robx Posted 8 april 2016 Report Share Posted 8 april 2016 wat een volstrekt onbegrijpelijke digitale-blabla worst. zeg het even als jullie er iets acceptabels uit gehaald hebben ... tot dan is dit puur voor software fanaten, nog erger dan de condensator-fetisjisten. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 8 april 2016 Author Report Share Posted 8 april 2016 Nou, Rob, ik heb begrepen dat MQA eventueel ook op cd kan worden gedistribueerd. Bof jij even. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 8 april 2016 Report Share Posted 8 april 2016 ja en dat ken mijn Marantz-dingetje dan ook snappen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 8 april 2016 Author Report Share Posted 8 april 2016 Denk het wel. Maar wat kan jou het schelen? Om er plezier van te hebben moet je er ook weer een MQA-dac bij hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 8 april 2016 Author Report Share Posted 8 april 2016 Zeker zo'n Explorer² dac? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 8 april 2016 Author Report Share Posted 8 april 2016 Ok, er spelen dan ook veel meer dingen mee en jij hebt m.i. superoren. Toch even afwachten hoe het hier via de Brooklyn gaat klinken. Ik heb er goede hoop op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
prettig Posted 9 april 2016 Report Share Posted 9 april 2016 Hier.... A Comprehensive Q&A With MQA's Bob Stuart Een flinke hoeveelheid tekst om eens lekker voor te gaan zitten, kopje koffie er bij. Ook de moeite waard voor onze analoogfreaks, hoor Ik vond deze wel duidelijk en boeiend (maar ja software-nerd... haha). Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 9 april 2016 Author Report Share Posted 9 april 2016 Beetje high-brow Engels wel. Heb hem nog niet uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 9 april 2016 Report Share Posted 9 april 2016 Ik vond deze wel duidelijk en boeiend (maar ja software-nerd... haha). Uhh,..? Veel bla bla en weinig inhoudelijks. Wat daar allemaal staat kan ook in 2 zinnen: "Wij pakken hi-res slim in. Daarom klinkt het beter". Meer staat er eigenlijk niet, maar dan met heel veel woorden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 9 april 2016 Author Report Share Posted 9 april 2016 Ha, daar is Pjotr weer. Voor jou even een stukje eruit gelicht. Sorry, minstens 4 zinnen. A60. I think your question is ‘Does MQA use lossy compression?’ If so the answer is no, not in any conventional sense. Lossy compression uses psychoacoustic models to predict on very short timescales which data or information can be removed or degraded. To us such coding is anathema in any high quality context. The encoding parameters for MQA are strictly constant throughout a file or work and that is impossible with lossy coding.MQA sets out to identify the actual audio in the file and then to convey it as precisely as possible, sometimes with higher resolution, but it (sometimes) avoids packing excessive stray thermal or random noise. See [1] and [4] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 9 april 2016 Report Share Posted 9 april 2016 Iets wat echt goed is en de moeite waard, heeft niet zoveel vage bewoordingen nodig om het aan de man te brengen Marc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 9 april 2016 Author Report Share Posted 9 april 2016 Mogelijk. Maar daarom kan het nog wel echt goed en de moeite waard zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 9 april 2016 Report Share Posted 9 april 2016 Zeker, dat is zo. Maar als er zoveel bla bla en vaagheid omheen gehangen wordt roept dat altijd vraagtekens op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 9 april 2016 Author Report Share Posted 9 april 2016 Daar is nou juist dat ellenlange vraag-en-antwoordstuk voor bedoeld. Dus jouw vraag had er nog best bij gekund. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 9 april 2016 Report Share Posted 9 april 2016 (edited) Daar is nou juist dat ellenlange vraag-en-antwoordstuk voor bedoeld. Gemiste kans dan....... Het vertelt niks meer dan we al wisten. Edited 9 april 2016 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 10 april 2016 Report Share Posted 10 april 2016 (edited) De strategie van Meridian vind ik niet handig. Hoop poeha, en nauwelijks beschikbare producten. Maar goed, naar Bob Stuart heb ik maar één mededeling: "bring it on!" Edited 10 april 2016 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 10 april 2016 Author Report Share Posted 10 april 2016 Meridian heeft alle producten al met actieve MQA, geen loze beloftes daar. Je kunt dus zo een MQA dac kopen en nagaan wat er áán is van al die heisa. Maar dat doe je natuurlijk niet. Als het je al interesseert, ben je beter af met een aanpassing van je eigen dac. Daar zijn ze naar ik begrepen heb ook mee bezig. Ik had helemaal nog geen dac, ben/was geinteresseerd in MQA, en zit alsmaar te wachten op de MQA activering. Maar dat is een Mytek zaak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 10 april 2016 Report Share Posted 10 april 2016 (edited) Wat is er dan voor muziek op MQA? Waarom kunnen we niet streamen met MQA? Waarom is voor derden die de MQA decoder (blijkbaar) nog niet beschikbaar? Het is niet alleen Mytek die het nog niet heeft maar ook b.v. de Auralic mini niet en zo zullen er nog wel meer zijn. Als je wilt dat MQA een standaard wordt , dan had je m.i. dit bij de introductie van dit product meteen geregeld moeten hebben. Ze hebben m.i. tijd genoeg gehad. Immers dit product kende toch een ontwikkelingstijd van 5 jaar? Zwam verhalen en beschuldigingen aan technici die er ook geen touw aan vast kunnen knopen vind ik niet handig. Vandaar: "Bring it on!" Stop talking, Start the music. Edited 10 april 2016 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 10 april 2016 Author Report Share Posted 10 april 2016 Yep, die tegel was er ook meteen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 10 april 2016 Report Share Posted 10 april 2016 Yep, die tegel was er ook meteen. Dat heeft er helmaal niets mee te maken Marc. Philips was destijds "zo slim" om samen met Sony in zee te gaan bij de invoering van de compact disk (of dat wel een heel slimme zet was.... heel verhaal) Maar goed, waar ze wel voor zorgden was dat er met name klassieke cd-schijfjes waren, weliswaar konden ze dat doen vanwege eigen en sublabels. Maar toch. Meridian ..... Gemiste kans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 10 april 2016 Author Report Share Posted 10 april 2016 Zo, ga jij die grote spelers vergelijken met een Meridian! Moet alles op stel en sprong? Als MQA eindelijk op mijn DAC tot leven komt is dat met een zooi proefbestandjes en welgeteld één gekocht album. Die 4000 cd's die ik al heb profiteren er niet van en dat boeit me niet. Gemiste kans? Welnee, alles op zijn tijd. Over 10 jaar is het zoeken naar een niet-MQA bestandje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 10 april 2016 Report Share Posted 10 april 2016 Stel op sprong noem jij 5 jaar ontwikkelingstijd, stel op sprong. In dit computertijdperk? Over10jaar heeft niemand ooit van MQA gehoord Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 12 april 2016 Author Report Share Posted 12 april 2016 De update die o.a. MQA activeert op de Brooklyn is gearriveerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 12 april 2016 Report Share Posted 12 april 2016 nou succes dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 12 april 2016 Author Report Share Posted 12 april 2016 Bedankt Duck, vrijdag komt iemand luisteren én de update erop zetten. Zoals gezegd, het geeft de mogelijkheid van verbetering, het is een evolutionaire ontwikkeling. net zoals dat met gehakt ging/gaat, al in ontwikkeling sinds de jaren tachtig, en nu heeft menigeen zowaar een tegel. Of een lamp. Ik heb een enkel MQA-bestandje, als dat bevalt ga ik er meer op letten. Hoe dan ook heb ik inmiddels wel genoeg cd's gekocht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts