mumsoft Posted 16 januari 2017 Report Share Posted 16 januari 2017 De beide lp's die ik heb van Duruflé zijn niet helemaal in perfecte staat, dus jouw draaitafel is geen probleem hoor. Ik stuur je een pm. Mooi, ik heb geen Fat Bob inderdaad, maar ach, ik roei wel met de riemen die ik heb. Marco was hier laatst en merkte zuinigjes op dat de Dual iets minder weids klonk dan de Olive (in vergelijk met One night in Paris (may be your last) van 10CC. Nou, daar heb ik nu wat aan gedaan. En zo'n Dual is natuurlijk hartstikke vintage. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 januari 2017 Author Report Share Posted 16 januari 2017 Precies Marc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 16 januari 2017 Report Share Posted 16 januari 2017 Buizen en laag lastig? Het gaat om de juiste combinatie en juiste opstelling/luisterruimte. Precies. En ik betwijfel of het hier wel de ideale combi was. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 16 januari 2017 Report Share Posted 16 januari 2017 (edited) @Pjotr: erg jammer dat ik je op een of andere manier ben misgelopen. Het kan niet anders of je bent volslagen van uiterlijk veranderd want ik pikte je er niet uit. Ja Eric, het wordt na zo'n tijd lastig al dat grijs in meerdere of mindere mate (al naar gelang de resterende hoeveelheid) uit elkaar te houden We hebben even samen zitten babbelen toen Cabaret op stond beneden, over de zanger op die plaat. Het was ook zo gezellig dat ik ook velen niet meer gesproken heb, zoals b.v. Ronald (Duck-Twacy). Edited 16 januari 2017 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 16 januari 2017 Report Share Posted 16 januari 2017 Nou op naar de Music 2 bbq Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 16 januari 2017 Report Share Posted 16 januari 2017 Nou op naar de Music 2 bbq Goed plan! Bestel jij ff voor eind februari 25 graden en een blauwe lucht Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 16 januari 2017 Report Share Posted 16 januari 2017 Goed plan! Bestel jij ff voor eind februari 25 graden en een blauwe lucht Tenerife? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 17 januari 2017 Report Share Posted 17 januari 2017 (edited) @Pjotr: erg jammer dat ik je op een of andere manier ben misgelopen. Het kan niet anders of je bent volslagen van uiterlijk veranderd want ik pikte je er niet uit. Als ik me niet vergis staat Pjotr op dit plaatje te praten met een meisje Onno. Met dank aan RenéN Edited 17 januari 2017 by mumsoft Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 17 januari 2017 Report Share Posted 17 januari 2017 (edited) De opname van het Requiem op Erato met Duruflé zelf als dirigent is zeer aan te bevelen. De LP in gave staat is lastig te krijgen maar prachtig opgenomen. De cd heruitgave vind ik opname technisch van veel mindere kwaliteit maar is wel zonder tikken.... Is dat deze uit 1959? http://www.musicweb-international.com/classrev/2004/May04/Durufle_requiem.htm Jammer dat ze er geen sacd van gemaakt hebben (heb altijd begrepen dat dsd is uitgevonden (soor Sony) om eenmalig oude banden te rippen, die daarna bijna uit elkaar vielen van ouderdom. Hoewel ik eigenlijk niet snap waaom ze daar dsd voor nodig hebben, met pcm kun je m toch ook in een keer omzetten? Wellicht marketing prietpraat geweest) Ik vind wel een cd (wellicht zijn er meer) https://www.discogs.com/Durufl%C3%A9-Maurice-Durufl%C3%A9-Requiem-Mass-Cum-Jubilo/release/7029079 Heb m maar besteld, er was er maar 1 op discog te koop uit frankrijk Ik zelf heb deze ( van niet onaardige kwaliteit) http://www.prestoclassical.co.uk/r/CRD/CRD3466 Ben er erg blij mee Edited 17 januari 2017 by Duck-Twacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 januari 2017 Report Share Posted 17 januari 2017 Nee hoor. DSD (en SA-CD als drager) vinden zijn oorsprong in een niet te kraken kopieerbeveiliging samen met goedkoop te produceren spelers met een in principe beter geluidskwaliteit dan CD. Het was dus een economische motievatie van zowel niet te kopiëren als een nieuwe lichting spelers en opnieuw bestaande muzieksoftware rondpompen. Het decoderen van DSD is veel simpeler dan PCM Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 17 januari 2017 Report Share Posted 17 januari 2017 (edited) Kan zelfs met een low pass filter heb ik wel eens begrepen. Misschien is het een verhaaltje verzonnen door de Sony marketing boys & girls http://www.realhd-audio.com/?p=3779 Edited 17 januari 2017 by Duck-Twacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 januari 2017 Report Share Posted 17 januari 2017 (edited) Klopt. Alleen staat de data nog wel digitaal op het plaatje met een bepaalde codering. Maar de DAC is in principe niet meer dan een low pass. Edited 17 januari 2017 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 17 januari 2017 Report Share Posted 17 januari 2017 Is dat deze uit 1959? http://www.musicweb-international.com/classrev/2004/May04/Durufle_requiem.htm Jammer dat ze er geen sacd van gemaakt hebben (heb altijd begrepen dat dsd is uitgevonden (soor Sony) om eenmalig oude banden te rippen, die daarna bijna uit elkaar vielen van ouderdom. Hoewel ik eigenlijk niet snap waaom ze daar dsd voor nodig hebben, met pcm kun je m toch ook in een keer omzetten? Wellicht marketing prietpraat geweest) Ik vind wel een cd (wellicht zijn er meer) https://www.discogs.com/Durufl%C3%A9-Maurice-Durufl%C3%A9-Requiem-Mass-Cum-Jubilo/release/7029079 Heb m maar besteld, er was er maar 1 op discog te koop uit frankrijk Ik zelf heb deze ( van niet onaardige kwaliteit) http://www.prestoclassical.co.uk/r/CRD/CRD3466 Ben er erg blij mee Inderdaad het is de opname uit 1959. De recensent maakt ook melding van de wat mindere opname op de cd. Volgende week ga ik bij Mumsoft zowel de lp als de cd beluisteren. En dan nog eens vergelijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 januari 2017 Author Report Share Posted 17 januari 2017 (edited) Leven de pensionado of ben jij nog niet zover Hans? Edited 17 januari 2017 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 18 januari 2017 Report Share Posted 18 januari 2017 Deze heb ik dan nog + enkele van Faure Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 18 januari 2017 Report Share Posted 18 januari 2017 Leven de pensionado of ben jij nog niet zover Hans? Ik ben nog in leven inderdaad (als pensionado, dat wel) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 18 januari 2017 Report Share Posted 18 januari 2017 ff heel offtopic (hoewel..) http://www.volkskrant.nl/boeken/mysterie-ten-einde-bejaarde-bestsellerschrijver-hendrik-groen-is-gevonden~a4289935/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 19 januari 2017 Author Report Share Posted 19 januari 2017 Iets heel anders, had die Legacy audio nu doodskisten als verpakking voor LS. Beetje bizar misschien, maar wel erg praktisch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 19 januari 2017 Report Share Posted 19 januari 2017 Nee, die doodskist was niet de verpakking. Een van de heren van Darius had meegedaan aan een loterij en had die kist gewonnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 19 januari 2017 Author Report Share Posted 19 januari 2017 Ik kan me een leukere prijs voorstellen bij een loterij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 5 februari 2017 Report Share Posted 5 februari 2017 nabrander: we hebben wel gelapt voor het eten maar Sodejuu heeft alle vlaai betaald. Dat moet nog wel recht getrokken worden want hij heeft lang niet alle vlaaien alleen opgegeten en hij heeft ze tenslotte meegenomen op bestelling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 5 februari 2017 Report Share Posted 5 februari 2017 Ik had begrepen dat in het totaalbedrag ook de vlaai zat. Mocht dat niet zo zijn, dan moet dat inderdaad rechtgetrokken worden. Welk bedrag op welke rekening.? Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 5 februari 2017 Report Share Posted 5 februari 2017 Goeie hoor Eric! Het bleef een beetje hangen zo en betaald Roger alsnog alle vlaaien. Hoewel ik begrepen had dat het bij de pizzeria geregeld was, maar niet hélemaal.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 5 februari 2017 Report Share Posted 5 februari 2017 ja dacht ik eigenlijk ook dat ook de vlaaien er bij zaten maar dat blijkt niet zo te zijn. De pechvogel had ook nog een prent onderweg, dus ...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 5 februari 2017 Report Share Posted 5 februari 2017 Dát is niet zo gek met die Alfa rijders . Die gaan we niet betalen, maar de vlaaien zeker wel. Tóch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts