Jump to content

USB, SPDIF, i2s, USB, Toslink, HDMI of nog wat anders. ?

WanFie
 Share

Recommended Posts

ik heb altijd moeite met digitale high-end kabels (usb, hdmi, netwerk, etc .....): is digitaal wat is daar aan te verbeteren, maar goed kan het mis hebben......maar geloof er voorlopig niks van.

Hans dat heeft m.i. weinig met techniek te maken, zolang je dat niet objectief met metingen zichtbaar kunt maken.  Je kunt m.i. beter sokjes voor je klein kinderen gaan breien  ;)

Objectief of niet, maakt weinig uit. Ik ben er tevreden mee.

De techniek die ik bedoelde, was de i2s oplossing.

ik heb altijd moeite met digitale high-end kabels (usb, hdmi, netwerk, etc .....): is digitaal wat is daar aan te verbeteren, maar goed kan het mis hebben......maar geloof er voorlopig niks van.

Ik geloof ook niet echt in high-end digitale kabels. Maar omdat ik al m'n kabels zelf heb gemaakt, ga ik deze dus ook doen.

Maar ondanks dat ik er niet echt in geloof, leen ik af en toe wel een kabel uit aan mensen die dat willen proberen. Vorige week nog, kwam iemand met een enthousiast verhaal betreffende de verschillen in de SPdif kabel die ik hem had geleend. Die is dus daar gebleven.

Ja, dat moet je zelf ervaren voor je er in gelooft. En dan wordt geloven weten.

Vanaf 1985 word digital opgenomen en jij gebruikt een dac,wie is gestoord.

Analoog is alleen bruikbaar tot 1985 ,daarna is 95 procent is digitaal op genomen Jack, jij wilt iets horen wat niet bestaat,digitaal opgenomen analoog weergeven.

Mvgvwol

Met een beetje geduld, is uit het meeste muziek te halen.  De onderliggende techniek vind ik bijzaak.

Edited by Tubejack

Vanaf 1985 word digital opgenomen en jij gebruikt een dac,wie is gestoord.

Analoog is alleen bruikbaar tot 1985 ,daarna is 95 procent is digitaal op genomen Jack, jij wilt iets horen wat niet bestaat,digitaal opgenomen analoog weergeven.

Mvgvwol

Zal aan mij liggen maar volgens mij wordt alle geluid analoog weergegeven...

Knap als je van een digitaal bron zonder DAC geluid kunt produceren.

Heb jij ook al last van begrijpend  lezen, ik had altijd gedacht dat jij een technisch wonder was ,zie zelf bouw audio.

Mvg wol

Ach, of daar destijds nou zoveel techniek bij te pas kwam heb ik toch zo mijn twijfels over hoor Wollie :wacko:

Edited by Pjotr

Zo'n versterker heb jij toch?

Zow, jij hebt zitten graven zeg... Maar waar slaat dat nou op Marc?

Begint hier zo af en toe steeds meer op een soort van Josti audioforum te lijken... :rolleyes:

Edited by Pjotr

Ja, was maar een grapje, he. Ik kan je trouwens aanraden ook eens langs Cock te gaan, al dan niet met versterker. Denk niet dat jij iets weet van die Kefjes daar, echt niet.

Reactie op mumsoft

Wel als je er serieus data over wil transporteren.

Dan gaan er dingen spelen als kabel karakteristiek en luistert het allemaal net even wat nauwkeuriger als wat met zelf vlechten mogelijk is.

Verder geloof ik ook niet dat hans dit kan meten.

Vandaar dat de digitale kabels zeker onder het kopje frutsels vallen.

Dat de pro AV zich er al niet aan waagt om zelf een connector aan een juiste kabel te zetten zegt hier al genoeg.

Ik denk, is maar een mening hè, dat de vlechtsels van Hans, technisch onvolkomen als ze zijn, een compromis zijn tussen technische (meetbare) perfectie en (onmeetbare) muzikaliteit. M.a.w. ze klinken gewoon lekkerder.

Ivan heeft het toch altijd over bal,bla top secret :D ik zou echt niet weten wat geheim is.

We laten ons verrassen, ik zag liever dat die een bloemetje speaker onder handen naam ,in dat product heb ik meer vertrouwen in.

Bloemetjesspeakers zijn al aangepast geworden. Meer gaan er komen. Maar geheimhouding, he. ;-)