Jump to content

Nieuwjaarsbijeenkomst bij Music 2

carl
 Share

Recommended Posts

• Members

Ga je daar hier nu ook nog over beginnen? Kom nou weer eens met een terzake doende post of opmerking, dat doe je ook als we elkaar life spreken. Ik ben degene die iedere keer overal financieel voor opdraaid, dus neem ik zo nu en dan impopulaire maatregelen ja. Zo werkt het nu eenmaal in het ware leven, en dat weet jij net zo goed als ik!

Laat dat dus nu even rusten...

Dat was natuurlijk voor mij bedoeld Kraus, maar ik blijf het vreemd vinden dat er een beperking aan Cock opgelegd wordt.

Ik zou het in ieder geval niet accepteren, mijn hobby, mijn ruimte, mijn spullen...mijn gasten.

Verder laat ik het maar zo <_<

Beter zou zijn als Cock zichzelf die beperking oplegt. Als het mij zou gebeuren wat Cock is gebeurt, zou ik er gelijk klaar mee zijn geweest met thuis demonstraties etc. Als het dan nog een keer gebeurt, dan ben je....of je bent dan te goede trouw en te naïef (zegt deze naïeveling) of je leert niets uit je overkomen situatie. Natuurlijk trek ik het nu in het belachelijke. Ik wil er mee aangeven dat men zelf ook verantwoordelijk is. Als blijkt dat het meerdere keren is gebeurt en je blijft doorgaan zoals je bezig was, dan zal je toch beschermd moeten worden door derden. Als de derden partij dan ook enkele maatregelen treft om zulke situatie te voorkomen dan lijkt mij dat heel normaal. Zeker als de derden partij ook financieel heeft bijgesprongen enz. Bovendien bescherm je dan de persoon zelf ook. Dus ik begrijp het wel en vindt het niet vreemd van Marco.

Edited by audiofreak

Ik ben degene die iedere keer overal financieel voor opdraaid

Ja, ondernemen is hard.  :P  Ik ken je lang genoeg Marco om te weten dat je om de zoveel tijd een humeur-momentje hebt en gewoon naar een compliment staat te vissen. Want of het nu een gestolen LS50 stelletje is of de huur van een zaal bij de X-fi. Het doet je humeur geen goed  ^_^  In ieder geval bij deze de complimenten dat je nog steeds door blijft gaan en alles zo tip top mogelijk op orde probeert te houden. :)

Anyway als het pizza eten kan gebeuren op een mooi tijdstip omtrent vijf uur of zes uur, dan doe ik graag mee, want dan kan ik op tijd weer richting Rotterdam en Alkmaar. Hoek van Holland ligt niet echt om de hoek :D

En anders mis ik dit Music2Pizza moment en eet ik iets onderweg! :unsure: 

Cock is een volwassen man die zelf wel kan beoordelen wie bij hem op bezoek komt. Wel lijkt me in een grote stad een alarminstallatie geen luxe (helaas).

Edited by carl

Ik ben helemaal niet op de hoogte van wat er nu eigenlijk gebeurd is behalve dat ik weet dat er spullen gestolen zijn. Het "kutidee" sloeg op de gedachte dat het nodig is om ons tegen elkaar te gaan beveiligen. Dat is geen prettig idee. Dat een min of meer openbare ruimte beveiligd is, dat zal iedereen begrijpen.

Zal me van verder commentaar onthouden want ik weet niks en hoef ook niks te weten.

Eigenlijk is niemand daarvan op de hoogte. E.e.a. is geopperd, maar niet nader omschreven, in een ander draadje waar een verslagje van een bezoek aan Cock stond. Het begint zo langzamerhand wel de allure van "Wie is de mol" te krijgen  :confused: 

Edited by Pjotr

• Members

Ik wil het hier nog wel 1 x uitleggen, blijkbaar is het namelijk zeer interessant, bij Cock is er 2 x ingebroken:

De eerste maal zijn bijna al zijn lp's, een aantal draaitafels en versterkers meegenomen, op tafel lag een briefje met de opmerking: ''Dit krijg je als je zo goed van vertrouwen bent.''

De tweede inbraak, en dat was afgelopen jaar op de avond voor we een demo moesten gaan in het Limburgse, zijn de gemodificeerde KEF's, Harmonizers, wat kabels en idd wat vintage spullen gejat. De pure mazzel op die avond was, dat we net wat tests elders hadden gedaan, en de apparatuur voor het gemak in de garagebox hadden gezet, anders waren de versterkers ook nog gejat! Hoe kwamen ze deze keer binnen? De reservesleutels welke naast de kamerdeur hingen, waren verdwenen. Dan kan dus alleen zijn gebeurd bij een eerder bezoek aldaar, daarmee zeggende dat dit tijdens een luistersessie moet zijn geweest. De demo de dag erna hebben we met een set geleende splinternieuwe KEF's van een dealer uit de buurt gedaan, zodat dit nog door kon gaan.

We hebben toen ook afgesproken dat de demo's bij Cock thuis eigenlijk afgelopen moesten zijn, want je kunt zo niet maar eeuwig door blijven gaan. Dat goede bekenden daar nog wel komen, dat is niet meer dan logisch, maar ergens moet je een streep trekken!

En dan heb ik het nu nog niet eens gehad over kleine dingen als elementen en dergelijken welke (en daar kom je vaak pas dagen, soms weken later achter) verdwenen zijn...

Kunnen we dit onderwerp, wat in dit draadje volledig off-topic is, nu misschien laten rusten? In het luisterbezoek draadje wat mij betreft ook? Het heeft namelijk totaal niets met de beleving aldaar of de forumdag invulling hier te maken. Een dergelijke set-up kun je ook in HvH vinden, die plek is daar uitermate geschikt voor, dus het hoeft echt niet perse bij Cock thuis.

Nou dat leggen die dieven er dan wel dik boven op, dat klinkt meer als een persoonlijke vete: "zo van nah, nah, nah, nah" :blink::angry:

Hopelijk bestaat er nog zo iets als karma... ;)

Ik kom graag naar Hoek van Holland voor een verslag als er een mooie Sonore AC luisterkamer is. Op het moment zag ik alleen een kleine werkkamer, die nog afgebouwd moet worden.

En nu maar weer over naar de forumdag. Overigens ook daar kan het gilde toeslaan. Je zou er niet meer van kunnen slapen bijna, pijnlijk allemaal :ph34r:

Ik ben wel geen vinyl man, maar even hallo zeggen en de handen schudden kan altijd (tis per slot van rekening maar circa 20 km van mn huis).

En het fraais van tovenaars Cock en Arden beluisteren liikt me ook erg interssant.

Ik blijf denk ik niet de hele dag.

Als jij komt neem ik die afstandsbediening wel mee, en die ga ik dan in je maag splitsen <_<^_^:D

Dat briefje wist ik niet en is werkelijk te triest voor woorden. We hebben hier inmiddels diverse pogingen tot inbraken in de buurt gehad. Je kan natuurlijk veel doen ter beveiliging, maar een professional komt altijd binnen. 

Edited by carl

• Members

De voorbereidingen zijn begonnen...

IMG_4927_zpst3kce8as.jpg

De immer chaotische start, voorlopig begonnen met een Sonore voorversterker, Octave eindversterker en Blumenhofer Gran Gioia luidsprekers!

IMG_4926_zpspgqjpuer.jpg

De derde speler van het komende vergelijk, de PTP, voorlopig met een 12 inch Jelco en vdH Crimson, dit wordt waarschijnlijk een HANA of een Koetsu...

IMG_4928_zpsbn53nfox.jpg

De REED Muse 3C met REED arm en vdH Grail, element staat voor morgen op de nominatie: De uitdager! De Garrard 301 komt volgende week...

Tijdens de werkzaamheden wat muzikale klanken via de TEAC A7300RX, je kan het slechter treffen!