Jump to content

X-Fi hifi show Veldhoven 2016

Guest webmaster
 Share

Recommended Posts

Het leukste vond ik A.J.van den Hul.

Wat een vakman

Bij de platenboer van vinyl vinyl stond een minisetje te spelen dat beter klonk dan 90% van de andere demo's.

Interessant vond ik de demo's van Wilson Benesch en van Grimm.

Hoewel de demo van Grimm liet horen hoe goed de luidsprekers kunnen klinken was er geen goed geluidsbeeld.

Ze klonken meer als studio luidsprekers.Hoewel ik op meerdere plekken in de ruimte heb geluisterd kon ik het juiste geluidsbeeld niet vinden. Er zat een groot gat in het midden.

Dit was echter bij velen het probleem, maar hier viel het meer op.

Ik heb op een setje avantgarde acoustic mezzo duo heb ik nog een paar nummers geluisterd.

Dit was wel ok en klonk als een oude P.A set . Heel dynamisch.

De beurs mist wel een aantal merken die het echt bijzonder kunnen maken en waar ik vroeger hele goede demo' s van gehoord heb.

Waar waren de demo's van Wilson Audio , Bauer Audio ,Krell, Avalon en Wadia?

Verder waren er wel merken aanwezig (al dan niet met reclamezuilen en vooraankondiging) die niet beluisterd konden worden, zoals de Dr. feickert

De Devialet luidsprekers die aangeprezen worden om hun vermogen stonden flauwtjes te spelen.

De devialet versterker die aangeprezen wordt als giant killer stond te spelen op een setje minimonitoren.

Topset van mark levinson op jbl luidsprekers was teleurstellend.

Zo wordt je natuurlijk nooit serieus genomen als hifibeurs.

De lokatie is niet verkeerd en je kunt er ook nog eens gratis parkeren, maar daar kom ik natuurlijk niet voor.

Beste Mark b,

hier moet je me even helpen, de dr. Feickert kon niet worden beluisterd, want?

Die heeft namelijk 50% van de demo's om zijn oren gehad, en hoe...

o ok, dan heb ik dat gemist

ik ben echt wel een tijd bij van de Hul wezen kijken en heb hem niet gehoord.

dacht dat hij niet aangesloten was.

Het leukste vond ik A.J.van den Hul.

Wat een vakman

Bij de platenboer van vinyl vinyl stond een minisetje te spelen dat beter klonk dan 90% van de andere demo's.

Interessant vond ik de demo's van Wilson Benesch en van Grimm.

Hoewel de demo van Grimm liet horen hoe goed de luidsprekers kunnen klinken was er geen goed geluidsbeeld.

Ze klonken meer als studio luidsprekers.Hoewel ik op meerdere plekken in de ruimte heb geluisterd kon ik het juiste geluidsbeeld niet vinden. Er zat een groot gat in het midden.

Dit was echter bij velen het probleem, maar hier viel het meer op.

Ik heb op een setje avantgarde acoustic mezzo duo heb ik nog een paar nummers geluisterd.

Dit was wel ok en klonk als een oude P.A set . Heel dynamisch.

De beurs mist wel een aantal merken die het echt bijzonder kunnen maken en waar ik vroeger hele goede demo' s van gehoord heb.

Waar waren de demo's van Wilson Audio , Bauer Audio ,Krell, Avalon en Wadia?

Verder waren er wel merken aanwezig (al dan niet met reclamezuilen en vooraankondiging) die niet beluisterd konden worden, zoals de Dr. feickert

De Devialet luidsprekers die aangeprezen worden om hun vermogen stonden flauwtjes te spelen.

De devialet versterker die aangeprezen wordt als giant killer stond te spelen op een setje minimonitoren.

Topset van mark levinson op jbl luidsprekers was teleurstellend.

Zo wordt je natuurlijk nooit serieus genomen als hifibeurs.

De lokatie is niet verkeerd en je kunt er ook nog eens gratis parkeren, maar daar kom ik natuurlijk niet voor.

Bedenk dat het telkens een momentopname is.

De Devialets stonden zo hard dat we in eerste instantie om die reden niet naar binnen gingen. dat ging daar richt 100 dB. Later werd het gelukkig iets minder hard. We hebben deze luidsprekers uitgebreid op de audioclub beluisterd.  Daar klonken ze mooi evenwichtig en voor zo'n kleine luidspreker met erg mooi laag. Een echte High-end luidspreker vind ik het niet, maar daar is ie ook niet voor bedoeld.

Mark Levinson met JBL klonk in mijn oren erg goed. Maar zoals ik al schreef... een moment opname.

De Avantgardes vond ik in het laag een beetje beukerig en ging ook niet erg diep. PA gaat meestal dieper. Maar wel leuk om dergelijke luidsprekers te mogen beluisteren.

De topmerken van weleer zijn er nog wel, maar worden volgens mij door de enorme prijzen nauwelijks verkocht. Waarom zou je er dan mee op een beurs gaan staan. Al vind ik de keuze van More Music met die Golden Ears nou ook niet om naar huis te schrijven.

Ik ben het wel met je eens Hans sommige produkten vallen echt veel te duur uit. En als je daar dan die Harbeth 40 tegenover zet dan kan je je afvragen of je dat geld niet beter kan besteden.

Nadeel van die Harbeth 40 is weer dat die in de huiskamer zeer vrouwonvriendelijk is. Persoonlijk ben ik meer geïnteresseerd in LS van pakweg 1 meter hoog en maximaal 25 cm breed. Die grote zijn toch vaak Ferrari's, leuk om te zien maar onpraktisch om te hebben. In die zin begrijp ik niet dat Marco niet demod in kleinere ruimten met de kleinere typen Blumenhofers. Volgens mij zijn die dingen voor veel liefhebbers erg interessant.

Edited by carl

We kwamen ongeveer een halve dag te kort. Erg mooie show en zeer veel bekenden ontmoet. Ook qua geluidskwaliteit veel goede dingen gehoord. Al waren er toch wel erg grote klankverschillen. De meeste kleine luidsprekers b.v. vond ik erg dun klinken. Behalve de B&W CM6 S2, deze klonk zeer volwassen. We dachten dat de naast staande 802's speelde :blink:

Dat laatste kan ik alleen maar beamen ^_^

Zo'n setje staat sinds een paar maanden bij mij thuis te spelen. Verbaasd me iedere keer opnieuw wat een laag eruit komt.

Ben voor het eerst sinds een jaar of 10 :ph34r: weer eens op een show geweest. Met een vriendin. We hebben allebei genoten.

Vanzelfsprekend Marco en Onno bezocht en een praatje gemaakt.

Voor de rest ben ik erg selectief geweest met de deelnemers. Wat me niet aanstond :P  heb ik niet beluisterd. Een rustige open klank had mijn voorkeur. Uiteindelijk kwam dat meestal neer op een combinatie van draaitafel/buizen. :)

Edited by Geerdie

• Members

Zo, we zijn weer thuis... Tenminste, bijna 12 uur geleden, het was me het werkje wel...

Voor ons was deze X-fi editie wederom een openbaring, zo druk als dit jaar is het bij ons nog nooit geweest. Was het vanwege mijn prive set die we ter decoratie hadden neergezet (als ik voor iedere foto die hiervan is genomen een euro had gevraagd, was ik gewoon binnen geweest), was het vanwege de aanwezigheid van ons aller AJ, de tentoongestelde kunstwerken, of toch de set-up waarmee werd gedemonstreerd, ik kan er de vinger nog niet op leggen. Het totale aantal bezoekers van deze beurs was, ondanks het echt mooie weer, hetzelfde als die van verleden jaar, dus daar kan het ook niet aan hebben gelegen.

Iets waar ik wel nog eens over na moet denken, door de enorme aantaal bezoekers op onze stand was het geven van een demo uiteindelijk bijna onmogelijk, iedereen liep kris-kras door de stand en stond met elkaar te praten. Allemaal zeer gezellig en leuk, maar we zijn nog niet de helft van de tijd er aan toegekomen om een degelijke demo te verzorgen. Misschien volgend jaar 2 ruimtes? Ik weet het nog niet.

Klein (of wat is klein) smetje op het hele gebeuren, op de zaterdag en zondag werd er door AJ van den Hul, live te volgen op een tv scherm, een vdH Crimson gebouwd welke uiteindelijk aan de hoogste bieder zou worden verkocht. De gehele opbrengst van deze aktie wordt aan de stichting KIKA geschonken, een uiterst loffelijk streven lijkt mij zo. Wat is er nu gebeurd? Tijdens het bouwen van dit element is er letterlijk tijdens de demo door 1 of andere onverlaat het bakje met poolplaten gestolen, zodat de heer van den Hul het element niet kon afmaken. Dit haal je toch niet in je hoofd? Er wordt gewerkt aan iets voor het goede doel, moet je nog de onderdelen jatten! Werkelijk te beschamend voor woorden. Ik mag alleen maar hopen dat de dader (die dus echt helemaal niets aan deze poolplaten heeft) in ieder geval nog het fatsoen heeft deze ''buit'' anoniem terug te sturen naar de heer van den Hul...

Uiteraard hebben we dit opgelost door de hoogste bieder het element van de week toe te sturen nadat het in Vaasen is afgemaakt, maar het streven om nog even met dit element tijdens de show te demonstreren was natuurlijk vakkundig om zeep geholpen!

Dan de rest van de Show, vanwege de drukte heb ik zo goed als geen tijd gehad om andere kamers te bezoeken, heb dus ook weinig tot geen indrukken op kunnen doen. Ik ben kort bij Dutch + Dutch binnen geweest (van o.a. Koen K dacht ik?), de eerst korte indruk was absoluut niet slecht, al miste ik wel een beetje het leven in het geluid. Dit is denk ik te wijten aan mijn analoge verslaving, kwa geluid an sich vond ik daar verder eigenlijk niet zo veel mis mee. Hetzelfde ''probleem'' had ik bij Chattelin met de Magico/Solution set, echt alles zit er in, alles klopt, maar waar is de beleving? Is dit nu het moderne, digitale high-end geluid? Ik blijf het maar bij mijn analoge stokpaardjes houden, misschien ook niet voor iedereen weggeglegd, maar wel mijn ding! Zugspitz dan nog, ik heb ze helaas niet gehoord, maar mijn God, wat zijn die dingen mooi! Eerste reactie van Glenn: ''die wil ik!'' Is ze niet de droomvrouw van iedere audiofiel? Gelukkig mag ik haar de mijne noemen!

Goed, dat waren voor nu weer even de land- en tuinbouwberichten, vanmiddag maar eens beginnen met het opruimen van de chaos op kantoor, want daar kan nu echt even niemand ontvangen worden...

O ja, nog even een klein puntje, tijdens deze show is mij meerdere malen gevraagd of we Hoek van Holland een keer kunnen gebruiken voor een forum meeting, geen enkel probleem, organiseer maar wat, het hele pand is hiervoor beschikbaar!

Ik vind dat dus ronduit schokkend dat er op een dergelijke show gejat wordt.

Nu voor de verandering eens geen platenpuk gejat maar poolplaten waar niemand wat mee kan.

Dan ook nog eens materiaal stelen wat voor een goed doel was bestemd is echt triest te noemen.

Zugspitz dan nog, ik heb ze helaas niet gehoord, maar mijn God, wat zijn die dingen mooi! Eerste reactie van Glenn: ''die wil ik!'' Is ze niet de droomvrouw van iedere audiofiel? Gelukkig mag ik haar de mijne noemen!

Die met die boomstammen ervoor bedoel je? Toen ik daar wegliep hoorde ik ook al twee vrouwen zeggen dat ze ze mooi vonden, waarop ik mijn mond natuurlijk niet kon houden. Hoewel ik het een prachtig idee vond, had ik eerder voor een mooie (maar wel ruwe!) houtsoort gekozen. Dit leek mij teveel op steigerhout....

Maar wat hadden jullie veel te versjouwen! Ik vond het ook erg leuk om dat vintage te zien, mooie toevoeging voor zo'n show.

Kok is bezig met het ontwerpen van een draaitafel en dat beloofd al wat moois te worden.

De vormgeving van het plateau is elk geval niet alledaags maar zeer goed over nagedacht.

IMG_20160924_140405_zpsoyjc6tfg.jpg

Mooie foto`s hoor, 

maar zit er nog `n bepaalde theorie achter de wat eigenaardige manier om de snaar/band op deze wijze te bevestigen?   :huh:

• Members

[...]

maar zit er nog `n bepaalde theorie achter de wat eigenaardige manier om de snaar/band op deze wijze te bevestigen?   :huh:

Jazeker is die er, kom een keer langs dan kunnen we het je uitleggen en demonstreren...

Als je daar was geweest had die dat aan jou persoonlijk uitgelegd Potje.

Cock is een vriendelijke man met kennis en kunde, en niet ik weet het beter hij gaat als moet confrontatie  aan dat vind ik super zo,n mensen zijn geloofwaardig.

Mvg wol

Je maakt er weer een potje van wolletje. As is verbande turf. Hebben we weer lekker wat aan.....

Mar goed, ik begrijp dat die het dus uitgebreid aan jou heeft uitgelegd. Dus kun jij het dan even aan ons uitleggen a.u.b.?

Edited by Pjotr

Ik heb begrepen, dat het is om de riem geleidelijk tegen het plateau te leggen. Stel er zit een las of een dwarse verdikking in (hoe klein ook) dan wordt deze nu geleidelijk tegen het plateau gelegd i.p.v. abrupt. Bovendien trilt (resoneert) de band zo minder, omdat hij dwars stijver is dan in de dikte.

Toch slim.... :)

Natuurlijk heeft ook Cook mij de uitleg ook gegeven waarom de snaar zo loopt.

Door de snaar zo te draaien wordt het aangrijp moment op zowel de poelie als op het plateau verdeeld over een groter stuk.

Hiermee voorkom je plakken en zie je een verbetering in de continuïteit van de aandrijving.

Dit is zichtbaar op de ampère meter.

Edit

Ik zie dat Hans me net voor was.

Edited by kappa7