Jump to content

boekenplank speaker

jepe
 Share

Recommended Posts

Ik heb in mijn studeerkamer een setje van Marantz met 2 Jpw ml 510 boekenplank speakers.

Nu weet ik wel dat een speaker eigenlijk op een stand moet maar ik wil ze dus echt op een boekenplank zetten ivm ruimte gebrek.

Wat kan ik naast spikes nog doen om het geluid zo goed mogelijk te laten klinken?

Geplaatst door cgm:

Hoort een boekenplankspeaker niet gewoon in een kast? Bij dit ontwerp krijg je toch juist door de ondersteuning van de kast het juiste geluid?

Is dat zo? Ja ik noem het maar 'bookshelf' omdat ze zo klein zijn. Of is dat een speciale lijn 'bookshelf'?

Overigens zit de baspoort dus aan de achterzijde.

Geplaatst door jepe:

Ja, geluid is te boomy en bas wollig.

Geef ze meer ruimte

Doe er wat spikes onder

Probeer eerst de sokken maar eens, das zomaar klaar!

Groeten,

Geplaatst door jepe:

Ja, geluid is te boomy en bas wollig.

Bij boomy bedoel je dreunen? Ja, iets in de baspoort kun je zeker proberen.

Wollig laag kan ik niks mee, weet niet wat dat is, maar een wollen sok maakt het erger vrees ik.. ;)

De luidspreker iets naar voor schuiven, en dan een stukje tandenschuim ter groote van de luidspreker tegen de muur zetten. Je laag kan zich dan ongestoord door de poort en aan de achterkant van de luidsprekers verspreiden.

Ik denk overigens dat je verder zo weinig mogelijk naast en op de luidspreker moet zetten, het liefst zelfs op kleine stands tussen de luidsprekers en die plank. Alles waarmee je de luidspreker inbouwt versterkt n.l. het laag. En dat wil je dus niet.

Succes.

:)

Zoals sommigen al zeiden, een kleine speaker met de baspoort aan de achterzijde hoort niet op een boekenplank en al helemaal niet in een kast. Ben je wegens omstandigheden genoodzaakt om hem toch op een boekenplank te zetten dan zit er niets anders op dan de poort dicht te maken. Dat poortje zal wel niet zo groot zijn. Een flinke prop watten, krantenprop of van mijn part een flinke kurk doet dan wonderen. Heb je wel minder bas maar ben je van het boemerige af.

Wat let je om het te proberen jepe? Het kost nix.

Geplaatst door jepe:

Inderdaad baspoort dichtgestopt. En het boemerige is weg, maar ook wel minder bas natuurlijk. Her valt mij dan op dat het hoog meer aanwezig lijkt te zijn nu.

kwestie van verhoudingen.. ;)