Pjotr Posted 27 september 2016 Report Share Posted 27 september 2016 Ja niet om e.o.a. maar in een dergelijke snaar ga je toch niet lassen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 27 september 2016 Report Share Posted 27 september 2016 (edited) Ik heb begrepen dat in deze snaar geen las zit. De snaar van zijn eigen tafel een paar jaar geleden had dit wel en die zag je ook goed terug op de meter Edited 27 september 2016 by kappa7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 27 september 2016 Members Report Share Posted 27 september 2016 (edited) ??? Kun je het niet gewoon op het forum uitleggen? Heeft de rest er ook wat aan. Daar is een forum uiteindelijk voor. Heb je dan weer gelijk in, al zijn beurzen daar nu ook juist voor... In ieder geval, in grote lijnen is het al uitgelegd, maar het gaat niet alleen om die las van die snaar. Het belangrijkste is idd dat de snaar op deze manier minder abrupt van het plateau loskomt, en er weer contact mee maakt. Allemaal kleine dingetjes, die echter bij elkaar opgeteld weer een stukje winst opleveren. Wel je snelheid opnieuw inregelen als de deze snaar op deze manier draait! Al die kleine dingetjes kun je idd op de ingebouwde meter aflezen, de reden waaromhij er ook op zit! Edited 27 september 2016 by Arden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 27 september 2016 Report Share Posted 27 september 2016 Geweldige mooie nieuwe dt met een oude Forsel tonearm,dat stond hem goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 27 september 2016 Report Share Posted 27 september 2016 Die met die boomstammen ervoor bedoel je? Toen ik daar wegliep hoorde ik ook al twee vrouwen zeggen dat ze ze mooi vonden, waarop ik mijn mond natuurlijk niet kon houden. Hoewel ik het een prachtig idee vond, had ik eerder voor een mooie (maar wel ruwe!) houtsoort gekozen. Dit leek mij teveel op steigerhout.... Maar wat hadden jullie veel te versjouwen! Ik vond het ook erg leuk om dat vintage te zien, mooie toevoeging voor zo'n show. Steigerhout... zeg, René, wil je mijn rack niet beledigen. Zugspitz heb ik even gegoogled, moet je eerst even alle skipistes overslaan, en kom je bv hier op uit: Zijn/waren dat ze? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 27 september 2016 Report Share Posted 27 september 2016 (edited) Heb vorig jaar deze gehoord en die vond ik toen erg goed. Dit jaar vond ik het laag wat minder onder controle. Vind overigens deze afwerking wel mooier als de steigerplanken Edited 27 september 2016 by kappa7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 27 september 2016 Report Share Posted 27 september 2016 Cock heeft een plaat met een lamp dat nog scherper bij een bepaalde lichtfrequentie laat zien of de draaitafel echt stabiel loopt. Allemaal eigen makelij. Zie zijn website: http://www.sonore.audio/#pagina=producten_5&sleutel=5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 27 september 2016 Report Share Posted 27 september 2016 Cock Is niet van de fora, meer van persoonlijk contact. Is ook leuker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 27 september 2016 Report Share Posted 27 september 2016 Maar we hebben dus fiat voor een High End Forumdag. :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 27 september 2016 Report Share Posted 27 september 2016 Bizar verhaal Marco en sneu! Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 27 september 2016 Report Share Posted 27 september 2016 Steigerhout... zeg, René, wil je mijn rack niet beledigen. Zugspitz heb ik even gegoogled, moet je eerst even alle skipistes overslaan, en kom je bv hier op uit: Zijn/waren dat ze? Yep. Het was er donker en wellicht daardoor leken ze wat grijs van kleur. Ik heb ook even gegoogled en die kleur die ik voor ogen had zie ik hier niet terug. Ik vond het laag erg rommelig (al eerder gemeld in mijn verslag) en ik las dat ook Kappa7 dat vond. Na ja, misschien de lokatie, want ik vond wel dat hun programma met zorg was samengesteld. En als ik op hun site kijk vind ik dit wel weer erg mooi: Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 27 september 2016 Report Share Posted 27 september 2016 Mooie foto`s hoor, maar zit er nog `n bepaalde theorie achter de wat eigenaardige manier om de snaar/band op deze wijze te bevestigen? Zo is het wat zelfspannender Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 27 september 2016 Report Share Posted 27 september 2016 Yep. Het was er donker en wellicht daardoor leken ze wat grijs van kleur. Ik heb ook even gegoogled en die kleur die ik voor ogen had zie ik hier niet terug. Ik vond het laag erg rommelig (al eerder gemeld in mijn verslag) en ik las dat ook Kappa7 dat vond. Na ja, misschien de lokatie, want ik vond wel dat hun programma met zorg was samengesteld. En als ik op hun site kijk vind ik dit wel weer erg mooi: Ja het laag was bijzonder rommelig. Na 1 minuut was ik er weer weg. Jammer want wel leuk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 september 2016 Report Share Posted 27 september 2016 Heb je dan weer gelijk in, al zijn beurzen daar nu ook juist voor... In ieder geval, in grote lijnen is het al uitgelegd, maar het gaat niet alleen om die las van die snaar. Het belangrijkste is idd dat de snaar op deze manier minder abrupt van het plateau loskomt, en er weer contact mee maakt. Allemaal kleine dingetjes, die echter bij elkaar opgeteld weer een stukje winst opleveren. Wel je snelheid opnieuw inregelen als de deze snaar op deze manier draait! Al die kleine dingetjes kun je idd op de ingebouwde meter aflezen, de reden waaromhij er ook op zit! Ok duidelijk, dank je wel. Iets dergelijks ging lang geleden (jaren '80) ook de ronde over de snaar bij Thorens DT. Maar daar heb ik nooit enig verschil kunnen merken. Maar die snaar is ook niet gelast maar uit 1 stuk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 27 september 2016 Report Share Posted 27 september 2016 Je moet ook eerst voor de corioliskracht compenseren, en wat te denken van de die dikke 107.000 km/u waarmee we rond de zon tollen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 september 2016 Report Share Posted 27 september 2016 Je moet ook eerst voor de corioliskracht compenseren Dat geldt alleen bij NAT afspelen! Dat doet toch niemand meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 27 september 2016 Report Share Posted 27 september 2016 (edited) Ik ben na een jaar of tien afwezigheid bij deze show weer eens geweest. Ik had tot op heden wat andere prioriteiten. Verruit het meeste potentie vond ik de grote Blumenhoffers met Octave. Er werd helaas alleen Jazz gedraaid maar het klonk erg mooi. Een groot systeem dat je aanspreekt, met de openheid en rust in het geluidsbeeld. Heerlijk en voor mij goed voor uren luisterplezier zonder vermoeid te raken van het luisteren. Aan de andere kant hoorde ik wel de nodige potentie om te kunnen knallen. Twee deuren verder ongeveer stond een set opgesteld met Avantgarde. Klonk mooi maar ik merkte al snel dat dit geluid mij gaat vermoeien. Het is gewoon te druk voor mijn smaak. Bovendien had deze set heel soms de neiging wat direct te zijn. Maar dit was wel een goed getunende set. Aequo Audio. Ik had niet gedacht na toen jaar afwezigheid nog Hell Freezes over van the Eagles te horen, maar hier draaide hij met hotel California. Een fiks laag maar dat staat op deze CD ook als dusdanig. Het viel me op dat deze set mild klinkt maar ik kreeg toch het idee dat deze set soms te dichtbij kwam met mid en hoog. Ik heb eens gelet op de opstelling van deze speaker. Een meter of twee van de achtermuur en ik heb ernstige twijfels of die opstelling juist is. De hele muur achter en aan de zijkant van de speaker was ook gedempt en zelfs op de vloer lag dubbele vloerbedekking. Mijn interpretatie is dat men het laag niet onder controle heeft kunnen krijgen en de speaker verder van de achtermuur heeft geplaatst. Maar dan loop je wel met mid en hoog tegen een probleem doordat de ruimte gaat meewerken (of liever gezegd tegenwerken). Er is namelijk maar één plek in de ruimte waar een speaker akoestisch juist staat. Wel hoorde ik het gulle van de buis. Al met al schrok ik van het prijskaatje van deze speaker € 24.000. Ik vond het geen geslaagde demo. Bij Daudio stonden de paraplubakken (of sigarettenbakken) te spelen. De muziek was ouderwets ruimtelijk getingel en getangel. Feitelijk geen muziek dus en wie speelt dit soort gepriegel in godsnaam. Ik kon er geen koek van bakken en vond het geluid ook ongrijpbaar. Voor mij niet bestemd en snel weg hier. Een klein setje met Perpetuum ebner draaitafel en Vienna acoustics speakers. Volgens mij een simpel setje en een heel kleine speaker maar het klonk erg levendig en fijn. Soms kon je wat tekortkomingen van de tracking horen maar al met al is er muziekplezier. Pink Floyd, The doors het kwam allemaal voorbij. Harbeth. Een speaker voor langer luisteren. Hoe meer je luistert hoe meer je wilt blijven luisteren. KO Melody. Deze man verteld me dat hij zijn eigen speakers maakt en op deze show staat voor bekendheid. Ik kwam er eigenlijk binnen omdat hij George Michael draaide en ik voor die muziek nu eenmaal een zwak heb. Speakers niet helemaal mijn ding maar het viel me met George Michael wel op dat alles lekker analoog klonk. Dat hoorde ik in sommige ruimtes anders. Digitaal klonk daar wel eens zielloos. Rega en Totem. Jammer dat men niet met een Forest speelde maar met een kleinere Hawk. Die speaker heeft voor mij te weinig ballen. Ook jammer dat men een RP8, Apheta en Aria het laat opnemen tegen een Saturn. En dit op een Osiris versterker van 9000 euro. Gevolg LP klinkt goed en CD zielloos. Sowieso ben ik geen fan van de Saturn. Even verderop stond een Isis CD speler stof te happen. Verdomme Joenit, waar is Martijn Lavrijssen. Die kon tenminste demo's verzorgen. Nou ja ik weet natuurlijk wel waar Martijn is gebleven. Let wel ik heb zelf Rega en hieruit spreekt mijn teleurstelling. Wat me ook stoorde is dat men in de breedte speelde met een muur recht achter je oren. Speel dan in de lengte met twee sets tegenover elkaar. Mark Levinson met hoogrendementspeakers. Ik zag hierin te weinig potentie dus ik heb deze ruimte overgeslagen. Mark Levinson met Dynaudio was vroeger ook geen succes. Bij zugspits vond ik het laag te overheersend. Bovendien foeilelijk die dingen met stijgerplanken. Bij temporal coherence had ik zeer hoge verwachtingen. Helaas viel dat tegen omdat ze met de kegelspeakers speelden. Geluid dat nergens vandaan komt en ik vond het verre van neutraal klinken. Zelfs wat weggemoffeld. Een vriendin die was meegegaan vond het wel mooi. Smaken verschillen. Al met al zou ik wel een middag willen doorbrengen met de blumenhoffers en Octave. Edited 27 september 2016 by Karma Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 28 september 2016 Members Report Share Posted 28 september 2016 Hebben ze #%^*£$>< onze site gehacked! Wel erg toevallig zo direct na de show... Ik ken een host die op dit moment niet echt blij is (ik ook niet trouwens)! Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 28 september 2016 Report Share Posted 28 september 2016 Ik begrijp echt niet wat er de lol is aan virussen verspreiden en sites hacken. Dat de boel beveiligd moet zijn snapt iedereen, en hoe belangrijker de gegevens die er op staan hoe beter de beveiliging. Maar de site van een audioimporteur hacken is toch kwajongenswerk. Het is jammer dat deze lui er in slagen op internet zo weinig sporen na te laten. Of is dit een gebrek van het systeem "internet" ? Dan wordt het tijd voor een beter te traceren netwerkgebruik en bij misbruik vlieg je er gewoon vanaf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 28 september 2016 Members Report Share Posted 28 september 2016 Wat zal ik er eens van zeggen... Toeval bestaat niet, en dit, nu zo pal na de X-fi stinkt mij te veel. Hier moet iemand vanuit de handel achter zitten, ik kan het niet anders bedenken. Mijn site is ondergebracht bij een bedrijf welke echt niet amateuristisch is, dit geintje is geen kwajongenswerk, maar opgezet! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 28 september 2016 Report Share Posted 28 september 2016 De Music2 site, Ik zie er niets geks aan momenteel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 28 september 2016 Report Share Posted 28 september 2016 Nou dan moet de afgunst wel heel diep zitten. Wel balen van de timing de site moet gewoon in de lucht zijn. Gelukkig kunnen mensen ook naar de producten Googlen en komen ze hopelijk op de websites uit van de dealers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 28 september 2016 Report Share Posted 28 september 2016 De Music2 site, Ik zie er niets geks aan momenteel Oh verrek hij werkt weer ja, De melding was eerst nog anders - een wit scherm. Mooi en snel opgelost! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 28 september 2016 Report Share Posted 28 september 2016 De Music2 site, Ik zie er niets geks aan momenteelLijkt nu ook wel weer goed. Een uurtje geleden kreeg je geen toegang tot de site Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 28 september 2016 Report Share Posted 28 september 2016 De laatste 24 uur is mijn website 77x aangevallen. Dat is élke dag zo. Waarom? vraag ik me niet eens meer af... maak me er niet meer druk om. Het enige dat je kunt doen, is je website goed beveiligen en nog véél belangrijker die beveiliging continu bij houden. Doe je dat niet dan heb je m.i.: "schijnveiligheid" Ik kijk elke dag. Heel vervelende ip-adressen krijgen zonder pardon een ban van 365 dagen. Desnoods blokkeer ik een heel subnet van providers die met dynamisch uitgegeven ip-adressen werken. Voor de rest élke dag back-ups maken. Binnen een half uur ben ik weer on-line Maar je site werkt weer prima hoor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts