wat wils, iedereen ruim aan zijn trekken gekomen, geen ongetogen woord gevallen! Kom daar maar eens om bij audioshows, dan vindt 75% het ruk, alles is slecht georganiseerd, het klinkt ook nog eens nergens naar en de koffie was niet te juipen...

Blijkbaar hebben we met zijn allen toch weer iets goed gedaan!

Alleen... Waar blijft het fotoverslag van Ivan???

Welnee, wat een flauwekul.   Ik zat op de 3e rij naast Geerdie.  Die  Blumenhofer Genuin FS 3.2 luidsprekers vond ik geweldig klinken.  De Quad' s minder qua geluid, maar zeker ook niet slecht.

Die "gasten" :rolleyes:   achter in de zaal zaten alleen maar te ouwehoeren i.p.v.  te luisteren.   Dat "volk"  kun je m.i. nauwelijks serieus nemen :P   :D  :D

hear102016.jpg

Als ik die foto zo zie zat iedereen te ouwenelen en zat er helemaal niemand te luisteren :o:lol: :lol: :lol:

Edited by Pjotr

En dan stond die draaitafel ook nog eens op zo'n kleurende wiebeltafel! Het zou verboden moeten worden die draaitafels. Stel je voor dat iemand denkt dat die hopeloos ouderwetse techniek beter zou klinken...

[OT]

Dit zou idd verboden moeten worden

http://hifipig.com/wp-content/uploads/2016/01/Clearaudio-Statement-v2-1.jpg

(idiote foto verwijderd)

Edited by Duck-Twacy

Of was het voordat we begonnen? Ik zie nog gebaksbordjes staan. Verder mis ik nog n man of 20.

Klopt Hans, dit was tijdens de binnenkomst.  Tijdens het luisteren stond heb ik  geen foto' s van de achterhoede gemaakt. (vond dit wel een grappige foto)  Ook geen koffie gedronken  :(

Nee toen zaten er m.i. v.n.l.  mensen van dit forum in the back stage  :o

Edited by Tubejack

Eindelijk even een kleine bevinding van mij over deze dag.

Ik kwam als laatste en veels te laat binnen. Wat te maken had met mijn slechte gezondheid (COPD en verkouden) en het aanvangen van de dag. De organisatoren waren ervan op de hoogte en gelukkig had men eraan gedacht om mijn lunch te bewaren. En die lunch was me toch lekkerrrrrr!

Het luisteren zelf kan ik weinig over zeggen. Ik kon van beiden systemen genieten. De Quad/Audiolab set vond ik erg mooi. Natuurlijk hoorde ik ook tekortkomingen, maar ik vond het niet storend en er was gemakkelijk doorheen te luisteren. We hopen met Puresound deze set te gaan recenseren.

De set van Blumenhofer was een andere orde. Alleen al daarom niet te vergelijken met de Quad/Audiolab set. De Blumenhofer set was van een hoger niveau. Het prijskaartje ook. Ik vond 1 nadeel en dat was dat ik de aansluiting tussen de Ribbon tweeter en de Blumenhofer units zelf niet goed vond aansluiten met elkaar. Ik kreeg het idee hoe verder ik luisterde ernaar dat je meer de Ribbon tweeter hoorde. Geen straf, want ik hou enorm van Ribbon tweeters. Ik zou het nog weleens onder andere (huiselijker) omstsandigheden willen horen.

Even een opmerking terzijde: Ik stond achteraan te luisteren bij beiden sets. Dat zegt eigenlijk niets, maar dat zegt mijn luisterbevinding eigenlijk ook niet. Het is dan ook een indruk op dat moment. Ik hecht er zelf totaal geen waarde aan.

Leuk en verheugelijk was het om oude forumgenoten weer terug te zien op een forumdag. Voor mij persoonlijk zijn forummers als Geerdie, Hansko en Kraus en toch ook ReneN (die er helaas niet was) forummers die er altijd bijhoren op zo'n dag. Dus verheugend om dan wel Geerdie, Hansko en ook Kraus weer te zien. Forummers van het eerste uur en forumdagen.

Oja, en voor degene die zich afvragen hoe het tussen mij en Kraus zit: We hebben elkaar de hand geschud en in de ogen gekeken. En de draad opgepakt waar die destijds is gevallen. Hopelijk zien we Kraus ook hier weer meer als actief poster terug.

En het blijkt toch elke keer weer hoe leuk een forumdag kan zijn. Als je het zo bij elkaar ziet als die forummers, dan zou je zeggen als buitenstaander: Wat een leuk cluppie bij elkaar en zo leuk met elkaar omgaan als (audio)vrienden. 

Dank aan de organisatoren voor deze leuke dag ! Wanneer is de volgende?

Edited by audiofreak

• Members

@ Audiofreak: u heeft een vleermuisgehoor?

De Harmonizers wisselen bij 200 kHz, het -50 dB punt ligt ergens rond de 20 kHz! Je KUNT ze dus niet horen anders dan met je oor tegen de Harmonizer aan en tevens beschikkend over een zeer goed gehoor...

• Members

Luisterbezoeken en dit soort evenementen zijn de kersen op de audiotaart :wub: . Jammer dat ik er niet bij kon zijn..... :(

Daarintegen heb je gisteren een bijzondere privesessie genoten... Jack is geloof ik morgen aan de beurt!

Oja, en voor degene die zich afvragen hoe het tussen mij en Kraus zit: We hebben elkaar de hand geschud en in de ogen gekeken. En de draad opgepakt waar die destijds is gevallen. Hopelijk zien we Kraus ook hier weer meer als actief poster terug.

Deed mij ook zeer veel genoegen. Temeer omdat de oorzaak destijds geheel en al bij mij lag.

Actiever posten.... tja.

Ik ben nogal impulsief en wispelturig en daarom post ik niet zoveel meer. Typisch iemand waarvan je zegt "in het echt is het best een aardige kerel"

Ook is mijn forumgedrag ontstaan in de tijd van hifi.nl toen het er ruig aan toe ging. De angstaanjagende naam Kraus heb ik verzonnen toen ik daar voor het eerst kwam en mij in een discussie mengde met o.a. Don van der Deijl (kenners weten dan genoeg :P ) over totaal iets anders dan audio overigens. Don post helaas al lang niet meer.

Dit alles totaal terzijde.

Actiever posten.... tja.

Ik zou het wel erg leuk vinden om een beschrijving te lezen onder analoog van jouw drie armen en elementen. Lijkt me wel een topic waarin we ons kunnen uitleven.

Deed mij ook zeer veel genoegen. Temeer omdat de oorzaak destijds geheel en al bij mij lag.

Actiever posten.... tja.

Ik ben nogal impulsief en wispelturig en daarom post ik niet zoveel meer. Typisch iemand waarvan je zegt "in het echt is het best een aardige kerel"

Ook is mijn forumgedrag ontstaan in de tijd van hifi.nl toen het er ruig aan toe ging. De angstaanjagende naam Kraus heb ik verzonnen toen ik daar voor het eerst kwam en mij in een discussie mengde met o.a. Don van der Deijl (kenners weten dan genoeg :P ) over totaal iets anders dan audio overigens. Don post helaas al lang niet meer.

Dit alles totaal terzijde.

Tja, veel later begreep ik het ook beter en je situatie toendertijd. Met dank aan Hansko en Arden destijds. Zand erover, zei mijn vader dan altijd. En zo is het.

Als forummer van het eerste uur herinner ik mij de discussies nog wel en Dhr Don ook nog. Ook zo'n iemand van "in het echt is het een verdomd aardige kerel". 

Vele forummers van het eerste uur posten niet meer. Van enkelen weet ik dat ze nog wel het forum van tijd tot lezen. En zo gaat dat nou eenmaal. 

Ook dit totaal terzijde gezegd hebbend.

De Harmonizers wisselen bij 200 kHz, het -50 dB punt ligt ergens rond de 20 kHz! Je KUNT ze dus niet horen anders dan met je oor tegen de Harmonizer aan en tevens beschikkend over een zeer goed gehoor...

Nee joh, ik had last van verstopte oren vanwege mijn verkoudheid. Overigens schoof ik het toen op de dag zelf af als inspeeleffect van de speaker zelf. 

Inkoppertje:  Hahaha, als je ze NIET kunt horen, dan zijn ze ook niet AANgesloten. (dit is een grapje). Hahaha

Mijn gehoor is normaliter..... ach, dat weet je wel.

Je hoort dergelijke tonen dan ook niet letterlijk, maar ze worden door sommigen wel waargenomen...