carl Posted 1 januari 2016 Report Share Posted 1 januari 2016 Ik zat me even af te vragen waarom de TD 160 geen pitch control heeft. De Oracle heeft hem en de Dual. Waarom de Thorens niet of zit die verstopt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 1 januari 2016 Report Share Posted 1 januari 2016 Ik denk dat Thorens er gewoon van uit gaat dat de netfrequentie stabiel genoeg is in de landen waar Thorens verkocht werd/wordt. DAn heb je voldoende aan een juiste dimensionering van je aandrijving (maten van poelie en plateau). Als ie er niet op zit, de speler meestal stabieler draait. Het kan een kostenoverweging zijn. Echter als je de strobe in de gaten houdt zul je zien dat als je de speler op de buitengroef goed hebt, deze ondanks de pitchcontrol toch iets sneller gaat draaien Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 1 januari 2016 Report Share Posted 1 januari 2016 Dat is volgens mij de reden waarom Hanz Hifi de Thorens 160 motor een upgrade geeft omdat de net frequentie inmiddels hoger is dan toen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 1 januari 2016 Report Share Posted 1 januari 2016 De frequentie is hetzelfde gebleven, de spanning is wel van 220V naar 230 gegaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 2 januari 2016 Report Share Posted 2 januari 2016 Ja dat is zo de verhoogde spanning heeft er dus niets met frequentie te maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 2 januari 2016 Report Share Posted 2 januari 2016 (edited) Ik dacht altijd, dat een pitch-control bedoeld was, als je met de muziek wilt meespelen, je de tempo v/d plaat en je eigen speeltempo kunt synchroniseren. Als ik een muziekinstrument zou bespelen, zou trouwens geen enkel pitch-control in mijn situatie behulpzaam kunnen zijn Edited 2 januari 2016 by VANZOMERENG Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 2 januari 2016 Report Share Posted 2 januari 2016 De pitchcontrol op de "normale" spelers is alleen bedoeld om het toerental te corrigeren naar de juiste waarde. De pitchcontrol op een dj-draaier is bedoeld om het ritme van 2 verschillende platen gelijk te kunnen zetten. Op die manier kun je dus een plaat met 120bpm gelijk trekken met een plaat met 150bpm om zo een vloeiende mix te krijgen. Je ziet bij die laatste categorie ook een veel groter regelgebied (-/+ 8% tov -/+ 3%) Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 januari 2016 Author Report Share Posted 2 januari 2016 (edited) Een Thorens is een snaaraangedreven tafel. Een snaar zal altijd een beetje rekken. Enige correctie lijkt me dus altijd gewenst. Ik ga vanmiddag nog even checken. Edited 2 januari 2016 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 2 januari 2016 Report Share Posted 2 januari 2016 Een Thorens is een snaaraangedreven tafel. Een snaar zal altijd een beetje rekken. Enige correctie lijkt me dus altijd gewenst. Ik ga vanmiddag nog even checken. Het toerental veranderd niet wanneer de snaar rekt. Wanneer hij dunner wordt door slijtage veranderd het toerental wél. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 2 januari 2016 Report Share Posted 2 januari 2016 Een beetje rek kan geen kwaad bij te veel rek kan de snaar gaan slippen en grote kans dat het schakelen tussen de toerentallen niet meer lukt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 januari 2016 Report Share Posted 2 januari 2016 (edited) De TD160 is destijds gewoon goed gemaakt. Met een oude of nieuwe snaar is bij mij het toerental spot-on. Wel klinkt een oude, en dus wat slappere snaar, ietwat minder strak. Maar het loopt met beide de juiste snelheid. De oude snaar is inmiddels denk ik over de 20 jaar oud en de nieuwe 2 kaar oud. En oh ja, die lichtnet discussie hebben we al meerdere keren gehad. Is geen discussie Edited 2 januari 2016 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 2 januari 2016 Report Share Posted 2 januari 2016 Klip en klaar sluiten maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts