Jump to content

Prijzen High End

carl
 Share

Recommended Posts

Probleem met beleidsmakers is is dat ze geen benul hebben van de consequenties van hun geregel. Zou zeggen ga eens een weekje meedraaien in een verzorgingshuis voor Alzheimer patiënten. Participatiebeleid heet dat met een modern woord. De professionele zorg is de afgelopen 4 jaar geminimaliseerd tot dagelijks water geven tot deze mensen dood gaan. Ieder kwaliteitsverhoging van leven wat de mensen zelf niet meer kunnen regelen, zoals bezigheidstherapie en bewegingsoefeningen, is rigoureus weg bezuinigd: 1 verzorger op 12 bewoners moet wel voldoende zijn. Er zijn verzorgingstehuizen met een aantal verplichte beddagen omdat er niet meer voldoende personeel betaald kan worden voor adequate zorg. De professionals ervoor zijn er voldoende maar zitten nu met een verplichte uitkering thuis op de bank. Willen we dat? Ja, kennelijk hebben WIJ daar met zijn allen voor gekozen volgens sommigen.

Het meest schrijnende is dat het wel om mensen gaat die na WO2 snoeihard hebben gewerkt om dit land weer op te bouwen en de huidige welvaart van de generatie van nu mogelijk hebben gemaakt. Maar i.d.d. kop in het zand en simpelweg wat ouwenelen over kabeltjes is een stuk makkelijker. Maar ook willens en wetens ontlopen van een zekere verantwoordelijkheid.

Probleem met beleidsmakers is is dat ze geen benul hebben van de consequenties van hun geregel.

Mijn schoonmoeder van 86 en mijn oom van 92 zitten in een verzorgingshuis en verpleeghuis Peter. Vorige week nog bij de laatste geweest - 1 zorgmedewerker op 6 patienten in een net gerenoveerde instelling van vijf verdiepingen met in totaal 30 patiënten . Kleine groepen dus. En die hebben het een stuk beter dan mijn moeder 17 jaar geleden. Sindsdien doen we het in deze sector namelijk veel en veel beter. Sterker nog waar hebben de gemiddelde ouderen het op de wereld beter dan hier?

Ik heb verder landelijk veel in interdisciplinaire beleidsteams gewerkt op milieugebied. Mijn ervaring is dat oprecht gepoogd wordt binnen de beschikbare middelen positieve doelen te bereiken en dat zal bij andere thema's ook zo zijn. Weet je beleidsambtenaren zijn net mensen. Op basis van veel onderzoek over de consequenties van mogelijke maatregelen proberen ze te kiezen uit "kwaden". De financiële middelen waar ze mee werken zijn namelijk beperkt en ook een politiek gegeven. Als geld geen beperking is, kan namelijk alles. Bij jou op het werk en thuis zal het niet anders zijn.

Edited by carl

En..... niet alle oudjes zijn de buffels van de wederopbouw. Al vanaf het begin van de invoering van de (echt noodzakelijke en geweldige) Bijstandswet regent het klachten over misbruik en klaplopers. Misbruik was er zeker (al was het voorheen toen men afhankelijk was van liefdadigheid, de onvolprezen Marge Klompé hield een hele mooie toespraak  waarin de gunst van liefdadigheid heel fraai werd afgezet tegenover het recht op, omgekeerd en bestond het misbruik van armoede aan de andere zijde). Bovendien zitten de verpleeghuizen vol met met mensen met een migratie-achtergrond :huh: die lang niet allemaal hebben meegewerkt aan de wederopbouw - ook niet als gastarbeider.

Dat neemt natuurlijk allemaal niet weg dat ouderen recht hebben op een een menswaardige oude dag en dat stuitende maatregelen als een plasrooster, totaal uit den boze zijn.

Maar om te stellen dat de oudjes van nu allemaal stank voor dank krijgen is ook niet terecht.

Of er sprake is van vooruitgang? Hele volksstammen waren vroeger maar al te bang voor de gevolgen van ouder worden. Het lijkt er op dat de groep die diezelfde angst van vroeger heeft, niet kleiner gaat worden. Al is het maar de angst door te moeten werken op een leeftijd waarin werken steeds zwaarder wordt. Ook de groep met een veruit onvoldoende pensioen (m.n. de zzp'ers) zal schrikbarend toenemen.

Edited by Kraus vonBentinck

Precies.

De ouderen zijn over het algemeen rijk tegenwoordig en kunnen best wat meer investeren in audio. Maar om nou prijzen te gaan betalen die kant noch wal raken is het voor mij toch ook niet.

Ik denk dat er nog te veel mensen met winkeltje en importeurschappen zijn. Vaak uit hobby geboren, maar in een krimpende markt gedoemd te mislukken. "Dan doen we de prijzen maar omhoog, dan verdienen we nog wat" is dan denk ik de redenatie. Of: "wanneer de prijs te laag is worden we niet serieus genomen".  

Vroeger was het dat de prijs bepaald wordt door vraag en aanbod. Tegenwoordig is het eerder "wat de gek er voor geeft".

En voor de mensen die hopen oud te worden, maar dat niet willen zijn: Verbras niet alles, zodat je een goede privezorg kunt betalen. Dan onderscheidt je je gelijk van de klaplopers.

En voor de mensen die hopen oud te worden, maar dat niet willen zijn: Verbras niet alles, zodat je een goede privezorg kunt betalen. Dan onderscheidt je je gelijk van de klaplopers.

Helemaal gelijk Hans. De kosten van high-end audio zijn peanuts vergeleken met privézorg. Daar betaal je nu zo rond de €60/uur voor. Er zijn al bedrijven die handig op het ontstane gat zijn ingesprongen en flink winst draaien. Laten we hopen dat je genoeg vermogen achter de hand hebt voor het geval jij en/of je partner privézorg nodig hebt. Period!

Laten we ons maar weer verder vermaken met al dan niet betaalbare plezierspulletjes.

Posted (edited) · Hidden by Beheerder1, 10 november 2016 - zelfde reden
Hidden by Beheerder1, 10 november 2016 - zelfde reden

De consument is gewoon schuld wij willen alles bijna voor niks, ik had gisteren toevallig een houten kinders puzzel gekoch voor 5 duren ,als ik het bij hornbach koop betaal ik 6 euro voor de plaat ,en ze doen net niet dat ze weten dat het kinders arbeid is uit de calculatie weet je dat het niet klopt, dus wij zijn het probleem de afnemers, in zo,n speciaal zaak gaan wij niet naar binnen is te duur.

En willen jullie kinders arbeid verbannen ,droom verder.

In die arme landen ben ik voor kinder arbeid want die weten niet beter en cultuur is totaal anders als hier, en daar kom geldt in het laadje.

Mvg wol

Kan iemand dat stom ongenuanceerd gereutel weghalen, nu het niet meer over audio gaat? En vo!gens mij is deze schrijver zelf nog te simpel voor kinderarbeid... :( Een kuil graven en erin gaan liggen zou een leuke klus zijn! Edited by thingman