Jump to content

Nieuwe locatie voor forum meetings?

WanFie
 Share

Recommended Posts

Nog even aangaande eventuele aankomende forum meetings, ons aanstaande nieuwe bedrijfspand zal 350 m2 groot worden, hier kunnen eventueel ook bijeenkomsten gaan worden georganiseerd? Maakt dat het sjouwen met spullen geen echt probleem meer zal zijn. Wel in Hoek van Holland, geen idee of dat ook weer op bereikbaarheidsproblemen gaat stuiten?

Hoek van Holland... het ligt een beetje aan de rand, maar wél in het midden van Nederland.  

Wat gaan we organiseren ??

Puur analoog ?

Tape versus plaat ?

Mono en stereo ?

Muziekstijlen ?

...............?

Ik heb nog een echte opnametape van een bandje uit Boxtel liggen. Opgenomen op 19 cm/sec en twee spoor. Nu ca. 40 jaar oud.

Edited by Hans van Liempd

• Members

[...]

Puur analoog ?

Tape versus plaat ?

Mono en stereo ?

Muziekstijlen ?

...............?

Ik heb nog een echte opnametape van een bandje uit Boxtel liggen. Opgenomen op 19 cm/sec en twee spoor. Nu ca. 40 jaar oud.

Dergelijke dingen zijn daar straks direct in te vullen, dat zal dus geen probleem meer opleveren.

Ik begin langzaam aan wel steeds meer geinteresseerd te raken in (heel oneerbiedig gezegd) Voodoo. Misschien toch een keer iets met tegels als aanvulling op een dagje tweaks of zo iets? Of gewoon eens een keer de plaat en zijn verhaal, leden nemen een plaat mee welke gaat worden gedraaid na het hoe of waarom, invullingen genoeg te vinden lijkt me zo. Muziekkeuzes zat, ik schat dat 90% van mijn platen/CD/band collectie ook naar deze lokatie zal verhuizen, hetzelfde voor de Jazz collectie van Cock. Een muziek-walhalla in the making?

De Sonore Statement luidsprekers ben ik ook weer van plan in ere te herstellen (staat hier nog een paar stof aan te trekken), die komen daar permanent opgesteld te staan, vast een leuke basis om wat dan ook omheen te organiseren. Daarbij is een kleine opnamestudio (analoog, ja, ja) ook niet helemaal ondenkbaar, iets wat Wol zeer zal verheugen schat ik zo? We zijn onze horizon weer flink aan het verbreden. En met het volgende als laatste opmerking voor nu zijn we weer bijna on topic (zei de topic-vervuiler): ik kopieer me rot, maar wel analoog en legaal...

Dergelijke dingen zijn daar straks direct in te vullen, dat zal dus geen probleem meer opleveren.

Ik begin langzaam aan wel steeds meer geinteresseerd te raken in (heel oneerbiedig gezegd) Voodoo. Misschien toch een keer iets met tegels als aanvulling op een dagje tweaks of zo iets? Of gewoon eens een keer de plaat en zijn verhaal, leden nemen een plaat mee welke gaat worden gedraaid na het hoe of waarom, invullingen genoeg te vinden lijkt me zo. Muziekkeuzes zat, ik schat dat 90% van mijn platen/CD/band collectie ook naar deze lokatie zal verhuizen, hetzelfde voor de Jazz collectie van Cock. Een muziek-walhalla in the making?

De Sonore Statement luidsprekers ben ik ook weer van plan in ere te herstellen (staat hier nog een paar stof aan te trekken), die komen daar permanent opgesteld te staan, vast een leuke basis om wat dan ook omheen te organiseren. Daarbij is een kleine opnamestudio (analoog, ja, ja) ook niet helemaal ondenkbaar, iets wat Wol zeer zal verheugen schat ik zo? We zijn onze horizon weer flink aan het verbreden. En met het volgende als laatste opmerking voor nu zijn we weer bijna on topic (zei de topic-vervuiler): ik kopieer me rot, maar wel analoog en legaal...

Leuk dat is zijn eigen topic wel waardig! Nieuw bedrijfspand, het Music2 Event Centre  :-)

Anyway gefeliciteerd Arden met je nieuwe onderkomen!

• Members

Leuk dat is zijn eigen topic wel waardig! Nieuw bedrijfspand, het Music2 Event Centre  :-)

Anyway gefeliciteerd Arden met je nieuwe onderkomen!

Het zal eerder de Sonore Store of zoiets worden, Ik heb buiten een opslagruimte en een kantoor niet zo veel nodig. Cock zal hier vooral bezig gaan met ontwikkelen voor Sonore, hij zal ook de Sonore demoruimte gaan bemannen. Aan mij is dat niet echt besteed, ik ben het grootste deel van de tijd gewoon onderweg. Maar het is wel het begin van een nieuw hoofdstuk ja. Ook mijn hobby kunst zal er een plekje vinden, mijn goede vriend Ritsert Vooys van RitsArt Maassluis zal voor een deel van de aankleding gaan zorgen in de vorm van kunstwerken, uiteindelijk wordt het meer een variatie op een Joint-Venture waar het zeer goed toeven zal gaan zijn. Goede koffie, goede muziek, mooie kunst en waarschijnlijk goede wijn, we zouden het slechter kunnen treffen.

Het zal eerder de Sonore Store of zoiets worden, Ik heb buiten een opslagruimte en een kantoor niet zo veel nodig. Cock zal hier vooral bezig gaan met ontwikkelen voor Sonore, hij zal ook de Sonore demoruimte gaan bemannen. Aan mij is dat niet echt besteed, ik ben het grootste deel van de tijd gewoon onderweg. Maar het is wel het begin van een nieuw hoofdstuk ja. Ook mijn hobby kunst zal er een plekje vinden, mijn goede vriend Ritsert Vooys van RitsArt Maassluis zal voor een deel van de aankleding gaan zorgen in de vorm van kunstwerken, uiteindelijk wordt het meer een variatie op een Joint-Venture waar het zeer goed toeven zal gaan zijn. Goede koffie, goede muziek, mooie kunst en waarschijnlijk goede wijn, we zouden het slechter kunnen treffen.

Geen leuke demonstratieruimte met Blumenhofer of Octave versterkers? Laat de dealers eens naar jou toekomen ;-)

Sonore Audio Store, dat klinkt goed! De Sonore Experience Centre! :-)

Hoek van Holland... het ligt een beetje aan de rand, maar wél in het midden van Nederland.  

Ja, dan ligt Enschede ook centraal. Maar moet je een gemiddelde randstedeling eens vragen daar naar toe te komen. Het begint met een hoop gepuf en gesteun en eindigt met 'maar dat is zo'n eind. Kun je hier niet naar toe komen?' Alsof het dan ineens minder ver is. Vreemde vogels, die randstedelingen...

Trouwens, Hoek van Holland ligt een beetje aan de rand? Niet een beetje hoor. Als je niet op tijd remt, sta je in de zee... ;)

Edited by Henrie

Ja, dan ligt Enschede ook centraal. Maar moet je een gemiddelde randstedeling eens vragen daar naar toe te komen. Het begint met een hoop gepuf en gesteun en eindigt met 'maar dat is zo'n eind. Kun je hier niet naar toe komen?' Alsof het dan ineens minder ver is. Vreemde vogels, die randstedelingen...

Trouwens, Hoek van Holland ligt een beetje aan de rand? Niet een beetje hoor. Als je niet op tijd remt, sta je in de zee... ;)

En als je bij Enschede niet op tijd remt zit je bij de Batavieren (wel beter dan natte voeten vermoedelijk).

En als je bij Enschede niet op tijd remt zit je bij de Batavieren (wel beter dan natte voeten vermoedelijk).

Ho, ho, voordat je de Batavieren tegenkomt, moet je eerst nog door Glanerbrug. Ik heb dat stuk wel eens gerend. Dat zou een behoorlijk lange remweg zijn... ;):P

oh tis op loop afstand. kan nooit echt ver zijn dus.

Zoiets zei ik laatst ook toen Hans bij Vanzomereng op bezoek wilde. Maar van het station van Nijmegen naar Groesbeek lopen (dat heb ik ook wel eens gerend) bleek toch iets te veel van het goede... :rolleyes:

Edited by Henrie

Is er al een adres? En wat hoe groot is de eventuele luisterruimte?

Hoek van Holland is op fietsafstand voor mij. Kleine tip; de cappuccino van het Jagershuis is meer dan de moeite waard.

Edited by Duck-Twacy

Tweakjesdag? Leuk. Daar ben ik wel voor in. Ik heb er wel een paar die we kunnen doen. Op dit moment ben ik een workshop in elkaar aan het steken voor Audioclub Limburg. De eerste twee (zelf een interlink maken en een powercord bouwen) waren zeer geslaagd. Nu staat de Schumann resonator centraal. De leden mogen zo'n ding in elkaar gaan solderen en schroeven (alles onder geschoolde begeleiding natuurlijk). Deze workshop zit in een afrondende fase. De eerste test is gedaan en het ding werkt.

Verder hebben we nog "de tegel" (maar die heb ik niet) en de "ring van Colon" (? heet die zo? Die heb ik wel en werkt). Daarnaast heb ik ook nog de nodige Akiko hulpmiddelen. En we kunnen nog gaan spelen met spikes, isolatoren (eierdopjes en kogels) en dempers. CD's kleuren hoort ook tot de mogelijkheid.

Het lijkt me wel verstandig om op een tweakdag niet aan Peter Belt te gaan beginnen.

Houd er rekening mee dat een tegel de tijd nodig heeft, en wie weet die andere 'tweaks' ook. Daarnaast verliezen veel van die dingen hun initiële wow!-functie.

Tja... wanneer het niet werkt, heb je dan altijd nog een slag om de arm.

Met zo'n tweakdag ben ik er niet denk ik. Mijn negativisme over dergelijke artikelen, kan de dag voor de anderen alleen verpesten.