stefk Posted 29 januari 2016 Report Share Posted 29 januari 2016 Van de bibliotheek geleende cd's mochten gekopieerd worden. Het verdienmodel is achterhaald. En vinyl is nu weer lucratief. Gewoon een Spotify oid abonnement nemen zodat er altijd wat geld naar artiesten vloeit. Klopt wat de bib betreft omdat je leenrecht hebt betaald ... zo is dat toch in België Ik ga het nog eens herhalen, van die miljoenen en miljoenen streams houden de artiesten bitter bitter weinig over ... Wil je de artiest steunen koop de muziek en ga naar de concerten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 29 januari 2016 Report Share Posted 29 januari 2016 Ik denk vooral dat laatste. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 29 januari 2016 Report Share Posted 29 januari 2016 Klopt wat de bib betreft omdat je leenrecht hebt betaald ... zo is dat toch in België De hele materie blijft me toch onduidelijk. Betaalt de bib dan aan de muzikant voor het geval dat ik een copie maak? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 29 januari 2016 Report Share Posted 29 januari 2016 (edited) De hele materie blijft me toch onduidelijk. Betaalt de bib dan aan de muzikant voor het geval dat ik een copie maak? Ja, hoewel niet direct aan de muzikant. En nee, jij betaalt voor het lenen van muziek per stuk en daarmee ook de vergoeding Zo was het destijds i.i.g. in Rotterdam bij de Discotheek geregeld. Gold ook voor vinyl platen, Pas later kwam de vaste "kopieer vergoeding" op CD-R's Edited 29 januari 2016 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 29 januari 2016 Report Share Posted 29 januari 2016 (edited) Ik vraag me af of er eigenlijk wel veel veranderd is. Meestal is het zo dat de NL Staat Europese regels implementeert in wetgeving (Europese regels zijn meestal niet rechtstreeks werkend). Als dan het hof van justitie zegt dat de NL regels in strijd zijn met de Europese moet NL zijn regels aanpassen. Pas als dat gebeurt is ben je strafbaar. Iets anders is of een kopieerder civielrechtelijk aansprakelijk is. Maar ja wie controleert dat. Ik zal mijn dochter eens vragen hoe het zit. Die is in intellectueel eigendom afgestudeerd. PS 1 Doet me aan de goede oude tijd denken dat gecontroleerd werd of er Kijk en Luistergelden betaald werden. In de studentenflats werden bij controle de TV's uit het raam geflikkerd. PS 2 dat je voor een cd rom betaalt snap ik Peter, maar als je het op een NAS zet? Edited 29 januari 2016 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 29 januari 2016 Report Share Posted 29 januari 2016 https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/intellectueel-eigendom/vraag-en-antwoord/wat-is-de-thuiskopieheffing Of €0,70 per HD od als het als een server wordt gezien €3,50 Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 29 januari 2016 Report Share Posted 29 januari 2016 Opgelost Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 29 januari 2016 Report Share Posted 29 januari 2016 En denk je nu echt dat er meer dan 1% daarvan naar de artiesten gaat, grow up Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 29 januari 2016 Report Share Posted 29 januari 2016 Overigens als je muziek wilt lenen: https://www.muziekweb.nl/ En ja, je mag kopiëren voor eigen gebruik Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 30 januari 2016 Report Share Posted 30 januari 2016 Carl hoi ... maar als je het op een NAS zet? ... Dit zijn zinnen Carl, geen kritiek hoor, waar je in principe geen zinnig antwoord kan op geven omdat het niet concreet genoeg is Wat zet je op de NAS, op wie zijn NAS, waar staat die NAS ... enz Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 30 januari 2016 Report Share Posted 30 januari 2016 Zijdelings sprongetje Je kan je luidop afvragen of er voor de heardag geen aanvraag moet ingediend worden Publieke plaats, verhuur zaal, inkom, muziek ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 30 januari 2016 Report Share Posted 30 januari 2016 Draaf je nu niet een beetje door Stef. Overigens oud Amsterdams zegswijs: "Als je het niet vraagt mag het" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 30 januari 2016 Report Share Posted 30 januari 2016 Carl hoi ... maar als je het op een NAS zet? ... Dit zijn zinnen Carl, geen kritiek hoor, waar je in principe geen zinnig antwoord kan op geven omdat het niet concreet genoeg is Wat zet je op de NAS, op wie zijn NAS, waar staat die NAS ... enz Kom op Stef je weet het donders goed. Jat werk is Jat werk . Next! Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 30 januari 2016 Report Share Posted 30 januari 2016 Neen Jack zo'n 1 zinnetje lezen roept vele mogelijkheden op vandaar dat je in deze materie, zijnde auteursrecht, best wel preciezer bent, nogmaals het is geen kritiek Als jurist zijnde weet je toch dat er wel veel meer argumentatie en info nodig is wil je van een misdrijf spreken Uit wat Carl schrijft kun je helemaal niet uitmaken wat hij nu juist bedoeld met "op een NAS zetten" ... Het is een ballonnetje dat ik opwerp Pjotr om te polsen wat men hieromtrent auteurswetgeving eigenlijk weet Ook hier is helemaal niet mijn bedoeling kritiek te uiten maar om de discussie wat open te trekken. Om kennis door te geven, misvattingen uit de wereld te helpen Veel zaken gebeuren ter goedertrouw maar mogen in feite niet Mijn huid is dik hoor jongens, ook letterlijk , ik heb in mijn werk al 22j te maken met kritiek hieromtrent tot fysieke bedreigen toe enkel omdat je je job doet Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 30 januari 2016 Report Share Posted 30 januari 2016 Draaf je nu niet een beetje door Stef. Overigens oud Amsterdams zegswijs: "Als je het niet vraagt mag het" Nee Pjotr, Wij zeiden altijd op z'n plats Mokums: "Schijt An,man. Gewoon DOEN ! Laat ze de Ty... krijge. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 30 januari 2016 Report Share Posted 30 januari 2016 Zijdelings sprongetje Je kan je luidop afvragen of er voor de heardag geen aanvraag moet ingediend worden Publieke plaats, verhuur zaal, inkom, muziek ... De bijdrage was voor de koffie en de lunch. Dit heb ik als arrangement afgesproken. Er was eigenlijk geen zaalhuur. Verder dus ook geen intree (inkom) en publieke plaats. Het was n.l. een besloten evenement met een groot deel leden van een vereniging. Maar hoe gaat dit dan bij audioshows ? Daarbij klopt jouw lijstje wél. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 30 januari 2016 Report Share Posted 30 januari 2016 (edited) Ik kreeg net van een audiodealer een berichtje mbt dit onderwerp. Deze mensen lezen dus ook mee. Deze dealer geeft aan per jaar een bedrag aan auteursrechten te betalen en daar bovenop nog een bedrag voor de georganiseerde shows. Bij de audioclub zal dit ook wel geregeld zijn. Voor die 12 avonden en een paar extra dagen zal het bedrag wel meevallen. Edited 30 januari 2016 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 30 januari 2016 Report Share Posted 30 januari 2016 Kort door de bocht: "Zo lang ze je niet te pakken krijgen, mag alles!" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 30 januari 2016 Report Share Posted 30 januari 2016 Nee Pjotr, Wij zeiden altijd op z'n plats Mokums: "Schijt An,man. Gewoon DOEN ! Laat ze de Ty... krijge. Ha ha, dat is toch geen plat Amsterdams. Dat is dat taaltje wat ze in het overgangsgebied tussen Oud Zuid en de Pijp spraken. Geen vlees en heen vis Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 31 januari 2016 Report Share Posted 31 januari 2016 Hans doet aan creatieve boekhouding, wel zaal huur geen zaal huur, schuiven op de vereniging afdracht buma stemra cq brein, o jee o jee dat wordt toch zeker 20 uur taakstraf. Mvg wol Je kunt het zaalhuur met koffie noemen, of een koffiearrangement. Vingerhoeds noemt het een koffiearangement. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 31 januari 2016 Author Report Share Posted 31 januari 2016 Nee hoor, Arden is eindverantwoordelijk. Maar eigenlijk is iedereen die er geweest is schuldig. Of iedereen die zich had opgegeven, Wol incluis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 31 januari 2016 Report Share Posted 31 januari 2016 Jongens maak van een mug geen hele dierentuin. De eerste die een proces aan zijn broek hiervoor kreeg moet zich nog melden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 31 januari 2016 Members Report Share Posted 31 januari 2016 Nee hoor, Arden is eindverantwoordelijk. Maar eigenlijk is iedereen die er geweest is schuldig. Of iedereen die zich had opgegeven, Wol incluis. Laat Arden nou lekker als forumlid aanwezig zijn geweest... Het enige officieel aanwezige bedrijf was in dit geval Quad-raad! Maar ik heb mijn zaakjes zakelijk gewoon netjes geregeld hoor. Op het moment dat ik een winkel zou hebben, dan moet ik idd weer een zooitje extra betalen. Bij openbaar toegankelijke shows ligt dat officieel bij de organisator. Daar dit geen show was maar een besloten evenement is er weinig tot niets aan de hand. De lokatie, cafe Vingerhoed, betaalt er namelijk al jaarlijks voor. Als zij dat niet zouden doen zou daar nooit ene noot muziek worden gedraaid. Gezien de feestjes, bruiloften en partijen die daar worden georganiseerd zou ik me er vooral geen zorgen over maken. Alhoewel, dit is een forum he, dat betekend dagelijks een storm in een glas water en vele muggen welke op magistrale wijze tot olifanten worden omgevormd... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 31 januari 2016 Author Report Share Posted 31 januari 2016 Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 31 januari 2016 Report Share Posted 31 januari 2016 Hans ,Vingerhoeds kan veel vertellen , jij bent de eind verantwoordelijke , dus jij draait alles om, of schuift het op derden, maar volgens mij bij je leidinggevende geweest, die hebben er een handje aan , afschuiven. Mvg wol Jij mag de volgende bijeenkomst organiseren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts