Kraus vonBentinck Posted 22 februari 2016 Report Share Posted 22 februari 2016 (edited) Ik wil een audiomeubel laten maken waarin de apparatuur kan komen te staan en de bekabeling netjes en vooral storingvrij kan worden aangebracht. De bedoeling is de voedingen en de apparatuur zo netjes mogelijk onder te brengen in een afgesloten kast met de stroomkabels in kooi van Faraday (?), ventilatie (PC ventilatoren?) en een voorziening voor afstandsbediening in een afgesloten kast. Is er iemand die ervaring heeft met zoiets of ideeën voor wat betreft de bekabeling en de opzet van zoiets? Een kastenbouwer heb ik wel maar zou heel goed hulp kunnen gebruiken bij de opzet van de stroomvoorziening en bekabeling en iets weten over de noodzaak van (geforceerde) ventilatie. Helemaal mooi zou zijn als ik iemand kan vinden die een compleet paneel zou kunnen maken wat zo ingebouwd kan worden in de kast. Edited 22 februari 2016 by Kraus vonBentinck Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 22 februari 2016 Report Share Posted 22 februari 2016 (edited) Mooi project Kraus! Veel succes. Jammer genoeg kan ik je niet helpen. Het zou fijn zijn om ventilatorloos te kunnen werken want dat brengt alleen maar geluid en vibratie mee. Zo lijkt me. Edited 22 februari 2016 by Ivan10 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 22 februari 2016 Author Report Share Posted 22 februari 2016 Ja precies, ook helemaal geen idee of dat nodig is en of simpele ventilatieroosters voldoende is. PC ventilatie kan overigens wel extreem geluidsarm zijn en kan natuurlijk aan of uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 22 februari 2016 Report Share Posted 22 februari 2016 Ja precies, ook helemaal geen idee of dat nodig is en of simpele ventilatieroosters voldoende is. PC ventilatie kan overigens wel extreem geluidsarm zijn en kan natuurlijk aan of uit. Je hebt een pm :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 22 februari 2016 Report Share Posted 22 februari 2016 (edited) Een paar puntjes: 1. Wanneer je buizenapparatuur of klasse A versterkers in de kast gaat zetten, is een ventilator noodzakelijk. 2. Je kunt de achterkant ook open laten en de kast 5 cm van de muur zetten. Eventueel sleuven in de bodem en planken waar de apparatuur op komt te staan. 3. Stille ventilatoren zijn er wel, maar die verplaatsen vaak weinig lucht. Eventueel en een themostaat uitvoer. Dat het ding pas bij een te hoge temperatuur gaat draaien (Clixon ?) 4. Zorg dat de kast van stevig materiaal gemaakt is zodat de trillingen van de kast de apparatuur niet beïnvloed. 5. Hepta stond op de Assa met speciale audiokasten. Zelfs met de luidsprekers ingebouwd. Edited 22 februari 2016 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 22 februari 2016 Author Report Share Posted 22 februari 2016 http://www.hepta.nl/maatwerk-av-meubelen Het uiterlijk van de kast klopt aardig maar de speakers ingebouwd ???? Dat laatste lijkt me wel een heel grote concessie aan de vrouw des huizes. Maar ik zie wel dat ik niet het wiel hoef uit te vinden. Sleuven in de bodem, ventilatieroosters aan de zijkant met geruisloze PC ventilatoren, een bescheiden voedinkje en een temperatuursensor is alles bij elkaar geen grote uitgave. Ik vermoed dat het maar weinig in actie zal behoeven te komen. Alleen de voorversterker heeft buizen. Een extender voor de afstandsbediening is ook niet zo heel prijzig. Dat de kast trillingvrij is, dat lijkt me een eerste vereiste. Of ik de draaitafel ook inbouw moet ik nog bekijken. Ik vermoed van niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 22 februari 2016 Report Share Posted 22 februari 2016 Bedenk wel dat van alle energie die je "uit de muur haalt" er erg weinig naar de luidsprekers gaat. De rest komt als warmte uit je apparatuur. Het opgenomen vermogen van je set meten heeft dus zin. 300 W afvoeren is b.v. best wel veel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 februari 2016 Report Share Posted 22 februari 2016 Het is voor jou niet om de hoek, maar hier kunnen ze zo ongeveer alles voor je maken op bestelling. Zal wel aan de prijs zijn dan, want ook de standaard meubels zijn niet heel goedkoop, maar het is wel mooi spul. Zit wel wat levertijd op. Kennelijk hebben ze het druk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 22 februari 2016 Author Report Share Posted 22 februari 2016 Aardige site maar voldoet niet aan de eisen en ook uiterlijk niet direct wat ik zoek. http://www.daverts.nl/ Die gaat voor mij aan de slag. Veel meer keuze in afmetingen, indeling en afwerking. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 6 maart 2016 Members Report Share Posted 6 maart 2016 Precies niet wat je zoekt, maar zo zocht ik er ook niet naar en liep er tegenaan, heb er voor mezelf ook 3 aangeschaft. Totaal niet high-end verantwoord, maar veel gaver ga je ze denk ik niet vinden! O, en kost ook nog eens niet te veel... ... komen uit India, zeer ruim in hoogte te stellen, en nogmaals, wat vind ik ze gaaf! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 6 maart 2016 Report Share Posted 6 maart 2016 Als je een kooi van Faraday wilt maken moet het dus een metalen kast zijn. Voordeligst is dan waarschijnlijk om een 19 inch server rek te zoeken, wellicht 2e hands (kijk bijv eens bij https://www.troostwijkauctions.com). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 7 maart 2016 Report Share Posted 7 maart 2016 Precies niet wat je zoekt, maar zo zocht ik er ook niet naar en liep er tegenaan, heb er voor mezelf ook 3 aangeschaft. Totaal niet high-end verantwoord, maar veel gaver ga je ze denk ik niet vinden! O, en kost ook nog eens niet te veel... ... komen uit India, zeer ruim in hoogte te stellen, en nogmaals, wat vind ik ze gaaf! Hee garage werktafeltjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 maart 2016 Report Share Posted 7 maart 2016 (edited) Losse audio apparatuur aansluiten in een gesloten kast lijkt me een nachtmerrie. Zeker als de kast tegen de achterwand bevestigd is (of dicht van achteren) en de apparatuur te zwaar om even in/uit te tillen (lees alles boven de 15 kilo). Bij een all in one apparaat is dat natuurlijk een minder probleem Edited 7 maart 2016 by Duck-Twacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 7 maart 2016 Report Share Posted 7 maart 2016 Idd een overweging. Mijn kast staat op onderzetters met vilten onderlaag dus ik kan de hele boel makkelijk verschuiven; geen luxe met oa eindversterker van 50 kg en platenspeler van 20 kg. Anders wielen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 maart 2016 Report Share Posted 7 maart 2016 Zo'n oude werkbank kan in bepaalde interieurs best leuk staan Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 7 maart 2016 Report Share Posted 7 maart 2016 Met die bovenste kun je je platen lekker vlak krijgen, zie ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 7 maart 2016 Report Share Posted 7 maart 2016 Ik zou zo'n oude werkbank gerust in de kamer zetten dan hoef ik niet meer naar de zolder om te klussen Ja ik vind ze wel leuk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 maart 2016 Report Share Posted 7 maart 2016 Ik ben zelf met een dubbel TNT rack bezig, gemaakt van berkenmultiplex van 24 millimeter. Op dit moment druk met lakken, vervelend met die wachttijden. Maar ja het wordt meer een toontafel dan een zorgvuldig laten verdwijnen wat Kraus wil. Overigens heb ik in mijn kamer de TV wel laten verdwijnen in een namaak Rennie Macintosh vitrinekast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 7 maart 2016 Report Share Posted 7 maart 2016 Lakken? wachten? Je hebt toch alle tijd Waarom zet je dat berken niet in de witte werkbladolie van WOCA b.v.? Laat mooi de nerf zien en het voorkomt vergelen van het berken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 8 maart 2016 Author Report Share Posted 8 maart 2016 Het hele project is nog volop in ontwikkeling maar de uitkomst zal in ieder geval niet ook maar iets op enig van het hierboven getoonde lijken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 8 maart 2016 Report Share Posted 8 maart 2016 Het hele project is nog volop in ontwikkeling maar de uitkomst zal in ieder geval niet ook maar iets op enig van het hierboven getoonde lijken Dat dacht ik al... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 8 maart 2016 Report Share Posted 8 maart 2016 (edited) Ik denk dat als je met een soort kabelgoot (of metalen buis) gaat werken voor de stroomkabels je je het beste kunt beperken tot normale (lees soepele) kabels. Met zo'n over de top high end net snoer zal het lastg zijn om de kabel zo te geleiden dat ie via de kooi loopt. Ook de overige (cinch, xlr, ls) kabels kun je beter niet te stug kiezen. Op zich hoeft dat verder geen probleem te zijn, tenzij je set kwaliteit afhangt van fijntuning met (dikke) kabels Edited 8 maart 2016 by Duck-Twacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts