Jump to content

Bellafonte Carnegie Hall

carl
 Share

Recommended Posts

Ik heb net mijn nieuwe aanwinst van Bellafonte in Carnegie Hall beluisterd. Het is een Speakers Corner en ik vind dat die erg matig klinkt. Veel minder dan de CD die ik heb. Ik vind het ook een beetje merkwaardig want op de achterkant van de LP staat "licensed from Sony Entertainment Netherlands BV 2014". Zouden ze een NL kopie gebruikt hebben als master? Gelukkig draait mijn dochter Mathilde op een Thorens 115 met AT 95.  Ze krijgt de LP voor 5 december ;)

Dus ik ga toch maar de Analoque Productions kopen. Wie heeft er ervaring met importeren uit de US (Acoustic Sounds).

Ik weet niet of ze de beste vinyl leverancier zijn in NL, maar ik heb er zeker 10 keer een (sa)cd gekocht, Ze zijn minder snel dan sommige (maar wat boeit dat), maar verder nooit problemen.

Edited by Duck-Twacy

Ik heb een uitvoering recorded on the spot rca victor Stereo orthoponic High Fidelity recording lso 6006-1,hij klinkt voortreffelijk.

Die vind je nog wel in de bakken bij de platenzaak tussen de e5 en e10.

Edited by Groovy

• Members

Ik heb net mijn nieuwe aanwinst van Bellafonte in Carnegie Hall beluisterd. Het is een Speakers Corner en ik vind dat die erg matig klinkt. Veel minder dan de CD die ik heb. Ik vind het ook een beetje merkwaardig want op de achterkant van de LP staat "licensed from Sony Entertainment Netherlands BV 2014". Zouden ze een NL kopie gebruikt hebben als master? Gelukkig draait mijn dochter Mathilde op een Thorens 115 met AT 95.  Ze krijgt de LP voor 5 december ;)

Dus ik ga toch maar de Analoque Productions kopen. Wie heeft er ervaring met importeren uit de US (Acoustic Sounds).

Die kun je dus gewoon bij Nutters bestellen he (en dus ook bij Puresound)... Hou het eens een keer bij de Nederlandse handel!

Mijn ervaringen met LP's uit Amerika zijn nogal gedateerd want jaaaaren geleden deed ik dat nog wel eens. Menige zeperd ontvangen want er zaten af en toe gruwelijk slechte persingen tussen die zodanig knetterden en kraakten dat ze in feite alleen goed waren voor de prullenbak. (Jennifer Warnes/ Famous Blue/20th Anniversary/ ook The Well (was erg duur) Tom Waits/Mule Variations -alleen de hoezen deugden) Niet alle LP's natuurlijk maar wel zo vaak dat bestellen in Amerika voor mij geen optie meer is. Die dure miskopen kun je namelijk niet retourneren (sowieso al niet vanwege de verzendkosten).

Voor de Belafonte kun je naar mijn idee ook goed terecht op de tweedehands markt.

De opnieuw uitgebrachte opnamen vind ik op (180 gr) vinyl vaak tegenvallen.

Edited by Kraus vonBentinck