Hans van Liempd Posted 3 december 2015 Author Report Share Posted 3 december 2015 Hans is dat tombola, de quad klinkt gericht en de hoorn ook ,een man kan maar fatsoenlijk luisteren, de rest speelt voor spek en bonen. Mvg wol Niks spek en bonen.. Gewoon voor de gezelligheid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 3 december 2015 Report Share Posted 3 december 2015 (edited) Spek en bonen na het luisteren toch? Edited 3 december 2015 by Ove Rickland Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 december 2015 Report Share Posted 3 december 2015 Het Orakel heeft gesproken... Vroeger hadden we ook een Miracle, die stond echter nog wel eens voor dingen open! Die stond zelfs voor de gekste dingen open... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 december 2015 Report Share Posted 3 december 2015 (edited) Volgens mij had die zelfs een buizenbak in de badkamer voor tijdens het badderen Edited 3 december 2015 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 3 december 2015 Report Share Posted 3 december 2015 Prachtig mens die Miracle (kon m.i. nog heel aardig pick-up element afstellen ook) Ik kom ook voor de gezelligheid, het lijkt me leuk om een paar mensen eens te ontmoeten en een hand te geven. Jammer dat Wol niet komt. Het is een aardige vent. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 4 december 2015 Report Share Posted 4 december 2015 Volgens mij had die zelfs een buizenbak in de badkamer voor tijdens het badderen Als ik me goed herinner is er een forumlid die beweerde dat "alleen wanneer je de buizen in het bad kletterde, ze goed klonken" Misschien is dat terug te vinden? Ik weet het nog wel! Een persoon die ik hoog acht maar momenteel zelf ook naar de buizen heeft gegrepen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 4 december 2015 Report Share Posted 4 december 2015 Hahahahahahah .... ik weet wie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 4 december 2015 Report Share Posted 4 december 2015 40+? Dat betekent nog een vlaai erbij Michel zal nu wel zijn manen in rastalokken veranderd hebben Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 4 december 2015 Report Share Posted 4 december 2015 Denk het niet, waar hij heen zou gaan is dat aardig in de mode. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 4 december 2015 Report Share Posted 4 december 2015 40+? Dat betekent nog een vlaai erbij En dan heb ik mij nog niet aangemeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 4 december 2015 Report Share Posted 4 december 2015 Kan ik al een mooie zitplaats reserveren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 4 december 2015 Report Share Posted 4 december 2015 Marco , niet erover heen lullen vertel toch gewoon wat die speaker kan en niet kan, daar is niks mis mee. Mvg wol Heb zeker wat gemist!? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 4 december 2015 Members Report Share Posted 4 december 2015 Marco , niet erover heen lullen vertel toch gewoon wat die speaker kan en niet kan, daar is niks mis mee. Mvg wol Veel van het 1 en weinig van het ander? Ik kan er weer geen touw aan vastknopen. Ik dacht dat je doelde op 1 perfecte hot-spot zodat het voor 39 van de 40 man zinloos zou zijn? Toch tijd dat je eens naar goede luidsprekers moet gaat luisteren denk ik dan maar... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 4 december 2015 Members Report Share Posted 4 december 2015 Marco, het is een goede speaker , een aantal keren gehoord, maar hij is gericht, dus wil je het uiterste uit de kan hallen, zul je het middelpunt moeten op zoeken, dat is toch bekent bij horner. Mvg wol De ideale plek zal bij iedere speaker zo ongeveer in het midden zitten Wol, maar deze speakers hebben daar absoluut veel minder last van. Dat jou dat nooit is opgevallen al die keren dat je ze gehoord hebt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 4 december 2015 Report Share Posted 4 december 2015 Nou ik ben benieuwd. Hans zet jij Wol op de lijst Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 4 december 2015 Author Report Share Posted 4 december 2015 Bij alle speakers klinkt het in het midden beter dan uit het midden. Bij de ene set heb je er iets minder last van dan bij de andere. Het meest extreem middengevoelig was de set van McIntosch met de linearray's. Daarbij moest je echt een klem op je hoofd zetten. 40 man kan er wel zitten. We zetten meestal 7 stoelen naast elkaar. Dan worden het 6 rijen. Er zijn ook barkrukken en -tafels voor de mensen die van afstand houden. We moeten alleen kijken hoe we het met de twee sets doen. De electrostaten hebben waarschijnlijk een andere optimale opstelling dan de hoorns. Achterin is het laag overigens meer aanwezig dan op de eerste rij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 4 december 2015 Author Report Share Posted 4 december 2015 40+? Dat betekent nog een vlaai erbij Even wachten. De ervaring leert, dat nog er wat mensen op het laatste moment toch niet kunnen komen. Ziekte e.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 december 2015 Report Share Posted 4 december 2015 (edited) Ik verheug me al op de dag! Verder heb ik nog nooit een LS gehoord waar het in het midden niet veel beter klonk. Niet dat het me uitmaakt want ik luister meestal alleen. Edited 4 december 2015 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 4 december 2015 Report Share Posted 4 december 2015 Meestal is dat ook zo Carl, maar er zijn ook speakers die een wat breder luistergebied hebben waar het allemaal klopt. Zonder nu reclame te maken voor de LS50 die doet dat uitstekend. Wat niet onbelangrijk is, een goede opstelling. Waarschijnlijk staan er sets in huis die dat ook zouden kunnen maar door een gebrekkige opstelling en/of slechte akoestiek daar niet aan toe komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 4 december 2015 Report Share Posted 4 december 2015 (edited) ik wacht af Edited 4 december 2015 by Sodejuu Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 december 2015 Report Share Posted 4 december 2015 Zonder nu reclame te maken voor de LS50 die doet dat uitstekend. Wat niet onbelangrijk is, een goede opstelling. . Dat is waarschijnlijk de uni Q Ruud? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 4 december 2015 Report Share Posted 4 december 2015 Maar bij de esl 63 zul je in het midden moeten zitten,dat is toch een puntbron. Of kun ze zo opstellen dat je ook buiten het midden alles kunt horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 4 december 2015 Author Report Share Posted 4 december 2015 Maar bij de esl 63 zul je in het midden moeten zitten,dat is toch een puntbron. Of kun ze zo opstellen dat je ook buiten het midden alles kunt horen. Bij een echte puntbron is het luistergebied wat groter. Een Quad 63 immiteert een puntbron. Of dat met deze luidspreker dus ook zo is weet ik niet. Voor wie het nog kan herrinneren, bij Kermit bij het versterkervergelijk Quad 63 gebruikt. Dat ging daar toch erg goed. Ook al was de uitslag totaal anders dan eerder op mijn Kappa 9ns. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 4 december 2015 Report Share Posted 4 december 2015 Maar bij de esl 63 zul je in het midden moeten zitten,dat is toch een puntbron. Of kun ze zo opstellen dat je ook buiten het midden alles kunt horen. Dat is toch geen puntbron? Die emuleert met een truc een puntbron en dat gaat alleen goed als je er recht voor zit. Al moet ik wel zeggen dat ze naast het midden ook nog best een aardig stereo plaatje neerzetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 4 december 2015 Report Share Posted 4 december 2015 Ik dacht echt dat het een puntbron is zo stonden ze bij mij ooit opgesteld maar ik begrijp dat niet noodzakelijk is. Bij nader inzien herinner ik mij dat Ruud ze niet als puntbron opgesteld had,dat is alweer even geleden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts