Jump to content

iEar show 2015

WanFie
 Share

Recommended Posts

Ik heb deze show vandaag bezocht. In het algemeen was er alles prima voor elkaar, boekjes met plattegrond en een erg goede bewegwijzering. Het was er erg druk, zo druk dat ik om 14:30 uur maar vertrokken ben. De twee kamers die ik nog niet bezocht had (Hanze en Trinov) zaten steeds ramvol.

Wat ik een verademing op deze show vond, dat er ook eenvoudige maar toch prima klinkende sets werden gedemonstreerd. Zoals de Elac monitoren van 200,- per stuk. Maar er was ook groots uitgepakt door o.a. Kef (Muon), B&W, Sonus Faber met McIntosch, Focal en Naim.

Voor mij "won" de Focal set. Snel, dynamisch en een prachtige stage. Hier ook voldoende variatie in de muziek om er ook wat van te kunnen zeggen. Bij B&W een uitgebreide en zeer interessante lezing betreffende de nieuwe 800 serie, maar helaas maar 3 stukjes muziek.

Ik was er vroeg, omdat ik Theo Wubbolts nog over de forumdag wilde spreken. Die had voor die dag nog een extra ijzer in het vuur liggen. Quad Musik Wiedergabe is n.l. benaderd om aan onze dag mee te werken.

De lokatie in Oisterwijk is zeer goed geschikt voor een dergelijke show. Het aantal parkeerplaatsen is alleen beperkt, zodat er over honderden meters autos naast de weg geparkeerd stonden.

Al met al heb ik genoten van deze show. Ik had overigens het idee dat er nogal wat "nieuw" publiek aanwezig was.

Ga zo door. Volgend jaar weer?

Edited by Hans van Liempd

Ik vond het de moeite waard.

Een demo met een actiefilm en 7.4.2 systeem knalde eruit,de eerste 2 stoelen deden mee op het geluid en degene die er op zat trilde lekker mee op de ontploffing :D

Ook nog geluisterd naar een Weltempered Lab dt van e4000 met Naim versterking en Luidsprekers van e45000 dat klonk lekker.

Uiteraard ook verlekkerd gekeken naar Mcintosh en Accuphase versterkers met wappers.

Helaas te weinig in de beurs maar 1 lp kon er wel vanaf Inakustik Great Voices deel 1,ik wist niet eens dat die op lp te verkrijgen was.

Prima show, mag van mij volgend jaar wel weer georganiseerd worden.

Grootste verassingen: Hegel + KEF Blade in de kleine ruimte achter de grote zaal van KEF en de ook door Hans genoemde demo van Naim/Focal.

Grootste tegenvaller: McIntosh + Sonus Faber. Ik heb de SF's al eens in andere opstelling in andere ruimtes gehoord... en dat klonk veul mooier.

O ja, en de ruimtes waar wel wat opsteld stond maar waar geen muzie te horen was (demogever was veuls te druk bezig om zich te bekommeren om zijn gasten...). Tja, daar win je geen klanten mee.

Klein puntje van kritiek: Het parkeren. Op de website van de audioshow staat geschreven: ....uitstekend bereikbaar met voldoende gratis parkeergelegenheid.

Nou, voldoende parkeergelegenheid was er zeker niet. De Rosep heeft een parkeerplaats waar ongeveer 50 auto's kunnen parkeren, de rest van de auto's mogen/moeten maar langs de drukke weg parkeren.

Ik ben op zondag geweest. Het was iets minder druk op zondag dan de zaterdag, zo is mij verteld. Totaal over 2 dagen was er een verdubbeling van het aantal bezoekers t.o.v. 2014. Veel nieuw publiek en nu ook weer meer vrouwen aanwezig op de show. De parkeerplaatsen waren niet ruim aanwezig en ook op zondag veel auto's langs de weg geparkeerd. Even iets verder doorrijden (500 mtr) kon je rechts ook parkeren op een groter P-terrein. Daar was wel voldoende plaats. 
De show was goed georganiseerd door I-ear.  Voor een dealer/winkelier show was het groots uitgepakt en op een prachtige locatie gelegen.
De demonstraties waren van een behoorlijk niveau. Ik heb ze niet allemaal bezocht. Verrassend was de demo van Theo Wubbelts met de Mission luidsprekers en Audiolab versterker. De demo van Naim was weer genieten. MacIntosh met Sonus faber was verrassend. Bij Monitor-Audio de 2 nieuwe Transrotor draaitafels gezien (MAX en JUPITER) en een nieuwe Power Supply (de Eins). Paul Hattink met Accuphase cd speler en versterking (45 klasse A) en Verity-Audio luidsprekers was wat mij betreft de leukste en beste demo van deze show. Wat een entertainer is die man. En wat speelde hij hard, maar zo lekker die 45 watt in klasse A. De meters stonden helemaal naar rechts uitgeslagen op Yello en nergens liep het vast of werd het onzuiver. Dit was weer zo'n demo die mij op het puntje van mijn stoel deed belanden. Gewoon genieten van de muziek en daar draait het uiteindelijk om.

Ik heb een heerlijke dag gehad daar.