Jump to content

Shure naalden

Zeeuw1978
 Share

Recommended Posts

Een vraag: ikzelf heb een Dual 1228 met een SHURE M95-GLM element. De daarbij behorende Shure naald, de DN360, is helaas kapot.

Nu schijnt het erg moeilijk te zijn om gewoon een originele Shure naald te bemachtigen. Ik hoef geen vervangingsnaald van tonar.

Deze heb ik reeds aangeschaft maar het is het net niet. wie o wie heeft voor mij de gouden tip.

Ik zou dus gewoon graag een originele nieuwe naald van Shure willen bestellen.

Alvast dank voor de tips!

gr. Danny

Edited by Zeeuw1978

Ik denk dat het heel erg moeilijk gaat worden. Ten eerste is de DN360 niet gelijk aan eender welke Shure M95 naald. Zou je een ori Shure kunnen vinden (E/HE/S of whatever) is deze nog niet gelijk aan de DN360 van Dual .

Ten tweede, als je al een NOS naald vindt, is de kans groot dat de ophangrubbers niet meer goed zullen zijn.

Beste vrienden,

Nu heb ik nog een alternatief. Ook heb ik een shure element, de zgn m91 MGD.

Een M91E van shure originele naald kan ik kopen.

Kan een kenner mij vertellen of deze combinatie een goede is? Eerder had ik dus een SHURE M95 GLM met originele

naald waarvan ik enorm tevreden was. Dit wil ik graag evenaren of liever nog beter.

graag jullie reacties.

Alvast dank.

Beste vrienden,

Nu heb ik nog een alternatief. Ook heb ik een shure element, de zgn m91 MGD.

Een M91E van shure originele naald kan ik kopen.

Kan een kenner mij vertellen of deze combinatie een goede is? Eerder had ik dus een SHURE M95 GLM met originele

naald waarvan ik enorm tevreden was. Dit wil ik graag evenaren of liever nog beter.

graag jullie reacties.

Alvast dank.

Ik draai feitelijk enkel platen tot de jaren 80. Enkel exemplaren uit de jaren 60 - 80 origineel.

Edited by Zeeuw1978

De M95-GLM heeft een hyper elliptic naald. De gewone vervangingsnaalden voor de M95 hebben over het algemeen een biradiale naald. Daar zit et verschil. De juiste vervangingnsnaald voor de GLM zou dan de N95HE moeten zijn. heb je die toen ook gevraagd, toen je een vervanger kocht? Of was het de gewone uitvoering?

Naaldvorm maakt nl nogal wat uit. De HE is de beste uitvoering die voor de M95 beschikbaar is. Die is ook aanzienlijk duurder dan de standaard M95-ED naald.

BTW, waarom wil je naar een M91 naald gaan als vervanger? Een originel M97 is eerder te vinden en zal waarschijnlijk ook passen. Let dan wel op de naaldvorm.

Heren, op de vraag waarom ik een M91-MGD element heb gekozen is omdat ik enkel een originele naald op het element wil. Geen imitatie of zoiets.

Ik vond mijn naald in groene behuizing van SHURE uitstekend klinken op de M95GLM maar een originele naald vinden is als een naald in een hooiberg. De "groene" naald is namelijk gesneuveld.

Van een oude platenspeler, ik meen de 1218 heb ik de M91MGD eraf gehaald en op mijn DUAL 1228 geplaatst. Er is nu een naald voor besteld, origineel! De hi track van SHURE, de zgn M91E.

Ik word gek van alle afkortingen maar er zit nu een imitatie naald onder van tonar en dat speelt al zeer mooi, beter dan deze tonar op de M95GLM. Nu ben ik zeer benieuwd hoe de combinatie van mijn geplaatste M91MGD met de M91E HI TRACK naald zal klinken. Ik denk zeer mooi, althans dat hoop ik.

Edited by Zeeuw1978

De M95-GLM heeft een hyper elliptic naald. De gewone vervangingsnaalden voor de M95 hebben over het algemeen een biradiale naald. Daar zit et verschil. De juiste vervangingnsnaald voor de GLM zou dan de N95HE moeten zijn. heb je die toen ook gevraagd, toen je een vervanger kocht? Of was het de gewone uitvoering?

Naaldvorm maakt nl nogal wat uit. De HE is de beste uitvoering die voor de M95 beschikbaar is. Die is ook aanzienlijk duurder dan de standaard M95-ED naald.

BTW, waarom wil je naar een M91 naald gaan als vervanger? Een originel M97 is eerder te vinden en zal waarschijnlijk ook passen. Let dan wel op de naaldvorm.

Nou vanmiddag is dan de SHURE N91E naald binnen gekomen. Na plaatsing op het M91MGD element moet ik eerlijk zeggen: zeer zuiver, mooi helder geluid. Ik vraag me nog wel steeds af of mijn M95 GLM met originele naald beter speelde. Wie o wie kan mij verder informeren over de geluidskwaliteit tussen de m95 glm en de m91mgd. (welke is nu kwalitatiever qua geluid)

Edited by Zeeuw1978