thingman Posted 16 december 2015 Report Share Posted 16 december 2015 ik kan getuigen (lijk wel een Jehova) dat SACD (zat op de SA11-s1) mij geen minuut blij gemaakt heeft. maar ja kan ook aan het rottige apparaat liggen. groet Absoluut. Je hebt die verbouwde SA1 nooit gehoord... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 30 december 2015 Report Share Posted 30 december 2015 En is de Zalando man al langs geweest? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 30 december 2015 Author Report Share Posted 30 december 2015 Het zandmannetje? Ach, kwam dat maar langs... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 30 december 2015 Author Report Share Posted 30 december 2015 Update, die zit nu bij de douane in A'dam. Nu maar hopen dat het zand goed werkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 30 december 2015 Report Share Posted 30 december 2015 Oei invoer rechten http://www.invoercalculator.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 30 december 2015 Author Report Share Posted 30 december 2015 Nou, als ik goed ben ingelicht, heeft het Poolse zandmannetje daar al voor gezorgd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 30 december 2015 Report Share Posted 30 december 2015 Nou, als ik goed ben ingelicht, heeft het Poolse zandmannetje daar al voor gezorgd. Volgens mij hoef je binnen de EU geen invoerrechten te betalen Ik dacht even dat het uit het verre oosten moest komen Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 30 december 2015 Author Report Share Posted 30 december 2015 Mytek komt of uit de USA, of uit Polen waar de wortels liggen. Europese klanten worden vanuit Warschau voorzien. Het heeft wel 6 dagen geduurd tussen Warschau en Polen, nu maar afwachten hoelang nog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 30 december 2015 Report Share Posted 30 december 2015 Mytek komt of uit de USA, of uit Polen waar de wortels liggen. Europese klanten worden vanuit Warschau voorzien. Het heeft wel 6 dagen geduurd tussen Warschau en Polen, nu maar afwachten hoelang nog. Dat duur wel lang Marc. Ik had laatst iets uit Italië met DHL binnen 24uur. Ok de verzendkosten waren daar ook na, maar toch... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 30 december 2015 Author Report Share Posted 30 december 2015 Ik heb geen verzendkosten, tenminste niet gespecificeerd. Hij is de 24e verstuurd, maar Polen is katholiek en de twee kerstdagen plus de zondag zitten er tussen. En nu heb ik te maken met onderbezetting bij de douane vermoedelijk. Ik ben wel nieuwsgierig, maar niet ongeduldig. Zonder MQA bron heb ik er toch niet veel aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 30 december 2015 Author Report Share Posted 30 december 2015 Hoe bedoel je, Wiel? Hij komt uit Polen naar mij toe. Rechtstreeks, maar het duurt wat lang. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 30 december 2015 Author Report Share Posted 30 december 2015 (edited) Mytek lijkt mij Pools voor mytech. De oprichter ervan is Michal Jurewicz, een Pool die nu in New York woont en werkt. Er is zowel in Polen (Warschau) als in New York een onderdeel van Mytek. Bij de pre-order kon je kiezen voor aflevering in Amerika of in Europa. Voor Amerika is de prijs $ 1.995 en voor Europa € 1.995. Via een andere site kon je kiezen of je in dollars of euro's wilde betalen, onafhankelijk van de bestemming, en ik heb ik dollars betaald. Dat was wat goedkoper. Misschien kan ik je een plezier doen met een iets ouder verhaaltje van Michal Jurewicz? http://www.audiostream.com/content/qa-michal-jurewicz-mytek-digital#4w42D5gac7To4CPK.97 Edited 30 december 2015 by mumsoft Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 30 december 2015 Report Share Posted 30 december 2015 Made in Poland, chassis made in California staat achterop https://mytekdigital.com/brooklyn/ Ik zie trouwens dat audiosense ze ook kan leveren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 30 december 2015 Author Report Share Posted 30 december 2015 Dat is de Manhattan... Die link kreeg ik ook van Mytek, als zou daar vanaf maandag 28 manuals en drivers voor de Brooklyn zijn te vinden. Druk druk druk. En plannen is een kunst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 30 december 2015 Report Share Posted 30 december 2015 Verhip ja, had eerst de Manhattan bekeken (waarom is die zo veel duurder, de fempton klok??) en toen in het menu Brooklyn gekozen. url veranderd wel, maar content blijft van Manhattan Surfen is niet meer wat het geweest is, soms verlang ik terug naar statische html met vaste tekst en plaatjes Op de Brooklyn zie ik alleen "designed in USA" staan Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 30 december 2015 Author Report Share Posted 30 december 2015 Niet eens 'used in Leyden'? ;-) Die femto clock heeft de Brooklyn ook. Vind hem duur zat, iets van 5000 euro zou ik gewoon niet willen hebben, trekt de boel hier scheef. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 30 december 2015 Report Share Posted 30 december 2015 Oh, ik dacht dat daar een kryptoniet klok inzat Nee ik snap het prijsverschil ook niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Dali Posted 31 december 2015 Report Share Posted 31 december 2015 MQA is naar mijn idee weer een nieuw iets om verkoop aan te zwengelen. MQA belooft dat muziek weer zo gaat klinken bij jou thuis zoals het bedoelt is in de studio en zoals het daar klinkt tijdens de opname. Er wordt extra informatie meegenomen in de MQA opname en daarmee is het mogelijk om de de ruimte echt te horen en klinkt muziek natuurlijker. De meeste muziek klinkt in de studio voor geen meter omdat elk instrument en de zang apart wordt opgenomen en pas later wordt samengesteld. Ruimtelijkheid van de studio zal daar niet inzitten behalve dat wat de geluidstechnicus er aan toevoegt tijdens het afmixen. Heel misschien is het mogelijk om de ruimte en ruimtelijkheid te horen van een goed opgenomen klassiek stuk in een concertgebouw. Alhoewel, als je ziet hoe klassiek wordt opgenomen dan schieten de tranen je in de ogen. Stukje voor stukje totdat ze allemaal perfecte levenloze perfecte stukjes hebben om aan elkaar te plakken. Om goede opnames te maken hebben we MQA niet nodig. Dat kunnen we al jaren met goede analoge en digitale opname technieken. Waarom hebben we nog datacompressie nodig. Geheugenruimte is goedkoop en we hebben er veel van en internet is razendsnel daar kun je beeld en geluid over streamen in HD, zonder problemen. Ik heb ergens gelezen dat mensen met tranen in de ogen naar het wonder van MQA hebben zitten luisteren. Datzelfde effect had mogelijk geweest met een normale goede opname via de al jaren bekende weg. Goed opnemen , perfect masteren en perfect op plaat of , liever, op CD zetten. Laat de bedenker van MQA zich maar eens druk maken over het platwalsen van dynamiek bij het masteren. Laat de bedenker van MQA zich maar eens druk maken over het goed opleiden van geluidstechnici. Laat de bedenker van MQA zich maar eens druk maken over de opname kwaliteit op zich. Een bagger opname met MQA blijft een bagger opname. MQA is wat mij betreft een nieuwe mantel voor de keizer. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 31 december 2015 Report Share Posted 31 december 2015 (edited) Mqa, klopt totaal niks van het zou oprollen en afrollen, maar jij speelt met een ess dac en ik speel met een 5102 dac, dus het geluids beeld klinkt totaal verschillend. Mvg wol En jij dacht dat we dat niet allang wisten... Je had Marc wel wat beter moeten waarschuwen, vind ik. Hoe moet hij het anders weten van de miskoop? Edited 31 december 2015 by thingman Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 31 december 2015 Author Report Share Posted 31 december 2015 Mqa, klopt totaal niks van het zou oprollen en afrollen, maar jij speelt met een ess dac en ik speel met een 5102 dac, dus het geluids beeld klinkt totaal verschillend. Mvg wol Vertel mij wat Wol. Je hebt er die dat horen, en je hebt er die dat niet horen. MQA belooft de tijdversmering binnen de 10 microseconden te houden, 'gewoon' via techniek. Dat daarmee niet alles is gezegd, dat kan toch niet anders. Wie heeft een set die je tussen de artiesten en de luisteraar kunt zetten zonder dat er aan het geluid iets -veel, weinig- wordt ingeboet? Over dat iets zitten we hier te ouwenelen dat het een aard heeft. Inmiddels is de Mytek Brooklyn in huize Alma gearriveerd, dus kom tzt maar weer eens luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 31 december 2015 Report Share Posted 31 december 2015 Inmiddels is de Mytek Brooklyn in huize Alma gearriveerd, dus kom tzt maar weer eens luisteren. Veel plezier ermee Wordt ie ook betegeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 31 december 2015 Author Report Share Posted 31 december 2015 Heu... een felicitatie! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 31 december 2015 Report Share Posted 31 december 2015 Al... & Marc?? En geen extra invoerkosten hoop ik. Mooi hoor, lekker laten wennen aan de nieuwe plek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 31 december 2015 Report Share Posted 31 december 2015 Inmiddels is de Mytek Brooklyn in huize Alma gearriveerd, dus kom tzt maar weer eens luisteren. Veel plezier ermee Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 31 december 2015 Author Report Share Posted 31 december 2015 Al... & Marc?? En geen extra invoerkosten hoop ik. Mooi hoor, lekker laten wennen aan de nieuwe plek Net uitgepakt. Het beslag voor de oliebollen staat te rijzen. Niks bijbetaald, en het ding is compleet. Wil ik hem gebruiken als hoofdtelefoonversterker dan kan ik hem niet gebruiken voor de draaitafel. Minpuntje. Met al die oplichtende M's als logo is het wel meteen de Mijne, van MuMsoft en Marc. Vermoed dat-ie vooralsnog niet veel te doen krijgt. Ok, als ik per ongeluk iets draai waar de Olive zelf niet uitkomt, en, vlastte hij, als er eindelijk wat MQA materiaal vrijkomt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts