Pjotr Posted 13 november 2016 Report Share Posted 13 november 2016 (edited) Maar of Kraus nu op 2e hands zit te wachten (zal ook wel van leeftijd en staat afhangen)? Hij mist hoog bij zijn Chario's. Misschien deze eens laten servicen en zien wat daar werkelijk mee aan de hand is. Afgezien van het laag zal het niet makkelijk worden iets vergelijkbaars te vinden, zeker in de budget klasse. Edited 13 november 2016 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 13 november 2016 Report Share Posted 13 november 2016 (edited) Nog een tip: onderstaande zuiltjes van Chario zijn nieuw en sterk afgeprijsd http://www.hobo.nl/chario-cygnus-kersen.html#product_tab2 Edited 13 november 2016 by VANZOMERENG Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 13 november 2016 Author Report Share Posted 13 november 2016 Het zijn inderdaad mijn hoofdspeakers Kraus, ik heb de TDL Reference ervoor aan de kant gezet. Ik sta paf! Echt compleet paf. Alleen al qua formaat van het ene naar het andere uiterste. Ik pak de KEF's weer uit en doe nog een tweede sessie. Wel een andere set-up. Ipv PC als bron de SACD-speler, andere voorversterker (AVM V1 naar buizen Woodham, nog niet neergezet na reparatie ) en andere kabels (Kimber ipv Oehlbach tussen CD en VV). De Master 3 is misschien zonder meer de beste luidspreker maar in tweedehands staat (of in nieuwstaat) is hij simpelweg te lelijk. Niet zonder en al helemaal niet met stands. Die komt gewoon niet door de deur. Het is simpelweg geen optie en dat is een voldongen feit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 13 november 2016 Report Share Posted 13 november 2016 Keep in touch... ben benieuwd wat er uiteindelijk komt te staan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 13 november 2016 Report Share Posted 13 november 2016 Ik heb nog een poosje de Translator Bombarde dipool sub's onder de LS50 gehad maar met de komst van de Harmonizers zijn ze bij stereo weergave absoluut niet nodig, sterker nog onwenselijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 13 november 2016 Author Report Share Posted 13 november 2016 het wordt toch nog een beetje roller coaster. Misschien vraag ik wel om hulp Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 13 november 2016 Report Share Posted 13 november 2016 Luidsprekers zijn erg persoonlijk. De ene vind dat laaggebrek geen probleem, terwijk de andere toch wel body eist. En dan de akoestiek natuurlijk. In de ene opstelling doet de ene luidspreker het prachtig en de andere waardeloos. Op een advies van andere af gaan blijft dus lastig. Ik ken je ruimte en denk dat ik je smaak ook wel begrijp. Al te kleine luidsprekers gaat voor jouw niet werken vrees ik. En helaas zijn goede luidsprekers stevig aan de prijs. Vergeet niet, dat je hebt, zijn al erg mooie luidsprekers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 13 november 2016 Author Report Share Posted 13 november 2016 De speakers zijn zich wel aan het revancheren moet ik zeggen. Misschien even los gekomen want zo uit de doos. Ik dacht eerst dat ik klaar was en alles meteen terug kon maar ik heb nog wel iets langer de tijd(kleine week) en dat zal ik maar gebruiken ook. Trillende ramen lukt inmiddels ook wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 13 november 2016 Report Share Posted 13 november 2016 Je woont in de buurt van Cock, ga daar eens luisteren Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 13 november 2016 Report Share Posted 13 november 2016 De speakers zijn zich wel aan het revancheren moet ik zeggen. Misschien even los gekomen want zo uit de doos. Ik dacht eerst dat ik klaar was en alles meteen terug kon maar ik heb nog wel iets langer de tijd(kleine week) en dat zal ik maar gebruiken ook. Trillende ramen lukt inmiddels ook wel. Omdat de speakers van Cock waren gevallen, had hij bij de demo op de audioclub een nieuw paartje meegebracht. Toen konden we horen dat het laag ook nog niet erg los was. Ik denk dat de Ls50 qua helderheid, resolutie en dynamiek wint van de Charios. Het laag moet wel passen, maar omdat je over dwar speelt geen nadeel denk ik. Het ontwennen aan te veel laag kost ook tijd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 13 november 2016 Report Share Posted 13 november 2016 Als t wat meer mag kosten... https://www.hifi.nl/tweedehands/10008019/ATC-EL150SE.html Heb je wel genoeg slam denk ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 13 november 2016 Report Share Posted 13 november 2016 Bij de demo bij onze club waren Cock's LS50's net gestolen. We hebben bij ons dus met verse LS50 van Kef gespeeld die we mochten lenen van Hifi Limburg (waarvoor dank). Het verslag vind je hier: http://www.audioclub-limburg.nl/verslag/sonore-audio-harmonizer Ik had meen ik al voorgesteld om de Atohm GT1.0-HD in je zoektocht mee te nemen. Ik zou dat zeker overwegen. Ik heb nog geen compacte luidspreker gehoord die voor elkaar krijgt wat dit wonder tevoorschijn weet te toveren, voor een acceptabel bedrag. En ze zien er ook nog eens bijzonder goed uit: http://www.puresound.be/recensies/archive/2015/december/article/atohm-gt10-hd-en-gt20-hd/?tx_ttnews%5Bday%5D=11&cHash=065b44a92bee6214588b73dec14087f8 Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 13 november 2016 Report Share Posted 13 november 2016 Een budget heb ik eigenlijk niet. Ver over de 1000€ ga ik zeker niet. De aanbevelingen vliegen over tafel, zonder rekening te houden met bovenstaande Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 13 november 2016 Report Share Posted 13 november 2016 Die Atohm GT1.0-HD ziet er in elk geval erg goed uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 13 november 2016 Report Share Posted 13 november 2016 Ik pak de KEF's weer uit en doe nog een tweede sessie. Wel een andere set-up. Ipv PC als bron de SACD-speler, andere voorversterker (AVM V1 naar buizen Woodham, nog niet neergezet na reparatie ) en andere kabels (Kimber ipv Oehlbach tussen CD en VV). Zou ze i.i.g. de kans geven om ze eens een weekje flink in te laten spelen. Vrijwel geen enkele speaker klinkt optimaal zo koud uit de doos. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 13 november 2016 Report Share Posted 13 november 2016 En vergeet niet dat Ruud met de Harmonizers bij de LS50 speelt. En dan komt het budgettair helemaal niet meer uit...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 13 november 2016 Report Share Posted 13 november 2016 De aanbevelingen vliegen over tafel, zonder rekening te houden met bovenstaande ik weet ook wel dat de Atohm boven het budget uitgaat, maar niet al te veel. Die €500 extra (voor 2 speakers)? Als je ze eenmaal gehoord hebt, heb je het er graag voor over. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 13 november 2016 Report Share Posted 13 november 2016 Klopt, maar zonder is het echt niet behelpen. Een van de weinige bas-reflex speakers die niet zoals het gros van de bas-reflex speakers klinken. Mijn goede vriend H.B. zei altijd kartonnen dozen laag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 13 november 2016 Report Share Posted 13 november 2016 Klopt, maar zonder is het echt niet behelpen. Een van de weinige bas-reflex speakers die niet zoals het gros van de bas-reflex speakers klinken. Mijn goede vriend H.B. zei altijd kartonnen dozen laag. Ja, klopt. Bij het eerste bezoek dat ik bij Audiovorden/Lourens heb afgelegd speelde hij ook met alleen de LS50. Weliswaar prachtig maar ook ietwat "licht" zeg maar.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 14 november 2016 Author Report Share Posted 14 november 2016 De aanbevelingen vliegen over tafel, zonder rekening te houden met bovenstaande Inderdaad, wil toch in de buurt blijven van het uitgangspunt. Voor een kamer als de mijne voldoen monitors beslist, ook in het laag. Zoals Pjotr al opmerkte haal ik met veel grotere speakers waarschijnlijk ook veel grotere problemen in huis. Vandaag op flink volume de eerste 17 tracks van de onvolprezen Hear Luister- en Test CD afgespeeld. Als burn-in ook zeer geschikt . De waardering voor dit gezamenlijk project (en product) is bij mij nog steeds heel hoog. Je kunt er echt mee uit de voeten en werkelijk van alles komt aan bod. De KEF's zijn duidelijk wat neutraler dan de Chario's hoewel de verschillen niet zo dramatisch zijn. Volgens John Picoso gooien de Chario's overal een sausje overheen. Dat is overdreven (JP is m.i. wat extreem in zijn waardering en kritiek) maar er is wel degelijk een wat duidelijker eigen karakter. Ik ga nog maar even voort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 14 november 2016 Report Share Posted 14 november 2016 Heb je de LS50 op dezelfde plaats als de Charios staan? Iets dichter naar de muur zorgt er voor dat het laag wat royaler gaat klinken. Misschien net voldoende voor je. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 14 november 2016 Author Report Share Posted 14 november 2016 Klopt De opstelling is toe-in; gelijkzijdige driehoek van 2m60; 65 cm van achterwand en 70 resp 55cm van zijwand; daardoor ook nog goed ruimte achter de luisterpositie; dat geeft een mooi beeld, speakers vallen goed weg en het geluid is niet dun; Bluezeum komt er heel behoorlijk uit, het laag is niet rommelig en de verstaanbaarheid blijft goed(beter dan de Chario's). Vind ik hele prestatie voor de kleintjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 14 november 2016 Report Share Posted 14 november 2016 Inderdaad, wil toch in de buurt blijven van het uitgangspunt. Voor een kamer als de mijne voldoen monitors beslist, ook in het laag. Zoals Pjotr al opmerkte haal ik met veel grotere speakers waarschijnlijk ook veel grotere problemen in huis. De KEF's zijn duidelijk wat neutraler dan de Chario's hoewel de verschillen niet zo dramatisch zijn. Volgens John Picoso gooien de Chario's overal een sausje overheen. Dat is overdreven (JP is m.i. wat extreem in zijn waardering en kritiek) maar er is wel degelijk een wat duidelijker eigen karakter. Ik ga nog maar even voort. Gooien niet alle speakers er een sausje over ....... niks mis mee en gelukkig maar.....anders zouden alle speakers hetzelfde klinken De LS50 zijn wel speakers die zowel qua formaat (lees fundament) en door de Uni-Q driver (puntbron), uberhaupt zeer weinig problemen zou moeten opleveren... wellicht in jouw case... een goede zaak en kan je later altijd nog overwegen er een kleine sub bij te plaatsen, mocht je nog wat extra fundament wensen. Denk dat het nu gewoon ook een kwestie is, van ff wennen en de nieuwe sound Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 november 2016 Report Share Posted 14 november 2016 Ik heb de LS50 zelf nog niet gehoord, dus moeilijk te zeggen, Wat ik wel weet van de Chario's, is dat ze vooral heel prettig, gemakkelijk en harmonieus klinken op een manier die heel moeilijk te evenaren is. Ondanks hun beperkingen wordt ik ze gewoon nooit moe. En dat is toch ook wel een verdienste van juist de tweeter naar mijn idee. Ben wel benieuwd of Kraus dat straks ook ervaart met deze KEF's. Zelf heb ik dat met voorgaande KEF's nooit zo gehad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 14 november 2016 Report Share Posted 14 november 2016 Mijn ervaring ook, deze maakt echter als eerste Kef indruk op me. En dat het een bas-reflex is die niet als de doorsnee bas-reflex klinkt. Laag weergeven zoals het moet en niet "kijk mee eens veel laag geven" zoals het gros van de bas-reflexen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts