Duck-Twacy Posted 23 november 2016 Report Share Posted 23 november 2016 Passen mn 120 kilo basboxen er ook op? Ik vind laagproblemen minder erg dan te veel echo (uitdooftijd) in het midden gebied Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arcman Posted 24 november 2016 Report Share Posted 24 november 2016 Dus eigenlijk moet Kef weer terug naar het model 104 a/b..........met een betere tweeter. Overigens heb ik Kef na de RDM modellen reeks nooit meer serieus willen nemen. Als er ergens sprake was van kleuring, verschrikkelijke dingen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arcman Posted 24 november 2016 Report Share Posted 24 november 2016 De opmerking over de tweeter van de 104 a/b (T27) was meer een bevestiging van uw eigen bewering dat er een mini ribben (ribbon?) in de LS50 moet worden toegepast. Dan klopt het concept i.c.m. de passieve bass radiator van de 104 a/b, waar dit principe succesvol is toegepast. Niets mis met de T27 in historisch opzicht, maar lijkt mij dat het objectief gezien een achterhaalde tweeter is. Ik liet mijn fantasie even de vrije loop..... Ik heb er overigens al een paar keer voor gestaan om een setje LS50 te halen om e.e.a. zelf te beoordelen, maar de eerdere ervaring met de Kef RDM monitoren weerhoudt mij. M.v.g. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 24 november 2016 Author Report Share Posted 24 november 2016 (edited) Ik vraag me heel vaak af waar al die perfect gebouwde speakers en apparaten allemaal staan. En vooral ook in wat voor ruimtes en bij wie. En ook of er ergens een onderdeel van een set bestaat waarover iedereen wel tevreden is. In werkelijkheid zijn de concertzalen (laat staan de doorsnee zaal) die de toets van alle kritiek kunnen doorstaan ook maar dun gezaaid. En in die enkele perfecte zaal gooit steevast de (stijgende) temperatuur roet in het eten evenals de in no time ontstemde instrumenten. Of er zit ineens te weinig (of kuchend en ritselend) publiek in de zaal om nog echt te kunnen genieten vanwege de verziekte akoestiek. Dat de inrichting van een luisterruimte invloed heeft lijkt mij wel zo'n open deur(raam). Waarom anders al die akoestische panelen, stoffen banken, tapijten aan de muur of op de vloer en ladingen kussens, zorgvuldig halflege boekenkasten (geen plastic omslagen svp). In het onzalige geval van een tweede aanwezige dienen wel een schilderij of drie weg gehaald te worden, of het glas uit de fotolijstjes. Dit alles wel na zorgvuldige berekeningen en de zomer- of winterkleding en de kaalheid of extra beharing van de binnen getredene in de becijfering te hebben meegenomen. Ook vergeet men vaak de schoenen uit te trekken. Het aantal gevallen van luisteraars met het verkeerde schoeisel (dikke rubber zolen) tart de fantasie. Men staat er niet zo bij stil maar ook knellend ondergoed verwijderen is in veel gevallen een gemakkelijke remedie tegen alweer een verpeste luisterervaring. De conclusie mag zijn dat er geen perfecte live uitvoering KAN zijn maar dat de perfecte reproductie van de imperfecte productie natuurlijk wel iets is om na te streven. Dixit. Edited 24 november 2016 by Kraus vonBentinck Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 24 november 2016 Report Share Posted 24 november 2016 (edited) Ik zou niet weten wat mis is met de t 27,leg mij maar uit,kan ik misschien nog wat van leren ,gewoon zeggen wat jij ervan vindt. mvg wol Kom op Wol, gewoon luisteren naar dat ding. Hoeven we toch niets meer uit te leggen? Vond dat ding 40 jaar gelden al een miskleun. Maar als jij het niet hoort/mist is ook geen man overboord hoor. Wat mij betreft zit die in het irritatie domein. Edited 24 november 2016 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 24 november 2016 Author Report Share Posted 24 november 2016 Ik heb een baggerluidspreker gekocht die goed bevalt. Eind goed, al goed. Niemand anders hoeft het immers mooi te vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 24 november 2016 Report Share Posted 24 november 2016 Ik vraag me heel vaak af waar al die perfect gebouwde speakers hier...... en apparaten allemaal staan. En vooral ook in wat voor ruimtes en bij wie. En ook of er ergens een onderdeel van een set bestaat waarover iedereen wel tevreden is. oei, hier niet.... In werkelijkheid zijn de concertzalen (laat staan de doorsnee zaal) die de toets van alle kritiek kunnen doorstaan ook maar dun gezaaid. En in die enkele perfecte zaal gooit steevast de (stijgende) temperatuur roet in het eten evenals de in no time ontstemde instrumenten. Of er zit ineens te weinig (of kuchend en ritselend) publiek in de zaal om nog echt te kunnen genieten vanwege de verziekte akoestiek. Dat de inrichting van een luisterruimte invloed heeft lijkt mij wel zo'n open deur(raam). Waarom anders al die akoestische panelen, stoffen banken, tapijten aan de muur of op de vloer en ladingen kussens, zorgvuldig halflege boekenkasten (geen plastic omslagen svp). In het onzalige geval van een tweede aanwezige dienen wel een schilderij of drie weg gehaald te worden, of het glas uit de fotolijstjes. Dit alles wel na zorgvuldige berekeningen en de zomer- of winterkleding en de kaalheid of extra beharing van de binnen getredene in de becijfering te hebben meegenomen. Ook vergeet men vaak de schoenen uit te trekken. Het aantal gevallen van luisteraars met het verkeerde schoeisel (dikke rubber zolen) tart de fantasie. Men staat er niet zo bij stil maar ook knellend ondergoed verwijderen is in veel gevallen een gemakkelijke remedie tegen alweer een verpeste luisterervaring. Hij is leuk Kraus De conclusie mag zijn dat er geen perfecte live uitvoering KAN zijn maar dat de perfecte reproductie van de imperfecte productie natuurlijk wel iets is om na te streven. Dixit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arcman Posted 24 november 2016 Report Share Posted 24 november 2016 Dat je een live optreden moet delen met andere mensen is tot daar aan toe. Maar het geluidvolume moet daarbij altijd ondraaglijk hoog zijn. Dit heeft mij doen besluiten nooit meer een m.n. pop concert bij te wonen. Ik draai zelf met pieken tot 90dB (volgens mijn Radioshack meter). Verder ga ik natuurlijk zelf over de volumeknop van mijn perfecte installatie, die geplaatst is in de perfecte ruimte...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 24 november 2016 Report Share Posted 24 november 2016 Ik heb een baggerluidspreker gekocht die goed bevalt. Eind goed, al goed. Niemand anders hoeft het immers mooi te vinden. Ja het is moeilijk te volgen, maar we hebben het niet over jouw nieuwe aanwinst hoor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 24 november 2016 Author Report Share Posted 24 november 2016 Ja dat snap ik wel maar ging er maar van uit dat elke luidspreker die niet langs diverse zolderkamers op afgelegen plaatsen over de gehele wereld is geweest ter modificatie of totale afkeuring, bagger is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 24 november 2016 Report Share Posted 24 november 2016 Dat van die T27 is al een oud en ook bekend verhaal. Het is een van de 1e mylar dome tweeters die best wel pittig klinkt. Ik vind ze niet mooi en scherp klinken maar dat heb ik met de meeste metal (alu en ti) tweeters ook. Anderen vinden dat wel juist mooi en waarderen het heldere geluid. Zelf vind ik het een beetje kunstmatig helder. Omdat KEF deze tweeter heel lang in bijna al zijn modellen toepaste is hij ook wel verantwoordelijk voor wat men typisch KEF-hoog noemt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 24 november 2016 Members Report Share Posted 24 november 2016 Ik vraag me heel vaak af waar al die perfect gebouwde speakers en apparaten allemaal staan. En vooral ook in wat voor ruimtes en bij wie. En ook of er ergens een onderdeel van een set bestaat waarover iedereen wel tevreden is. In werkelijkheid zijn de concertzalen (laat staan de doorsnee zaal) die de toets van alle kritiek kunnen doorstaan ook maar dun gezaaid. En in die enkele perfecte zaal gooit steevast de (stijgende) temperatuur roet in het eten evenals de in no time ontstemde instrumenten. Of er zit ineens te weinig (of kuchend en ritselend) publiek in de zaal om nog echt te kunnen genieten vanwege de verziekte akoestiek. Dat de inrichting van een luisterruimte invloed heeft lijkt mij wel zo'n open deur(raam). Waarom anders al die akoestische panelen, stoffen banken, tapijten aan de muur of op de vloer en ladingen kussens, zorgvuldig halflege boekenkasten (geen plastic omslagen svp). In het onzalige geval van een tweede aanwezige dienen wel een schilderij of drie weg gehaald te worden, of het glas uit de fotolijstjes. Dit alles wel na zorgvuldige berekeningen en de zomer- of winterkleding en de kaalheid of extra beharing van de binnen getredene in de becijfering te hebben meegenomen. Ook vergeet men vaak de schoenen uit te trekken. Het aantal gevallen van luisteraars met het verkeerde schoeisel (dikke rubber zolen) tart de fantasie. Men staat er niet zo bij stil maar ook knellend ondergoed verwijderen is in veel gevallen een gemakkelijke remedie tegen alweer een verpeste luisterervaring. De conclusie mag zijn dat er geen perfecte live uitvoering KAN zijn maar dat de perfecte reproductie van de imperfecte productie natuurlijk wel iets is om na te streven. Dixit. Top Eric! Wat ik je al eerder heb gezegd, dat zijn de reacties die ik al die tijd mistte! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 24 november 2016 Author Report Share Posted 24 november 2016 Dat je een live optreden moet delen met andere mensen is tot daar aan toe. Maar het geluidvolume moet daarbij altijd ondraaglijk hoog zijn. Dit heeft mij doen besluiten nooit meer een m.n. pop concert bij te wonen. Ik draai zelf met pieken tot 90dB (volgens mijn Radioshack meter). Verder ga ik natuurlijk zelf over de volumeknop van mijn perfecte installatie, die geplaatst is in de perfecte ruimte...... Bij klassieke concerten is het volume meestal vrij laag hoor. Zeker zang moet je goed naar luisteren, wil je het kunnen verstaan. En misschien nog een kleine toevoeging: in de concertzaal bestaat er niet zoiets als stereo. De klank van een orkest is een totaal. Een stereo reproductie daarentegen geeft, meer dan mono, de suggestie van aanwezig zijn en (dus) natuurgetrouwheid. Die suggestie is juist fijn (en aangenaam) maar wijkt totaal af van het origineel. Een 'luisterende machine' zou onmiddellijk elke stereo (en multichannel) reproductie afkeuren als totaal mislukte high fidelity. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 24 november 2016 Report Share Posted 24 november 2016 Ik ben erg tevreden over hoe het nu klinkt op m'n luisterzolder. Ik ben kennelijk de enige tevreden audiofiel. Het zal zeker nog wel beter kunnen, ik hoor bij anderen b.v. soms eigenschappen die beter lijken. Maar dan is er weer wat anders minder. Zo blijf je het ene gat opvullen met een ander. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 24 november 2016 Report Share Posted 24 november 2016 Dan ben je waarschijnlijk de enige audiofiel hier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 24 november 2016 Report Share Posted 24 november 2016 Dan ben je waarschijnlijk de enige audiofiel hier. Denk je? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 november 2016 Report Share Posted 24 november 2016 (edited) Ik ben wel erg tevreden met mijn luisterzolder en zover ik weet Roger ook bijvoorbeeld met zijn luisterkamer. Dat zijn er al drie met Hans erbij. Ik ben trouwens wel erg blij de heilige graal gevonden te hebben op mijn "oude" dag. Lekker genieten en nog meer als ik een Pass Labs cloon heb. Edited 24 november 2016 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 24 november 2016 Report Share Posted 24 november 2016 Mijn kleindochter van 7 zei vandaag nog tegen haar vriendinnetje : Mijn opa is zó oud, dat hij niet meer hoeft te werken. Dus wel veel tijd om naar muziek te luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 24 november 2016 Report Share Posted 24 november 2016 Nee hoor... hiero klinkt het ook zeer perfect op mijn hoofdset en ik kan ook zeer goed van de muziek genietenachter mijn laptop i.c.m. 1 setje Yamaha-actieve desktopmonitoren (nog geen 100,- euro,- p/set). en de hele avondsurfen naar leuke youtube-muziekfilmpjes. Liever een set/speakers die een beetje kleuren, dan een te veel gepolijste weergave v/d werkelijkheid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 24 november 2016 Report Share Posted 24 november 2016 In werkelijkheid zijn de concertzalen (laat staan de doorsnee zaal) die de toets van alle kritiek kunnen doorstaan ook maar dun gezaaid. En in die enkele perfecte zaal gooit steevast de (stijgende) temperatuur roet in het eten evenals de in no time ontstemde instrumenten. Of er zit ineens te weinig (of kuchend en ritselend) publiek in de zaal om nog echt te kunnen genieten vanwege de verziekte akoestiek. Dan is het m.b.t. concertzalen en akoestische en/of klassieke concerten in de regel nog beter geregeld dan bij diverse poppodia/rockmuziek etc... Gelukkig staat de muziek veelal wel hard zat, heb je ook geen last van gekuch van de buren.... Paar pilsje erbij en ik vind het in de regel wel prima Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 24 november 2016 Report Share Posted 24 november 2016 Ik draai zelf met pieken tot 90dB (volgens mijn Radioshack meter). Watje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 24 november 2016 Report Share Posted 24 november 2016 In je oren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 25 november 2016 Report Share Posted 25 november 2016 Ik ben zeer tevreden met mijn huidige set. Het maakt muziek en daar gaat het uiteindelijk om. De rest is bijzaak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 25 november 2016 Report Share Posted 25 november 2016 Ik ook. Meer dan zelfs. Maar toch gaan er aanpassingen komen door een andere passieve pre en een andere eindversterker. Is het dan nooit goed? Als ik die twee al niet in gang gezet had, dan had ik het erbij gelaten, maar het lijkt erop alsof het nóg beter kan worden. Natuurlijk, het kan altijd beter, en een keer moet het goed en klaar zijn, maar dat is toch ook het leuke van de hobby? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 25 november 2016 Report Share Posted 25 november 2016 Je kunt best tevreden zijn en toch proberen om nog tevredener te zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts