Jump to content

Quad ESL 63 reparatie, waar ?

prettig
 Share

Recommended Posts

Zit in de esl een lichte brom (laag), kan stofpaneel zijn maar ook unit zelf....wie kan die nakijken of repareren ?

Wil even kijken of ik ze laat repareren (want de rest is perfect) of dat ik ze zo verkoop (magnepan's hebben toch de voorkeur en nog geen andere plek bedacht voor de esl's).

Edited by prettig

.... wellicht even toelichten..... meeste quad ESl revisiebedrijven heb je zo gevonden (dus die had ik ook al):

- maar wie is goed en redelijk qua prijs prestatie (geen idee van) ?

Quad GmbH heeft bijvoorbeeld de originele mallen om folies te spannen van Quad gekocht. Ze hebben alle onderdelen en kunnen bij wijze van spreken nieuwe Quads bouwen. Ik denk dat ze de beste waar voor het geld leveren.

Probeer Twinstatic, onlangs verhuisd naar Cruquius.

Heb er goeie ervaringen mee. Je moet waarschijnlijk wel wat geduld hebben maar is een telefoontje/cq afspraak waard en is beduidend goedkoper dan GmbH. Over die kwaliteit wil ik niets zeggen maar als het om het opknappen gaat?

Probeer Twinstatic, onlangs verhuisd naar Cruquius.

Heb er goeie ervaringen mee. Je moet waarschijnlijk wel wat geduld hebben maar is een telefoontje/cq afspraak waard en is beduidend goedkoper dan GmbH. Over die kwaliteit wil ik niets zeggen maar als het om het opknappen gaat?

bedankt voor de tip ....(twinstatics ken ik ook nog van magnepan ....maar dacht dat ze "weg" waren)... en dus "nog" steeds "traag" (maar maakt met de esl's niks uit... staan zelden aan)

Edited by prettig

Vanwege een demo voor de audioclub had ik vanmiddag contact met Paul Mastenbroek van New Transtec. Deze reviseren gemiddeld 2 sets Quad electrostaten per week. Normaliter zijn de kosten tussen €550,- en € 700,-. Mits ze niet geheel vernield zijn. Ze verzorgen ook het transport met speciale kisten.

ok... dat is nog wel de moeite qua kosten (zijn ze wel waard)....en dan verkopen haha (wil ze eigenlijk op de slaapkamer zetten ... maar moet iemand nog even mee akkoord gaan .....).

Edited by prettig