Jump to content

High-End Forumdag 2016

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Ik lees vooral een mooi Quad verhaal, niets over vastlopen of spelen met 1 kanaal.

Blijkbaar draaiden wij ook alleen een drumsolo?

Klopt allemaal. Hoofdpunten daar heb ik me aangehouden. Ik had daarbij ook geen track voor track aantekeningen gemaakt. Dat er dingen mis gaan bij een demo kan iedereen overkomen. Theo zal er vast beter op gaan letten. Plus de hoeveelheid veren die ik in jullie achterste moet steken als Music2 kost me mijn antieke plumeau. Lol :-)

Ik zal wat aanpassingen doen voor Arden. Maar alleen omdat ik zo van onze analoge brombeer hou. En het is natuurlijk een grote eer om een klacht te krijgen over een verslag dat je maakt. Daarbij word ik ook nog van omkoping beticht, eigenlijk het grootste compliment wat mogelijk is als blogger.

Marco, je storting zie ik graag tegemoet op mijn bankrekening. Het is dezelfde als vorige keer, die in Zwitserland. En stort nu eens niet via de Bahama's, maar via Jersey, krent! Alsjeblieft, dat gaat veel sneller. Dank je.

Edited by Ivan10

Dank Jack, dit verslag is echt op hoofdpunten geschreven. Daarbij kon ik het niet lang laten liggen vanwege de ASA die er ook aan komt aanstaand weekend. Er zit toch een avond en zondag in aan tekst. Ik zal een verslag voortaan wat langer laten doorsudderen.

Ik heb de mannen van Music2 hoog zitten, maar wel wil ik Marco adviseren om wat meer voorbereid een presentatie klaar te hebben. Iets wat als standaard inleiding paraat is:

- wie is Marco

- wat is de missie van Music2

- waarom Blumenhofer

- wat is een hoornluidspreker

- wat zijn de eigenschappen van een hoorn

- hoe doet Blumenhofer de hoorn toepassen

- wat is er anders aan de mark 2

- we gaan nu luisteren naar etc.

Edited by Ivan10

• Members

[...]

Ik heb de mannen van Music2 hoog zitten, maar wel wil ik Marco adviseren om wat meer voorbereid een presentatie klaar te hebben. Iets wat als standaard inleiding paraat is:

- wie is Marco

- wat is de missie van Music2

- waarom Blumenhofer

- wat is een hoornluidspreker

- wat zijn de voordelen en nadelen van een hoorn

- hoe doet Blumenhofer de hoorn toepassen

- wat is er anders aan de mark 2

- we gaan nu luisteren naar etc.

Dat was deze dag overbodig, omdat Theo alle tijd nodig zou hebben vanwege zijn geplande vroege vertrek.

Tevens zou ik deze dag uitsluitend als lid aanwezig zijn, de organisatie had mij alleen gevraagd of zij eventueel een hoornluidspreker mochten lenen. Dat daarna ook nog een bron, versterking, kabels en als 2e bron een draaitafel nodig was, maakte het lenen wat omslachtiger. Ik fungeerde dus eigenlijk alleen maar als een soort van bibliotheek, iets wat ik deze dag meerdere malen heb aangegeven.

Dat er bij de eerste zin tijdens de hoorn demo waarin werd verteld waar een hoorn nu zo allemaal toe in staat is al direct een interruptie kwam met als gevolg een 15 minuten durende uitleg over gehoorbeschadiging gaf me ook niet echt de animo om hier ook nog maar een seconde langer het woord te voeren, dat ging namelijk allemaal van de hoorn demo af...

Misschien hadden Cock en ik een verhaaltje moeten gaan vertellen over onvervormde weergave direct nadat de Quads enkele keren waren vastgelopen? Of over de kennis en kunde van demonstratieteams terwijl er onopgemerkt (en niet alleen door de demo gevende) maar 1 kanaal speelde? Had net zo'n momentje geweest!

Het enige statement die ik heb gemaakt was na 2 nummers cd simpelweg de demo te onderbreken en te melden dat dit gewoonweg niet mijn geluid is, heb een plaat opgezet waarbij eigenlijk alle aanwezige gezichten boekdelen spraken, zo behoort het te zijn...

Edited by Arden

Dat was deze dag overbodig, omdat Theo alle tijd nodig zou hebben vanwege zijn geplande vroege vertrek.

Tevens zou ik deze dag uitsluitend als lid aanwezig zijn, de organisatie had mij alleen gevraagd of zij eventueel een hoornluidspreker mochten lenen. Dat daarna ook nog een bron, versterking, kabels en als 2e bron een draaitafel nodig was, maakte het lenen wat omslachtiger. Ik fungeerde dus eigenlijk alleen maar als een soort van bibliotheek, iets wat ik deze dag meerdere malen heb aangegeven.

Dat er bij de eerste zin tijdens de hoorn demo waarin werd verteld waar een hoorn nu zo allemaal toe in staat is al direct een interruptie kwam met als gevolg een 15 minuten durende uitleg over gehoorbeschadiging gaf me ook niet echt de animo om hier ook nog maar een seconde langer het woord te voeren, dat ging namelijk allemaal van de hoorn demo af...

Gewoon je ruimte innemen Arden. Beide importeurs - ook de leenbibliotheken - moeten gelijkelijk aan bod komen. Iedereen heeft zijn stokpaardjes dat hou je. Daarbij een 15 minuten speeltijd per set moet genoeg zijn voor een indruk voor het publiek om een beeld te krijgen. Maar misschien verwacht ik nu te veel van mijn mede-audiofielen. We spreken elkaar bii de ASA hopelijk even.

Ik geloof dat men heel lovend was over de Blumenhofers soms heb je niet veel info nodig :)

Precies, ik las ook andere positieve dingen in het verslag zoals de Octave phono trap.  Verder zou ik zeggen: "gemiste kans" voor Music2.  Hoewel veel mensen wisten dat Arden zo vriendelijk was om spullen uit te lenen voor dit vergelijk zijn er altijd die dat om de e.e.a. reden niet "binnenkrijgen" en gewoon een goed verhaal verwachten bij luidsprekers van 9K  Theo Wubbolts vond ik soms wat betweterig, maar dat is wellicht wat "beginners enthousiasme"  Dat zijn rechter luidspreker het even niet deed ...  pech. En dat je niet zo hard kunt spelen met Quad  electrostaten is een gegeven.  Maar hij was wėl zo slim om zijn viste kaartje te geven. Ik denk dat er voor beide systemen liefhebbers zijn, dus er is m.i. genoeg ruimte voor iedere doelgroep.

Hij had er geen erg in dat er een wip schakelaar op het stekkerblok zat :D  kan gebeuren.

Ik begrijp wel dat Arden meer tijd wilde hebben voor een goed verhaal maar wie weet nog wat Theo allemaal vertelde.

Betweterig zijn we toch allemaal Jack :D Er niet bij geweest zijnde, helaas, vond ik het wel een mooi evenwichtig verslag van Ivan. Een genoegen om te lezen. En waarom zou je wat niet vlotjes liep extra accentueren? Vind ik een negatieve instelling om dat te doen, gebeurt zo vaak. Kreeg al lezende nou niet de indruk dat M2 tekort gedaan is. Het was toch een forum dag en niet specifiek een M2 promo dag? En het is Ivans indruk op zijn eigen blog. Met dit soort tam tam haalt M2 zichzelf een beetje naar beneden vind ik en dat is jammer. Als je het er dan niet mee eens bent communiceer dat dan netjes per e-mail of PB, maar niet publiekelijk.

Edited by Pjotr

Met dit soort tam tam haalt M2 zichzelf een beetje naar beneden vind ik en dat is jammer. Als je het er dan niet mee eens bent communiceer dat dan netjes per e-mail of PB, maar niet publiekelijk.

Precies.  Natuurlijk hoef je niet alles over je heen te laten gaan.  Maar ik had ook een PB gestuurd.  Was er niets aan de hand geweest.

Edited by Tubejack