Jump to content

Little Bear MM phono stage

carl
 Share

Recommended Posts

Ik heb China ontdekt. Ik zat op internet te zoeken naar een goedkope MM phono versterker. Liefst met buizen want mijn Thorens 320 moet iets anders worden dan mijn Oracle/Whest combi. Dan kom je op het eerste gezicht erg leuke dingen tegen die je rechtstreeks kunt bestellen op internet. Neem nu bijvoorbeeld de Little Bear tube phono stage ( op i pad kan ik niet linken Marc). Kost ook weinig of niets. Maar is het iets of rotzooi?

Edited by carl

Leuk om je te zien Marco. Eindelijk klaar met huis en bedrijf?

Volgens internet schijnt het een kloon te zijn van een Ear. Het geeft een beetje de richting aan waarin ik denk. Op zich moet een goede MM versterking niet te gecompliceerd te zijn.

• Members

Ben op vakantie in Zweden. Toevallig nu ff een internetverbinding.

Maar ehhh, denk je nu echt dat die versterker zonder behuizing aan welke vorm van CE dan ook kan voldoen? Ik heb mijn lesje(s) met China zo onderhand echt wel geleerd...

Dat zal meestal zeker zo zijn Marco en daarom informeer ik hier ook even. Ik heb trouwens voor mijn dochter een Project MM phono stage gekocht voor haar Dual 1219/Philips 401 en die mag ik op haar vakantie lenen. Het interesseert me wel wat de onderkant van de markt doet en ik heb toch iets voor de 320 nodig. Overschakelen van Oracle naar 320 wil ik liever via een knopje dan steeds stekkeren.

Edited by carl

Zo te zien zal je daar nog een huisje omheen moeten maken.

Zo open lijkt het me nie handig of nog erger nie stil.

Er zijn mensen zoals DHT Rob die het lukt, om een dergelijke versterker in een houten kastje te maken, gewoon omdat ze van mening zijn dat metaal een minder goede invloed heeft op het geluid.

Mijn Phono Dude was ook stil open op een houten plank.  Of het praktisch is, is weer een ander verhaal.  Ik vind het wel grappig zo' n doorzichtige behuizing.    

@Wol kennelijk een goed ontwerp bij Audio Note zag je ook zoiets met 3 buisjes

aip-2fig1.gif

Alleen het schema van de Scratch  is wel anders net zoveel later nieuw ontworpen of doorgerekende versie met 3 buisjes

scratch%20copy.gif

Ik heb deze gebouwd, erg veel plezier van gehad  :)

Iemand op groen heeft een tijd geleden ook een Little Bear mm phono uit China laten komen.

Het ding bromde nogal,hij heeft een en ander veranderd voordat het bromvrij was.

Ik denk dat je er rekening mee moet houden dat het ding zo uit de doos niet naar je zin zal zijn.

Het ziet er leuk uit daar niet van.

Ik moet natuurlijk wel rekening houden met mijn zeer beperkte technische capaciteiten en voor brom ben ik allergisch. Toch zie je wel leuke "kits" op internet bijvoorbeeld bij Hagerman de Cornet en Buggle.

Edited by carl

Het veiligste is natuurlijk een tweede hands Lehman, maar het hoeft niet altijd veilig te zijn toch?

Veilig qua techniek natuurlijk wel Carl. Daar heeft Arden een punt.   Als je een technische no-no bent dan is zijn die hoge voeding spanningen bij buizen een no-go.

Maak je geen zorgen Jack: Carl is niet helemaal gek. Overigens hadden we er vroeger geen moeite mee aan de buizen radio te klungelen. Diverse opdonders gehad en dat zagen we niet als een groot probleem. Ouder en voorzichtiger geworden.

Edited by carl

Als je NIET veilig wil, dan is die Little Bear echt wel een geschikte kandidaad. Het ding zal het best doen en zal ook nog wel enigszins klinken, maar electrisch veilig? NO WAY! Ik heb vaker chinese buizendingetjes onder handen gehad. Als je bereid bent een normaal bedrag te betalen, dan zijn die dingen ook nog goed ook. Maar als je daar iets voor een grijpstuiver koopt, dan kan ik niet garanderen of je huis nog een lang leven beschoren is. Zo vaak gezien dat bedrading gesmolten is. Zo vaak gezien dat printen in vlammen op gingen. Meestal ligt het aan de brakke trafo's die gebruikt worden. Als ik het plaatje van de link van Duck zo bekijk, is de trafo van de Little Bear ook eentje om met een hele grote boog omheen te lopen.

E n dan heb je straks een geweldige speler met een MP200 erin en dan knoop je 'm vervolgens aan zoiets :o. Dan kun je ook gewoon een Ortofon 2M Red nemen als element.

Jij met die mooie buizen voorversterker was mijn grote voorbeeld Roger. Wat vindt je trouwens van die Hagerman buizen MM.

PS voorlopig allemaal Spielerei, heb ik nodig voor een goede keuze. Kan nog dat de Whest op de 320 gaat spelen en ik er een pre voor de Oracle bij koop.

Edited by carl