VANZOMERENG Posted 14 december 2015 Report Share Posted 14 december 2015 Al ruim 1 jaar speel ik zeer tevreden met het topmodel streamer/dac van Pioneer, de N70-A Inmiddels heb ik dit apparaat al voor ca. 1.000 euro gezien en i.m.o. een no-brainer. Dus daarom, wil ik dit apparaat nog ff onder de aandacht brengen. - Mooie ingebouwde Dac-chipc (8ch Parallel Drive with SABRE32 Ultra DAC ES9016S x 2 )- Zeer fraaie koptelefoonversterker- Fraai App... voor de bediening- Fraai en degelijk gebouwd (11,5 kg)- Met de bijgeleverde afst.bediening icm het grote display, is streamen v/e USB-stick/externe HD ook mogelijk zonder netwerk - Voor de audiofiel die altijd wat te prutsen moet hebben, zijn er talloze instellingen mogelijk m.b.t. upsampling, 32bit-audioprocessing, Lock Range Accuracy en hiernaast nog diverse filter Sharp/Slow/Short- Verder nog een functionaliteit op gecomprimeerde muziek "op te poetsen"- Uiteraard kan je ook via de direct-methode, al deze functies omzeilen. Mochten er nog liefhebbers zijn, die graag willen horen hoe grandioos dit klinkt, zijn uiteraard welkom ! Data-sheet http://www.pioneer-audiovisual.eu/sites/default/files/datasheets/english/N-70A.pdf Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 14 december 2015 Report Share Posted 14 december 2015 Topstreamer zeg je. Hoe gaat deze om met serieuze muziek, i.c. klassieke muziek? Kun je bij wijze van spreken de 40e van Mozart opzetten zonder meteen de 41e er achteraan te krijgen? Zoeken op orkest, dirigent, solisten, om maar wat te noemen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 15 december 2015 Report Share Posted 15 december 2015 Zo, die zit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 15 december 2015 Report Share Posted 15 december 2015 Nee? Zo doe ik dat toch al tijden. Ik kom er pas achter wat er in zit als het al te laat is. En dat is voor mij vroeg genoeg. :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 december 2015 Report Share Posted 15 december 2015 (edited) Edit: nevermind... (waarom kan ik niet verwijderen?) Edited 15 december 2015 by Henrie Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 15 december 2015 Report Share Posted 15 december 2015 Edit: nevermind... (waarom kan ik niet verwijderen?) Om te voorkomen dat er alles gewist wordt. In het verleden hebben "uittreders" dit gedaan. De topic verliezen dan veel van hun waarde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 december 2015 Report Share Posted 15 december 2015 Om te voorkomen dat er alles gewist wordt. In het verleden hebben "uittreders" dit gedaan. De topic verliezen dan veel van hun waarde. Ja, dat weet ik ook wel. Maar het is wel irritant als je een net geplaatste post wilt verwijderen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 15 december 2015 Author Report Share Posted 15 december 2015 (edited) Topstreamer zeg je. Hoe gaat deze om met serieuze muziek, i.c. klassieke muziek? Kun je bij wijze van spreken de 40e van Mozart opzetten zonder meteen de 41e er achteraan te krijgen? Zoeken op orkest, dirigent, solisten, om maar wat te noemen? Mumsoft, topstreamer in de zin van bouwkwaliteit/functionaliteiten en vooral geluidskwaliteit, zeker in relatie tot de prijs waarvoor je hem kan aansmurfen Heb je het over zoeken op metadata (tags) uitvoerenden, orkest, solisten e.d. dan schiet je tekort met dit apparaat maar dit geldt voor zeer vele andere streamers/renderers idem-dito. Deze tekortkoming speelt met name bij de grote klassiek liefhebbers een rol. Als je vele zelfde klassieke stukken heb, in verschillende uitvoeringen, diverse solisten, dirigenten, wordt het erg lastig zoeken. Gelukkig heb ik maar 1 uitvoering v/d 5e en 9e van Beethoven, 1 uitvoering v/d Messiah van Handel en 1 uitvoering v/d 4-jaargetijden van Vivaldi en dan werkt de app van Pioneer meer als voldoende. Kunnen zoeken op artiest, songtitel, albumtitel, genre en diverse combinaties van deze 4 criteria, zoeken op een string, zoeken op meest gedraaid, zoeken op laatste zoekresultaten, zoeken op index, playlisten maken en diverse shuffle-functies en favorietenlijst is voor de meeste zielen meer als toereikend. En dit werkt op deze Pioneer zeer vlot. Edited 15 december 2015 by VANZOMERENG Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 15 december 2015 Report Share Posted 15 december 2015 Bedankt vanz. Dat is precies waarom ik bij de Olive ben uitgekomen, en zocht ik iets anders, moest het er wel een beetje op lijken. Hij draait al zeven vette jaren zijn rondjes, dus veel te klagen over de bouwkwaliteit heb ik niet. Klinkt zo uit de doos echt voor geen meter. Dat weet ik omdat ik een 2e kocht en die even heb beluisterd. Scherp en zeer onaangenaam. Niet zo gek dus dat zowat iedereen met zo'n ding er een externe DAC aan hangt. Ik ook in het begin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 16 december 2015 Report Share Posted 16 december 2015 Vanzomering het apparaat is zeer mooi op gebouwd , ze hebben veel aandacht gegeven aan de electronica , alleen geschikt voor pwm en die is aleen geschikt in het steile filter, dsd is waardeloos. Mvg wol Bedoel je dat ie niet met dsd overweg kan, of dat het met dsd niet gied klinkt? Of DSD intern omzet in PCM? In de specs staat DSD als input formaat (2.8224/5.6448 MHz) Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 16 december 2015 Author Report Share Posted 16 december 2015 Bedoel je dat ie niet met dsd overweg kan, of dat het met dsd niet gied klinkt? Of DSD intern omzet in PCM? In de specs staat DSD als input formaat (2.8224/5.6448 MHz) Wollie, is een beetje in de war.. denk ik. Deze streamer kan zo beetje alle gangbare formats afspelen, incl. DSD, Hi-res. bestanden etc... Ik zelf stream tot nu tot alles in flac 16/44.1 khz --> kortom normale CD-kwaliteit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 16 december 2015 Report Share Posted 16 december 2015 Neuh, ik denk dat Wol DSD an sich niks vindt. Iets met ruis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 16 december 2015 Author Report Share Posted 16 december 2015 (edited) Mumsoft Hieronder nog een linkje naar een engelstalige forum over streamen i.c.m. met klassiek en de metadata-problematiek,wellicht staat er nog zinvolle info in ! http://www.npr.org/sections/therecord/2015/06/04/411963624/why-cant-streaming-services-get-classical-music-right Gelukkig kan je via google een hoop vinden op het net en wellicht eens informeren bij die audiozaken, die al wat ervaring hebbenmet het streamen. BB&G Hilversum / Wifimedia te Arnhem. En dan maar hopen dat er genoeg keuze is, voor jouw gadingen je niet meteen bent overgeleverd tot een kleine selectie groep ...goede maar weliswaar prijzige merken (Linn, Meridian) Edited 16 december 2015 by VANZOMERENG Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 16 december 2015 Report Share Posted 16 december 2015 Ja sacd scoort minder goed in het hoog dan dvd-a. Als dvd-a destijds niet zo'n gedrocht was geweest (met dvd like menu systemen om te kunnen spelen) dan was het het betere formaat geweest http://sound.westhost.com/cd-sacd-dvda.htm Maar de meeste hier kunnen nog net 10K horen Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 16 december 2015 Report Share Posted 16 december 2015 Ik heb begrepen dat in (vrijwel?) alle DAC's intern DSD naar PCM wordt geconverteerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 16 december 2015 Report Share Posted 16 december 2015 Mumsoft Hieronder nog een linkje naar een engelstalige forum over streamen i.c.m. met klassiek en de metadata-problematiek, wellicht staat er nog zinvolle info in ! http://www.npr.org/sections/therecord/2015/06/04/411963624/why-cant-streaming-services-get-classical-music-right Gelukkig kan je via google een hoop vinden op het net en wellicht eens informeren bij die audiozaken, die al wat ervaring hebben met het streamen. BB&G Hilversum / Wifimedia te Arnhem. En dan maar hopen dat er genoeg keuze is, voor jouw gading en je niet meteen bent overgeleverd tot een kleine selectie groep ...goede maar weliswaar prijzige merken (Linn, Meridian) Bedankt voor die link. Het onderstreept het probleem. Ik ben niet op zoek nu, qua metadata kan mijn Olive behoorlijk uit de voeten met klassiek, en hij leve lang. Maar als iemand een streaming apparaat aanraadt, wil ik onwillekeurig altijd weten hoe het ding omgaat met klassiek. @Henrie: een streamer mag nog zo geweldig klinken, als je er niks op kunt vinden wordt het niet mijn ding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 16 december 2015 Report Share Posted 16 december 2015 @Henrie: een streamer mag nog zo geweldig klinken, als je er niks op kunt vinden wordt het niet mijn ding. Waarom zeg je dat tegen mij? Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 16 december 2015 Author Report Share Posted 16 december 2015 (edited) Bedankt voor die link. Het onderstreept het probleem. Ik ben niet op zoek nu, qua metadata kan mijn Olive behoorlijk uit de voeten met klassiek, en hij leve lang. Maar als iemand een streaming apparaat aanraadt, wil ik onwillekeurig altijd weten hoe het ding omgaat met klassiek. Ik weet niet hoe lang leven... jou Olive nog beschoren is maar volgens mij kan je nu nog, de laatste OLIVE bestellen in Nederland. http://www.audiac.nl/olive-audio-laatste-aanbod Edited 16 december 2015 by VANZOMERENG Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 16 december 2015 Report Share Posted 16 december 2015 Zo die 03HD is nu wel erg betaalbaar, mmm Jammer dat er geen externe dac aan kan (zo te zien) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 16 december 2015 Report Share Posted 16 december 2015 Waarom zeg je dat tegen mij? Wee'k niet meer. Je had dacht ik daarover iets gevraagd en ik zie dat je nu iets heb weggehaald. Never mind, zou ik zeggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 16 december 2015 Report Share Posted 16 december 2015 Ik weet niet hoe lang leven... jou Olive nog beschoren is maar volgens mij kan je nu nog, de laatste OLIVE bestellen in Nederland. http://www.audiac.nl/olive-audio-laatste-aanbod Ha, dank. Mijn 2e Olive kocht ik nieuw voor € 800 en mijn 3e gebruikte voor € 300. Ben dus voorlopig voorzien. Het zijn allemaal Olive 4's. Ik hoef geen HD ding, en jij ook niet als je toch alleen maar cd-kwaliteit gebruikt. Lijkt mij ook genoeg. (Tot je MQA ontdekt, maar dat is/wordt een ander verhaal) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 16 december 2015 Report Share Posted 16 december 2015 Zo die 03HD is nu wel erg betaalbaar, mmm Jammer dat er geen externe dac aan kan (zo te zien) Klopt. Thingman heeft er zo een. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 16 december 2015 Report Share Posted 16 december 2015 Wee'k niet meer. Je had dacht ik daarover iets gevraagd en ik zie dat je nu iets heb weggehaald. Never mind, zou ik zeggen. Dat was een post van gisteren, en die had ik vrijwel meteen na het posten weer weggehaald. Dat kan jij nooit gelezen hebben... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts