Tubejack Posted 8 januari 2017 Report Share Posted 8 januari 2017 Ikea Benno. Toevallig heb ik dezelfde kleur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 januari 2017 Report Share Posted 8 januari 2017 (edited) Een Menno kastje, vermoed ik. Inmiddels is versie 8, een beetje van mijzelf. Edited 8 januari 2017 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 8 januari 2017 Report Share Posted 8 januari 2017 Ikea Benno. Toevallig heb ik dezelfde kleur. Ik heb er laatst 4 weggegeven. Ik had er voor €30,- 8 tweedehands bijgekocht. Dat waren er 4 te veel, maar voor dat geld kon ik ze niet laten staan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 januari 2017 Report Share Posted 8 januari 2017 (edited) De laatste hier heb ik ook gekregen. Lachen met zijn 2e lopend door een drukke stad met dat ding. Als nu iedereen ook zijn cd's weg doet, is het helemaal top. Edited 8 januari 2017 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 8 januari 2017 Author Report Share Posted 8 januari 2017 Dat gebeurt pas als iedereen aan de MQA gaat. En dan moet jij verhuizen, dan red je het niet met een rekje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 januari 2017 Report Share Posted 8 januari 2017 Dat gebeurt pas als iedereen aan de MQA gaat. En dan moet jij verhuizen, dan red je het niet met een rekje. Ik kan er zo nog een stuk of 4 kwijt Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 9 januari 2017 Report Share Posted 9 januari 2017 helemaal eens met Thingman. WAV kan heel goed klinken. En zelfs CD kan heel goed klinken. Moet je moeite voor doen, maar who cares als het muziek oplevert. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 10 januari 2017 Report Share Posted 10 januari 2017 MQA via Tidal, met wat gemodder, op de Aries aan de praat gekregen getuige het feit dat op de Brooklyn een blauw lampje gaat branden. Het klinkt goed. Dus vergeleken met 2 albums die ik zelf als flac heb. Wat zal ik zeggen... beide klinken goed maar wel anders. Verschil is niet heel groot in mijn optiek. Het is voor mij in ieder geval geen reden op mijn drie maanden proef bij Tidal daarna voort te zetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 10 januari 2017 Report Share Posted 10 januari 2017 (edited) helemaal eens met Thingman. WAV kan heel goed klinken. En zelfs CD kan heel goed klinken. Moet je moeite voor doen, maar who cares als het muziek oplevert. groet Bijna iedereen preekt hier voor eigen parochie Rob. Slechts weinigen, kijken verder dan hun eigen neus lang is. Geven toe, dat hun eerdere successen nóg beter blijken te kunnen of toch niet zo goed waren. Ik zie het als "mijlpalen" Telkens als je denkt dat "nu kan het echt niet beter" blijkt het toch weer nog iets beter te kunnen. Daarvoor moet je soms je eigen denkwijze/bevindingen weer helemaal overboord gooien. Niet altijd even leuk Soms zijn oplossingen verassend eenvoudig zoals: "koop een nieuw goed cd loopwerk" Aan bijna het einde van het cd-tijdperk zijn die gewoon te koop. *wat type fouten verwijderd, kon beter.... Edited 10 januari 2017 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 10 januari 2017 Author Report Share Posted 10 januari 2017 MQA via Tidal, met wat gemodder, op de Aries aan de praat gekregen getuige het feit dat op de Brooklyn een blauw lampje gaat branden. Het klinkt goed. Dus vergeleken met 2 albums die ik zelf als flac heb. Wat zal ik zeggen... beide klinken goed maar wel anders. Verschil is niet heel groot in mijn optiek. Het is voor mij in ieder geval geen reden op mijn drie maanden proef bij Tidal daarna voort te zetten. Ooit bij een vermeende superset iets gehoord via Qobuz (meen ik), niet MQA overigens, en dat klonk het slechtst van alle andere bronnen daar. Nu geloof ik al helemaal niet meer in bits zijn bits, en dat werd zo bevestigd. Dus voor mij geen Spotify, Tidal, Qobuz en wat heb je. Radio on demand. Ben wel superblij met de Brooklyn. Topdac. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 10 januari 2017 Report Share Posted 10 januari 2017 Inderdaad, het doet helemaal niets af aan de Brooklyn! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 10 januari 2017 Report Share Posted 10 januari 2017 Bijna iedereen preekt hier voor eigen parochie Rob. Slechts weinigen, kijken verder dan hun eigen neus lang is. Geven toe, dat hun eerdere successen nóg beter blijken te kunnen of toch niet zo goed waren. Ik zie het als "mijlpalen" Telkens als je denkt dat "nu kan het echt niet beter" blijkt het toch weer nog iets beter te kunnen. Daarvoor moet je soms je eigen denkwijze/bevindingen weer helemaal overboord gooien. Niet altijd even leuk Soms zijn oplossingen verassend eenvoudig zoals: "koop een nieuw goed cd loopwerk" Aan bijna het einde van het cd-tijdperk zijn die gewoon te koop. *wat type fouten verwijderd, kon beter.... Dat is wel erg generaliserend. - ik vermoed dat de meesten hier zeer vaak hun muziek afspelen op de 'gewone' cd en op de 'gewone' cd-speler en daar net als vroeger zeer van genieten. Is het niet zo dat op basis van die gewone cd voor zeer veel geld aan apparatuur is aangeschaft en dat zonder spijt? - is het niet logisch dat op een forum als dit er erg veel aandacht is voor nieuwe zaken en dat men het niet direct eens is over de voor- en nadelen en het nut daarvan? Dat houdt helemaal niet automatisch in dat het oude al op de vuilnisbelt is gezet. - juist op het moment van verdwijnen vindt het oude altijd zijn fanatiekste verdedigers, dat was met de overgang van mono naar stereo en het verdwijnen van de LP ook het geval. (om maar niet de vergelijking te maken met religie) - of het zo pijnlijk is de eigen denkwijze overboord te gooien waag ik ook te betwijfelen. Zozeer is 'het oude' nu ook weer niet verbonden met het eigen ego. Bovendien, men wil bezig blijven met de hobby en dat betekent dus: verandering en leren. Enthousiasme over iets nieuws is niet altijd een afwijzen van het oude. Bezig zijn is nu eenmaal omgekeerd aan statisch. - Elke leerweg kent dwaalwegen. Het vermogen om te leren bepaalt hoe lang men op een dwaalweg blijft en dat is voor iedereen verschillend. - Elke mening telt maar niet elke mening is even veel waard. Maar de manier waarop je tot een mening komt is bepalend. De wijsheid die de meesten hier wel hebben is zich te realiseren dat de eigen mening doorslaggevend is voor je zelf maar niet voor een ander. De hobby is subjectief en niet elke audiofiel is muziekkenner. Noch is muziekkenner een voorwaarde voor het al of niet zinvol beoefenen beoefenen van de hobby. - de neiging om aan groepsvorming te doen, zij die het weten en zij die het niet weten, is een hinderpaal. Als je het al weet dan is het handig voor jezelf, een ander heeft er weinig aan. - of iets nieuws op den duur de nieuwe standaard wordt, daarop hebben audiofielen maar heel weinig invloed. Dat bepaalt de commercie èn het grote publiek. Daarbij valt het kwalitatief betere menigmaal af maar de geschiedenis leert dat op de lange termijn toch sprake is van vooruitgang. We zijn echt wel verder gekomen na de uitvinding van de magnetische draad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 januari 2017 Report Share Posted 10 januari 2017 (edited) Er wordt natuurlijk door de marketing veel opgeklopt. Wat is er in der tijd niet aan vernieuwingen bij CD spelers op de markt gebracht. Hifi News recenseert ook oude apparatuur en het is erg leuk om te lezen dat bijvoorbeeld oude Philips CD spelers nog prima meekunnen. Niet vreemd dat mensen dan sceptisch zijn over iets als MQA. Alleen al de stelling dat oude opnamen na hun bewerking klinken zoals ze bedoeld zijn is zeer discutabel. Frits revitaliseert ook oude opnamen maar dan zonder MQA. Ik kan me de onplezierige discussies over zijn werk Hear nog goed herinneren. Hetzelfde geldt voor allerlei vaak erg dure tweaks. Bij thuis beluisteren valt het vaak toch tegen. Ik heb wel eens de neiging om uit en te na dingen te bespreken zonder ze uiteindelijk te kopen. Dat doe ik dan om me ervan te verzekeren dat ik niet de "flavour of the day" koop.Ik investeer mijn geld liever in LP's en zaken die er echt toe doen. Edited 10 januari 2017 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 10 januari 2017 Report Share Posted 10 januari 2017 Dat is wel erg generaliserend. Misschien Kraus. Maar lees eens goed op dit forum, iedereen houdt het toch bij zijn eigen ding? Ik heb dan het geluk dat ik veel zelf kan proberen. CD's afspelen via spelers met de nieuwste techniek, klinken beter dan ooit te voren en zijn ook nog heel betaalbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 10 januari 2017 Author Report Share Posted 10 januari 2017 Het zou toch wat zijn als je elk jaar een nieuwe set hebt! De tijd en moeite die ik gestopt heb en nog stop in het beschrijven van de muziek op mijn streamer, wil ik niet weggooien. Never. Ik doe dat ook om iets terug te geven, als een cd niet in freedb zit, zit die er wat later wel in. Dat je met je cd-loopwerk in je sas bent moet je ook relateren aan de opzet die je had met streaming. Die kan zelf vast ook beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 10 januari 2017 Report Share Posted 10 januari 2017 (edited) Daar heb je wel gelijk in Jack maar dat vasthouden is meestal toch maar tijdelijk. Dat kun je wispelturig noemen of in het ergste geval onkunde maar in mijn gevoel is er toch meer sprake van open staan dan van vasthouden aan de eigen mening. Dat men tevreden is met de set van het moment, ja logisch. Tot er iets nieuws komt. Ik had ooit twee Musical Fidelity XA200 monoblocks. Weinig laagcontrole maar toch een tijd leuk mee gedraaid. Toen een modificatie door Bas waarop hijzelf beretrots was en ik doltevreden. En ja hoor, de XA200's "wonnen" een "wedstrijd" bij Hans van Liempd in een eindversterker vergelijk. Ook toen al werd dat verklaard omdat ze aan de beurt waren na een verkeerd aangesloten paartje maar toch.... Na verloop van tijd weer iets anders en achteraf moet ik zeggen dat de versterkers nooit deugden, niet voor en niet na de modificatie. De beleving he, dat blijft toch altijd nummero Uno. Net als matig eten heerlijk smaakt met een mooie vrouw aan tafel en de prachtigste film niet om aan te zien op een slecht zittende stoel of een lelijke vrouw met een hoedje en een zak chips voor je neus. Die invloeden zijn nu eenmaal onvermijdelijk èn een wezenlijk onderdeel van de hobby. PS, ook zo'n mooie vrouw blijkt vaak een kwestie van beleving (maar een vergelijkbare hobby ) Edited 10 januari 2017 by Kraus vonBentinck Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 10 januari 2017 Report Share Posted 10 januari 2017 (edited) Dat je met je cd-loopwerk in je sas bent moet je ook relateren aan de opzet die je had met streaming. Die kan zelf vast ook beter. Als je het naleest op dit forum waren dat meerdere "opzetten" Marc, een hele rij. Moet ik ze allemaal noemen? Verder geldt dit alleen voor 16bit. Vandaar mijn betoog: welkom 24bit. MQA en andere codes en formaten. P.s. Kraus niet alleen met prutsen met techniek, ook met mooie vrouwen heb ik alle geluk van de wereld. Binnenkort komt nummer 4. Edited 10 januari 2017 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 10 januari 2017 Report Share Posted 10 januari 2017 Misschien Kraus. Maar lees eens goed op dit forum, iedereen houdt het toch bij zijn eigen ding? Ik heb dan het geluk dat ik veel zelf kan proberen. Snap niet ,wat je hiermee bedoelt, ik hoef niet zo nodig met grote regelmaat met allerlei audiofiele zaken te prutsen. Het verwisselen/experimenteren met kabels is voor mijn "slecht" gehoor niet weggelegd/niet de moeite waarde. In DIY ligt niet mijn interesse en geexperimenteer met buizen heeft met mijn transistorversterker weinig zin Nu vraag ik me vaak af, of vele mensen allerlei audiofiele zaken nu daadwerkelijk uit hobby doen of uit onrust of onvrede met het geluid. Bij mij staat gewoon de "consumptie" van muziek op de voorgrond en wel in grote hoeveelheden Nieuwe technische ontwikkelingen, komen uiteindelijk zelf wel 1 keer op mijn pad, als ik in de toekomst een apparaat gaat vervangen. Alhoewel de commercie ons vaak wil doen geloven, dat jaarlijks alles veel beter/mooier wordt, ben ik van mening, dat het allemaal in de praktijk, niet zo'n vaart loopt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 10 januari 2017 Report Share Posted 10 januari 2017 Kan het zo: "man en paard" noemen maar ik doe het niet, dat beschadigd alleen maar mensen. Verder streef ik naar perfectie, binnen de mogelijkheid van een ontwerp of concept. Noem het zoals je wilt, ik ben al zo vaak voor: "gekke Henkie" versleten. Laat MQA maar komen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 10 januari 2017 Report Share Posted 10 januari 2017 (edited) Het is een veelzijdige hobby Gerrit. In het huis van mijn vader zijn vele woningen zogezegd.(makkelijk die citatenboeken ) En het beslaat het hele spectrum tot in de kleinste details van een condensatortje, eierdopje of het dunst denkbare phonokabeltje of minuscule koper/zilver/gouddraad-elementwinding tot het niet verder gaan dan de aan/uit knop van de zorgvuldig uitgezochte en geplaatste set beroeren voor weer een intensieve luistersessie. En allemaal ontmoet men elkaar hier of in Hoek van Holland. Edited 10 januari 2017 by Kraus vonBentinck Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 10 januari 2017 Report Share Posted 10 januari 2017 Mooi Kraus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 januari 2017 Report Share Posted 10 januari 2017 (edited) Ik had Marc vandaag op bezoek. Voor de grap even de kabel tussen voor - en eindversterker omgeprikt. Marc beschreef binnen de minuut wat mij ook al was opgevallen. Subtiel allemaal, maar toch goed hoorbaar net als de USB en spdif ingang bij Hans. Het op detail langzaam verbeteren van je set is de moeite waard: veel kleintjes maken een grote (om het maar even in de stijl van Kraus te houden). Edited 10 januari 2017 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 10 januari 2017 Author Report Share Posted 10 januari 2017 Ja, dat was zeker een soeptiele. Bijna een examenvraag! En nu heb ik een Schumann resonator (heet dat zo?) en mag ik thuis oefenen op soeptiliteiten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 11 januari 2017 Report Share Posted 11 januari 2017 (edited) Lees eens even mee! https://audirvana.com/?page_id=3450 Lees ik het nu goed? Dat Audirvana de 1e software speler is die MQA codec standaard heeft geïntegreerd in de software? M.a.w. er is dan geen speciale DAC of hardware meer nodig die MQA ondersteund? Edited 11 januari 2017 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 januari 2017 Author Report Share Posted 11 januari 2017 Zou toch kunnen? Maar op een DAC kun je meestal meer apparaten aansluiten, die dan allemaal MQA-files erop af kunnen schieten. Ik weet niet waar Audirvana op draait eigenlijk, ik kan een trial versie downloaden die als .dmg file binnenkomt. En dan? Hm, misschien is het iets voor Macs Enfin, als Olive nog bestond, hadden ze MQA als extra codec bij een update kunnen leveren, lijkt me. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts