Jump to content

Ode aan Spido

goodtube
 Share

Recommended Posts

Zover ik weet waren alleen leak,noem de rest maar.

Uhm Classe voor en eindversterker. En zijn Denon versterker. Zeg ik even uit mijn hoofd. Ik kan er naast zitten. Daarnaast meerdere CD-spelers. Veel vintage had Spido, mede denk ik vanwege het vriendelijke prijskaartje voor de portomonnee. Maar hij is niet vaak van platenspeler gewisseld denk ik. Hij had het altijd over Ortofon.

ach vintage is vaak gewoon beter. wat onderhoud wellicht. hij had wel gelijk met 'het beste is al geweest'. al die moderne smd computergestuurde (=HF) meuk.  het gehoorsmatig falen is ingebouwd.

ps : hij is er in geslaagd. hij zit op zijn goud stoeltje op zijn gouden harpje te spelen we hebben het nog over hem. knap hoor.

Edited by robx

Ben net terug vanuit Friesland. Ik heb zelden kinderen gezien, die zo van hun vader hielden.  

Ze hadden zèlf met zijn drieën een prachtige uitvaart geregeld.

Met mooie presentaties op een groot scherm, muziek met inleiding, speeches,  foto's  en op het einde zelfs een stukje film.

Mooi uitvaart centrum ook.  

Perfect  :)

Edited by Tubejack

Ben net terug vanuit Friesland. Ik heb zelden kinderen gezien, die zo van hun vader hielden.

Met mooie presentaties op een groot scherm, muziek met inleiding, speeches, foto's en op het einde zelfs een stukje film.

Perfect :)

+1

wat ik jammer vindt dat er voor de hvt tijdelijk er uitging niks over spido stond,was toch een van de grondleggers.

en achteraf bekeken was spido,s pyper toch revoltionair ,geweven philps dome met multicel hoog,over de bas mag mag men discusieren ,in amerika had men die na gebouwd 2 meter hoog met een bas er in van 38 cm dacht ik.voor de verkoop met nelson passs op de voorgrond.

mvg wol

De bas was in orde. Althans bij de originele versie van de Pied Piper.

Met mooie presentaties op een groot scherm, muziek met inleiding, speeches,  foto's  en op het einde zelfs een stukje film.

Perfect  :)

Kun je je eigen voordracht hier ook plaatsen? Graag.

Ok, besloten uitvaartdienst dus.

Nee, iedereen was uitgenodigd, anders had ik hier de rouwkaart toch niet gepost.  ;)

Er waren best veel mensen, ik schat iets van 200.  Maar ik ben de laatste maanden een aantal keer bij Klaas geweest en heb uren met hem gepraat.  Mijn speech is daar deels op gebaseerd.  Ik wil niet dat, dit uit zijn verband getrokken kan worden.  Lijkt me ook niet leuk voor de familie, die ook meeleest en heus wel weet hoe hij af en toe was. :o

Spido is dood, laat dat gewoon zo. ;)

Edited by Tubejack

Late reactie mijnerzijds.

Respect voor Spido voor wie hij was als forummer. Leuke discussies gevoerd via PM als voormalig Hear forum moderator. Er was altijd een wederzijds respect naar elkaars standpunten en de functie die moderators vervullen op het forum. 

Persoonlijk had ik niet zoveel met Spido's postings en de persoon zelf. Dat Spido een klein gaatje achterlaat op het forum is wellicht zo. Er zijn meerdere forummers ons ontvallen die ook een gaatje achter lieten. Ik denk aan Audiopaul en Headshell. 

Besten,

Het zal meer dan 10 jaar geleden geweest zijn dat ik 'de verbouwde boerderij' bezocht op in Appelscha. En daar de 'beruchte' Spiekerboer ontmoette in een forumbijeenkomst. Hele aardige man, waarvan de alias zo fel kon zijn. Aan levendigheid geen gebrek. Leuk om zo'n enthousiasteling te ontmoeten en toch ook hilarisch hoe hij zich uitte en er op het forum 'op los' ging. Boeiend, karaktervol persoon, is niet meer. Maar 70 jaar geworden, naar ik begrijp.

Ben benieuwd over in de 'audio'media nog aan zal worden gerefereerd, bijv HVT, omdat hij daar ook in het verleden voor heeft geschreven.

Familie, sterkte met het verlies.

Het leert mij net als Kraus von Bentinck hier 'gelukkige tijden' te koesteren. De audiofora hebben al zoveel jaren bestaan dat we ook de verliezen lijden. Paul Geerlings al weer een paar jaar geleden en dan deze rebel, Klaas Feenstra.

Er is een advertentie overigens.

http://familieberichten.nl/nl/card/Overlijden/Klaas-Feenstra/279226

groeten, JP

Van Headshell weet ik, maar Audiopaul??? Dat zal toch niet waar zijn, hoop ik!

Beste Kraus,

Toch wel helaas, 14 oktober 2013, dus bijna al weer 3 jaar geleden.

https://www.hifi.nl/artikel/21177/In-memoriam-Paul-Geerlings,-AudioPaul.html

In ons kleine audiolandje greep dat de liefhebbers wel aan. Niet vreemd.

mhg, JP