Jump to content

Auralic voor gevorderden

carl
 Share

Recommended Posts

Ik zal wel de pech hebben dat ik zoveel van klasziek (kappa, kom er maar in) houd, en indertijd geen bevredigende software oplossing vond. Wel zo'n vervelend alles-in-een apparaat waar maar een jaartje of 4 updates voor kwamen. Wat een pokkepech. En nou heb ik er een dac bij die alweer verouderd is. Wat een rothobby. Mij rest slechts het genoegen dat het toch wel goed klinkt, en misschien, denk ik stiekem, ook wel een ietsje beter dan zo'n houtje-touwtje oplossing.

Wee'k niet,Ivan. Maar natuurlijk stopt op gegeven moment de ondersteuning, is logisch in een commercieële wereld.

Maar toen kwam ook als een duveltje uit zijn doosje een slimmerik die het ding wist te kraken. En nu verzorgt mummie zijn eigen updates.

Problemen met het betalen van rekeningen?  Gelukkig niet. Het probleem dat jij schets, heb ik op dit forum eerder uitgebreid benoemd.  Misschien dat je het gemist hebt, maar dat is één van de redenen dat ik liever voor een software oplossing ga, dan een kant-en-klaar apparaat.

Misschien is zo'n mac mini ook wel een betere oplossing Jack.

Als je eenmaal gewend bent, is het echt makkelijk te bedienen.  Je moet even door de zure Apple heen, want het werkt ietsje anders dan Windows.  Maar b.v. het toetsenbord waar ik nu op type is echt fantastisch  :)

Voor mijn dochter ben ik een muzieksysteem aan het maken ze krijg mijn  Mac mini.  Dan kan ze zelf bepalen of ze Spotify wil, Apple music of een andere dienst.  Mijn schoonzoon is een Synology NAS voor haar in elkaar aan het zetten, is ook vrij eenvoudig.  Veel makkelijker dan zeg 2 jaar terug.  Met de mini kan ze ook films kijken of youtubefilmpjes  via een groot scherm.  

Geluid via een buizenversterker, Marc' s Meridian Exploder 2, en 2 leuke Hepta' s Gem 's.

Zelf ga ik over op Debian Linux voor mijn servertjes, ik ben even uitgespeeld met de mini, werkt goed. ;)  

Edited by Tubejack

Dank je.  Weet je George, zo' n Mac werkt echt fantastisch als je het eenmaal gewend ben. Maar ik kan me met hele simpele middelen redden.  Ik heb al die dure computers niet nodig. En als er wat stuk gaat  dat zet ik gewoon weer een gekregen pc neer. Vind ik eigenlijk veel leuker ook.  Mijn oudste is ook gek van muziek en heeft ook een UL-40S2 buizen versterker. Mijn schoonzoon kan dat nu ook erg waarderen en komt regelmatig met leuke muziek.  

Nu is de jongste aan de beurt, nog even schoonzoon 2 enthousiast maken.  ;)

Dank je.  Weet je George, zo' n Mac werkt echt fantastisch als je het eenmaal gewend ben. Maar ik kan me met hele simpele middelen redden.  Ik heb al die dure computers niet nodig. En als er wat stuk gaat  dat zet ik gewoon weer een gekregen pc neer. Vind ik eigenlijk veel leuker ook.  

Dat met die PC's herken ik wel.

Werkt bij mij precies zo.

Nu is de jongste aan de beurt, nog even schoonzoon 2 enthousiast maken.  ;)

Even kijken wie was dat ook alweer die dat zij.

Gewoon die kerel (vrouw) inruilen als die niet van muziek houd. :P

Dat met die PC's herken ik wel.

Werkt bij mij precies zo.

Even kijken wie was dat ook alweer die dat zij.

Gewoon die kerel (vrouw) inruilen als die niet van muziek houd. :P

De gekregen PC werkt  als muziekserver nóg beter dan een Mac mini en er kunnen iets van vier  of zes  3,5" schijven in. Ruimte zat dus :)  Het liefst werk ik met Debian stable,  misschien niet de allernieuwste software, maar het werkt wel fijn.

Verder zei ik dat  :blink:  Tegenwoordig probeer ik ze:  "op te voeden"  Gaat heel aardig ;)   

Edited by Tubejack

In het verleden ging het wat lastiger Jack?

Een netwerk op zetten met Synology NAS wel. Maar sinds de komst van DMS 5.2 en nu DMS 6.0 is dat vrij eenvoudig.

Muziek afspelen vanaf een Mac was altijd al makkelijk. Kijk hier  Er is mooie software  :)

O dat ...... Is eigenlijk "vanzelf" gegaan. Gewoon aandacht geven. Serieus nemen als dat nodig is.

Ook al komt het wel eens niet uit toch helpen met huiswerk, eeuwige verhuizingen, klussen.

Verder veel vrijheid en verantwoording geven en bijsturen als dat nodig is door interesse te tonen.

Het zijn de waardes die je van huis mee krijgt en doorgeeft.

• 3 months later...

We zijn de Auralic opnieuw aan het "vullen". Als we via de Windows PC de externe harde schijf overzetten op de harde schijf van de Auralic houdt het overzetten er na een paar nummers mee op. Heeft dat te maken met de slaapstand?

1) Harddisk vol?  Heb je wel de gewiste bestanden écht verwijderd, door b.v. de prullenbak te legen?  en/of de harddisk opnieuw te formatteren? 

2) Kan ook een netwerk probleem zijn sluit beide apparaten via UTP kabels aan.

3) Heeft de Aurilic soms ook een "stand-by" stand?  (zie handleiding)

Als het hierna dan nog niet werkt, zou ik even een belletje plegen richtig winkel of even langs gaan.

Kan het zijn dat hij een bepaald nummer met "vreemde" tags tegenkomt?

http://www.computeraudiophile.com/f22-networking-networked-audio-and-streaming/auralic-lightning-ds-app-software-impressions-and-information-21262/index66.html

post #1639

Edited by Paulebappie

Carl, als je het "opnieuw" doet, en de vorige keer ging het goed, dan moet je analyseren waar het verschil nu in zit. Wat is er bv gebeurd, dat hij het nu weer doet, terwijl je volgens mij alleen een keer gemeld hebt dat hij niet meer wou opstarten? Daar zou het verschil ook in kunnen zitten.

Ik heb ruime helpdeskervaring en herinner me dat ik er altijd naast zat met mijn veronderstellingen. Het, "o, zal dat wel zijn", werkte vrijwel nooit.

Ik vind die opmerking van Paul ook een goeie.  Ikzelf heb wel eens mee gemaakt, dat door een vreemde bestandsnaam of te veel bestanden in 1x.... het kopiëren stopte.

Mijn oplossing was: "tekens een stuk of 10...15 albums te selecteren"  en kijken wanneer het stopt.  

Ja, dat is dan een goede methode. Godzijdank hoef ik vrijwel nooit een hele muziekverzameling meer te kopieëren, dat kost me dagen en die zijn stressvol ook nog. Hier gaat het bij stukjes en beetjes, als er aardig wat werk zit in het aanpassen van de metadata (mijn 2e hobby), dan is het weer tijd voor de backup. Alleen de wijzigingen, en dat kost dan hooguit een half uurtje.

Als het me uitkomt zet ik die dan weer over op de O-live.

De Olives moeten wel wakker gehouden worden tijdens die processen.

Maar al doende leert men.

Ik ben nu inderdaad in onderdelen aan het over plaatsen en dat gaat goed. Daarbij ga ik nu op het bestand staan en geef het commando "plakken". Voorheen zat ik in het bestand en gaf hetzelfde commando. Ik denk dat het nu wel lukt.

Het punt is natuurlijk, dat als je er zelf geen tijd insteekt je het ook nooit leert. Overigens heb ik de muziek nu overgezet op de Auralic.  Op de manier zoals hierboven beschreven stopte hij niet. De phonotrap is inmiddels ook weer gemaakt, morgen ophalen.

Edited by carl