carl Posted 22 mei 2016 Author Report Share Posted 22 mei 2016 (edited) Inmiddels heb ik wat geexperimenteerd. Het TNT rack wordt nu gesteund door de dakbalken. Ook heb ik een platform gemaakt van 24 MM berkenmultiplex met daaronder 25 MM regufoam. Als ik nu op de stalen poten van het rack klop voel je het niet op het platform en zeker niet op het plateau van de draaitafel. Vanmiddag komt Onno en hij zou ter vergelijk een SSC platform meenemen. Ben benieuwd of dat nog meer kan doen. Edited 22 mei 2016 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 mei 2016 Author Report Share Posted 22 mei 2016 (edited) Onno is inmiddels weer weg. En hij heeft twee SSC platforms achter gelaten: een dubbele en een enkele. Daarnaast 4 onderzetters te gebruiken met spikes of kegels. Toen ik de onderzetters onder de kegels van de Thorens had gezet, ben ik maar weer naar boven gegaan om de platforms uit te proberen. Ontkoppeling werkt op mijn houten vloer toch een stuk beter als absorbtie. Beiden zorgen er voor dat vibraties van vloer e.d. Niet bij de draaitafel komen, maar klankmatig doet het duidelijk iets anders. Ik moet het nog even evalueren. Edited 23 mei 2016 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 22 mei 2016 Report Share Posted 22 mei 2016 Ontkoppelen als dat klankmatig beter uitpakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 mei 2016 Author Report Share Posted 22 mei 2016 (edited) Ik wil niet te snel oordelen Peter, maar juist veel luisteren. Ik heb nog een setje kegels liggen. Die plak ik morgen onder de plank waar nu regufoam onder ligt en daaronder komen dan de SSC 's . Eens kijken hoe dat klankmatig uitpakt en of dat het SSC platform klankmatig benadert. Hoe mooi ook, dat platform is erg prijzig. Ik heb meer wensen (wie niet). Edited 22 mei 2016 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 22 mei 2016 Report Share Posted 22 mei 2016 Ok Carl in ieder geval heb je verschillende mogelijkheden daar zal vast iets acceptabels uit komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 mei 2016 Author Report Share Posted 22 mei 2016 (edited) Als ik de kloptest doe dwz klop tegen de staanders van het rack dan voel ik met de regufoam platform, de officiële SSC platform en de eigen SSC platform niets. De vraag is even of de eigen SSC platform de officiële in klank benadert. Morgen even uitproberen. Edited 22 mei 2016 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 mei 2016 Author Report Share Posted 23 mei 2016 (edited) Het SSC dubbele platform klinkt iets anders dan mijn multiplex plaat met kegels en SSC Pucks. Die lijkt dynamischer te klinken. Ik denk dat ik 4 SSC Pucks koop. Toch een stuk goedkoper dan zo'n platform. En het ziet er nog fraai uit ook. Erg mooi product die SSC. Edited 23 mei 2016 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 23 mei 2016 Report Share Posted 23 mei 2016 Ik ga eens googelen hoe die ssc er uit zien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 mei 2016 Author Report Share Posted 23 mei 2016 Je moet bij hun Classic rack kijken Peter, dat is het systeem. De Pucks zijn daarvan een miniatuur uitvoering. Erg knap gedaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 24 mei 2016 Report Share Posted 24 mei 2016 Ik heb gezocht op ssc classic. Kom hier op uit. Is het zoiets? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 24 mei 2016 Report Share Posted 24 mei 2016 Als ik de kloptest doe dwz klop tegen de staanders van het rack De kloptest: houdt dat in dat het plateau niet draait, de naald op de plaat rust en de versterker op vol vermogen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 mei 2016 Author Report Share Posted 24 mei 2016 (edited) Ik klop op de standaards van mijn rack Kraus en kijk dan of het voelbaar is op het rack, het rack met Pucks en het plateau van de draaitafel. Is dat in grote lijnen in orde is voor mij alleen luisteren nog aan de orde. Zowel de constructie met Regufoam als Pucks voldoet bij de kloptest. Gehoormatig ligt dat toch anders.George (Kappa) komt morgen langs. Ik zal hem ook eens laten horen. Zeker ook kwestie van smaak. PS je moet ook bij SSC puck zoeken Marc. Edited 24 mei 2016 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 24 mei 2016 Report Share Posted 24 mei 2016 Ja, beetje flauw van mij, he. Maar gewoon een linkje zou al dat gezoek overbodig maken. Deze bv: http://www.hifimaastricht.nl/ssc Misschien zijn die pucks ook wel wat voor mij trouwens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 24 mei 2016 Report Share Posted 24 mei 2016 (edited) Okay, snapput; ook aardig is een libelle op je rack of plateau plaatsen; trillingen zijn dan snel zichtbaar. Ook een mogelijkheid: doorzichtig plastic flesje, halfvol water op het plateau (dop er op voor de zekerheid), lampje er door laten schijnen zodat ergens op een muur je de breking van het licht kunt zien. Zowel aan het wateroppervlak (geen lampje nodig) als op de muur worden trillingen van het plateau uiterst snel zichtbaar. Heel effectief wanneer je de trillingen van de vloer zichtbaar wilt maken. Edited 24 mei 2016 by Kraus vonBentinck Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 mei 2016 Author Report Share Posted 24 mei 2016 Misschien zijn die pucks ook wel wat voor mij trouwens. Onno verkoopt ze ook Marc. Ik zit nu op de i pad, maar kijk ook eens bij www.hifi -SSC.de Voor de afwisseling een informatieve site. Ik heb de net point 300 voor gebruik met spikes/kegels. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 24 mei 2016 Report Share Posted 24 mei 2016 Die had ik ook gevonden. Maar als Onno ze verkoopt lijkt me dat wel het aardigste. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 26 mei 2016 Report Share Posted 26 mei 2016 Okay, snapput; ook aardig is een libelle op je rack of plateau plaatsen; trillingen zijn dan snel zichtbaar. Ook een mogelijkheid: doorzichtig plastic flesje, halfvol water op het plateau (dop er op voor de zekerheid), lampje er door laten schijnen zodat ergens op een muur je de breking van het licht kunt zien. Zowel aan het wateroppervlak (geen lampje nodig) als op de muur worden trillingen van het plateau uiterst snel zichtbaar. Heel effectief wanneer je de trillingen van de vloer zichtbaar wilt maken. Met een seismoapp op de iPad kun je waarschijnlijk veel beter zien welke trillingen er doorkomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 26 mei 2016 Author Report Share Posted 26 mei 2016 Gaan we doen Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 27 mei 2016 Report Share Posted 27 mei 2016 Een halve tennisbal mag ik aannemen? Of hoe hou je die ballen anders op hun plaats? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 27 mei 2016 Author Report Share Posted 27 mei 2016 (edited) Kijk die Hans van Liemd maakt het weer moeilijk met zijn app. Ik ben dus aan de slag geweest met een seismoapp. Ik heb op een vaste plek op de vloer geklopt met de fingers, knokkels en de hiel. Dit om verschillende frequenties te bereiken. - leg ik de i pad op de grond reageert hij nauwelijks. - leg ik hem op het TNT rack nauwelijks waarneembaar meer. - leg ik hem op SSC soundbasis reageer hij op knokkels en met name hiel - leg ik hem op de regufoam reageert hij het meest op knokkels en met name hiel. Wel minder dan bij SSC. - leg ik hem op plateau van de Oracle (een subchasis speler) dan reageer hij nagenoeg niet of niet. En dat ook na stevig met hiel en voet. Ik ga mijn luisterproeven nog eens herhalen. De constructie multiplex met regufoam deed bij de eerste proven iets raats met het laag (een resonantie waarschijnlijk). Als je vervolgens de SSC soundbasis vergelijkt met die van mij die bestaat uit de multiplex plaat met kegels en daaronder 4 SSC Pucks durf ik te beweren dat dat dat positief hoorbaar. De SSC soundbasis maakt het geluid warmer/verfijnder. Mijn eigen constructie met SSC Pucks klinkt meer dynamisch/verfijnd. Ook bij de Thorens 160 met kegels en SSC Pucks was verandering van geluid waar te nemen. Het is ook een kwestie van smaak. Ik vind in mijn situatie mijn constructie het prettIgst klinken. Ik denk inmiddels dat de subchasis draaitafel een mooie uitvinding is omdat je de resonanties bij het ontwerp kan bepalen. Ik vermoed dat het duurdere SSC rack (de Classic) vergelijkbaar werkt met een subchasis. De wapperende woofers zijn verder niet/nauwelijks meer waarneembaar bleek gisteren. Edited 27 mei 2016 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 27 mei 2016 Report Share Posted 27 mei 2016 Of een kinderfiets band kun je ook nog de druk instellen. Mvg wol En om de maand de spanning controleren zeker? Gedoe! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 27 mei 2016 Author Report Share Posted 27 mei 2016 (edited) Alleen is die trilling er niet als ik zit te luisteren Wiel. De trilling is ook niet meetbaar op het subchasis als ik hem bewust toevoeg aan de vloer. Ik ben me er overigens van bewust dat zo'n app ook maar een mager meetinstrument is hoor. En ook de aarde zal wel ergens resoneren vermoed ik. Op een of andere manier lopen de metingen en de luisterproeven niet parallel op.ik zal RAVON eens een mailtje sturen dit is zijn werk. Edited 27 mei 2016 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 27 mei 2016 Report Share Posted 27 mei 2016 Geld aan pucks is zonde, heel simpel een tennis bal, beter kan het niet ,ik heb veel van die zogenaamde wonderpucks gehad allemaal geldklopperij. Mvg wol Ik heb ook wel eens wat over squashballen gelezen. Heb je daar ervaring mee? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 27 mei 2016 Report Share Posted 27 mei 2016 (edited) de truc met het waterflesje werkt echt zeer nauwkeurig. Als je de kleuren van het spectrum een paar meter verder op de muur laat vallen heb je een aanwijsnaald van 3 of 4 meter lang. Daar kan een Ipad-app echt niet tegen op. @vintagemod. een trilling afvoeren via een koperdraad? Daar heb ik nog nooit van gehoord en het komt mij zeer onwaarschijnlijk voor. Edited 27 mei 2016 by Kraus vonBentinck Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 27 mei 2016 Report Share Posted 27 mei 2016 Ook een mogelijkheid: doorzichtig plastic flesje, halfvol water op het plateau (dop er op voor de zekerheid), lampje er door laten schijnen zodat ergens op een muur je de breking van het licht kunt zien. Zowel aan het wateroppervlak (geen lampje nodig) als op de muur worden trillingen van het plateau uiterst snel zichtbaar. Heel effectief wanneer je de trillingen van de vloer zichtbaar wilt maken. Mooie oplossing. Ga ik eens proberen..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts