Jump to content

Modem

carl
 Share

Recommended Posts

De voeding van de Modum was kapot. Een nieuwe gekregen en op een of andere manier heb ik de indruk dat de Modum het beter doet met een nieuwe voeding. Lijkt of de wifi beter is. Dat is toch hoop ik suggestie?

MODEM is een samenvoeging van modulator en demodulator. Dus geen Modum. En hoewel nagenoeg iedereen HET modem zegt, is het eigenlijk DE modem (de modulator en de demoudulator) ;)

Wel fijn dat het ding het weer doet. Zonder ben je zo gehandicapt. En nu zie je weer hoe belangrijk een voeding is. Zonder voeding werkt niks.

Edited by Sodejuu

"What's in an name" bij mijn provider noemen ze het nog steeds ook nog steeds modem.

Kijk maar: https://www.ziggo.nl/klantenservice/administratief/apparatuur/

Terwijl we over routers praten of tenminste een bridge. Echter bijna niemand snapt dat, WiFi-modem wel  

Test maar eens bij de buurvrouw. " Zeg buuf, waar is je router  :lol:  "

Jawel hoor, je bent het al op en top. Een digibeet is een digitale analfabeet.

Begin vorige eeuw moest je een halve automonteur zijn als je in een auto wilde rijden Marc. De digitale techniek is naar mijn mening pas volwassen als de doorsnee gebruiker er geen of nagenoeg geen aandacht aan hoeft te schenken. Apple heeft dat als eerste begrepen.

Dat geldt mutatis mutandis ook voor analoge techniek. Denk maar eens aan impedanties en afsluitweerstanden, het moeten inschakelen van een techneut voor het precies afstellen van het element, naaldkracht en dwarsdruk, de keuzes in direct drive, wieltje of snaartje en ga zo maar door.

De wifi van de verstrekte modems is matig.

Mijn modem is op verzoek door Ziggo in bridge gezet en ik heb daarachter een eigen (fatsoenlijke) router met veel betere wifi. Dan heb je wifi in huis en tuin zegmaar. Nu heb je routers en routers

De prijsklasse van pak em beet onder de 150 euro moet je dan niet hebben.

Het modem van Telfort dat hier tegenwoordig huist heeft daarentegen een uitstekende wifi aan boord. Op zolder tot aan de voordeur bereik. Maar wie weet, zou een zwaardere voeding nog verbetering kunnen brengen. Dat is interessant om uit te zoeken.
Bedenk me nu dat ik nog een sBooster ongebruikt heb liggen... :)

Edited by mumsoft