Tubejack Posted 19 januari 2017 Report Share Posted 19 januari 2017 (edited) Dan moet je ook eens de MQA master van Phil Collins face value draaien. De stem van Phil bij het 1e nummer in the air Tonight staat in de ruimte tussen de luidsprekers. De muziek zwelt mooi aan, prachtig. Zolangzamerhand denk ik dat MQA bij Tidal een mooi extra is. Edited 19 januari 2017 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 19 januari 2017 Report Share Posted 19 januari 2017 Hey Jack, hij draait hier van vinyl hè.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 20 januari 2017 Report Share Posted 20 januari 2017 (edited) Kleuring? Voor de gelegenheid heb ik mijn Optonica 9100 voor-en eind neergezet. De eindversterker is dc-gekoppelt en in de voortrap zit éën Panasonic MKP In de dac zitten ook geen koppel c's. De spekstenen kleuren niet. Pc is een Mac mini met 8Gb laatste versie Vrij neutrale opzet dus. Hoe kom je aan 13 bits. En waar test jij mee? Wol? Met je Chord Mojo dac? en wat nog meer? Edited 20 januari 2017 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 20 januari 2017 Report Share Posted 20 januari 2017 Hey Jack, hij draait hier van vinyl hè.... Kan ik ook nog doen, RenéN. Waarom probeer je Tidal niet even? het is 3 maanden gratis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 20 januari 2017 Report Share Posted 20 januari 2017 al is het 4 bit, als mijn oren zeggen dat het beter klinkt dan klinkt het beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 20 januari 2017 Report Share Posted 20 januari 2017 Kan ik ook nog doen, RenéN. Waarom probeer je Tidal niet even? het is 3 maanden gratis. Ja, is misschien wel wat. Maar eigenlijk heb ik geen 120 euro over voor zoiets, ik koop daar liever LP's voor. Aan de andere kant is het wel leuk om (wat ik nu met de gratis versie van Spotify via de computer doe) dan nieuwe muziek over de grote set te gaan beluisteren en als ik iets goeds tegenkom daar een LP van koop. Ik heb het niet zo op dat (mogelijke) "gezap". Ik ken mezelf, ik doe het ook als ik een CD draai, dan zap ik gewoon verder als een nummer me niet helemaal aanstaat. Wat dat betreft geeft het draaien van platen mij daarin ook rust..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 20 januari 2017 Report Share Posted 20 januari 2017 HiFi Tidal kost 19,95 per maand René net als Qobuz. Volgens mij gaan ze uit, van de prijs van één CD of LP per maand. Dan heb je keuze uit miljoenen tracks. Als oudere die gewent is een LP of CD te kopen en heb ik er ook een beetje vreemd gevoel bij. Maar jongen moderne mensen, wellicht niet. Het scheelt een berg ruimte en als je het een beetje goed inricht super makkelijk te bedienen. Kweet het ook nog niet, voorlopig leuk om te proberen Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 20 januari 2017 Report Share Posted 20 januari 2017 O ja, het dubbele dus . En ja, dat begrijp ik wel als je nu jong bent, dan luister je (denk ik) helemaal geen hele albums meer. Eigenlijk doe ik het ook een beetje, als ik ondertussen wat aan het doen ben staat hier ook gewoon een soort van thema internetradiostation aan.... Daar hoor ik dingen die ik kopen wil en ga dan even op Spotify het hele album luisteren. Of ik haal de Platomania, een blad van de "Plato"-keten, waar ik dan ook weer dingen uit haal en ga beluisteren. Werkt op zich goed..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 20 januari 2017 Report Share Posted 20 januari 2017 Ik denk dat het ook wennen is, van: bezit naar gebruik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 20 januari 2017 Author Report Share Posted 20 januari 2017 Mij gaat het om wat het beste klinkt. Radio, streamingdiensten en audiobezoekjes, allemaal prachtig, maar wat je thuis zelf hebt klinkt toch het beste. Ben natuurlijk wel een beetje verwend met mijn set, maar zo is het voor mij. Heb wel eens bij een 'topset' kunnen vergelijken wat lokaal draaide met wat uit de muur kwam, en bij dat laatste was er toch sprake van een degradatie van het muziekbeeld. Bits zijn nu eenmaal geen bits. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 21 januari 2017 Report Share Posted 21 januari 2017 Als ik de data eenmaal binnen heb, zijn bij mij de meeste bitjes wel ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 21 januari 2017 Report Share Posted 21 januari 2017 Afgelopen zaterdag in Hoek van Holland, draaide Darius in eerste instantie ook Tidal via een laptop. Hiermee kwam de set helemaal niet tot z'n recht. Met een CD speler gebruikt als loopwerk klonk het uitstekend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 21 januari 2017 Report Share Posted 21 januari 2017 Weet je wat ik echt jammer vind Marc, dat jij als aanjager van dit MQA topic, zo te lezen het bijltje er bij neergooit nu finish in zicht is. Natuurlijk heeft het veel te lang geduurd voordat er je eindelijk eens iets mee kon en al die zwamverhalen de afgelopen 2 jaar Maar ik denk dat de techniek op zich mooi is. En wat ik tot nu toe heb gehoord klinkt in ieder geval uitstekend zowel via de software als hardware MQA decoder, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 21 januari 2017 Report Share Posted 21 januari 2017 Afgelopen zaterdag in Hoek van Holland, draaide Darius in eerste instantie ook Tidal via een laptop. Hiermee kwam de set helemaal niet tot z'n recht. Met een CD speler gebruikt als loopwerk klonk het uitstekend. Ook MQA ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 21 januari 2017 Report Share Posted 21 januari 2017 Ook MQA ? Weet ik niet. Ik verwacht van niet. Maar MQA moest het toch wel erg veel beter laten klinken. Dit was gewoon rampzalig. Staat er een set van ruim een halve ton en klinkt het compleet verstopt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 21 januari 2017 Report Share Posted 21 januari 2017 (edited) Weet je Hans bij digitaal maar ook analoog ben je al gauw "appels" met "peren" aan het vergelijken. Als die PC en CD-loopwerk aan dezelfde dac aangesloten waren en het was een goed loopwerk, dan kan het heel goed dat de CD beter klonk dan een 16 bit Flac van welke streaming dienst ook is mijn ervaring. Je moet dan wel een heel goed loopwerk hebben. Edited 21 januari 2017 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 21 januari 2017 Author Report Share Posted 21 januari 2017 Weet je wat ik echt jammer vind Marc, dat jij als aanjager van dit MQA topic, zo te lezen het bijltje er bij neergooit nu finish in zicht is. Natuurlijk heeft het veel te lang geduurd voordat er je eindelijk eens iets mee kon en al die zwamverhalen de afgelopen 2 jaar Maar ik denk dat de techniek op zich mooi is. En wat ik tot nu toe heb gehoord klinkt in ieder geval uitstekend zowel via de software als hardware MQA decoder, Leobus merkte eens op dat MQA als gehakt klinkt. Dat is vast niet het hele verhaal, maar het zit zeker in die richting. Dus het bijltje erbij neergooien, nee. Maar overtuigd dat MQA in mijn set iets bijdraagt, ben ik ook niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 21 januari 2017 Report Share Posted 21 januari 2017 Misschien wordt het tijd voor iets nieuws Marc. Jouw Olive hardware heeft ook niet het eeuwige leven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 21 januari 2017 Report Share Posted 21 januari 2017 Weet je Hans bij digitaal maar ook analoog ben je al gauw "appels" met "peren" aan het vergelijken. Als die PC en CD-loopwerk aan dezelfde dac aangesloten waren en het was een goed loopwerk, dan kan het heel goed dat de CD beter klonk dan een 16 bit Flac van welke streaming dienst ook is mijn ervaring. Je moet dan wel een heel goed loopwerk hebben. Volgens mij was het een redelijk simpele NAD, aangesloten met een high end SPdif kabel. Terwijl de laptop met een lange en simpele USB kabel was aangesloten. Wel op dezelfde dac. Maar het verschil was zo groot dat er met de laptop configuratie iets mis moet zijn geweest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 21 januari 2017 Report Share Posted 21 januari 2017 (edited) Jammer Hans, ook streaming kan ongelofelijk goed. Bedrijven zoals Qobuz hebben beter klinkende audiobestanden dan ik met mijn computers kan maken. Edited 21 januari 2017 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 21 januari 2017 Author Report Share Posted 21 januari 2017 Misschien wordt het tijd voor iets nieuws Marc. Jouw Olive hardware heeft ook niet het eeuwige leven. Dat zit nog. Je weet wel, liefde en aandacht. Ben ik zelf ook gevoelig voor. Neemt niet weg dat het altijd een keer mis kan gaan. Maar dan ligt repareren meer voor de hand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 22 januari 2017 Report Share Posted 22 januari 2017 https://benchmarkmedia.com/blogs/application_notes/163302855-is-mqa-doa Als ik dit lees, is er niet veel goeds aan MQA Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bill Posted 22 januari 2017 Report Share Posted 22 januari 2017 https://benchmarkmedia.com/blogs/application_notes/163302855-is-mqa-doa Als ik dit lees, is er niet veel goeds aan MQA En nu klinkt het anders? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 22 januari 2017 Report Share Posted 22 januari 2017 En nu klinkt het anders? Probeer het zelf kost niks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 januari 2017 Author Report Share Posted 22 januari 2017 (edited) Nou, niks? Voor de Full Monty moet je wel iets overhebben. Edited 22 januari 2017 by mumsoft Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts