jepe! Posted 2 februari 2016 Report Share Posted 2 februari 2016 Ik heb nogal weinig opberg ruimte in huis. Nu wilde ik bv een versterker en een paar speakers bv een half jaar in mijn schuurtje zetten. Dit schuurtje is onverwarmd. Hoe slecht is dat? Misschien een onnozele vraag maar kan vorst schade toebrengen aan elco's ed? En rubberen randen van speakers? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 2 februari 2016 Report Share Posted 2 februari 2016 ik denkt t wel. Mijn zelfbouwspeakers stonden ooit te dicht bij een radiator (ok, is warmte geen koude) en na een tijd waren de rubberen randen helemaal verhard (brokkelde zo af). maar vocht en koude zullen ook wel zo hun effecten hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 februari 2016 Report Share Posted 2 februari 2016 Kou valt wel mee als het apparaat niet aan staat. Vocht en condens is erger. Je kunt bij de Blokker en soms bij de Aldi vacuüm kledingzakken kopen voor opslag. Zou je spullen i.i.g. daarin opslaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 2 februari 2016 Report Share Posted 2 februari 2016 Mbt de electronica valt het wel mee, mits de schuur goed droog is en de apparatuur in plastic zo luchtdicht mogeijk is verpakt. Met houten speakers zou ik extra voorzichtig zijn. Fineer houd echt niet van vocht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 2 februari 2016 Report Share Posted 2 februari 2016 Zeg buurman, als je het aandurft kunnen die spullen hier ook wel een half jaartje staan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 2 februari 2016 Report Share Posted 2 februari 2016 (edited) Idd, vuilniszak erom en een vulling vochtvreter erbij stoppen doet wonderen. Ik heb ook de nodige apparaten in de garage staan. Tot nu toe is het altijd nog goed gegaan. Maar ik heb ook het nodige uitgeleend, zodat het wel speelt. Dat is nog altijd beter dan staan te verstoffen. Edited 2 februari 2016 by Sodejuu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 2 februari 2016 Report Share Posted 2 februari 2016 Kou valt wel mee als het apparaat niet aan staat. Vocht en condens is erger. Je kunt bij de Blokker en soms bij de Aldi vacuüm kledingzakken kopen voor opslag. Zou je spullen i.i.g. daarin opslaan. Maar dan moet je het wel in zo'n zak stoppen als het ook een beetje droog weer (droge lucht) is. Anders heb je het vocht mooi in die zak opgesloten. Of je moet er, zoals Sodejuu al aangeeft, een vochtvreter bij in stoppen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 februari 2016 Report Share Posted 3 februari 2016 (edited) Maar dan moet je het wel in zo'n zak stoppen als het ook een beetje droog weer (droge lucht) is. Anders heb je het vocht mooi in die zak opgesloten. Of je moet er, zoals Sodejuu al aangeeft, een vochtvreter bij in stoppen... Die zakken zijn ideaal. Ze zijn van erg stevig dik polypropyleen. Beschermd dus ook goed tegen beschadigen. Er zit een soort van luchtdichte "rits" op en je zuigt de lucht er uit met de stofzuiger via een ventiel. Ze zijn er in verschillende maten, alhoewel ik maat vloerstaander niet gezien heb. Een zakje vochtvreter kan natuurlijk nooit kwaad. Wel eerst goed drogen in de oven dan als die al een tijdje geopend liggen. Edited 3 februari 2016 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts