mumsoft Posted 12 februari 2016 Report Share Posted 12 februari 2016 Tjonge wat een gedoe. Jarenlang met één Olive toegekomen, en pas wat gestotter gekregen toen ik veel tracks tegelijk ging editten (60 of zo). Toen besloten een tweede aan te schaffen om de zaken te scheiden. Heb je meteen een backup erbij. Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 12 februari 2016 Author Report Share Posted 12 februari 2016 Tjonge wat een gedoe... Marc Gedoe en hobby liggen dicht bij elkaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 12 februari 2016 Report Share Posted 12 februari 2016 Gedoe en hobby liggen dicht bij elkaar.Klinkt bekend ben u meer bezig met het gedoe als dat ik muziek luister. Blijft gelukkig alebij hobby. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 12 februari 2016 Author Report Share Posted 12 februari 2016 Klinkt bekend ben u meer bezig met het gedoe als dat ik muziek luister. Blijft gelukkig alebij hobby. Zo erg is het hier nou ook weer niet, maar het gedoe in een deel van de hobby. Voorlopig werkt het naar tevredenheid. Stotteren komt nu nog nauwelijks voor en dan nog alleen wanneer ik andere muziek zoek. Asio klinkt in deze combinatie toch wel erg goed. Nu draait een zelfgemaakte lp-rip. 24/192. Dat klinkt precies zo als ik me de plaat herrinner. Helaas heb ik de lp en de platenspeler waarmee ik hem heb opgenomen niet meer. Vergelijken is dus niet mogelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 12 februari 2016 Report Share Posted 12 februari 2016 Ik heb ook gedoe, maar tegelijk luister ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 12 februari 2016 Report Share Posted 12 februari 2016 Ik ben blij dat ik niet stream Wat een gepriegel. Als test consultant zie ik al genoeg rommel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 13 februari 2016 Report Share Posted 13 februari 2016 Je zou dan jriver onder linux eens kunnen proberen. Per definitie is dat een beter platform Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 13 februari 2016 Report Share Posted 13 februari 2016 (edited) Je zou dan jriver onder linux eens kunnen proberen. Per definitie is dat een beter platform Het beste is om maatregelen te nemen en dingen te kopen die het gewoon doen. Voor 200 euro kun je 't ventje zijn, muziek klinkt echt, en je bent klaar met die Doos van Pandora die streaming heet en waar nog wel 'n decennium rottigheid uitkomt. Iets wat je niet aan het klinken krijgt een hobby noemen... Die kende ik nog niet, lachen! Edited 13 februari 2016 by thingman Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 13 februari 2016 Report Share Posted 13 februari 2016 Tja. Persoonlijk ben ik wel overtuigd dat streaming de beste resultaten geeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 13 februari 2016 Report Share Posted 13 februari 2016 Tja. Persoonlijk ben ik wel overtuigd dat streaming de beste resultaten geeft. Streamen zie ik zeker niet de holy grail. Mensen die denken dat een doosje van een paar honderd € de doos van Pandora is, komen daar vanzelf wel achter. Net als bij alle andere media, hangt het resultaat sterk af, hoeveel aandacht je het geeft. Voor de rest vind ik het vooral een hype, meer niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 13 februari 2016 Report Share Posted 13 februari 2016 Ik denk dat het woord streamen nogal eens wordt misbruikt voor simpelweg van harde schijf spelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 13 februari 2016 Report Share Posted 13 februari 2016 Dat bedoel ik. Harddisk is het beste medium. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 13 februari 2016 Report Share Posted 13 februari 2016 Ja, maar waar vergelijk je het mee? Jij hebt dacht ik geen draaitafel? Dat dingsigheidje van Thingman is ongetwijfeld een betere keuze dan een lapflop die vol zit met spulletjes, en lijkt qua eenvoud van principe wel wat op het concept van de draaitafel. Less is more, nietwaar. Maar met streamen zit er toch net teveel tussen jou en de bron elders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 13 februari 2016 Report Share Posted 13 februari 2016 Wanneer er met een uitmuntende analoge draaitafel een plaat wordt afgespeeld en dat wordt direct opgenomen op harddisk waarbij het na afspelen nog net zo goed klinkt dan is digitaal niet de beperking. Meestal gaat dat ergens anders in de keten fout. Analoog is kwetsbaar en van veel dingetjes afhankelijk. RIAA, naalddruk, motor, aandrijving, trillingen. Feitelijk achterhaald maar mooi dat de resultaten nog steeds prima zijn. Digitaal heeft veel betere papieren maar komt in de praktijk nog niet mee. De onderlinge vergelijkingen zullen voorlopig de gemoederen bezighouden. Dat vinyl terug is vind ik prachtig. Ook als verdienmodel ter compensatie een goede stap. Ik zou best een draaitafel willen hebben om de platen uit het analoge tijdperk te kunnen afspelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 13 februari 2016 Report Share Posted 13 februari 2016 Hier idem dito, Ik zou ook wel een draaitafel willen hebben. Echter, om het niveau te halen dat ik nu digitaal haal, moet ik misschien wel 10.000 euro neertellen. Daar komt dan nog bij dat ik muziekdragers moet kopen. Kijk, en dat wordt mij nou net te gek. Temeer daar ik volop geniet van wat er nu staat te spelen. Daar komt nog bij dat ik gewoon geen plaats heb voor een extra phonotrap en een draaitafel. Maar ik geef toe, dat je met een mooie draaitafel hele mooie resultaten kan bereiken. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 13 februari 2016 Report Share Posted 13 februari 2016 Ik heb nu 3 draaitafels mijn vrouw was gelukkig wel zuinig op haar LP's Wat voor digitaal geldt geldt m.i. ook voor analoog al voor een paar honderd € kun je het echt wel "oorstrelend" laten spelen. Dat lukt met een Dual 1019 met Denon DL110 en Logitech Squeezebox die een beetje aangepast is. Maar wil je echt de ruimte en structuur voelen, hele ragfijne muzieklijntjes willen en kunnen volgen, dat vind ik dat nog best moeilijk met beide media. De tip die ik van Cock heb gehad en zelf ook wel wist is: "zo min mogelijk koppel condensatoren in de muziek weg" Het verschil tussen 1 of 2 is heel goed hoorbaar, er verdwijnt gewoon muziek in die dingen. Het lastige is alleen dat het algauw vermoeiend en steriel klinkt zonder koppel condensatoren. Zo is er altijd wat.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 13 februari 2016 Report Share Posted 13 februari 2016 Tja. Persoonlijk ben ik wel overtuigd dat streaming de beste resultaten geeft. Och, tis gewoon een medium, en verrekt makkelijk ook. Jammer dat audiofielen en high-enders er weer iets van maken dat pas klinkt als het lang en veel heeft gekost! Streaming kan zo simpel en goed zijn, maar wordt zo nodeloos complex (en dus duur) gemaakt door de kunstmatige markt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 13 februari 2016 Report Share Posted 13 februari 2016 Spijtoptant? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 13 februari 2016 Report Share Posted 13 februari 2016 Hier idem dito, Ik zou ook wel een draaitafel willen hebben. Echter, om het niveau te halen dat ik nu digitaal haal, moet ik misschien wel 10.000 euro neertellen. Daar komt dan nog bij dat ik muziekdragers moet kopen. Kijk, en dat wordt mij nou net te gek. Temeer daar ik volop geniet van wat er nu staat te spelen. Daar komt nog bij dat ik gewoon geen plaats heb voor een extra phonotrap en een draaitafel. Maar ik geef toe, dat je met een mooie draaitafel hele mooie resultaten kan bereiken. Groet, Leobus Heb jij soms begin jaren tachtig al je platen en platenspeler weggedaan? Ook spijtoptant? Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 13 februari 2016 Report Share Posted 13 februari 2016 Heb jij soms begin jaren tachtig al je platen en platenspeler weggedaan? Ook spijtoptant? Marc, Een paar jaar geleden stond ik voor de keuze. Ik had het idee dat CD spelen bij mij niet echt lekker klonk. Op de AVMN werd een aantal keren gedemonstreerd met streaming versus CD. In al die gevallen klonk streaming voor mij beter. Ik kende natuurlijk ook analoge installaties die heel goed klinken. Verbetering bij mij zou of analoog gaan beteken of gaan streamen. Op dat moment heb ik de afweging gemaakt. Dus of mijn oude Dual 1229 laten herstellen en een phonotrap kopen en (mijn geringe voorraad) LP's gaan beluisteren. Zowel de 1229 als de LP's heb ik trouwens nog. Het financiële plaatje gaf de doorslag. Streamen dus. Ik schatte op dat moment in dat ik met mijn 1229 geen gelijkwaardig resultaat kon bereiken. Maar je weet het niet, je weet het niet.... Beter dan wat ik nu heb met een analoogset zou wel eens heel ver in de papieren kunnen gaan lopen. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 13 februari 2016 Report Share Posted 13 februari 2016 Dat lijkt me een valide keuze. En naar wat ik bij je hebt gehoord heeft dat goed uitgepakt. Als je maar een paar platen hebt, lijkt het me ook de moeite niet om daar geschikte apparatuur voor te gaan kopen. Nog afgezien van de problemen om die in je huidige set te integreren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 13 februari 2016 Author Report Share Posted 13 februari 2016 (edited) Iets wat je niet aan het klinken krijgt een hobby noemen... Die kende ik nog niet, lachen! Waar schrijf ik dat het niet klinkt?. Wanneer de Asiodriver werkt, klinkt het fantastisch. Alleen werkte hij niet betrouwbaar. Gelukkig klinkt en werkt bij jouw alles meteen na het aanzetten... Maar daarna niet meer..of toch wel? Edited 13 februari 2016 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 14 februari 2016 Report Share Posted 14 februari 2016 Och, tis gewoon een medium, en verrekt makkelijk ook. Jammer dat audiofielen en high-enders er weer iets van maken dat pas klinkt als het lang en veel heeft gekost! Streaming kan zo simpel en goed zijn, maar wordt zo nodeloos complex (en dus duur) gemaakt door de kunstmatige markt... Ben nu toch wel benieuwd naar het kastje van €200,- wat zo goed zou moeten klinken. Heb hier een dac van $18,- dolar wat ook prima klinkt. Moet nog wel een apparaat voor dat het voed met een spdif signaal. Is dus nog geen complete streamer. Ik wil dus nog wel van die pc af naar iets wat compleet is vandaar mijn vraag nog een keer waar speel je nu eigenlijk mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 14 februari 2016 Report Share Posted 14 februari 2016 €200? Een 2e hands mac mini! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 14 februari 2016 Report Share Posted 14 februari 2016 Och kom. A.s. vrijdag reizen Robx en ondergetekende af naar het gehucht waar onze denkman woont, en dan weten wij het. Of jullie het dan ook komen te weten, dat zit nog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts