Jump to content

Klein probleem Auralic

carl
 Share

Recommended Posts

De gebruiksaanwijzing van de WD elements zegt dat hij aangesloten kan worden op 3.0 or 2.0 In principe zou het dus moet kunnen op de Auralic.

Gaat dan het verhaal nog op dat de Auralic te weinig stroom genereert?

Ik ga verder mijn huwelijk op spel zetten. Ellie gaat het voor me oplossen.

.

Ja Carl, ook dat staat ook in de gebruiksaanwijzing en is hier een paar keer goed uitgelegd.   Stuur je Ellie af op die verkoper :ph34r::lol:B)

De gebruiksaanwijzing van de WD elements zegt dat hij aangesloten kan worden op 3.0 or 2.0 In principe zou het dus moet kunnen op de Auralic.

Gaat dan het verhaal nog op dat de Auralic te weinig stroom genereert?

.

Ja geen stroom genoeg, schijfje gaat niet draaien.

Gaat Ellie ook niet voor je op kunnen lossen.

Er zijn slechts 2 oplossing voor dit probleem.

Of schijfje ruilen voor een exemplaar met een externe voeding of voeding toevoegen via de hub.

Anders zal je naar een interne schijf moeten.

We zijn nog een laatste poging aan het wagen zijn. We hebben de Auralic herstart en opnieuw de WD aangesloten. Volgens een berekening van een vriend duurt het ongeveer 4 uur voordat de schijf geïndexeerd is. Dus als die vanavond niet werkt komt de volgende stap.

Volgens mijn computer is de schijf 1,8 met iets van 0,8 aan muziek. De voorstel om mijn oor er bij te houden is zeer goed. Maar Ellie wil gaan wandelen met het mooie weer en gelijk heeft ze.

Ik vind dit gewoon niet leuk Marc. Het moet gewoon plug and play zijn. Daarvoor heb ik dat ding gekocht, maar het is weer zo'n ellende product van het digitale tijdperk.

Edited by carl

Yup, het zijn altijd anderen die het verkeerd doen :D Zomaar in een nieuwe auto stappen zonder enige rijervaring en een beetje hulp leidt ook tot brokken. Daarmee is die auto nog niet een ellende product van het mobiele tijdperk...

Edited by Pjotr

Ik denk toch dat als je een rijbewijs hebt gewoon in een nieuwe auto moet kunnen rijden met behulp van de gebruiksaanwijzing Peter. En dat lukt ons hier nog niet en die vrouw van mij is akelig slim. We gaan vanavond de helpdesk van Auralic maar eens proberen. Ik ben er nog niet zo zeker van, dat de WD niet genoeg spanning krijgt. Het lijkt meer een lus waarin we zitten. Misschien is er bij het uploaden van de WD iets fout is gegaan.

Edited by carl

Een 3,5 inch externe HD heeft een aparte voeding, een 2,5 inch niet. De WD is waarschijnlijk een low energy versie, maar gebruikt waarschijnlijk meer stroom dan de Aurelic kan leveren.

Het voorstel van Kappa met een USB hub is een manier om die WD toch werkend te krijgen. Een 3,5 inch 2TB Seagate met externe voeding kost ca € 80,-. Een dito Toshiba van 3 TB iets meer.

Uiteraard, mits het aan de voeding ligt.!

Edited by Hans van Liempd

Ik denk toch dat als je een rijbewijs hebt gewoon in een nieuwe auto moet kunnen rijden met behulp van de gebruiksaanwijzing Peter. En dat lukt ons hier nog niet en die vrouw van mij is akelig slim. We gaan vanavond de helpdesk van Auralic maar eens proberen. Ik ben er nog niet zo zeker van, dat de WD niet genoeg spanning krijgt. Het lijkt meer een lus waarin we zitten. Misschien is er bij het uploaden van de WD iets fout is gegaan.

Yup een digibewijs halen dan maar. Maar snap niet dat wnneer je hier nou een paar goede tips krijgt zoals van George, dat je die gewoon negeert. Had je beter gelijk die helpdesk kunnen bellen.

Die tip van George neem ik zeker serieus Peter. Ik wil toch wel enige zekerheid dat het probleem daar zit. Voor je het weet ligt de kelder nog voller. Daarbij is het zondag en kan ik niets kopen. Gezien het geluid dat de hard disk maakt lijkt die toch wel te werken.

Edited by carl

Reken minstens een dag op dat indexeren van die harde schijf. 1 terabyte is geen peuleschilletje. Of er iets bruikbaars uitkomt moet je afwachten.

Gewoon morgen weer eens kijken.

ow wat ben ik blij dat jullie het wiel uitvinden :D

intussen probeer ik een pc (niet mijne) te reanimeren die 100% processorgebruik zegt en geen enkele virusscannner toelaat (yup zat er niet op).

groet

Zal een nieuw os er op zetten worden als ik dit zo lees.

Ben bang dat er een virus op zit die alles tegen houd.

Je zou nog onder Linux kunnen proberen de data te redden maar zou die wel heel goed scannen voor dat deze weer op de schone pc mag komen.

Carl, je hebt het probleem wat al een hele tijd speelt in de digitale audio. Digitale audio loopt hopeloos achter op de digitale wereld die computer heet. Daar waar het bij een PC geen probleem is (of maar een klein) om iets nieuws aan te sluite op een PC, kan dat zelfde ding niet op een audio device. Simpel voorbeeld. Ik heb een handige USB3.0 memorystick van 64GB die op mijn PC, telefoon en tablet feilloos werkt. Dezelfde stick liet me in de steek toen ik 'm bij de audioclub bij de Oppo blue-ray speler wilde gebruiken. Oppo ondersteunt bij die speler geen groot formaat stick, terwijl die toch van een generatie is dat USB3 al gemeengoed was en ook groot formaat sticks inmiddels meer regel dan uitzondering waren. Ik heb nog geen 32GB stick geprobeerd. 16GB accepteert ie wel.

Edited by Sodejuu

Na een mail aan Auralic zijn we nagenoeg zeker, dat het een spanningsprobleem is. Ik heb nu twee mogelijkheden: een hub of een nieuwe hard disc. Omdat een reservebestand toch wel handig is, gaan we waarschijnlijk voor de laatste weg kiezen. Daarbij houd ik als audiofiel niet van allerlei schakeldoosjes ertussen.

Sorry voor mijn digitibetisme. Ik denk dat veel consumenten net zijn als ik: ze willen wel streamen, maar willen geen computer installeren gedoe. Ik ga mijn ervaringen als digibeet met de Auralic dan ook op papier zetten. Ik zal aan dit probleem aandacht schenken net als de auteursrechtelijke aspecten. Dat laatste is nog niet zo makkelijk, maar mijn dochter is op intellectueel eigendom afgestudeerd.

PS laatste software zit erop Marc

Edited by carl

Sorry voor mijn digitibetisme. Ik denk dat veel consumenten net zijn als ik: ze willen wel streamen, maar willen geen computer installeren gedoe. Ik ga mijn ervaringen als digibeet met de Auralic dan ook op papier zetten. Ik zal aan dit probleem aandacht schenken net als de auteursrechtelijke aspecten. Dat laatste is nog niet zo makkelijk, maar mijn dochter is op intellectueel eigendom afgestudeerd.

PS laatste software zit erop Marc

Ons advies om of een interne schijf te nemen of een externe met een extra voeding heb je in de wind geslagen. Daarnaast stond het ook nog in de handleiding. In plaats van de schuld bij een ander te deponeren lijkt het me slim om bij je zelf te raden te gaan.  Het afschuiven op digitibetisme vind ik te simpel.   <_<  Hard? misschien komt het wel zo over,  maar ik behoed je hiermee waarschijnlijk voor meer blunders.  ;)