Jump to content

Dynaudio; grote klasse?

Robbert
 Share

Recommended Posts

Hoe klinken eigenlijk die Dynaudio Contour speakers? Klinken ze echt zo goed als de recensies die ze krijgen. Ik vond Dynaudio altijd zo kil, schel en saai klinken zonder enige emotie en warmte. Zo steriel. Zonder enig leven.

Heb ik me zo vergist?

Geplaatst door Sebastiaan de vries:

beste robbert,

Dat vind ik ook

Groeten Bas

Waarbij ik me aansluit............

Groet Jitze

Beste,

Dynaudio heeft eigenlijk 2 verschillende kanten. 1 de huiskamer lijn, en 2 de pro-audio lijn.

De huiskamer lijn vind ik niets aan. En zeker de grote evidence was een grote teleurstelling. Ik vind overigens de kleine monitors van Dynaudio wel heele erg goed.

De grote in wall studio systemen van Dynaudio, dat is andere koek, en dat klinkt toch wel zo waanzinnig!

Groeten,

Bas

De enige Dynaudio speaker die ik enkele keren heb mogen beluisteren, was de betaalbare Dynaudio Audience 42, op een Holfi versterker & CD-speler.

Dat klonkt ontzettend goed, vond ik.

Nadeel is inderdaad met al die Dynaudio's dat ze wel een flink (versterker) schop onder hyn kont nodig hebben om in beweging te komen.

Groeten,

Alco

IK vind de oude contour serie geweldig, zeker de 1.3 MKII! Geweldig geluid, mooi ruimtelijk, detailrijk, de juiste warmte, dynamisch.....

MAARRRRRRRRRRR: Er moet wel een goede versterker en cd-speler op staan. Zeker op de versterker mag niet te veel bezuinigd worden, want dan gaan ze klinisch, kil, vlak etc klinken.

Dus als je

Geplaatst door Alco:

De enige Dynaudio speaker die ik enkele keren heb mogen beluisteren, was de betaalbare Dynaudio Audience 42, op een Holfi versterker & CD-speler.

Dat klonkt ontzettend goed, vond ik.

Nadeel is inderdaad met al die Dynaudio's dat ze wel een flink (versterker) schop onder hyn kont nodig hebben om in beweging te komen.

Groeten,

Alco

Een vriend van mij had :( de Dynaudio Audience 42 ook(na de scheiding bij zijn lieftallige ex achtergebleven ;) ) vond ik zeer verdienstelijk klinken, echter na een zeer lange inspeeltijd eek.gifeek.gif

Wat ik bedoel is, dat je dikwijls naar een niet ingespeeld setje speakers zit te luisteren, zou je een ingespeelde set horen zou diezelde speaker weleens een andere beoordeling kunnen krijgen :rolleyes:;)

Ik ben (nog steeds) op zoek naar geschikte speakers. Dynaudio is bij mij ook afgevallen. Ik draai rock en popmuziek. Hou van een volle, wat afgeronde en warme klink en zeker niet dat felle en schelle hoog.

Een kennis adviseerde mij eens naar Klipsch en de Dali Evidence 470 te luisteren. Zijn er mensen hier die deze speakers kennen?

Ik draai rock en popmuziek. Hou van een volle, wat afgeronde en warme klink en zeker niet dat felle en schelle hoog./Een kennis adviseerde mij eens naar Klipsch en de Dali Evidence 470 te luisteren.

Als je van een volle, afgeronde, warme klank houd zou ik zelf niet zo gauw denken aan een merk als Klipsch.

Persoonlijk vind ik de Klipsch geweldige speakers maakt, maar de diverse Klipsch modellen die ik tot nu heb beluisterd, klonken niet warm,afgerond, en voor jouw maatstaven denk ik toch net iets te fel/schel.

(hoewel ik ze niet te fel vond, maar gewoon heel eerlijke/direkt klinkende speakers)

Groeten,

Alco

Nogal uiteenlopende speakers worden je aangeraden.

Klipsch ken ik zeer goed, ben zelf in het bijzonder gecharmeerd van de Heritage serie, de speakers van Paul Klipsch himself, zou daar een paar andere merken naast noemen, om te beginnen een Nederlands merk, nl Master speakers, ook Cabasse, alhoewel ik de huidige modellen niet gehoord heb en het Italiaanse Zingali - wel erg duur, voor een deel door de fraaie houten uitvoering - .

Groet Jitze

Groet Jitze

Geplaatst door Alco:

Als je van een volle, afgeronde, warme klank houd zou ik zelf niet zo gauw denken aan een merk als Klipsch.

Persoonlijk vind ik de Klipsch geeldige speakers maakt, maar de diverse Klipsch modellen die ik tot nu heb beluisterd, klonken niet warm,afgerond, en voor jouw maatstaven denk ik toch net iets te fel/schel.

(hoewel ik ze niet te fel vond, maar gewoon heel eerlijke/direkt klinkende speakers)

Groeten,

Alco

ik denk nu ineens aan de tannoy serie,s..........

r2 r3 d 500.........

Ik heb van de contour lijn alleen de s3.4 (kleinste vloerstaander uit die serie) beluistert op een audio analoge maestro versterker en cd speler.

Kwa plaatsting en dynamiek is er niks mis mee, alleen vondt ik dus dat er wel wat laag miste, kon af en toe redelijk goed horen dat de baspoort aan het werk was (al stond de speaker toch 1 m van de achtermuur) en het hoog klonk af en toe een beetje korrelig (terwijl het ook redelijk schel was). Ik zelf heb B&W p6 speakers staan en die vindt ik kwa laag en hoog (ook wel wat schel) beter klinken. Maar kwa muziek weergave, dus hoe die overkomt, vondt ik de contour wel een stuk beter. In hoeverre dit veroorzaakt werd door een betere aansturing van de contour in vergelijking met mijn speakers (sphinx pj2/12/32) weet ik niet.

Misschien dat het grotere broetje van de s3.4 de s5.4 wel een wat betere bas weergave heeft. Jammer alleen dat die wel een heel stuk duurder is.

Er worden mij inderdaad de nodige merken geadvideerd. Een aantal daarvan inmiddels beluisterd. Maar je kunt ook niet alles beluisteren. Bovendien hebben de dealers in mijn omgeving ook niet alles staan.

Dynaudio, ASW, Master Four, Xanadu, Tannoy, KEF, B&W zijn alle afgevallen.

Tja; Misschien dan toch de Spendor S6(1180 p.st.) of S8 (1550 p.st.). Wil ook nog even naar de Audio Physic Tempo luisteren.

Moeilijk om de juiste speaker te vinden.

Geplaatst door Robbert:

Er worden mij inderdaad de nodige merken geadvideerd. Een aantal daarvan inmiddels beluisterd. Maar je kunt ook niet alles beluisteren. Bovendien hebben de dealers in mijn omgeving ook niet alles staan.

Dynaudio, ASW, Master Four, Xanadu, Tannoy, KEF, B&W zijn alle afgevallen.

Tja; Misschien dan toch de Spendor S6(1180 p.st.) of S8 (1550 p.st.). Wil ook nog even naar de Audio Physic Tempo luisteren.

Moeilijk om de juiste speaker te vinden.

misschien moet je ook eens naar monitor audio luisteren

misschien moet je ook eens naar monitor audio luisteren

Dat zou ik dan weer niet doen, als je meer houd van een warm, afgerond geluid, aangezien alle MA-modellen (heb er zelf ook 2 gehad) die metal-tweeter hebben, die soms akelig hard/fel/metalig kan klinken, i.p.v. warm/afgerond/smooth.

Groeten,

Alco

Oh,o,o,

Het is zo gemakkelijk !

Zorg ervoor dat je een luidspreker kiest die een hoog rendement heeft.

Zorg ervoor dat je een luidspreker kiest die een hoge impedantie heeft.

Zorg ervoor dat dat echt zo is , dus niet de technische gegevens bv van een Tannoy bekijken , maar wat hij echt doet.

Want zelfs een kleine Tannoy (goedkoop) is moeilijk aan te sturen,lees het blad (audio) duits daar staat vaak in wat voor karakter een luidspreker heeft qua aansturing(nodig heeft).

Want als je een moeilijk aanstuurbare luidspreker kiest ,kies je automatisch voor een dure versterker.

Zorg er wel voor , dat als je een hoogwaardige luidspreker aanschaft dat deze alles laat horen, ook de nadelen van wat je ervoor zet.

Vraag Jitze maar eens want bij een Klipsch is het snel heel direct, en soms scherp in het hoog omdat , wat ervoor staat scherp klinkt of een scherp randje heeft.

Een Klipsch laat dat horen.

Zoals vele hoogwaardige luidsprekers dat laten horen.

MvG,

Haudio

Geplaatst door Sebastiaan de vries:

beste robbert,

Dat vind ik ook

Groeten Bas

Beste Bas,

je had het anders, althans volgens de foto, vorig jaar op De Doelen behoorlijk naar je zin tijdens de luistersessie met Dynaudio Confidence met Mark Levinson-apparatuur! ;)

luistersessie.jpg

confidence2.jpg

...of kwam dat, omdat er op dat moment net op mijn verzoek een cd'tje van Marcus Miller werd gedraaid? :rolleyes:cool.gif

p.s. op deze foto staat n

Xanadu lijkt mij idd een stoot in de goede richting,maar de bron(nen) zijn ook erg van belang hierin.

Je kan best een warm en afrondend klinkende speaker kiezen,maar als men daar erg klinisch klinkende apparatuur op aangesloten heeft....,dan is het resultaat waarschijnlijk niet van dat niveau wat men voor ogen had.

IKKE :)